abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30696588
quote:
Op zondag 18 september 2005 02:23 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Zijn Extol geen Christenen
hoezo?
In The Presence Of Enemies!
pi_30697474
Opeth was zo vet in de Melkweg volgens mij hebben ze ook best wel humor De vervangende drummer vond ik trouwens best goed, maar hij kwam niet echt in de buurt van Lopez..al zeg ik t zelf, maar aan de andere kant..hij valt in, dus het is niet zn eigen materiaal..en dan Bloodbath gezeik de hele tijd tussendoor enzo werd wel beetje irritant..maar de show was zeer ok
pi_30699826
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:41 schreef InsaneM666 het volgende:
Opeth was zo vet in de Melkweg volgens mij hebben ze ook best wel humor De vervangende drummer vond ik trouwens best goed, maar hij kwam niet echt in de buurt van Lopez..al zeg ik t zelf, maar aan de andere kant..hij valt in, dus het is niet zn eigen materiaal..en dan Bloodbath gezeik de hele tijd tussendoor enzo werd wel beetje irritant..maar de show was zeer ok
waaraan hoorde jij dan dat ie niet in de buurt kwam va Lopez? Ik heb em geen steek horen laten vallen, ook qua stijl niet.
In The Presence Of Enemies!
pi_30714468
Wat gaaf, een Aphex Twin avatar in een thread over Opeth. Kan zelf ook naar beiden graag luisteren, maar het is toch een minder vaak voorkomende combinatie, zou ik denken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator maandag 19 september 2005 @ 10:31:45 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_30720116
quote:
Op maandag 19 september 2005 00:18 schreef LintuxCx het volgende:
Wat gaaf, een Aphex Twin avatar in een thread over Opeth. Kan zelf ook naar beiden graag luisteren, maar het is toch een minder vaak voorkomende combinatie, zou ik denken.
Zo'n rare combi is dat toch niet .. als die gast met zn thomas bergen fetish hier zou komen dat is een wazige combi
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_30723372
Thomas Bergen? Nooit van gehoord om eerlijk te zijn...

En de combinatie zal niet onmogelijk zijn (vind zelf ook beiden erg cool) inderdaad, maar naast mezelf ken ik weinig mensen die zowel Aphex Twin (of redelijk abstracte techno, of hoe dat hokje ook mage heten, in het algemeen, misschien is Warp de juiste term) als Opeth (en verdere metal uit die hoek) echt goed vinden. Het komt voor dat men beiden in ieder geval okay vindt, maar naar concerten gaan, CD's kopen en logo's als avatar gebruiken ... Had ik nog niet eerder gezien.

Maar goed, off-topic. Coole combi in ieder geval.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 19 september 2005 @ 16:59:51 #157
95046 keitel
waarvan akte...
pi_30730584
Ik ben reeds vijf keer naar een optreden geweest van deze Zweedse Sängerknaben en steeds wordt het optreden ingeluid met een intro. Ik had geen idee van wie die intro kwam, maar ging ervan uit dat het een tape was die Opeth vooraf ingespeeld had. Vandaag heb ik echter ontdekt dat het een nummer van een progband is uit de jaren zeventig: Popol Vuh - en het nummer heet Kleiner Krieger. Concertgangers zullen de tonen meteen herkennen.

PS grunt Ackerfeldt aan 5'20" tijdens The Drapery Falls "TETJES !" ?
Ontvang nu gratis een sociaal stigma van Hanenwurger.
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:21:36 #158
95046 keitel
waarvan akte...
pi_31142974
Ze staan op de cover van Aardschok heb ik gezien...
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:59:31 #159
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_32764954
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:44 schreef LintuxCx het volgende:
Thomas Bergen? Nooit van gehoord om eerlijk te zijn...

En de combinatie zal niet onmogelijk zijn (vind zelf ook beiden erg cool) inderdaad, maar naast mezelf ken ik weinig mensen die zowel Aphex Twin (of redelijk abstracte techno, of hoe dat hokje ook mage heten, in het algemeen, misschien is Warp de juiste term) als Opeth (en verdere metal uit die hoek) echt goed vinden. Het komt voor dat men beiden in ieder geval okay vindt, maar naar concerten gaan, CD's kopen en logo's als avatar gebruiken ... Had ik nog niet eerder gezien.

Maar goed, off-topic. Coole combi in ieder geval.
Meldt.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_32765110
Dan gaan we hier maar verder Wist niet dat dit topic er ook nog was
pi_32766033
Wie gaan er nog meer zondag ?
Als Perruche zich even wil melden in dit topic mag ze met mij mee
Voor zondag hoop ik dan
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:50:21 #162
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_32766342
Ben van de partij!!!! eindelijk...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_32767290
Ja, ben er in Tivoli ook weer bij!! 013 in september is me erg goed bevallen en het is maar 5 minuutjes met de trein. Ben benieuwd naar de setlist!
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:09:00 #164
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_32770182
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:32 schreef Un4 het volgende:
Ja, ben er in Tivoli ook weer bij!! 013 in september is me erg goed bevallen en het is maar 5 minuutjes met de trein. Ben benieuwd naar de setlist!
setlist is ok zolang Deliverance er maar op staat!!
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:22:48 #165
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_32770488
Ik wil ook.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_32772055
heuj! een opeth topic!
waar is het eigenlijk?

en ik was er niet echt bij geloof ik zeg, vanmiddag... en nu weet ik niet meer wanneer ik ga
edit- 22 december dus...

@ fiber; kan me niet voorstellen dat je niemand kent die mee wilt naar opeth? ik bedoel, dat is toch een toffe band?
  zondag 4 december 2005 @ 14:40:21 #167
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_32807405
paar uurtjes
pi_32810621
Jep.. ik ga ook!
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
  zondag 4 december 2005 @ 19:43:34 #169
95046 keitel
waarvan akte...
pi_32815577
ze komen jammer genoeg niet naar belgië...

iemand al meer nieuws over dat project met ackerfeldt, wilson en portnoy? of zal dit bij een idee van de betrokkenen blijven zonder dat het tot uitvoering komt?
pi_32831328
Nou hoe vonden jullie het? Jammer dat ik het oude spul niet supergoed kende, want Under the Weeping Moon klonk toch wel vet. Hoogtepunt was voor mij het einde van The Grand Conjuration uiteraard! Ojah, en Deliverance vanaf een minuut of 10

Verder complimenten voor de humor van Mikael, te droog! Leuk om een keertje gezien te hebben dus...
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
  maandag 5 december 2005 @ 18:59:07 #171
95046 keitel
waarvan akte...
pi_32842197
hebben ze under the weeping moon gespeeld? shique! Dat middenriffje (met dubbele f dus) is wel lekker atmosferisch. nog nooit live gehoord. nog nooit iets van orchid live gehoord eigenlijk
pi_32843692
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:43 schreef keitel het volgende:
ze komen jammer genoeg niet naar belgië...

iemand al meer nieuws over dat project met ackerfeldt, wilson en portnoy? of zal dit bij een idee van de betrokkenen blijven zonder dat het tot uitvoering komt?
Que?
pi_32899673
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:15 schreef Michellus het volgende:
Nou hoe vonden jullie het? Jammer dat ik het oude spul niet supergoed kende, want Under the Weeping Moon klonk toch wel vet. Hoogtepunt was voor mij het einde van The Grand Conjuration uiteraard! Ojah, en Deliverance vanaf een minuut of 10

Verder complimenten voor de humor van Mikael, te droog! Leuk om een keertje gezien te hebben dus...
The Grand Conjuration ?
Je maakt een grapje, Geweldig nummer hoor, maar het geluid was echt zķ kut toen ze dat nummer speelde
Vond het trouwens wel grappig dat heel het balkon niks zei toen mikael erom vroeg
pi_32899717
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:59 schreef keitel het volgende:
hebben ze under the weeping moon gespeeld? shique! Dat middenriffje (met dubbele f dus) is wel lekker atmosferisch. nog nooit live gehoord. nog nooit iets van orchid live gehoord eigenlijk
In mist she was standing hebben ze ook gespeelt
Kende heel veel nummers niet helaas, aan de ene kant vond ik het jammer dat ze niks van Damnation speelde, maar aan de andere kant hoef ik daar live niks van te horen luister ik thuis wel die rustige nummers.
pi_32901198
In Mist She Was Standing heb ik anders echt niet gehoord hoor... Het viel me best tegen hoe weinig mensen het eerste album kenden trouwens. Verder een heerlijke (verrassende) set met When, Closure, White Cluster, Bleak, en een keer geen Demon Of The Fall als toegift.

[ Bericht 1% gewijzigd door Anton op 07-12-2005 21:10:04 ]
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_32905879
Ooooh nee klopt Mijn fout Anton
Dacht dat ik m herkende
Maar ik vond het wel grappig dat die geluidstech half lag te maffen op z'n tafel toen we binnen kwamen
pi_32905970
Trouwens.. die invaller die ze hebben doet het wel geweldig
Zelfde stijl, alles strak en gewoon goed
Misschien dat ik de 22e weer ga
pi_32906942
Hij deed het beter dan in de Melkweg ja Maar toen zat ie er ook pas een paar weken bij geloof ik. Ben wel blij dat ik daar ook geweest ben, ze hadden daar iig een andere set. Ben bang dat ze in Zoetermeer hetzelfde spelen als zondag. Bovendien hou ik niet van die zaal, aan de bar heb je beter geluid dan midden in de zaal.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_32907487
Het was echt tof, en ik heb nu een plectrum van Mikael én Peter.

Geluid vond ik vrij kut, te hard, te bassig, en die kickdrum klonk ook niet echt lekker.
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:00 schreef Fiber- het volgende:

[..]

In mist she was standing hebben ze ook gespeelt
Kende heel veel nummers niet helaas, aan de ene kant vond ik het jammer dat ze niks van Damnation speelde, maar aan de andere kant hoef ik daar live niks van te horen luister ik thuis wel die rustige nummers.
Hum, inderdaad geen In Mist She Was Standing, en Closure is toch echt een nummer van Damnation!
Amber Streams - Instrumental Progressive Metal
pi_32909732
Ojaaa.. Closure wel, scheve ik
Damn.. Ik zit er wel veel naast
Geluid viel best mee nog alleen de bas had wel iets minder gemogen ja
Mic viel af en toe weg en die ene keer feedback was ook wel klote, maarja die dingen gebeuren
Oja en de gitaar stukken waren af en toe ook te zacht, kwamen niet boven de drums uit, erg jammer.
Desalniettemin een mooie avond was het
  donderdag 8 december 2005 @ 20:05:02 #181
95046 keitel
waarvan akte...
pi_32926410
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:56 schreef Anton het volgende:
In Mist She Was Standing heb ik anders echt niet gehoord hoor... Het viel me best tegen hoe weinig mensen het eerste album kenden trouwens. Verder een heerlijke (verrassende) set met When, Closure, White Cluster, Bleak, en een keer geen Demon Of The Fall als toegift.
White Cluster, super!
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:49 schreef Man_Made_God het volgende:

[..]

Que?
http://www.mikeportnoy.com/forum/tm.aspx?m=1011958 (Check de post van Portnoy zelf)
  donderdag 8 december 2005 @ 20:10:33 #182
95046 keitel
waarvan akte...
pi_32926540
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:05 schreef keitel het volgende:

http://www.mikeportnoy.com/forum/tm.aspx?m=1011958&mpage=2 (Check de post van Portnoy zelf, derde post )
quote:
I haven't read through the rest of this thread (I'm at the airport getting ready to leave for Helsinki!) but the title caught my eye as I thought perhaps something had been leaked/announced - as myself, Mikael and Steven have already spoken several times about doing a project together....
I think it's just a matter of when at this point....

MP
dubbel post - o nee
pi_33089113
toffe band

eindelijk ga ik nou ook, kaarten ijn binnen, 3x scheepsrecht enzo.
Dat wilde ik eigenlijk even melden. Nog meer mensen van hier die de 22e in Z'meer gaan?
pi_33336674
Gister geweest in Z'meer, wat was het druk zeg. Burst, waar ik eigenlijk voor ging, was wel goed, geluid was matig waardoor je eigenlijk bijna alleen de zang en drum goed hoorde, de gitaren (die een groot deel van het totaalgeluid bepalen) waren bijna niet te horen.

Opeth was ok, alleen de songkeuze vond ik niet zo, die latere platen van ze vind ik niet zo boeiend, terwijl Morningrise mijn favoriete plaat is, een keer raden van welke ze niks speelden? inderdaad..
Akerfeldt mag ook wel wat minder gaan lullen trouwens, op een gegeven moment werd het wel een beetje vervelend. Verder vielen me nog 2 dingen op..de vrij lauwe publieksreactie op een nummer van Orchid (waar ik stond dan) vergeleken met bv. een nummer van de laatste plaat.
En het hoge 'mannen met snorren' gehalte van het publiek.
Maargoed, ik zal wel weer een ouwe zeikerd zijn
pi_33337781
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:55 schreef Ibanez het volgende:

[..]

waaraan hoorde jij dan dat ie niet in de buurt kwam va Lopez? Ik heb em geen steek horen laten vallen, ook qua stijl niet.
Beetje laat maar toch maar ff een reply. Die gozer drumt niet alle partijen zoals Lopez dat doet, sommige dingen laatie weg, en daardoor klinkt het niet zo vol als anders, de accentjes die Lopez erin legt, legde hij er niet in, en die miste ik. En daarmee bedoel ik niet dat die gast slecht is ofzo, tis een prima drummer, maar Lopez is toch meer mijn favo dan die gozer waar ze nu mee touren.
pi_33338430
Ik merkte gister niet zo heel veel verschil met Lopez, misschien is die nu meer gewend of ingespeeld oid. Maar ik vond het muzikaal ditmaal een stuk beter dan de laatste keer dat ik ze zag met de oude drummert.
pi_33347092
ik vond het supertof, maar die gast mag inderdaad wel wat minder slap ouwehoeren. Eerste opeth concert dus geen vergelijkingsmateriaal, maar k ben dik tevreden!
  vrijdag 23 december 2005 @ 17:13:07 #188
95046 keitel
waarvan akte...
pi_33348571
Hey dat slappe geouwehoer, daar betāāl ik voor op Opeth-concerten. Liever wat droge humor tussen de nummers door dan ze allemaal aan een rijtje beginnen spelen - dan kan je evengoed een compilatiecd maken. Ik ben ondertussen (even denken) vijf of zesmaal naar Opeth gaan kijken en nog nooit hebben de bindteksten me verveeld. Het maakte het optreden wat luchtig (want de nummers zijn niet na een halve minuut over als je weet wat ik bedoel).

Het is de atmosfeer, de 'feel', zo je wil, van een Opethoptreden en dat maakt het nog eens zo uniek - moet je van genieten. Vind ik dan
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:04:15 #189
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_33354230
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:13 schreef keitel het volgende:
Hey dat slappe geouwehoer, daar betāāl ik voor op Opeth-concerten. Liever wat droge humor tussen de nummers door dan ze allemaal aan een rijtje beginnen spelen - dan kan je evengoed een compilatiecd maken. Ik ben ondertussen (even denken) vijf of zesmaal naar Opeth gaan kijken en nog nooit hebben de bindteksten me verveeld. Het maakte het optreden wat luchtig (want de nummers zijn niet na een halve minuut over als je weet wat ik bedoel).

Het is de atmosfeer, de 'feel', zo je wil, van een Opethoptreden en dat maakt het nog eens zo uniek - moet je van genieten. Vind ik dan
*agree*

Vond het geouwehoer juist erg geinig... Geeft inderdaad een leuke sfeer aan een concert. Ik heb me vermaakt in ieder geval...

Opeth live
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  maandag 20 februari 2006 @ 22:47:15 #190
95046 keitel
waarvan akte...
pi_35308673
Van hun site:
quote:
Ballet Deviare
Title of work- "...And The Devil Knows Why"
Choreographer- Laura Kowalewski
Composer-Opeth, "Deliverance"
Dancers- Samantha Koetsier, Shannon Plumstead, Erika Sutter, and Julia Welsh
New York City Premiere-December 18th, 2004

Company Statement:
The visceral fusion of two seemingly total opposites. A maelstrom of a marriage between the beauty and grace of ballet, and the force and brutality of metal. Bringing high art and extreme music together. Incorporated in November of 2003, Ballet Deviare is a non-profit contemporary ballet company residing in New York City. Ballet Deviare strives to reach a vast audience ranging from balletomanes to those who have never been exposed to the art of ballet. Deviating from what is expected within the norm of ballet companies (which is how the name of the company came into being), Ballet Deviare has harnessed an eclectic audience ranging from dance connoisseurs to those individuals who have never attended a ballet performance.

Ballet Deviare's choreographic projects entail the merging of what may appear at first glance to be complete opposites, the beauty and grace of ballet combined with the power and force of metal music. Not for the faint of heart, Kowalewski's choreographic works range from adagio inspired movements invoked by the darkened melodies of doom, to petit allegro propelled by the double base drums and thunderous riffs of death metal and grind.
  Moderator maandag 20 februari 2006 @ 22:50:03 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35308810
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:47 schreef keitel het volgende:
Van hun site:
[..]

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:13:21 #192
95046 keitel
waarvan akte...
pi_49478115
Peter Lindgren verlaat Opeth.

Balen.
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:43:47 #194
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_49479080
Verdomme, kutnieuws . Maar hoe je het ook bekijkt, Opeth is Mikael Akerfeldt... de rest is vervangbaar. Wel jammer dat er niks meer van de originele bezetting over is (al zit Mendez er wel wwat langer in). Ik zou als bandleider niet weten wat ik moest.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:58:26 #195
92771 Un4
War....
pi_49479484
Das niet zo mooi.

Trouwens, Akerfeldt is te horen op de nieuwe Dream Theater. Hij zegt wat in een nummer. Niet echt heel boeiend ofzo maar toch wel geinig.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
  donderdag 17 mei 2007 @ 15:58:41 #196
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_49481176

Scheit

Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_49488135
Ik vind de grunts heel apart. Heel vet, maar totaal anders dan de meeste. Then again, ik vind grunts heel vaak wel interessant omdat ze toch bij iedereen net ff anders zijn.
pi_49635926
Jammer, maar gelukkig gaan ze door.

Heb ze vorig jaar gezien op Lowlands en het was vet
Die zanger is ook grappig.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:29:04 #199
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_49636087
Oh er is al een deel 2! Waar was ik het vorige deel?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:18:04 #200
172358 oddman
Introspecteur
pi_49637632
Opeth = teh rule.

Gezien op Lowlands en in de Boerderij. Geweldige live act; misschien wel de beste live band die ik gezien heb.

Nouja, na Nine Inch Nails dan. En misschien samen met Faithless toen ik dat nog leuk vond.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')