Ze zijn alleen echt lelijkquote:
het lijkt me dat iemand die een aantal jaar geleden met z'n volle verstand een contract ondertekende dat tot de zomer van 2007 loopt anno 2005 nog gewoon aan z'n contract gehouden kan worden, ongeacht wat de speler in kwestie zelf wil, alleen zit je met de ambitie in de knoop.quote:Op maandag 18 juli 2005 16:58 schreef fransie102 het volgende:
Kalou blijft hoogstwaarschijnlijk.
Als feyenoord maar niet zo dom is om Kalou net als Ibrahimovich voor een appel en een bos wortels aan een europese topclub te verkopen..quote:Op maandag 18 juli 2005 17:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
maar de transferperiode is nog lang en is tot het laatst spannend (Zie Ibrahimovich verleden jaar).
Maar hij gaat niet naar een Europese topclub, hij wil Nederlander worden.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:17 schreef manny het volgende:
[..]
Als feyenoord maar niet zo dom is om Kalou net als Ibrahimovich voor een appel en een bos wortels aan een europese topclub te verkopen..
Even wachten op cultheld.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Maar hij gaat niet naar een Europese topclub, hij wil Nederlander worden.
Die is op vakantie (alhoewel hij wel een kloon heeft achtergelatenquote:
Eentje die voor Ajax is nog welquote:Op maandag 18 juli 2005 17:19 schreef Merkie het volgende:
[..]
Die is op vakantie (alhoewel hij wel een kloon heeft achtergelaten).
Ik weet niet of het dom is (net als de zaak Zlatan destijds) aangezien wij als voetbalvolgers een nogal subjectieve en beknopte kijk op de gehele transferbusiness hebben, itt de mensen die er in werken.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:17 schreef manny het volgende:
[..]
Als feyenoord maar niet zo dom is om Kalou net als Ibrahimovich voor een appel en een bos wortels aan een europese topclub te verkopen..
Ik zie Landzaat volgend jaar gewoon bij AZ spelen, Scheringa staat absoluut nog in de kinderschoenen qua transfers en is een lichtgewicht op de markt (niet financieel natuurlijk), voordeel is dat hij financiele kennis heeft en weet wat euro's waard zijn. Als ie weggaat dan zal het naar een buitenlandse club zijn geen Feyenoord, Ajax of PSV denk ik...quote:Op maandag 18 juli 2005 17:31 schreef fransie102 het volgende:
Klopt. Net als met Daerden en Landzaat. Mochten die alle 2 niet komen, dan moet je toch razendsnel op zoek.
En waarom zou Hofs dat doen?quote:Op maandag 18 juli 2005 17:42 schreef Jajong het volgende:
Als Kalou naar PSV gaat schopt Hofs em een half jaar uit de roulatie gok ik.
De aanslagen van de Catalanen op de benen van Ronaldo en Figo vielen ook wel mee, dus Nicky zal zich ook wel inhouden, maar is de mening van Hofs eigenlijk wel relevant? denk het niet.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:48 schreef Jajong het volgende:
Boos.
Als je ambitie hebt, moet je zowiezo niet een van je betere spelers wegdoen. Al helemaal niet naar de club waarvan je hoopt dat die uiteindelijk de concurrent is. Waarom zou je je concurrent beter maken dan nodig is?quote:Op maandag 18 juli 2005 17:51 schreef fransie102 het volgende:
Het is overigens niet dat ik hem als Feyenoorder geen mooie carierre bij PSV enzo gun, maar ik ben vooral kwaad om de reden waarom ie weg wil. Als wij goede spelers in overvloed hadden en we hadden nog 3 topspitsen op de bank, dan had ik gezegd : alsjeblieft PSV, je mag hem hebben voor 10 miljoen. Maar we hebben al zo weinig goede spelers, en voor die 10 miljoen koop je echt niet zo heel veel terug.
Ik ook en ik sta nog wel aan de andere kant (Eindhoven)quote:Op maandag 18 juli 2005 17:53 schreef Jajong het volgende:
Nouja, de manier waarop ie een transfer probeert te forceren staat me vooral tegen.
De wetten van het grote geld he, overleven prevaleert boven een concurrentiepositie.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:56 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Als je ambitie hebt, moet je zowiezo niet een van je betere spelers wegdoen. Al helemaal niet naar de club waarvan je hoopt dat die uiteindelijk de concurrent is. Waarom zou je je concurrent beter maken dan nodig is?
Precies, Kalou is een belangrijke schakel bij Feyenoord, als die weg zou gaan voor 10miljoen.. wat zou je er terug voor kunnen halen?? Gevestigde spelers zitten sowieso nooit te springen om naar Nederland te komen en met een jong talent is t ook altijd nog maar afwachten.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:56 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Als je ambitie hebt, moet je zowiezo niet een van je betere spelers wegdoen. Al helemaal niet naar de club waarvan je hoopt dat die uiteindelijk de concurrent is. Waarom zou je je concurrent beter maken dan nodig is?
Als je hem wegdoet lever je sowieso aan kwaliteit in dat is waar,wie je er ook voor terughaalt , maar als Kuijt weg zou gaan stort het toch in en moet je vangen voor Kalou wat er te vangen is.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:59 schreef Jajong het volgende:
[..]
Precies, Kalou is een belangrijke schakel bij Feyenoord, als die weg zou gaan voor 10miljoen.. wat zou je er terug voor kunnen halen?? Gevestigde spelers zitten sowieso nooit te springen om naar Nederland te komen en met een jong talent is t ook altijd nog maar afwachten.
Dat is goed voor Feyenoord, ook internationaal en naar de talenten toe als ze zo'n speler vast kunnen houden. Maar is dat al zeker dan?quote:
Nouja, als ik moet geloven wat ik lees in interviews met em.. hij heeft net de aanvoerdersband geaccepteerd en hij schijnt er heel serieus mee om te zijn gegaan etc. Beetje cru om daarna vrolijk weg te gaan..quote:Op maandag 18 juli 2005 18:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat is goed voor Feyenoord, ook internationaal en naar de talenten toe als ze zo'n speler vast kunnen houden. Maar is dat al zeker dan?
In deze tijd van het jaar zou ik niemand op zijn woord geloven als er serieuze kapers op de kust zijn.
Weinig alternatief toch? Kuijt is het boegbeeld van Feynoord op dit moment.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:27 schreef Staanplaats het volgende:
Ik zie Kuijt ook niet meer vertrekken, goede keuze van Koeman!
Ja iddquote:Op maandag 18 juli 2005 18:30 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Weinig alternatief toch? Kuijt is het boegbeeld van Feynoord op dit moment.
quote:Zweedse media: Feyenoord volgt middenvelder Djuric
[Bron: FR-Fans.nl]
Volgens de doorgaans betrouwbare Zweedse krant Expressen heeft Feyenoord interesse in de 20-jarige Zweedse middenvelder Dusan Djuric. De Zweeds international speelt in zijn geboorteland sinds 2003 bij Halmstads Bk en staat ook nadrukkelijk in de belangstelling van ajax, dat de speler al veel langer volgt. Ook Anderlecht en Az zouden Djuric willen hebben, maar voorlopig hebben zowel Feyenoord als deze andere clubs nog niets van zich laten horen.
quote:Feyenoord tikt Kalou op vingers
Door Wietse Dijkstra
Nanjing - Salomon Kalou moet PSV uit zijn hoofd zetten en mag van Feyenoord voorlopig niet meer hardop nadenken over een mogelijke transfer naar Eindhoven. Technisch directeur Mark Wotte gaf de Ivoriaan kort na zijn aankomst in het Chinese Nanjing gisteren meteen een tik op de vingers. Feyenoord is het gedoe met Kalou spuugzat. ,,De soap rond Kalou moet snel afgelopen zijn,'' sprak trainer Erwin Koeman gisteravond na de 2-1 zege op Espanyol. ,,Ik ga ervan uit dat hij blijft. De komende dagen heb ik nog een gesprek met hem.''
Wotte had voor de wedstrijd in Nanjing al een onderhoud met de jonge aanvaller. ,,Ik heb hem gezegd dat hij niet meer over PSV moet praten omdat dat niet in het belang van Feyenoord is en de voorbereiding stoort,'' aldus Wotte. ,,Hoe hij daarop reageerde? Hij zei dat hij dat wel begreep.''
Kalou is dan ook geen herrieschopper. Waar Bart Goor in zijn laatste week in Rotterdamse dienst met zichtbare tegenzin op het trainingsveld stond, is aan de jonge aanvaller op geen enkele manier te merken dat hij zo graag weg wil bij Feyenoord. Kalou, tegen Espanyol niet zo gelukkig in de afwerking, doet in China gewoon zijn werk en maakt als altijd een opgeruimde, vrolijke indruk. Zelfs het benauwde weer in Nanjing heeft geen effect op zijn humeur. ,,Ik kom net terug van mijn vakante in Afrika, daar was het net zo warm,'' lachte hij zaterdag na de eerste training, terwijl hij het zweet uit zijn doorweekte shirt stond te wringen.
Ook als een transfer met PSV definitief afketst, zal Kalou naar alle waarschijnlijkheid niet met de pest in zijn lijf gaan rondlopen bij Feyenoord. Met zijn collega's kan hij het nog steeds uitstekend vinden. De spelers van Feyenoord rekenen Kalou persoonlijk ook niet zoveel aan. Dirk Kuijt wil per se dat Kalou blijft en liet gisteravond weer weten dat hij er 'voor honderd procent' vanuit gaat dat dat ook gebeurt.
De meer ervaren Feyenoorders zien Kalou in de eerste plaats als een speelbal van zijn zaakwaarnemers. Rodger Linse kan immers veel geld verdienen aan de Ivoriaan als hij erin slaagt om hem via PSV naar het grote en rijke Chelsea te brengen.
Dat Kalou in de media herhaaldelijk heeft laten weten dat hij naar PSV wil, neemt Patrick Lodewijks niet serieus. ,,Dat zegt Kalou toch niet!'' reageert de Feyenoord-doelman. ,,Salomon laat zich makkelijk be invloeden. Ik denk dat hij zich laat gebruiken. Wat hij allemaal heeft gezegd zijn niet zijn eigen woorden, al zal hij ze wel zelf hebben uitgesproken. Als je hem vaak genoeg vertelt wat hij moet zeggen, dan doet hij dat wel. Ik trap hier echt niet in.''
Volgens Lodewijks is Kalou helemaal niet toe aan volgende stap in zijn carri ere. ,,Kalou speelde een jaar geleden nog bij Excelsior. Dan kun je toch nu niet zeggen dat je uitgeleerd bent bij Feyenoord. Dat Bart Goor op zijn 32ste roept dat hij Feyenoord niet meer ziet zitten omdat hij naar zijn oude club kan, verdient ook niet de schoonheidsprijs. Maar hij kan op zijn leeftijd tenminste ergens over praten. Deze jongen is 19. Als je een kerel bent zeg je meteen op de eerste dag dat je weg wilt. Dan moet je ook zo flink zijn om, zoals Goor, de confrontatie aan te gaan met iedereen. Natuurlijk krijgt hij hier gezeik mee met supporters. Als dat gebeurt, moeten de mensen die hem begeleiden dan ook maar om hem heen gaan staan.''
Bron: RD.
Hij mag best laag beginnen, maar het probleem is dat die 2 miljoen misschien nog 3 a 4 miljoen zal worden, maar daarna is het weer 'tis te duur, boehoehoe'. Als ze bij 3,5 miljoen waren begonnen, en uiteindelijk 5 a 6 miljoen hadden neergelegd dan was ik tevreden. Maar hiermee zet Feyenoord zichzelf wel weer voor lul.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:39 schreef snabbi het volgende:
Omdat hij goedkoop een speler probeert te krijgen? Als je gelijk hoog inzet kom je ook op een hogere transfersom uit dan wanneer je lager begint. Hij snapt zelf ook wel dat dat niet het eindbedrag zal worden voor landzaat, maar je moet ergens beginnen
Nu zet jij jezelf voor lulquote:Op maandag 18 juli 2005 21:46 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Hij mag best laag beginnen, maar het probleem is dat die 2 miljoen misschien nog 3 a 4 miljoen zal worden, maar daarna is het weer 'tis te duur, boehoehoe'. Als ze bij 3,5 miljoen waren begonnen, en uiteindelijk 5 a 6 miljoen hadden neergelegd dan was ik tevreden. Maar hiermee zet Feyenoord zichzelf wel weer voor lul.
quote:Op maandag 18 juli 2005 18:36 schreef Staanplaats het volgende:
Zullenn we trouwens voortaan voor die openingsposten gewoon het echte logo gebruiiken??
[afbeelding]
Zie de post van snabbi.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:21 schreef fransie102 het volgende:
En hoezo slaat mijn verhaal nergens op Sloggi? Jij denkt dat Landzaat voor 3 miljoen te koop is?
Ik gun hem een hele mooie carriere, met als afscheid de dubbel in 2008, maar bij P$V gun ik hem absoluut geen mooie carrierre, maar een dubbele beenbreuk.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:51 schreef fransie102 het volgende:
Het is overigens niet dat ik hem als Feyenoorder geen mooie carierre bij PSV enzo gun,
Nu weet ik weer waarom ik zo van dit cluppie hou, echt fantastischquote:FEYENOORD OOK IN CHINA GESTEUND DOOR LEGIOEN
Feyenoord staat er niet alleen voor in China. De ploeg weet zich gesteund door een 7-koppige afvaardiging van het Legioen. De die-hards die tijdens de wedstrijd tegen Espanyol de Feyenoord vlag lieten wapperen in het Nanjing Olympic Sports Center, hadden er een reis van zo´n 8000 kilometer voor over om hun favorieten in Nanjing te zien spelen. Na afloop van de wedstrijd poseerde trainer Erwin Koeman op verzoek met hun supportersvlag en sprak een aantal spelers hun waardering uit voor de loyaliteit van de fans.
Andersom waren er ook complimenten. De supporters lieten weten het erg te hebben gewaardeerd dat Feyenoord hen kosteloos aan een zevental toegangskaarten wilde helpen.
Die gasten zijn niet goed wijs, daarom is het juist mooiquote:Op maandag 18 juli 2005 23:54 schreef Luni het volgende:
[..]
Tis inderdaad erg weinig maar ik weet niet, kan het niet uitleggen.........
Ik weet dat het niet vanzelfsprekend is maar zo hoort het toch ook,zonder "ons" geen clubquote:Op maandag 18 juli 2005 23:55 schreef Luni het volgende:
Vorig jaar naar de Alpencup geweest, waren er ook niet echt veel, maar het respect wat je van de spelers krijgt.........
Respect iddquote:Op maandag 18 juli 2005 23:54 schreef Luni het volgende:
[..]
Tis inderdaad erg weinig maar ik weet niet, kan het niet uitleggen.........
AD.nlquote:Feyenoord zwaar geïrriteerd, speler zwijgt, PSV óók
Waar blijft bod op Kalou?
Door Paul van den Bosch
Toen Feyenoord eind mei Erwin Koeman aanzocht als opvolger van Ruud Gullit, won hij advies in bij zijn voormalige mentor Guus Hiddink.
De trainer/directeur van PSV raadde Koeman aan meteen en met harde hand de regie te voeren in de Kuip.
Dat was de enige manier, vond Hiddink, om de reis naar succes in te slaan. Bovendien is Koeman dan minder kwetsbaar voor onverwachte stenen die bij elke grote club op het pad van de trainer worden gegooid.
Er lígt een steen op Koemans pad, een grote. Zijn naam is Salomon Kalou. De Feyenoord-leiding heeft hem op het trainingskamp in China dringend verzocht zich niet meer over PSV uit te laten. Maar de naam van die club zit in Kalou's hoofd.
Als de Ivoriaan 'm in Nanjing hoort vallen, die naam van PSV, spreekt hij niet meer, maar doet hij nu zijn duim omhoog. Dat gebaar is net zo duidelijk als een interview om de breuk met Feyenoord snel te forceren.
Hiddink heeft hem er van overtuigd dat hij zijn carrière in Eindhoven en in de Champions League kan voortstuwen. Zonder dat hij zijn wens om het Nederlands paspoort te verkrijgen, hoeft in te slikken. Heeft Hiddink destijds, tijdens het gesprek over Feyenoords aanbod, aan zijn voormalige adjudant Koeman verteld dat juist PSV voor de grootste onrust in de Kuip zou zorgen?
Waar ze bij Feyenoord het meest geïrriteerd over zijn, is dat PSV nog nooit een concreet bod op de 19-jarige vleugelspits heeft uitgebracht. Dat bevestigde voorzitter Rob Westerhof eind vorige week.
Trainer/directeur Hiddink heeft liever dat de Rotterdamse ex-industrieel zich niet meer in het openbaar over Kalou uitlaat, maar Westerhof lijkt zich daar niet zo aan te storen.
,,Technisch gezien'', zei de PSV-preses met de klemtoon op téchnisch, ,,hebben we nog nooit concreet onderhandeld over Kalou.'' Een Feyenoord-bron meldt overigens dat de zaak-Kalou thans op voorzittersniveau wordt behandeld. Dat wil zoveel zeggen dat Jorien van den Herik er zich intensief mee bemoeit.
PSV heeft wel, aanvankelijk via tussenpersoon Rodger Linse (één van de zaakwaarnemers van Kalou), met de Rotterdamse club gesproken over een mogelijke transfer. Daarbij kwam een constructie op tafel: PSV wilde miljoenen overmaken zodat Feyenoord een nieuwe spits kon kopen ('Waarom kopen ze Huntelaar van Heerenveen niet?') en zou aanzienlijk meeprofiteren als Kalou in de toekomst aan een buitenlandse topclub wordt verkocht.
Dat is voor Feyenoord onbespreekbaar: wat gebeurt er als Kalou blijvend invalide wordt geschopt? Als PSV zo nodig het duo Kuyt/Kalou wil halveren, moet het de hoofdprijs op tafel leggen. Dat bedrag wordt thans geschat tussen de 8 en 12 miljoen euro.
Navraag bij beide clubs leerde gisteren dat er (nog) geen bod is uitgebracht. Feyenoord en zijn Legioen in rep en roer, Kalou's hoofd is op hol, maar waarvóór? Vooralsnog voor een 'technisch gezien' niet bestaande aanbieding.
Feyenoord-directeur Mark Wotte Wotte zegt zelfs te verwachten dat de Eindhovense club zich helemáál niet meer meldt met een serieus bod.
In dat geval kan de zaak-Kalou in een dikke dossiermap. Andere namen daarin: Marco van Basten (de huidige bondscoach sloeg begin 2004 zonder nadenken een aanbod af om Hiddinks assistent te worden), Rafael van der Vaart, Hatem Trabelsi, Robin van Persie. Allen spelers van de traditionele concurrenten Ajax en Feyenoord die niet naar Eindhoven kwamen. Van Persie was vorig seizoen het verst, maar liet zich alsnog betoveren door zijn droomclub Arsenal.
Het is geen toeval dat Feyenoorders, zoals Van Persie en Kalou nu, makkelijker over te halen zijn. De Rotterdamse club heeft zo sporadisch succes en mist structureel Champions League-inkomsten dat het de aansluiting met PSV heeft verloren. Zoals de Eindhovense club nu zélf alles in het werk moet stellen om een totale leegloop van basisspelers naar internationale topclubs als ManUnited, Barcelona, AC Milan et cetera te voorkomen.
Ajacieden zijn altijd gecharmeerd van Hiddinks interesse, maar bedanken vriendelijk. Hiddink maakte dit jaar via een U-bocht zijn interesse in Van der Vaart kenbaar, merkte dat die transfer onmogelijk was, en waste de handen in onschuld.
Dat is de tactiek van een geslepen routinier. De situatie van eind jaren '80, toen PSV Ajax-spelers als Vanenburg en zelfs Rijkaard wel kon overtuigen, heeft hij echter nog niet laten terugkeren.
Dat maakt de soap rond de nog gemakkelijk te beïnvloeden tiener Salomon Kalou des te pikanter. Als PSV méér beoogt dan alleen een rivaal in verwarring te brengen, moet het over de brug komen. Snel en met zo'n 10 miljoen.
Anders mag de beginnende toptrainer Erwin Koeman zich in zijn eerste maand in de Kuip danig belemmerd voelen door de club, PSV, die toch zo'n speciale plek in zijn hart inneemt. En wacht Kalou, net als Bart Goor eerder, een vijandige bejegening als hij na de China-trip weer het bijveld van de Kuip betreedt.
AD.nlquote:Lazovic: reserve of ADO-huurling
Danko Lazovic begint het seizoen bij Feyenoord of op huurbasis bij ADO Den Haag. De aanvaller heeft de mogelijkheid van een tussentijdse overgang naar een club in de Oekraïne afgewezen.
,,Danko heeft ons verteld dat er wat hem betreft maar twee opties zijn'', stelt Feyenoords technisch directeur Mark Wotte. ,,Of doorknokken voor meer speeltijd bij Feyenoord, of nog voor de competitiestart naar ADO Den Haag. Hij heeft bij die club een goed gevoel overgehouden aan een gesprek met trainer Frans Adelaar.''
Lazovic is met de A-selectie van Feyenoord in China. Dat geldt niet voor Gerson Magrao, Leonardo, Bruno Basto en Jean-Carlos Dondé. Zij zijn druk bezig elders onderdak te vinden. Dondé hoopt op Vasco da Gama, terwijl Belenenses Magrao wil. Naar Leonardo informeerden al NAC Breda en FC Utrecht.
Ook voor Patrick Paauwe is nog steeds interesse, maar deze werd nog niet concreet omdat Feyenoord een transfersom verlangt. Paauwe heeft de clubleiding laten weten dat hij het chic zou vinden als hij na zeven jaar transfervrij weg mag.
Paauwe kreeg zondag van de nieuwe trainer Erwin Koeman opnieuw speeltijd, tegen het Spaanse Espanyol. Nadat Dirk Kuyt in de tweede helft werd gewisseld, maakte Paauwe het oefenduel zelfs vol als aanvoerder.
Iemand nog strikken in de aanbieding.quote:19-07-2005: Ook belangstelling voor Magrao, Leonardo en Donde
Bron: FR-Fans.nl
Gisteren meldde Feyenoord al dat Bruno Basto, die mag vertrekken uit De Kuip, in de belangstelling staat van een Engelse club. Maar Basto is niet de enige speler van Feyenoord die interesse geniet vanuit het buitenland. Ook Gerson Magrao, Leonardo en Jean Carlos Donde zijn in trek.
FC Utrecht en NAC hebben zich volgens Radio Rijnmond bij Feyenoord gemeld om Leonardo dit seizoen te huren. De Brazilaan is bij Feyenoord op een zijspoor terecht gekomen en is ook niet mee op trainingskamp naar China. Jean Carlos Donde, die nog altijd bij Feyenoord onder contract staat, kan naar Vasco da Gama en Cruzeiro in zijn geboorteland. Donde werd afgelopen jaar uitgeleend aan het Duitse HSV. Gerson Magrao tot slot staat in de belangstelling van het Portugese Belenenses. Magrao was vorige week nog op proef bij Cercle Brugge, maar kreeg daar geen contract.
Voordeel zou zijn dat als Leonardo bij Utrecht wel aan spelen toekomt en het ook aardig doet, hij volgende zomer transfervrij is en Utrecht hem dus direct over kan nemen zonder extra kosten.quote:FC Utrecht informeert naar overbodige Leonardo
19/7/2005 9 :16
Het was het 'jaar van de waarheid' voor Leonardo. Maar bij Feyenoord is de linksbuiten nu al op een zijspoor beland. FC Utrecht heeft belangstelling voor de overbodige Braziliaan.
Leonardo (22) kreeg contractverlenging bij Feyenoord. De nieuwe verbintenis stond gelijk aan zijn laatste kans in Rotterdam. De Braziliaanse linksbuiten moest zich laten zien. Maar voor het seizoen begonnen is staat Leonardo al op een zijspoor. Het trainingskamp in China was voor hem niet weggelegd. Trainer Erwin Koeman liet de ongeïnspireerde Leonardo thuis.
Vanwege het sombere toekomstperspectief bij Feyenoord is een (tijdelijke) overgang de beste optie. FC Utrecht heeft geïnformeerd naar Leonardo. De Domclub wil met Feyenoord praten over de huur van de Braziliaanse linksbuiten.
Feyenoord hoopt ook twee andere overbodige Brazilianen kwijt te raken. Juan Carlos Dondé, die vorig seizoen was verhuurd aan Hamburger SV, kan in zijn geboorteland aan de slag bij Vasco Da Gama. Gerson Magrão staat in de belangstelling van het Portugese Belenenses.
En waarom is dat een voordeel?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:34 schreef Kaap het volgende:
Op VI.nl staat het ook:
[..]
Voordeel zou zijn dat als Leonardo bij Utrecht wel aan spelen toekomt en het ook aardig doet, hij volgende zomer transfervrij is en Utrecht hem dus direct over kan nemen zonder extra kosten.
Hiddink speelt het spel gewoon keihard, dat kun je apprecieren of je kunt het té hard noemen, maar zielig is het geenszins, er is geen wet in Nederland die een overgang tussen een contractspeler van Feyenoord naar PSV in de weg staat, dus heeft Hiddink gelijk als hij voor zijn kansen gaat.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 06:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Jah die Hiddink die is zo, Van Persie, de Jong, Rafael, gewoon een zielige gozer.
Beetje respect voor de concurrentie is niet moeilijk denk ik.
Er is interesse voor Magrao, Leonardo en Jean.
De drie brazo's die de betekenis van inzet niet kennen. (vooral Magrao)
Bron FR-fans.nl
Dat zei ik ook in het PSV-topic, maar toen wilde men niet meer reageren...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hiddink speelt het spel gewoon keihard, dat kun je apprecieren of je kunt het té hard noemen, maar zielig is het geenszins, er is geen wet in Nederland die een overgang tussen een contractspeler van Feyenoord naar PSV in de weg staat, dus heeft Hiddink gelijk als hij voor zijn kansen gaat.
Het heeft geen ruk met respect te maken, voetbal als Nederlandse topclub komt op 1 ding neer: Overleven en dat geldt in deze absoluut voor Feyenoord en PSV.
Ga eens weg hierquote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:50 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat zei ik ook in het PSV-topic, maar toen wilde men niet meer reageren...
Die gasten zijn geen strik waard!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:03 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Iemand nog strikken in de aanbieding.
Sorry, ik bedoelde strop....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:14 schreef Luni het volgende:
Die gasten zijn geen strik waard!
Euhm...mocht Leonardo het goed doen in dat jaar, kan Utrecht hem volgende zomer zo overnemen zonder extra kosten. Dat is een voordeel voor Utrecht ja. Beter dat we hem verkopen maar dat zit er niet in. Besides, wat moet je ervoor vragenquote:
Daarbij dpeelt hij het inmiddels via de speler zelfquote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hiddink speelt het spel gewoon keihard, dat kun je apprecieren of je kunt het té hard noemen, maar zielig is het geenszins, er is geen wet in Nederland die een overgang tussen een contractspeler van Feyenoord naar PSV in de weg staat, dus heeft Hiddink gelijk als hij voor zijn kansen gaat.
Het heeft geen ruk met respect te maken, voetbal als Nederlandse topclub komt op 1 ding neer: Overleven en dat geldt in deze absoluut voor Feyenoord en PSV.
Achterbaks is natuurlijk een subjectieve toeschrijving, een waarde-oordeel van een supporter van 1 van beide belanghebbenden, net zoals voor mij dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:44 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Daarbij dpeelt hij het inmiddels via de speler zelf
Ten tweede is het de vraag of het niet, net zoals de al gememoreerde "interesse" voor andere Ajax- en Feyenoordspelers, niet een ordinaire stookactie is.
Achterbaks dus......
Echt een reactie van een voetballiefhebber zo te lezen, komt een beetje in de buurt van de reactie op de Limburgse Moordzaak van die 19 jarige meid.quote:
Vergelijkbaar, jaquote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Echt een reactie van een voetballiefhebber zo te lezen, komt een beetje in de buurt van de reactie op de Limburgse Moordzaak van die 19 jarige meid.![]()
Als je reacties vergelijkt moet je daar ook het onderwerp bij betrekken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik had het over de reactie, niet over de zaak.
Het kan in dezelfde bewoordingen zijn vanuit hetzelfde principe, zonder dat de zaken verenigbaar zijn. Blijft in elk geval een waardeloze actie om het prijzenswaardig te vinden als een sporter zijn benen breekt.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je reacties vergelijkt moet je daar ook het onderwerp bij betrekken.
Ook al is het maar een ton..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:38 schreef Kaap het volgende:
[..]
Euhm...mocht Leonardo het goed doen in dat jaar, kan Utrecht hem volgende zomer zo overnemen zonder extra kosten. Dat is een voordeel voor Utrecht ja. Beter dat we hem verkopen maar dat zit er niet in. Besides, wat moet je ervoor vragen![]()
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:37 schreef Dylan Dog het volgende:
Geheel volgens de transferstrategie van Feyenoord zal het Leonardo een jaar verhuren en hem daarna aantrekken, omdat ie dan transfervrij is...
Who cares. Ik gun Goor ook kogels door zijn knieschijven en als Kalou naar PSV zou vertrekken gun ik hem dat ook. Moet je maar niet zo doen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het kan in dezelfde bewoordingen zijn vanuit hetzelfde principe, zonder dat de zaken verenigbaar zijn. Blijft in elk geval een waardeloze actie om het prijzenswaardig te vinden als een sporter zijn benen breekt.
Ik vind het vreemd en erg jaloers overkomen, een speler IS niet van de club, hij heeft er alleen een contract that's all.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:44 schreef Kaap het volgende:
[..]
Who cares. Ik gun Goor ook kogels door zijn knieschijven en als Kalou naar PSV zou vertrekken gun ik hem dat ook. Moet je maar niet zo doen.
Het gaat wat mij betreft niet om dat contract, maar om de manier waarop een speler probeert de breuk te forceren. Zo respectloos. Al geloof ik best wel dat Kalou zich vrij makkelijk gek laat maken. Maar als ik dan weer lees van dat opgestoken duimpje.. ik snap niet waarom hij op die manier met Feyenoord omgaat. Het is ronduit beledigend.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:47 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd en erg jaloers overkomen, een speler IS niet van de club, hij heeft er alleen een contract that's all.
Wise words!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:03 schreef Gert het volgende:
Het gaat wat mij betreft niet om dat contract, maar om de manier waarop een speler probeert de breuk te forceren. Zo respectloos. Al geloof ik best wel dat Kalou zich vrij makkelijk gek laat maken. Maar als ik dan weer lees van dat opgestoken duimpje.. ik snap niet waarom hij op die manier met Feyenoord omgaat. Het is ronduit beledigend.
Kijk ik ben PSV-er, maar ik vind dat Kalou zich niet professioneel gedraagt tov zijn vak en zijn werkgever welke formeel tot juli 2007 nog altijd Feyenoord is. Aan Feyenoord nu de verantwoordelijkheid om de meest verstandige zet te doen, van Kalou valt die niet te verwachten.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:03 schreef Gert het volgende:
[..]
Het gaat wat mij betreft niet om dat contract, maar om de manier waarop een speler probeert de breuk te forceren. Zo respectloos. Al geloof ik best wel dat Kalou zich vrij makkelijk gek laat maken. Maar als ik dan weer lees van dat opgestoken duimpje.. ik snap niet waarom hij op die manier met Feyenoord omgaat. Het is ronduit beledigend.
Blijvend invalide hoeft van mij ook echt niet. Maar als Kalou echt naar psv gaat en hij wordt dan tegen Feyenoord uit de wedstrijd geschopt, ja sorry dan zal ik een brede grijns niet kunnen onderdrukken.
Ik vind het sowieso een verveldende constatering dat spelers steeds meer gaan eisen tegenwoordig terwijl ze nauwelijks iets gepresteerd hebben. Ze moeten weten dat ze godsgruwelijk veel mazzel gehad hebben om met dat talent geboren te worden en dat de wereld aan hun voeten ligt en dat daarbij best wat respect en loyaliteit gegund mag worden aan diegenen die vertrouwen aan je gegeven hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:09 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Wise words!
Die vent speelt pas welgeteld 1 seizoen in Feyenoord 1!
Natuurlijk is het subjectief. Je kunt iig moeilijk ontkennen dat Hiddink de schijin tegen heeft. alle talenten van ajax en Feyenoord zijn zon beetje in verband gebracht met PSV. Dat kan je het natuurlijk toeschrijven aan de media, maar dat is wel heel erg makkelijk....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Achterbaks is natuurlijk een subjectieve toeschrijving, een waarde-oordeel van een supporter van 1 van beide belanghebbenden, net zoals voor mij dus.
Ik weet niet of hij Kalou zelf benaderd heeft of dat hij Lindse benaderd heeft, het laatste is niets mis mee vind ik al moet je wel in een nette wereld eerst Feyenoord benaderen.
Maar als ik zie hoe onze voetbalwereld danig aan het eroderen is moeten er andere manieren worden aangeboord om je pretenties waar te maken en wordt het hard gespeeld.
PSV merkte het in het verleden met Nedved en ook met Robinho onlangs dat de transferwereld er een van lobby-en en timen is en weten wanneer je je slag moet slaan.
Hiddink kan in elk geval niet verweten worden om van de zijlijn toe te hebben staan kijken terwijl de successen uitbleven, hij is wat voor op de andere eredivisietrainers denk ik.
En of e.e.a. stookacties zijn (wat heb je er uberhaupt aan?) weet ik niet, misschien blijkt dat later wel.
Talenten in verband brengen met je eigen club is niets mis mee, het doet alleen emotionele pijn omdat het door een club gebeurd waar je graag van wint en die in dezelfe competitie speelt. Hiddink lijkt flink te vissen inderdaad, net zoals eind jaren 80.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:28 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Natuurlijk is het subjectief. Je kunt iig moeilijk ontkennen dat Hiddink de schijin tegen heeft. alle talenten van ajax en Feyenoord zijn zon beetje in verband gebracht met PSV. Dat kan je het natuurlijk toeschrijven aan de media, maar dat is wel heel erg makkelijk....
En als je nu dan ziet dat Feyenoord kenbaar maakt absoluut niet te willen verkopen, en een tijdje later de speler begint te bleren, zet je dat als het goed is aan het denken
Mwa, zolang ie maar niet meer kan voetballenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:03 schreef Gert het volgende:
[..]
Blijvend invalide hoeft van mij ook echt niet.
Kuyt met v. Basten vergelijkenquote:KUYT POPULAIR BIJ MEDIA EN FANS IN CHINA
Dirk Kuyt is niet alleen in eigen land de populairste Feyenoorder. Ook de Chinezen hebben de Katwijker in hun hart gesloten. Zeker nadat hij in de wedstrijd tegen Espanyol twee keer scoorde en na afloop ruimschoots de tijd nam voor de Chinese fans, kan hij geen kwaad meer doen. In een Chinese krant werd hij al met Marco van Basten vergeleken. Kuyt zelf bleef bescheiden onder alle lof, maar zei het wel mooi te vinden dat er ook aan de andere kant van de wereld waardering is voor zijn spel.
Ook vandaag bleek weer eens hoe ver de uitstraling van Kuyt reikt. Na afloop van de training was hij het meest gewilde object van jonge Chinese handtekeningenjagers, die uiteraard geen van allen werden teleurgesteld door de Katwijker.
Kuyt ontpopt zich in China meer en meer tot leider van het elftal. Met name tijdens de intensieve looptrainingen neemt hij zijn teamgenoten op sleeptouw. Het merendeel heeft overigens weinig aansporingen nodig, want de concurrentiestrijd is nog altijd in volle gang binnen de Rotterdamse selectie.
Ik kan me geen beter vleesgeworden affiche van de club voorstellen nee.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:36 schreef FrankyMcG het volgende:
Kuyt is echt de Feyenoorder bij uitstek imho!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |