abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2005 @ 19:31:45 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28918704

Zo, dat is nog eens een pakkende titel, maar waarom dan wel niet?

Kort gezecht, naar aanleiding van dit topic en de onderstaande link naar een artikel op Elsevier.
Bewaarplicht is een feit
http://www.elsevier.nl/ni(...)/versie/1/index.html

Waaruit blijkt dat er dus uiteindelijk tóch gegevens van internetters opgeslagen gaan worden, dit tegen het advies van de Eerste kamer en de Erasmus Universiteit's meest wijze professoren op dit gebied.

Grapje?
Was het maar zo.

Waarom? Omdat miljoenen mensen hiervoor gestorven zijn misschien? En niet een paarhonderd zoals in Londen?

Gast, dat lukt je niet.
Wedden? Ik kan beter spijt hebbe van iets wat ik doe waarin ik faal, dan spijt hebben door iets wat ik níet gedaan heb.

En hoe ga je dit aanpakken?
Ik zit nog in de orienterende fase, over het algemeen mag ik aannemen dat ik 4 weken heb om officieel protest aan te tekenen. Qua overheidsbeleid is het vaak 6 weken, in het bedrijfsleven 4.
Ik wil binnen 21 dagen een officieel protest op een hoog bureau zien.

Gast! Ze gaan je vermoorden!
Dus? Ik heb mijn 2 opa's ook nooit kunnen zien doordat ze gestorven zijn voor hun vaderland, door te vechten voor vrijheid van meningsuiting, door te vechten voor een recht wat ervoor zorgt dat je redelijk kan gaan en staan waar je wilt. En nu moet ik overal maar pasjes hebben en identificeren.

Ik wil nog niet het begrip "Jodenster" in mijn mond nemen, omdat daar toch een groot taboe op rust, maar het scheelt niet veel of ik doe het.

Sicko, je maakt je wel heel erg druk he, vandaat dat KLB je favoriete subfora is.
Gast, iemand moet het doen, als ik de zogenaamde firestarter ben, en anderen gaan mee, kan ik alleen maar blij zijn.

Azijnpisser
Of vrijheidsvechter?

Je bent vast zo een linkse alternatieveling met lang haar, die een steen door de BK ruiten had gegooid tijdens de protesten tegen de G8.
Nope, ik heb normaal haar, ik studeer gewoon, zonder vertraging. En ik verafschuw nodeloos geweld.

Dan ben je zeker een bomenknuffelaar
Nope, de natuur boeit mij niet zoveel, daar zijn andere mensen voor. Als ik later 22 hoog woont in een flatje met mooi uitzicht over de stad, dankan ik daar best mee leven.

Okey, en wat wil je in dit topic?
Zoals ik al zei, advies. Van beide kanten, waarom me het niet zou lukken, waarom ik het niet moet doen, waarom wel, en hoe. Ik zat te denken aan een proefproces via een advocatenkantoor?

Heb je hier geld voor dan?
Nee, dat is het grootste probleem denk ik, daarom ben ik liever een onderdeel van het geheel.Het geheel wat een grote dubbelloops jachtgeweer, wat het varkentje genaamd "alles voor de staatsveiligheid" eens goed overhoop knalt, dat het nog even blérend nakrepeerd om vervolgens een pijnlijke dood te sterven. Zo, mooi omschreven.

Dus, kom maar op met advies, alle ( al dan niet justitiele hulp is uiteraard zeer welkom ).

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 18-07-2005 19:42:05 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 18 juli 2005 @ 19:34:17 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28918794
Maar waarom dan? Is het alleen vanwege dit?
Nee, het is die hele controlesfeer die er hangt. Dat ik altijd maar mijn ID-kaart bij me móet hebben.
Ik deed het altijd al, maar toch. Het principe. Heel de controlesfeer staat mij niet aan.

Voor de OP, kan iemand dat geweldige plaatje vinden van dat kleine jongetje van een jaar of 6, onder de feyenoord-schminck en n shirt, wat boos zijn middelvinger opsteekt?
pi_28918962
Zeer goed topic.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28918979
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 18 juli 2005 @ 19:42:39 #5
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28919099
quote:
Thanks, dat maakt het hele idee wel af.

Ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen.
pi_28919576
Een advocaat *no cure, no pay* geen optie in deze Yildiz?
  maandag 18 juli 2005 @ 19:57:19 #7
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_28919618
Ik kan me geheel in jouw idee vinden. Beetje onder het mom om terrorisme te voorkomen. .

Terroristen zijn verenigd in een georganiseerde groep. Hetzelfde als met criminelen het geval is. Terroristen staan gelijk aan criminelen, en laatstgenoemde groep heeft de beschikking over geavanceerde technieken als encryptie om communicatie en op handen staande operaties te verhullen.
Met de op komst zijnde quantumcryptografie (die nog moeilijker te kraken is) staat niets hen meer in de weg om een lange neus richting de diverse Europese overheden te trekken.

Donner kon in de Kamer al een keer niet fatsoenlijk antwoord geven op vragen die hem gesteld werden door een mede kamerlid die meer verstand van zaken had dan hij. Volgens mij wil hij gewoon nog een keer voor schut gezet worden, en wie ben ik om hem dat te misgunnen. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Detroit op 18-07-2005 20:03:39 ]
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  maandag 18 juli 2005 @ 20:17:38 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28920309
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:57 schreef Detroit het volgende:
Ik kan me geheel in jouw idee vinden. Beetje onder het mom om terrorisme te voorkomen. .

Terroristen zijn verenigd in een georganiseerde groep. Hetzelfde als met criminelen het geval is. Terroristen staan gelijk aan criminelen, en laatstgenoemde groep heeft de beschikking over geavanceerde technieken als encryptie om communicatie en op handen staande operaties te verhullen.
Met de op komst zijnde quantumcryptografie (die nog moeilijker te kraken is) staat niets hen meer in de weg om een lange neus richting de diverse Europese overheden te trekken.

Donner kon in de Kamer al een keer niet fatsoenlijk antwoord geven op vragen die hem gesteld werden door een mede kamerlid die meer verstand van zaken had dan hij. Volgens mij wil hij gewoon nog een keer voor schut gezet worden, en wie ben ik om hem dat te misgunnen. .
Bedankt voor de steun
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:56 schreef Speedloeder het volgende:
Een advocaat *no cure, no pay* geen optie in deze Yildiz?
Ik zal eens informeren, binnenkort.
  maandag 18 juli 2005 @ 21:18:33 #9
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_28922632
We staan onder steeds groter wordende controle door instanties, allemaal om zogenaamd inlichtingen te winnen, en voor onze veiligheid. Het is slecht een maatregel die weinig effect zal hebben. De berg data is zo onmetelijk groot dat je er maar een paar procent van kan controleren. Achteraf kunnen er misschien gangen worden nagegaan. Achteraf.. leuk om die gangen neer te gaan. Maar het is weinig preventief. Schijnveiligheid, helaas zijn terroristen ook creatief genoeg om op andere manieren te communiceren. Een maatregel waarmee onze privacy bovendien wordt geschonden, wij moeten weer eronder gebukt gaan. Wat gebeurt er met die gegevens.. wat als ze gestolen worden..??
pi_28922853
Doe deze maar lekker in POL
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  maandag 18 juli 2005 @ 21:26:45 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28922958
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:24 schreef _-rally-_ het volgende:
Doe deze maar lekker in POL
Is goed, maar ik vraag niet alleen om meningen/advies, ik ga ook zeer zeker wat uitvoeren, en hopelijk met wat hulp van mede-users hier, die politiek zichzelf betrokken voelen, en nu wel eens een keer hun mond open durven te trekken
  maandag 18 juli 2005 @ 21:28:49 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_28923047
Via de rechter zal het lastig worden. De regering mag geen wetten en verdragen aan onze Grondwet toetsen. Ook gaat Europees recht boven Nederlands recht en kan ook daar de rechter niets tegen doen. Je zou het nog kunnen proberen met artikel 8 van het EVRM:
quote:
Recht op eerbiediging van privé-, familie- en gezinsleven Art. 8
- 1. Een ieder heeft recht op respect voor zijn privé leven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.
- 2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Maar waarschijnlijk maak je ook daar geen enkele kans mee, vanwege het feit dat men zich gewoon op de openbare veiligheid-uitzondering kan beroepen.

De juridische weg is dus niet de goede manier om dit probleem op te lossen. De Franse manier werkt beter: met je tractor de weg naar Brussel afsluiten en demonstreren. We kunnen ook afspreken dat we met een grote groep mensen dagelijks zoektermen in Google invullen als "hoe maak ik een bom", "blauwdruk van het Binnenhof" en "aanmeldingsformulier Jihad". Dan bezorg je de veiligheidsdiensten overuren. Hoewel je dan wel risico loopt dat je de rest van je leven gevolgd wordt.
pi_28923334
Tis wel lachen, maar het lijkt me kansloos. Internationale wetgeving, en zeker die van de EU, gaat boven de nationale -- in Nederland iig -- en die lui spijkeren het wel dicht. We worden gewoon genaaid en daar valt denk ik weinig tegen te doen via de juridische weg. De EC of EP moet het veranderen en dat lukt pas met wat druk daarop.

Internetverkeer wordt al jaren door verschillende organisaties getapt op steekwoorden, maar over alles opslaan weet ik niet precies. Iig, gl.
  maandag 18 juli 2005 @ 21:39:37 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28923453
Ik wil aan de ene kant niet iets doen met tractors op het binnenhof.
Aan de andere kant, ik kan wel een tractor besturen.

Nee, ik wil het die gasten gewoon heel goed lastig maken, en de media lijkt me hier een perfecte weg voor. Maar hoe precies?

( Uiteraard ga ik met masker op)
pi_28923533
Tering, net te laat, Pool postte al meeste spul.
  maandag 18 juli 2005 @ 21:49:07 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28923840
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:41 schreef NightH4wk het volgende:
Tering, net te laat, Pool postte al meeste spul.
Helaas, maar ik moet toch ergens hier of daar goed hard protest aan kunnen dienen?

Een soort van OndernemingsRaad voor de Tweede Kamer?
  maandag 18 juli 2005 @ 21:53:40 #17
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_28924025
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Helaas, maar ik moet toch ergens hier of daar goed hard protest aan kunnen dienen?

Een soort van OndernemingsRaad voor de Tweede Kamer?
Nee, niet via een juridische weg in elk geval. De Tweede Kamer is direct democratisch gekozen, dus kun je niet naar de rechter of een ander orgaan om een besluit van de Tweede Kamer aan te vechten. Machtenscheiding, dat gezeik.
  maandag 18 juli 2005 @ 22:00:36 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28924291
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:53 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, niet via een juridische weg in elk geval. De Tweede Kamer is direct democratisch gekozen, dus kun je niet naar de rechter of een ander orgaan om een besluit van de Tweede Kamer aan te vechten. Machtenscheiding, dat gezeik.
Dus de enige manier zou zijn, om een directe brief te richten aan het secretariaat van Minister Donner himself? Dan heeft hij het in ieder geval ontvangen zeg maar.
  maandag 18 juli 2005 @ 22:39:17 #19
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_28925764
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dus de enige manier zou zijn, om een directe brief te richten aan het secretariaat van Minister Donner himself? Dan heeft hij het in ieder geval ontvangen zeg maar.
Dat kun je inderdaad altijd doen.
  maandag 18 juli 2005 @ 22:40:46 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28925828
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:39 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat kun je inderdaad altijd doen.
Ik zie dat http://www.bof.nl/ mij al voor was

Ik wacht even de reacties af.
pi_28927749
Het heeft best enig effect om direct kamerleden te bestoken met mailtjes. Heb ik zelf af en toe gedaan. Kreeg de beste reacties op goed beargumenteerde mails. Kamerleden hebben zelf niet altijd de tijd om de de zaak uit te zoeken, dus soms kun je ze echt helpen op het juiste spoor te komen.
Volgens mij heeft het ook effect als vééél mensen mailen. Dus waarom start je geen mailacties, zoals de huisartsen onlangs deden?

Hier vind je de namen en 'forms' om bericht naar tweede kamerleden te sturen.
pi_28939877
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:28 schreef Pool het volgende:
Via de rechter zal het lastig worden. De regering mag geen wetten en verdragen aan onze Grondwet toetsen. Ook gaat Europees recht boven Nederlands recht en kan ook daar de rechter niets tegen doen. Je zou het nog kunnen proberen met artikel 8 van het EVRM:
[..]

Maar waarschijnlijk maak je ook daar geen enkele kans mee, vanwege het feit dat men zich gewoon op de openbare veiligheid-uitzondering kan beroepen.
Die kans is inderdaad erg klein. Maar op zich is het best aannemelijk te maken dat er in dit geval sprake is van slechte wetgeving die de (grove?) schending van privacy niet kan rechtvaardigen.
pi_28940154
Ach over een paar jaar en miljoenen (miljarden?) euro's verder komen ze er wel achter dat het bewaren van internetgegevens niet echt zinvol is vanwege de gigantische hoeveelheid data waardoor de filters die ze er eventueel op los willen laten verstopt raken. Klinkt mischien naief maar Echelon bewijst deze stelling wel te veel data maakt het onfilterbaar, daarnaast is het vrijwel onmogelijk om op alle mogelijke talen en dialecten te filteren wat waarschijnelijk 1 van de redenen was dat de VS niet tijdig op de hoogte was van de plannen voor 9/11.

Een rechtzaak tegen de staat cq de EU vanwege het onverantwoord beheren van ons belastinggeld na aanleiding van deze flop lijkt me dan verstandiger.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:00:34 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28940473
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 12:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Die kans is inderdaad erg klein. Maar op zich is het best aannemelijk te maken dat er in dit geval sprake is van slechte wetgeving die de (grove?) schending van privacy niet kan rechtvaardigen.
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 12:49 schreef Chewie het volgende:
Ach over een paar jaar en miljoenen (miljarden?) euro's verder komen ze er wel achter dat het bewaren van internetgegevens niet echt zinvol is vanwege de gigantische hoeveelheid data waardoor de filters die ze er eventueel op los willen laten verstopt raken. Klinkt mischien naief maar Echelon bewijst deze stelling wel te veel data maakt het onfilterbaar, daarnaast is het vrijwel onmogelijk om op alle mogelijke talen en dialecten te filteren wat waarschijnelijk 1 van de redenen was dat de VS niet tijdig op de hoogte was van de plannen voor 9/11.

Een rechtzaak tegen de staat cq de EU vanwege het onverantwoord beheren van ons belastinggeld na aanleiding van deze flop lijkt me dan verstandiger.
Dat zijn inderdaad 2 goede punten:
1: aanklagen naar aanleiding van blindelings dezelfde fout in gaan (zie Echelon project, het staat er nog steeds, het werkt, maar effect hebben doet het niet)
2: Grove schending van privacy en buiten spel zetten van machtsposities.

Punt 2 zou dan met name gaan naar de EU, punt 1 zou eerst ook nog als proefproces zijnde tegen de staat gehouden kunnen worden. Ik vraag het me af.

Want was het niet zo dat Donner eerst terug werd gefloten door de eerste en tweede kamer, terwijl hij ook nog textueel werd uitgelachen door de Erasmus Universiteit? (afkorting, EU )

En vervolgens gebeurt er een hele erge aanslag, maar dan kan het ineens weer we, van bovenaf, de 1e kamer passerende.

het stinkt weer eens aan alle kanten.
---
even een quote om te lezen:
Bewaarplicht is een feit
pi_28940681
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 13:00 schreef Yildiz het volgende:

---
even een quote om te lezen:
Bewaarplicht is een feit
Dat is ook het grootste probleem, politici die absoluut niet weten waar ze het over hebben en dus ook waar ze mee bezig zijn. Geldt niet voor alle tereinen maar zeker wel voor ICT gerelateerde onderwerpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')