Nee we gaan het verplaatsen naar de week er opquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:53 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Zoals op msn besproken komt 30 augustus niet helemaal uit ....
Nee maar het is ook buiten dus gaan gewoon lekker Nitro racenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 09:35 schreef Dr.Droxz het volgende:
Ik kom wel, maarja, kan niet binnen rijden he
( nee, ik stap niet snel over naar electro)
Helaas kan ik je daar niet te veel info over geven,quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:22 schreef Anno20 het volgende:
Hallo mensen
ik volg al een tijdje jullie topic en ik heb eens alles op een rijtje gezet...
Het lijkt me leuk om zelf eens te beginnen met een kleine, niet al te dure RC-auto (studentenbudget). Het zelf knutselen en prutsen en dergelijke spreekt me wel aan.
Kan iemand van jullie mij enkele tips verschaffen en misschien goeie adresjes geven voor omgeving leeuwarden en groningen? Dan kan ik me eens verder in alles verdiepen.
Waar moet ik bijvoorbeeld aan denken qua prijs voor een beginnende elektro kar
Dank en Greetz
M'n interesse gaat toch wel uit naar onroad...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:32 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Helaas kan ik je daar niet te veel info over geven,
ik rij alleen met nitro![]()
Marty weet hier stukke meer over, als marty je bericht leest, zal hij je hier genoeg info
over kunnen geven.
Neem iig even een kijkje op : www.rc-speedworld.nl voor informatie en prijzen.
Maar waar gaat de meeste interesse naar uit, on- offroad ?
Er zit wel een aardig verschil in ( weet niet alles, want rij alleen nitro )quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:50 schreef Anno20 het volgende:
[..]
M'n interesse gaat toch wel uit naar onroad...
Maar is er veel verschil tussen nitro (benzine) en elektro? Is het een makkelijker dan het ander? en gaat er meer tijd in zitten? En hoe zit het met de kosten van de onderdelen en dergelijke? +de mogelijkheden om 1 en ander up te graden?
Alvast bedankt
En ik zie nudie wagen die je boven mij gepost hebt is wel heel gaaf
![]()
Hey Arno Leuk dat je wil gaan beginnenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:50 schreef Anno20 het volgende:
[..]
M'n interesse gaat toch wel uit naar onroad...
Maar is er veel verschil tussen nitro (benzine) en elektro? Is het een makkelijker dan het ander? en gaat er meer tijd in zitten? En hoe zit het met de kosten van de onderdelen en dergelijke? +de mogelijkheden om 1 en ander up te graden?
Alvast bedankt
En ik zie nudie wagen die je boven mij gepost hebt is wel heel gaaf
![]()
Inderdaar helemaal vergeten!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 18:29 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Hey Arno Leuk dat je wil gaan beginnen
Ja er zijn wel groote verschillen kwa Nitro en Electro.
Kijk electro heeft als voordeel dat je ook indoor kunt rijden en het instappen een stuk goedkoper is als nitro. Het groote min punt van electro vind ik Het geluid dat mis je gewoon heel erg zegmaar...
Maar als je een echte electro rijder spreekt zeggen hun: lekker stil toch al die takke herrie van een nitro
Nitro gaat standaard gewoon een stuk sneller als electro en is wat meer afstellen als electro.
ff zo kort gesproken.
Ik weet niet waar je vandaan komt?
Maar je kunt me toevoegen op msn als je dat wilt. En kan ik je alles vertellen wat je wilt.
Je kunt ook een keer met mij afspreken bij Speedworld die hebben ook een indoor baan voor electro meschien wel leuk om te zien voor je.
Ook gaan we binnen kort naar de mach in heemstede! dat is circuit buiten daar ben je ook welkom om eens te kijken hoe dat tekeer gaat met nitro en electro.
Maar wat wil je uitgeven? en wat wil je er mee gaan doen?
oja, en een start klare nitro heb je ook voor +/- 350 ... Dan praat ik vooral over HPI ( ben de enige fan hier volgens mijquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:50 schreef pwnd het volgende:
voor 150Euro kan je geen rijklare wagen kopen waarmee je enigzins kan meekomen met de rest. En zeker geen tunemogelijkheden in een later stadia.
Je hebt heel veel aanbieders van R/C spul. Ik zou als ik jou was merken zoals Carson en Tamiya mijdden.
Bij Carson wagens kan je beter een 2e wagen kopen voor onderdelen omdat er geregeld wat kapot gaat aan zo'n ding. En bij Tamiya betaal je veel geld voor het merk terwijl je voor dat geld een Robitronic ETC Sport (4WD) bijvoorbeeld zou kunnen kopen waar je af fabriek alles aan kan instellen. Camber toespoor noem het maar op. Is nog niet veel tuningspul voor te verkrijgen maar dat heb je ook niet nodig met deze wagen. Je zou ook nog kunnen kijken naar een Schumacher Mission 1. Deze zijn al wat ouder maar kunnen nogsteeds goed meekomen met het huidige spul voor dat geld. Omdat het een wat ouder model is en er nu een Mission 2 is uitgekomen kan je goedkoop een Mission 1 oppikken. Je hoeft niet bang te wezen dat er zometeen geen onderdelen meer leverbaar zijn. Onderdelen worden nog een paar jaar gemaakt zonder problemen.
Robitronic wagen kost 129Euro in Nederland (www.rcshoproal.nl). Voor de Mission 1 betaal je 149Euro bij rcshoproal. Ik zou de rest in Duitsland kopen. Via Modellbau Friedel (www.modellbau-friedel.de) kan je de benodigde elektronica voor veel minder kopen dan hier in Nederland. Scheelt echt veel kwa geld en het mooie nog is: op elektronica krijg je veel langer garantie dan hier in Nederland.
Reken op zo'n 300Euro totaal voor een "leuke" wagen waarmee je toch 60 kan rijden. Je kan ook 4WD touringwagens achterwege laten en gaan voor een Corally CCT. Dit is een "panchassis" wagen. Dwz 2WD achterwiel aangedreven en heel weinig vering. Hier kan je gewoon touringwagenkapjes op zetten zonder probleem. Deze wagen is omdat hij redelijk "simpel" aangedreven is veel hogere snelheden behalen omdat hij direct is aangedreven op de wielen. Je hebt veel minder onderhoud nodig en je hebt met een beetje goede setup net zoveel snelheid als de instap nitro wagens (+- 80km/h).
Een tamiya heb je wel rijklaar voor ongeveer 150 tot 200 euro en dan praat ik over electro!quote:Op zondag 14 augustus 2005 11:56 schreef Anno20 het volgende:
Hej Marty
Alvast bedankt voor je info zover
Zoals al eerder gepost zoek ik een shop in leeuwarden en/of in Groningen.
Ik neig meer naar elektro... maar dat is in eerste instantie omdat het goedkoper is. Ik wil me eerst nog beter orienteren voordat ik een beslissing neem.
Waar moet ik aan denken, als ik een redelijk goeie beginnersauto in elektro wil?
En hetzelfde maar dan benzine?
Ik stel: startbudget 100-150 euro? Is dat wat of kan ik dan beter niet beginnen?
Bedankt
P.s. Laten we het gewoon in dit topic bediscussieren, dan heeft de rest er ook wat aan...
inderdaad marty voor zo'n 169 euro inclusief een zender maar dan wel zonder accu en lader.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:31 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Een tamiya heb je wel rijklaar voor ongeveer 150 tot 200 euro en dan praat ik over electro!
Dat is prima wagen om mee te beginnen.
Er is in groningen binnenkort ook een winkel te vinden waar van ik mensen ken. Die gaat open per 1september dus als je nog ff gedult hebt dan kan ik je daar heen sturen en dan weet ik zeker dat je helemaal goed geinfomeert word over alles.
Check me msn anders ff in me profiel
Ik als HPI freak is al een tijdje op zoek naar een savage .. wat wil je voor die savage's hebben als ik vragen mag?quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:18 schreef pwnd het volgende:
Nitro is niet echt aan te raden voor een beginner en diegene vroeg om een elektro wagen....![]()
Tamiya zou ik iig nooit kopen. Gaat veeeeels te veel geld in zitten qwa aanschafkosten en hop up options. Voor dat geld kan je zoals ik al aangaf veel beter gaan voor die andere 2 modellen en van dat geld wat je bespaart op Tamiya Hop Ups een vrijloop diff kopen voor de voorwielen.
FF wat anders...
Ik heb nu ontiegelijk veel wagens te koop staan. Allemaal 2e hands. Gaat hier niet om een handel oid. Ik moet gewoon ruimen heb teveel wagens op moment. Ga meer tijd aan school besteden...![]()
Even een greep uit de collectie:
Tamiya TLT-1 Max Climber, Team Associated TC3, HPI Savage S25, HPI Savage .21, Traxxas E/T-MAXX, Tamiya Clodbuster en een Robbe Unlimited boot. PM me ff met vragen.
2 word helaas een beetje te veel van het goede,quote:Op maandag 15 augustus 2005 01:16 schreef pwnd het volgende:
Savage1:
blauw gespoten TVP platen
HPI sterkere servo's
verbeterd gas rem systeem
S25. blokje die al redelijk veel tankjes erop heeft zitten
Dual brake mod
standaard wielenset
Savage2:
goud gespoten TVP platen
HPI sterkere servo
S25. blokje die net ingereden is
Dual brake mod
Alu rolkooi
Alu paars geanodiseerde tankprotector
Shocksocks
Alu tuned ribbed uitlaat
Traxxas E/T-MAXX standaard wielenset
Deze 2 wagens voor 400Euro
BMI failsafe
Ontvangeraccu
Gloeiplug + oplader
1 standaard HPI 4kanaals zenderset
nog een zenderset (merk onbekend)
Blik nitro
Als je de 2 wagens koopt voor 400Euro mag je dit setje erbij kopen voor 50Euro.
Ben je voor 450Euro 2 wagens rijklaar rijker. In de winkel heb je voor die prijs 1 niet getunede. Lijkt me fair of niet? Doe ik er ook nog 4 kappen bij waarvan 1 nieuw.
Voor foto's mail me even op vdevries19@ yahoo punt com
Vermeld er even bij dat je van Fok! bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |