Er zijn twee mogelijkheden waarom je zo reageert:quote:
Thnx, goede uitleg!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:48 schreef Setambre het volgende:
De eerste begint er al op te lijken...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:08 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Er zijn twee mogelijkheden waarom je zo reageert:
1. Je bent zelf te talentloos om het zelf te leren en had hulp van een leraar nó-dig!
2. Je bent zelf een leraar en je bent bang dat je inkomsten misloopt.
Ik gok op mogelijkheid één.
Ja zeker, akoestisch heeft een meer softere en warmere klank dan een elektrische. Elektrisch is lekker om op te raggenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 05:05 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Thnx, goede uitleg!
Zit er nog verschil in sound eigenlijk met acoustisch en elektrisch?
Is zeker goed te doen. Ik leer nu alleen met online materiaal en het gaat al aardig. Je moet wel liefde hebben voor een bepaald nummer dat je wil gaan spelen. Zonder motivatie kom je helemaal nergens. Of je er zelf tijd en moeite in wilt steken dat moet je je zelf afvragen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:03 schreef Foxxy het volgende:
Zal ik er dan toch maar mee beginnen?
Ik heb er veel spijt van dat ik ooit voor het kneuzen-instrument 'keyboard' heb gekozen. En eigenlijk wil ik nog steeds gitaar leren spelen. Binnenkort toch maar eens een akoestische gitaar aanschaffen. Is het echt mogelijk om goed gitaar te leren spelen zonder leraar en heb je daar heel veel discipline voor nodig?
Inplaats van een "nieuwe" beginnersgitaar, zou ik eerder gaan voor een betere tweede hands gitaar, met ongeveer dezelfde prijs. Ga eens langs bij fora zoals www.gitaarnet.nl/forum en kijk eens rond of vraag wat je wilt weten uiteraard.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:12 schreef JeroenV het volgende:
Ik ben bijna overstag. Voor de prijs hoef ik het niet te laten, zo duur is een beginnersgitaar niet. Morgen maar eens informeren denk ik bij een winkel.
Volgens mij kan je dat soort problemen vrij eenvoudig oplossen door veel te oefenen. Ik geloof ook niet dat het kunnen spelen van accoorden te maken heeft met "kracht" (in tegenstelling tot wat ik soms lees). Je moet een greep gewoon oefenen totdat het makkelijker gaat en dan hoef je niet heel hard te drukken ofzo, dan krijg je namelijk ook erg snel kramp.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:36 schreef DoctorDemento het volgende:
Ik ben een jaar of drie geleden ook eens een keer vol goede moed begonnen. Het ging wel redelijk goed tot op een bepaald niveau tot de wat moeilijkere chords aan bod kwamen en het tempo wat omhoog ging. Het ging echt niet meer met als resultaat dat de gitaar er nu als sierstuk staat.
Het is misschien een stomme vraag, maar zijn er mensen die zulke vingers en handen hebben dat gitaar spelen nooit zal lukken? Ik heb zelf echt wel dunne vingers, zeer flexibel ook (hyperlax), maar daarom ook vrij zwak.
wanneer ik mijn vingers plaatste voor een chord had ik het voordeel dat ik ze zowat in alle bochten kon wringen, maar door de geringe massa van mijn vingers was het bijna onmogelijk om met een vinger bijvoorbeeld 3 snaren tegelijk plat te leggen. Er was er dan altijd wel eentje dat niet genoeg druk kreeg en onzuiver klonk. Tevens gleden mijn vingertoppen vaak van de wat dikere snaren af.
Kan ik dit nu oplossen door me kapot te oefenen of heb ik een probleem?
Nicequote:
wat een crap zeg...alsof je alleen een gitaarleraar hebt als je talentloos bent. ik ken geen één gitarist die gitaarles heeft en er niet tevreden over is...een gitaarleraar kanje dingen leren waar jij nog niet eens bij nagedacht had en dat heeft echt geen drol met talent te maken. Liedjes naspelen dat kan iedereen met of zonder leraar leren, maar als je verder wil dan liedjes naspelen of over A improviseren in een blues jam....dan is een leraar best handig.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:08 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Er zijn twee mogelijkheden waarom je zo reageert:
1. Je bent zelf te talentloos om het zelf te leren en had hulp van een leraar nó-dig!
2. Je bent zelf een leraar en je bent bang dat je inkomsten misloopt.
Ik gok op mogelijkheid één.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |