Thanks, dat maakt het hele idee wel af.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:39 schreef heiden6 het volgende:
http://home.wanadoo.nl/daanmulder28/kind%20middelvinger.gif
Bedankt voor de steunquote:Op maandag 18 juli 2005 19:57 schreef Detroit het volgende:
Ik kan me geheel in jouw idee vinden. Beetje onder het mom om terrorisme te voorkomen..
Terroristen zijn verenigd in een georganiseerde groep. Hetzelfde als met criminelen het geval is. Terroristen staan gelijk aan criminelen, en laatstgenoemde groep heeft de beschikking over geavanceerde technieken als encryptie om communicatie en op handen staande operaties te verhullen.
Met de op komst zijnde quantumcryptografie (die nog moeilijker te kraken is) staat niets hen meer in de weg om een lange neus richting de diverse Europese overheden te trekken.
Donner kon in de Kamer al een keer niet fatsoenlijk antwoord geven op vragen die hem gesteld werden door een mede kamerlid die meer verstand van zaken had dan hij. Volgens mij wil hij gewoon nog een keer voor schut gezet worden, en wie ben ik om hem dat te misgunnen..
Ik zal eens informeren, binnenkort.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:56 schreef Speedloeder het volgende:
Een advocaat *no cure, no pay* geen optie in deze Yildiz?
Is goed, maar ik vraag niet alleen om meningen/advies, ik ga ook zeer zeker wat uitvoeren, en hopelijk met wat hulp van mede-users hier, die politiek zichzelf betrokken voelen, en nu wel eens een keer hun mond open durven te trekkenquote:Op maandag 18 juli 2005 21:24 schreef _-rally-_ het volgende:
Doe deze maar lekker in POL
Maar waarschijnlijk maak je ook daar geen enkele kans mee, vanwege het feit dat men zich gewoon op de openbare veiligheid-uitzondering kan beroepen.quote:Recht op eerbiediging van privé-, familie- en gezinsleven Art. 8
- 1. Een ieder heeft recht op respect voor zijn privé leven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.
- 2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Helaas, maar ik moet toch ergens hier of daar goed hard protest aan kunnen dienen?quote:Op maandag 18 juli 2005 21:41 schreef NightH4wk het volgende:
Tering, net te laat, Pool postte al meeste spul.
Nee, niet via een juridische weg in elk geval. De Tweede Kamer is direct democratisch gekozen, dus kun je niet naar de rechter of een ander orgaan om een besluit van de Tweede Kamer aan te vechten. Machtenscheiding, dat gezeik.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Helaas, maar ik moet toch ergens hier of daar goed hard protest aan kunnen dienen?
Een soort van OndernemingsRaad voor de Tweede Kamer?
Dus de enige manier zou zijn, om een directe brief te richten aan het secretariaat van Minister Donner himself? Dan heeft hij het in ieder geval ontvangen zeg maar.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, niet via een juridische weg in elk geval. De Tweede Kamer is direct democratisch gekozen, dus kun je niet naar de rechter of een ander orgaan om een besluit van de Tweede Kamer aan te vechten. Machtenscheiding, dat gezeik.![]()
Dat kun je inderdaad altijd doen.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus de enige manier zou zijn, om een directe brief te richten aan het secretariaat van Minister Donner himself? Dan heeft hij het in ieder geval ontvangen zeg maar.
Die kans is inderdaad erg klein. Maar op zich is het best aannemelijk te maken dat er in dit geval sprake is van slechte wetgeving die de (grove?) schending van privacy niet kan rechtvaardigen.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:28 schreef Pool het volgende:
Via de rechter zal het lastig worden. De regering mag geen wetten en verdragen aan onze Grondwet toetsen. Ook gaat Europees recht boven Nederlands recht en kan ook daar de rechter niets tegen doen. Je zou het nog kunnen proberen met artikel 8 van het EVRM:
[..]
Maar waarschijnlijk maak je ook daar geen enkele kans mee, vanwege het feit dat men zich gewoon op de openbare veiligheid-uitzondering kan beroepen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Die kans is inderdaad erg klein. Maar op zich is het best aannemelijk te maken dat er in dit geval sprake is van slechte wetgeving die de (grove?) schending van privacy niet kan rechtvaardigen.
Dat zijn inderdaad 2 goede punten:quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:49 schreef Chewie het volgende:
Ach over een paar jaar en miljoenen (miljarden?) euro's verder komen ze er wel achter dat het bewaren van internetgegevens niet echt zinvol is vanwege de gigantische hoeveelheid data waardoor de filters die ze er eventueel op los willen laten verstopt raken. Klinkt mischien naief maar Echelon bewijst deze stelling wel te veel data maakt het onfilterbaar, daarnaast is het vrijwel onmogelijk om op alle mogelijke talen en dialecten te filteren wat waarschijnelijk 1 van de redenen was dat de VS niet tijdig op de hoogte was van de plannen voor 9/11.
Een rechtzaak tegen de staat cq de EU vanwege het onverantwoord beheren van ons belastinggeld na aanleiding van deze flop lijkt me dan verstandiger.
Dat is ook het grootste probleem, politici die absoluut niet weten waar ze het over hebben en dus ook waar ze mee bezig zijn. Geldt niet voor alle tereinenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:00 schreef Yildiz het volgende:
---
even een quote om te lezen:
Bewaarplicht is een feit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |