abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29200599
Wanneer is de Inkom dit jaar eik? Het mooiste is als al eerstejaartjes van de brug bij Randwyck afkomen met bergen tassen, stickers, folfertjes en die blik in hun ogen: "waar ben ik aan begonnen!!!"
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:56:29 #52
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29200615
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:48 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Maar een niet-lid kan weer vragen beantwoorden van kindjes over hoe het is om geen lid te zijn van een vereniging. Of je ook zonder nieuwe vrienden kunt maken, of je ook zonder genoeg te doen hebt. Dat kan een lid weer niet. Het werkt natuurlijk twee kanten op
Ik kan ze ook prima vertellen welke mogelijkheden daartoe zijn, want wat er in de stad gebeurt hebben leden ook een prima kijk op. In ieder geval een betere kijk dan niet-leden hebben op het leven binnen een vereniging. Verder zijn dat de manieren van mensen leren kennen die ook in de tijd van de middelbare school golden, dus daar hoef je mensen weinig over uit te leggen.
quote:
En ik heb het niet alleen over papa's en mama's. Ook andere crewfuncties worden veelal verenigingsintern geworven. Sterker nog, de 'functie' die ik vorig jaar had kon ik alleen maar krijgen omdat er niet genoeg verenigingsmensen waren die zin hadden om een krantje in elkaar te knutselen. En waarbij ik je kan zeggen dat verenigingsmensen in het team hebben niet per se handig is Ze hebben stuk voor stuk de neiging om hun eigen vereniging zo veel mogelijk te promoten, ook al gaat dat ten koste van de onafhankelijkheid van hun artikel.
Ik ben absoluut met je eens dat dat en kwalijke zaak is. Zelf doe ik m'n best om zo objectief mogelijk te blijven, en nooit negatief te gaan. Of dit honderd procent lukt, nee, maar het houdt de schade in ieder geval beperkt
Je hebt namelijk niets aan het voorspiegelen van een vals beeld. Het enige dat je daarmee opschiet is dat iemand tijd verknalt omdat hij of zij op de verkeerde plaats zit en beter iets anders had kunnen gaan doen. En voor die paar euro's inschrijfgeld hoef ik het ook niet te doen...
quote:
Doe je dat altijd, je tegenstander argumenten in de schoot werpen
Ik probeer te voorkomen dat je de discussie onmogelijk zou gaan maken. Zoals mensen die mij weten te melden dat roken lang niet zo schadelijk is, omdat hun opa 2 pakjes shag per dag rookt en nu vorige week 93 geworden is; dat terwijl sommigen mensen op hun 45ste een hartaanval krijgen terwijl ze altijd elke dag braaf "twee ons groenten en twee stuks fruit" naar binnen werkten.

[ Bericht 1% gewijzigd door KieWie op 28-07-2005 14:01:31 ]
Decisions are made by those who show up.
pi_29200732
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:56 schreef KieWie het volgende:

Ik kan ze ook prima vertellen welke mogelijkheden daartoe zijn, want wat er in de stad gebeurt hebben leden ook een prima kijk op. Verder zijn dat de manieren van mensen leren kennen die ook in de tijd van de middelbare school golden, dus daar hoef je mensen weinig over uit te leggen.
daar ben ik het niet mee eens.
Ten eerste spreek je jezelf een beetje tegen. Ik kan aankomende studenten ook vertellen wanneer er wat te doen is bij een vereniging en hoe het in elkaar steekt.
Ten tweede ligt het als 'niet lied zijn' toch wel net iets anders in het uitgaansleven van Maastricht, juist omdat zoveel mensen zijn aangesloten bij een vereniging. Die gaan op woensdag met hun clubje borrelen dus als je dan uit wil gaan zul je toch ergens partyvriendjes vandaan moeten toveren. Een manier om dat te doen is door bv bij een sportclcub te gaan, omdat daar relatief minder verenigingsmensen bij zitten.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:08:28 #54
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29200938
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef runaway het volgende:

[..]

daar ben ik het niet mee eens.
Ten eerste spreek je jezelf een beetje tegen. Ik kan aankomende studenten ook vertellen wanneer er wat te doen is bij een vereniging en hoe het in elkaar steekt.
Ten tweede ligt het als 'niet lied zijn' toch wel net iets anders in het uitgaansleven van Maastricht, juist omdat zoveel mensen zijn aangesloten bij een vereniging. Die gaan op woensdag met hun clubje borrelen dus als je dan uit wil gaan zul je toch ergens partyvriendjes vandaan moeten toveren. Een manier om dat te doen is door bv bij een sportclcub te gaan, omdat daar relatief minder verenigingsmensen bij zitten.
Iedereen weet hoe het er bij een sportclub aan toe gaat. Daar zijn we allemaal lid van geweest. Dat het niet bij elke club hetzelfde is, lijkt me duidelijk, maar in grote lijnen weet ik waar ik over praat. Sowieso kan ik daar meer over vertellen dan jij over het leven binnen een vereniging. Zo denk ik niet dat jij ook maar de helft weet van wat er bij ons op de kroeg gebeurt, dan van wat ik weet van het leven als niet-lid daarbuiten. Veel leden van onze vereniging zijn zelf ook lid bij zo'n sportclub of studievereniging.

Het blijft natuurlijk van belang dan een ieder die een Inkomgroepje leidt ook zo netjes is om zo veel mogelijk kanten van het studentenleven te belichten. 'Schop' die 'Inkomkindertjes' overal langs en laat ze hun plekje vinden. Degenen die ondanks dat toch bij je blijven, zijn de mensen voor wie jouw vereniging ook inderdaad de juiste zal zijn.
pi_29201023
ik heb het meer over het 'vriendjes maken zonder lid zijn van een vereniging' dan over hoe het werkt binnen een sportvereniging........ Dat laatste was slechts een voorbeeld om het eerste goed te laten verlopen.
pi_29201044
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:51 schreef runaway het volgende:
superheist: om mensen te leren kennen, tsja daar heb je de INKOM eigenlijk niet voor nodig om eerlijk te zijn. Op school in de OWG leer je ze snel genoeg kennen.
Mocht je bij een vereniging willen zou ik wel meedoen met de INKOM, omdat je dan een beetje het idee krijgt welke verenigingen leuk zijn enzo

Anubys: misschien is het slim om alleen de kaartjes voor de feesten te kopen. Kosten geloof ik 5 euro per keer.

Even wat over de verenigingen:
Kokos: gevarieerde leden, geen ontgroening, daardoor imo ook minder binding tussen de leden onderling
Circumflex: beetje de gulden middenweg, gaat wel een béétje richting rijkeluiskinderen (uitzonderingen daargelaten of course)
Tragos: vind ik persoonlijk echt een boutvereniging, leden die te veel met hun neus in de lucht lopen enzo !!!!

van de onafhankelijke herendisputen vind ik cerberus en pericles erg gezellig!!!! van de andere disputen ken ik niet zo gek veel mensen........
Serieus, Runaway, jij weet echt helemaal niets van Maastricht af: jij hebt één keer een Tragos-lid zich arrogant zien gedragen, één keer een groepje met heel verschillende KoKo-mensen gezien, en één keer een Circumflex-lid met een La Martina-polo en een kamer van 50m2 op het Vrijthof gesproken. Ik kan je nu al vertellen dat bij alle drie deze verenigingen 'gevarieerde', 'arrogante' en 'rijke' mensen rondlopen, en dat jouw post dus in feite als los zand aan elkaar hangt.

Er zijn zoveel mensen die hun studententijd vergooien door vantevoren te roepen dat 'ergens bijgaan echt niet nodig is' en ze toch wel met hun vriendjes van thuis regelmatig op het vrijthof gaan zitten, waar uiteindelijk niets van terechtkomt. Ze gaan om 11 uur naar hun OWG, gaan om 1 uur weer weg, kennen geen mens en gaan als ze thuis zijn lopen roepen dat ze een gave studententijd hebben en alles van de stad weten.

Feit blijft dat leden van verenigingen gewoon meer van de stad weten, en ook een veel beter beeld hebben van hoe het echte studentenleven is. Duitsers, Treinlimbo's en verenigingslozen weten ook hoe het is.....het STUDIE-leven......
pi_29201148
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:12 schreef DeNaald het volgende:

[..]

Serieus, Runaway, jij weet echt helemaal niets van Maastricht af: jij hebt één keer een Tragos-lid zich arrogant zien gedragen, één keer een groepje met heel verschillende KoKo-mensen gezien, en één keer een Circumflex-lid met een La Martina-polo en een kamer van 50m2 op het Vrijthof gesproken. Ik kan je nu al vertellen dat bij alle drie deze verenigingen 'gevarieerde', 'arrogante' en 'rijke' mensen rondlopen, en dat jouw post dus in feite als los zand aan elkaar hangt.

Er zijn zoveel mensen die hun studententijd vergooien door vantevoren te roepen dat 'ergens bijgaan echt niet nodig is' en ze toch wel met hun vriendjes van thuis regelmatig op het vrijthof gaan zitten, waar uiteindelijk niets van terechtkomt. Ze gaan om 11 uur naar hun OWG, gaan om 1 uur weer weg, kennen geen mens en gaan als ze thuis zijn lopen roepen dat ze een gave studententijd hebben en alles van de stad weten.

Feit blijft dat leden van verenigingen gewoon meer van de stad weten, en ook een veel beter beeld hebben van hoe het echte studentenleven is. Duitsers, Treinlimbo's en verenigingslozen weten ook hoe het is.....het STUDIE-leven......
over vooroordelen gesproken
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:20:03 #58
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29201298
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:15 schreef runaway het volgende:

[..]

over vooroordelen gesproken
Ik denk dat er zeker een punt van waarheid in zit. Verder denk ik niet dat jij als pot de ketel kunt gaan verwijten dat hij zwart ziet. Helemaal niet omdat DeNaald in z'n algemeenheid praat. Hij laat open dat er mensen zijn die zich wel weten te vermaken ondanks dat ze nergens bij zitten, maar dat er "zoveel mensen zijn die hun studententijd vergooien", en dat is zeker het geval. Er zijn genoeg mensen die in hun tweede jaar besluiten ergens bij te gaan, omdat het gewoon te saai blijkt als 'onafhankelijke student'.
pi_29201398
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:20 schreef KieWie het volgende:

[..]

Verder denk ik niet dat jij als pot de ketel kunt gaan verwijten dat hij zwart ziet. Helemaal niet omdat DeNaald in z'n algemeenheid praat. Hij laat open dat er mensen zijn die zich wel weten te vermaken ondanks dat ze nergens bij zitten, maar dat er "zoveel mensen zijn die hun studententijd vergooien", en dat is zeker het geval. Er zijn genoeg mensen die in hun tweede jaar besluiten ergens bij te gaan, omdat het gewoon te saai blijkt als 'onafhankelijke student'.
ik zie het eerder andersom. Hij verwijt mij dat ik subjectief ben en begint vervolgens zelf een subjectief verhaal.

Maar goed, laten we het oordelen enzo maar over aan onze aankomstige UM-ers
pi_29201550
De reden dat ik op jou reageerde, was dat JIJ zelf vooroordelen post, met betrekking tot dingen waar je geen enkel verstand van hebt. Veel verenigingen en onafhankelijke disputen hebben een imago dat ooit onterecht is gevormd, en waar ze nu nog altijd mee kampen. Zo heeft KoKo het imago zwaar alternatief te zijn, terwijl je daar nagenoeg geen leden met tuinbroeken, piercings of metallica-shirts aantreft. Tragos heeft het imago arrogant en ruw te zijn, terwijl het in beginsel een vereniging van nette mensen is die tradities hoog in het vaandel hebben. Circumflex hetzelfde. Rijkeluiskindjes, zoals jij ze noemt, tref je overal aan. Maar, zoals je zelf al aangaf toen je over onafhankelijke disputen sprak, je weet er niet zoveel van af.

Laat je niet leiden door vooroordelen van anderen. Vorm je meening naar uitgebreid zelf met leden gesproken te hebben. Een vereniging veroordelen naar het gedrag van 1 of 2 leden is echt, echt heel sneu, en het geeft aan dat of jaloezie of onwetendheid te boventoon in je reacties voert.

Hoevaak heb je eigelijk op een vrijdagavond in De Uni gestaan, of op een woensdagavond in De Alla? Hoe vaak heb je mensen van verenigingen echt meegemaakt, buiten de occassionele OWG-genoot van een van die verenigingen Runaway?
pi_29201925
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:56 schreef KieWie het volgende:

Ik kan ze ook prima vertellen welke mogelijkheden daartoe zijn, want wat er in de stad gebeurt hebben leden ook een prima kijk op. In ieder geval een betere kijk dan niet-leden hebben op het leven binnen een vereniging. Verder zijn dat de manieren van mensen leren kennen die ook in de tijd van de middelbare school golden, dus daar hoef je mensen weinig over uit te leggen.
Nee, dat kan je niet. Jij weet niet hoe het is om te studeren zonder dat je lid bent van een vereniging. Je weet (wrs) ook niet hoe het is om te studeren terwijl je thuis woont. Jij kunt dus iemand niet 100% vertellen hoe dat is. Natuurlijk wel deels, maar ik kan iemand anders ook deels vertellen hoe het is bij een vereniging. 'Wat er in de stad gebeurt' is natuurlijk een fractie van het gebeuren. Daarbij kan het ook verhelderend zijn om eens van mensen te horen waarom ze géén lid zijn van een vereniging. Ik hoorde tijdens mijn Inkom alleen maar hoe geweldig het was, terwijl ik graag een ander geluid had willen horen ter vergelijking.
quote:
Ik ben absoluut met je eens dat dat en kwalijke zaak is. Zelf doe ik m'n best om zo objectief mogelijk te blijven, en nooit negatief te gaan. Of dit honderd procent lukt, nee, maar het houdt de schade in ieder geval beperkt
Het was niet zo dat ze de andere verenigingen negatief afschilderden hoor, integendeel. Maar ze wilden zelf (begrijpelijk) zo veel mogelijk aandacht voor hun eigen vereniging. En aangezien normaal gesproken iedereen van het groepje afkomstig was van Tragos/Circumflex/Koko zal dat veelal leiden tot weinig aandacht voor andere verenigingen.
pi_29201998
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:12 schreef DeNaald het volgende:

Dus je kunt pas een studentenleven hebben als je lid bent van een vereniging? Komt erg arrogant over Zeker omdat je er nu ook blijkbaar van uitgaat dat er maar één soort studentenleven is.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:47:47 #63
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29202216
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:38 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nee, dat kan je niet. Jij weet niet hoe het is om te studeren zonder dat je lid bent van een vereniging. Je weet (wrs) ook niet hoe het is om te studeren terwijl je thuis woont. Jij kunt dus iemand niet 100% vertellen hoe dat is. Natuurlijk wel deels, maar ik kan iemand anders ook deels vertellen hoe het is bij een vereniging. 'Wat er in de stad gebeurt' is natuurlijk een fractie van het gebeuren. Daarbij kan het ook verhelderend zijn om eens van mensen te horen waarom ze géén lid zijn van een vereniging. Ik hoorde tijdens mijn Inkom alleen maar hoe geweldig het was, terwijl ik graag een ander geluid had willen horen ter vergelijking.
Ik kan wel degelijk een beeld geven van hoe het is om te studeren zonder lid te zijn. Dan hoef ik namelijk al m'n ervaringen maar te vergeten die ik heb opgedaan die verband houden met m'n lidmaatschap. Jij zult, om een beeld te kunnen geven van hoe het wel is als lid, ervaringen moeten verzinnen over 'hoe het dan zou zijn op zo'n vereniging'. Laten we stellen dat ik voor meer dan 50% weet hoe het is om niet lid te zijn, daar ik een redelijke kennis heb van hoe het 'gewone' (studenten)leven in de stad is en de mogelijkheden daarin. Ik stel daarbij dat jij nog voor geen 25% weet hoe onze vereniging in elkaar zit en hoe wij daar met elkaar omgaan (om een vergelijking te maken: 'wat er op de vereniging gebeurt' is maar een fractie van het gebeuren). Ergo, ik kan een breder beeld geven.

Wees blij met je keuze, maar wees ook zo eerlijk om dit gewoon toe te geven.
pi_29202315
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:47 schreef KieWie het volgende:
Ik kan wel degelijk een beeld geven van hoe het is om te studeren zonder lid te zijn. Dan hoef ik namelijk al m'n ervaringen maar te vergeten die ik heb opgedaan die verband houden met m'n lidmaatschap.
En hoe wou je dat doen? Als ik jou goed begrijp is je hele studentenleven verbonden met en afhankelijk van je vereniging. Hoe kun je dan specifieke ervaringen loskoppelen? Jij kúnt iemand niet vertellen hoe het is om verenigingsloos door het leven te gaan, omdat je zelf bij een vereniging zit waar je veel tijd aan zult besteden en waar je veel mensen hebt leren kennen. Is niet erg, maar je moet niet doen of je je dan helemaal in een andere situatie kunt verplaatsen.
quote:
Wees blij met je keuze, maar wees ook zo eerlijk om dit gewoon toe te geven.
Welke keuze en wat moet ik toegeven?
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:55:01 #65
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29202437
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:50 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Is niet erg, maar je moet niet doen of je je dan helemaal in een andere situatie kunt verplaatsen.
Ik zeg toch ook dat dat niet 'helemaal' lukt, echter wel tot in een hogere gradatie dat jij een beeld kun weergeven van hoe het is als lid te zijn. Want waar ik in het eerste situatie wel wat kan afweten, heb jij veel minder benul van hoe het leven is van een verenigingslid.
quote:
Welke keuze en wat moet ik toegeven?
Wat denk je zelf?? Die keuze betreft je keuze om nergens bij te gaan (m.b.t. gezelligheidsverenigingen), en wat je moet toegeven is dat ik per saldo een breder beeld kan geven dan jij, om redenen in vorige post beschreven.
pi_29202489
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:40 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dus je kunt pas een studentenleven hebben als je lid bent van een vereniging? Komt erg arrogant over Zeker omdat je er nu ook blijkbaar van uitgaat dat er maar één soort studentenleven is.
Noem mij dan eens een voordeel dat je hebt als je niet bij een vereniging zit?
Een vereniging bied je:

1) een sociëteit
2) veel potentiele vrienden
3) goedkoop bier
4) mooie dingen als dispuutsweekenden en bierestafettes
5) mogelijkheid tot INKOM-papa of INKOM-mama worden
6) mogelijkheid tot ontplooiingin commissies, senaat, barcommissie etc.
7) herkenbaarheid
8) mogelijkheid tot het borrelen met externe clubjes
9) kennis van hoe verenigingen werkelijk werken
10) ook mogelijkheid lekker in de stad biertjes te drinken met externen of internen

en zo zijn er nog tal van dingen

Noem mij dan maar eens wat voordelen die je NIET HEBT bij een vereniging, maar wel als onafhankelijke student die af en toe in de stad een biertje drinkt. Vuur!
pi_29202760
volgens mij is dit een discussie zonder einde, laten we het aan onze toekomstige UM-ers over om er een oordeel over te vellen, lijkt me dat ze nu van beide kampen genoeg gehoord hebben......

laten we het weer gezellig maken in de SC, want dat is het altijd geweest hier
pi_29202788
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:56 schreef DeNaald het volgende:

Noem mij dan eens een voordeel dat je hebt als je niet bij een vereniging zit?
Een vereniging bied je:

1) een sociëteit
2) veel potentiele vrienden
3) goedkoop bier
4) mooie dingen als dispuutsweekenden en bierestafettes
5) mogelijkheid tot INKOM-papa of INKOM-mama worden
6) mogelijkheid tot ontplooiingin commissies, senaat, barcommissie etc.
7) herkenbaarheid
8) mogelijkheid tot het borrelen met externe clubjes
9) kennis van hoe verenigingen werkelijk werken
10) ook mogelijkheid lekker in de stad biertjes te drinken met externen of internen

en zo zijn er nog tal van dingen

Noem mij dan maar eens wat voordelen die je NIET HEBT bij een vereniging, maar wel als onafhankelijke student die af en toe in de stad een biertje drinkt. Vuur!
Met vereniging bedoelde ik in dit geval overigens vooral de echte studentenverenigingen. Veel van de dingen die jij in het lijstje opnoemt kun je ook bij een facultaire vereniging doen. Of bij niet studenten sportverenigingen om maar iets te noemen. Voor mijn part bij de kerk of het dierenasiel.

Maar je noemt nu alleen maar de voordelen van een vereniging. Terwijl ik nadelen zie:
1: Ontgroeningen en andere inwerkperiodes waar ik niet op zit te wachten
2: Je wordt in het begin geacht constant in de kroeg aanwezig te zijn. Zeg maar tegen je toets.
3: De cultuur. Nu is Koko Tragos niet, maar gezien wat ik tijdens de Inkom heb meegekregen van Tragos zou ik nooit bij die vereniging willen. Dat brallerige past niet bij mij.

Zonder vereniging hoef ik niet op te komen dagen als ik dat niet wil. Hoef ik geen vreemde dingen te doen als namen van praeses uit m'n hoofd te leren.

Je doet nu alsof ik verenigingen alleen maar slecht vind. Dat heb ik nergens gezegd. Terwijl mensen die bij een vereniging zitten wel roepen dat niet bij een vereniging zitten slecht is (want: dan ken je het studentenleven niet, om maar een argument te noemen)
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:19:22 #69
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29203251
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:06 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Met vereniging bedoelde ik in dit geval overigens vooral de echte studentenverenigingen. Veel van de dingen die jij in het lijstje opnoemt kun je ook bij een facultaire vereniging doen. Of bij niet studenten sportverenigingen om maar iets te noemen. Voor mijn part bij de kerk of het dierenasiel.
Veel van die dingen wellicht, maar niet allemaal op één plek.
quote:
Maar je noemt nu alleen maar de voordelen van een vereniging. Terwijl ik nadelen zie:
1: Ontgroeningen en andere inwerkperiodes waar ik niet op zit te wachten
Paar dagen lang wat domme dingetjes doen. Néé, je krijgt geen poep in je haar
Omdat je daar zelf niets van weet, kun je ook niet weten dat dit een superhandige manier is om binnen korte tijd je hele jaar te leren kennen, omdat je bij veel dingen de hulp van je jaargenoten nodig hebt. En zeg nou zelf, het is toch best wel veel leuker als je weet met wie je na die paar dagen een biertje staat te drinken? Geloof me, ik heb nu nog steeds de grootste lol als ik met m'n vrienden wat belachelijke situatie uit zo'n ontgroening herinner.
En wat betreft een aspirantentijd bij een dispuut. Het is toch niet meer dan gewoon dat je eerst even moet bewijzen dat je daadwerkelijk uit het juiste hout gesneden bent vooraleer je lid kunt worden van een hechte vriendengroep?? In zo'n tijd leer je dingen regelen, samen met je jaargenoten, en leer je dat het helemaal niet zo moeilijk is om bepaalde activiteiten te organiseren. En al die jaren daarna heb jij er plezier van dat nieuwe eerstejaars dat voor je doen. Eén jaar wat regelen, daarna jaren lang dat het voor jou geregeld wordt. Lijkt me een prima deal!
quote:
2: Je wordt in het begin geacht constant in de kroeg aanwezig te zijn. Zeg maar tegen je toets.
Dit slaat nergens op. In je eerste blok heb je uberhaupt amper een verplichting tot aanwezigheid, hooguit twee of drie keer in acht weken. 'Constant'?? Onze kroeg telt slechts drie kroegavonden in de week; naar afstudeerborrels ga je toch niet, want die mensen ken je nog niet.
quote:
3: De cultuur. Nu is Koko Tragos niet, maar gezien wat ik tijdens de Inkom heb meegekregen van Tragos zou ik nooit bij die vereniging willen. Dat brallerige past niet bij mij.
Dan is Tragos dus wellicht niets voor jou, maar dit is geen argument tegen 'de studentenvereniging' an sich.
quote:
Zonder vereniging hoef ik niet op te komen dagen als ik dat niet wil. Hoef ik geen vreemde dingen te doen als namen van praeses uit m'n hoofd te leren.
Ja, want wat is het toch vervelend om met vrienden in de kroeg te staan. De enige verplichting die bij sommige disputen geldt is dat je twee avonden in de week aanwezig bent (overigens niet in toetsweken!). Dit klinkt als een verplichting, maar het is puur om mensen over hun angst heen te zetten om nieuwe mensen te leren kennen. Mensen zijn uit zichzelf geneigd om maar beperkt contact te zoeken in een vreemde omgeving. Zo'n stok achter de deur zorgt ervoor dat ze in no-time een grote vriendenkring hebben. Het is niet verwonderlijk dat mensen na luttele maanden ineens uit zichzelf drie keer per week op de kroeg te vinden zijn.
quote:
Je doet nu alsof ik verenigingen alleen maar slecht vind. Dat heb ik nergens gezegd. Terwijl mensen die bij een vereniging zitten wel roepen dat niet bij een vereniging zitten slecht is (want: dan ken je het studentenleven niet, om maar een argument te noemen)
Het geeft je, naar mijn mening, een wat onvolledige studententijd (wat toch ook een tijd van lol zou moeten zijn), maar je kunt mij niet betrappen dat het een 'slechte' keuze is.
pi_29203341
Ik merk dat KieWie verstand van zaken heeft
pi_29203413
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:05 schreef runaway het volgende:
volgens mij is dit een discussie zonder einde, laten we het aan onze toekomstige UM-ers over om er een oordeel over te vellen, lijkt me dat ze nu van beide kampen genoeg gehoord hebben......

laten we het weer gezellig maken in de SC, want dat is het altijd geweest hier
open anders een apart topic over studenteverenigingen ofzo

ik vind het zo wel mooi geweest eerlijk gezegd.........
pi_29204104
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:19 schreef KieWie het volgende:

Paar dagen lang wat domme dingetjes doen. Néé, je krijgt geen poep in je haar
Omdat je daar zelf niets van weet, kun je ook niet weten dat dit een superhandige manier is om binnen korte tijd je hele jaar te leren kennen, omdat je bij veel dingen de hulp van je jaargenoten nodig hebt. En zeg nou zelf, het is toch best wel veel leuker als je weet met wie je na die paar dagen een biertje staat te drinken? Geloof me, ik heb nu nog steeds de grootste lol als ik met m'n vrienden wat belachelijke situatie uit zo'n ontgroening herinner.
En wat betreft een aspirantentijd bij een dispuut. Het is toch niet meer dan gewoon dat je eerst even moet bewijzen dat je daadwerkelijk uit het juiste hout gesneden bent vooraleer je lid kunt worden van een hechte vriendengroep?? In zo'n tijd leer je dingen regelen, samen met je jaargenoten, en leer je dat het helemaal niet zo moeilijk is om bepaalde activiteiten te organiseren. En al die jaren daarna heb jij er plezier van dat nieuwe eerstejaars dat voor je doen. Eén jaar wat regelen, daarna jaren lang dat het voor jou geregeld wordt. Lijkt me een prima deal!
Kijk, jij geeft nu aan dat je dergelijke periodes leuk vindt. Is prima, moet jij weten. Maar ik vind dat niet leuk. Is ook prima, moet ik weten toch? Ik doe naast mijn studie genoeg andere leuke dingen, maar zonder een studentenvereniging. Zolang ik daar plezier aan beleef is dat toch mooi?
quote:
Dit slaat nergens op. In je eerste blok heb je uberhaupt amper een verplichting tot aanwezigheid, hooguit twee of drie keer in acht weken. 'Constant'?? Onze kroeg telt slechts drie kroegavonden in de week; naar afstudeerborrels ga je toch niet, want die mensen ken je nog niet.
Dan hadden 'jullie' beter moeten voorlichten tijdens de Inkom
quote:
Het geeft je, naar mijn mening, een wat onvolledige studententijd (wat toch ook een tijd van lol zou moeten zijn), maar je kunt mij niet betrappen dat het een 'slechte' keuze is.
Ik zeg ook niet dat het een slechte keuze is. Je geeft aan dat je er veel plezier aan beleeft, dus is het voor jou een goede keuze geweest. Maar er zijn ook mensen voor wie het geen goede keuze is. Omdat het niet bij ze past, omdat ze er geen zin hebben, of wat dan ook. Laat die mensen dan in hun waarde en kiezen wat ze zelf willen. Maar ga niet lopen verkondigen dat je zonder vereniging niet over studentenleven of studeren mee kunt praten. Iedereen beleeft dingen op z'n eigen manier en dat is maar goed ook, anders werd de sociëteit van Tragos te klein
pi_29204376
Ik denk dat ik wel naar de inkom ga maar ik twijfel nog omdat ik in die week ook wat anders kan doen. De mensen waarmee je in een groepje komt zijn toch niet van jouw studie? En kunnen ook van een andere school zijn? Dus waarschijnlijk zie je die toch nooit meer? Zelf ben ik niet zo'n uitgaanstype.. is het dan toch leuk om te gaan? En mis je veel als je niet gaat?
kkknurft
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:01:30 #74
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29204680
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:43 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Kijk, jij geeft nu aan dat je dergelijke periodes leuk vindt. Is prima, moet jij weten. Maar ik vind dat niet leuk. Is ook prima, moet ik weten toch? Ik doe naast mijn studie genoeg andere leuke dingen, maar zonder een studentenvereniging. Zolang ik daar plezier aan beleef is dat toch mooi?
Dit is al een veel betere reactie dan je eerdere "Tragos ".
quote:
Dan hadden 'jullie' beter moeten voorlichten tijdens de Inkom
Die prachtige spookverhalen komen niet van ons hoor! Denk je dat wij het idee hebben dat je mensen wint als je ze meldt dat ze elke werkdag verplicht op de kroeg moeten komen?? Het gelul van 'altijd aanwezig moeten zijn' is wat bijna elk niet-verenigingslid roept over de verenigingen, niet de leden zelf.
quote:
Maar ga niet lopen verkondigen dat je zonder vereniging niet over studentenleven of studeren mee kunt praten. Iedereen beleeft dingen op z'n eigen manier en dat is maar goed ook, anders werd de sociëteit van Tragos te klein
Je maakt minder mee, dat is een feit. Maar als je niet op die dingen zit te wachten, dan zul je ze ook niet missen. Het is alleen zo betreurenswaardig dan een hoop tegenstanders van verenigingen de onwetende eerstejaars zo volstoppen met propaganda over vreselijke ontgroeningen, enorme verplichtingen en kuddegedrag.

En wat betreft het mogelijke ruimtegebrek: we hebben sinds september vorig jaar onze sociëteit qua grootte verdubbeld, dus ik denk dat we een eventuele massale toestroom wel aankunnen
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:09:48 #75
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29204955
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:51 schreef kkknurft het volgende:
Ik denk dat ik wel naar de inkom ga maar ik twijfel nog omdat ik in die week ook wat anders kan doen. De mensen waarmee je in een groepje komt zijn toch niet van jouw studie? En kunnen ook van een andere school zijn? Dus waarschijnlijk zie je die toch nooit meer? Zelf ben ik niet zo'n uitgaanstype.. is het dan toch leuk om te gaan? En mis je veel als je niet gaat?
De Inkom zelf is echt supergezellig, ongeacht welk pad je daarna wilt gaan bewandelen. De mensen in je Inkomgroepje zijn inderdaad niet geselecteerd op studie, dus ze allerlei studies gaan volgen zijn. Maar juist die contacten maken het het leukst, lijkt me. Zo krijg je er gratis invloeden van andere studierichtingen erbij. Het avondprogramma van de Inkom (het 'uitgaan' zeg maar) is ook nog niet eens de helft van alle activiteiten; er is dus genoeg te doen ook al je je niet graag tot vijf uur 's ochtends wil staan dansen. Maar wees niet verbaasd als je er toch ineens nog staat als de lichtjes worden aangedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')