abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29098875
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:52 schreef DaMayan het volgende:
Ik zie alleen nu pas dat Carson Palmer en Drew Brees dezelfde bye week hebben... Totaaal niet op gelet tijdens het draften. hmm...
Mushin Muhammad had ik trouwens pas in de 11 ronde gepakt Niemand verrtouwt het in Chicago met Grossman ipv Delhomme die gooit. Hoezo een steal.
Tja dat is lastig, geen QB hebben..
En tja Muhammad, Grossman is geen Delhomme, ik denk ook niet dat het in de aard van de Bears ligt om veel te passen, en zeker niet om voor de "home runs" te gaan.
Aan de andere kant, een sterke running game (Benson, Jones wellicht wat Abron na zijn Hamburg Seadevils avontuur) kan een "stuffing the box" tactiek uitlokken bij tegenstanders waardoor Muhammad veel one-on-one coverage zal zien, waarvan er toch wel een aantal mismatches zullen zijn, big play potential dus, maar of dat ook gaat uitkomen..... lijkt me vrij safe om te zeggen dat hij niet de stats van vorig jaar gaat halen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 24 juli 2005 @ 23:29:05 #52
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_29099337
True, true maar een pro-baller in de 11de round kan nooit slecht zijn dacht ik zelf Als backup naast Holt, Clayton en Porter... Ik ben er blij mee.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_29100600
quote:
Op zondag 24 juli 2005 23:29 schreef DaMayan het volgende:
True, true maar een pro-baller in de 11de round kan nooit slecht zijn dacht ik zelf Als backup naast Holt, Clayton en Porter... Ik ben er blij mee.
helemaal waar, een pro bowler als backup is lang niet slecht.
Wat voor league is die NFL.com league van je eigenlijk, is dat met vrienden of ben je gewoon ergens ingestapt?
  maandag 25 juli 2005 @ 02:40:08 #54
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_29102923
Ben gewoon ergens ingestapt. Ben gaan browsen door de public leagues en zag toen een die Euro leuague en die maar genomen, zit dus bij europeanen.
pi_29104406
quote:
Op maandag 25 juli 2005 02:40 schreef DaMayan het volgende:
Ben gewoon ergens ingestapt. Ben gaan browsen door de public leagues en zag toen een die Euro leuague en die maar genomen, zit dus bij europeanen.
Ik ben ook ergens in gestapt, "for europeans mostly" was de omschrijving. Zover ik kan zien zitten er veel Duitsers en een paar Denen in die league.
Volgende week dinsdag is de draft en voor die tijd zal ik maar even gaan kijken wanneer de QB's hun bye hebben want daar had ik eerlijk gezegd ook niet aan gedacht bij het opstellen van mijn lijstje.
Was er iemand in jouw league die de gok heeft genomen en laat Ricky Williams heeft gedraft?
  maandag 25 juli 2005 @ 12:13:57 #56
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_29107443
Yup, die heeft Ricky Williams EN Ronnie Brown gedraft. Beetje een gok, maar zou kunnen werken.
pi_29110135
De Fok! league zit overigens vol
  dinsdag 26 juli 2005 @ 01:56:12 #58
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_29131593
quote:
49ers, Alex Smith agree to terms
By Adam Schefter
Special to NFL.com
(July 25, 2005) -- Alex Smith and the San Francisco 49ers have agreed to a six-year, $51 million contract. He will be introduced at a press conference early on July 26.

Smith will receive $24 million in guaranteed money -- a 20 percent increase over what Eli Manning, the top overall choice in the 2004 NFL Draft, got.

Early today, one NFL general manager said Monday he was told a Smith deal would occur tonight or the next morning. Heading into the weekend, before Smith's agent Tom Condon flew to the Bay Area, the two sides were 80 percent done with the deal.

Now they 49ers have the foundation of their franchise signed for the future.

It must be nice to be 21 and have $24 million in your pocket, huh?
Goddanmit das veel hey!
Nu begin ik toch wel hoge expecttations te kweken voor deze Smith.
pi_29134410
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 01:56 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Goddanmit das veel hey!
Tja maar eens kijken hoe hij met de druk omgaat die hierbij komt kijken (en of hij zijn geld niet aan foute dingen gaat besteden, drugs of zo. Hij zou in ieder geval niet de eerste zijn....)
  dinsdag 26 juli 2005 @ 16:43:29 #60
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_29145045
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 09:24 schreef Guard het volgende:

[..]
.
Tja maar eens kijken hoe hij met de druk omgaat die hierbij komt kijken (en of hij zijn geld niet aan foute dingen gaat besteden, drugs of zo. Hij zou in ieder geval niet de eerste zijn....)
Hij schijnt een vrij slimme en stabiele persoon te zijn. Ik geloof dat hij na 2 jaar al z'n BA had met een hoog GPA en hij scoorde een 40 op de Wonderlic (gemiddelde voor NFL spelers is zo rond de 22). Maar goed, geld kan i.d.d. gekke dingen met je doen...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_29145520
Crap echt een vijf jaar geleden was het dat je op Fox Nederland nog live uitzendingen had, maar ze zenden nu alleen de Superbowl uit...

Tijd voor digitale TV
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:12:47 #62
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_29147483
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 16:57 schreef Setambre het volgende:
Crap echt een vijf jaar geleden was het dat je op Fox Nederland nog live uitzendingen had, maar ze zenden nu alleen de Superbowl uit...

Tijd voor digitale TV
In Nederland heb je via digetale TV volgens mij nog steeds geen live NFL wedstrijden (of herhalingen wat dat betreft).
Maar gelukkig hebben we sinds de vorige playoffs eigenlijk een redelijk betrouwbare internet TV streaming gevonden (http://www.streamtvnow.com/ op efnet #streamTV) en is de BitTorrent community vaak ook vrij snel om een MNF of iig de playoffs te releasen.
pi_29148860
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:12 schreef DaMayan het volgende:

[..]

In Nederland heb je via digetale TV volgens mij nog steeds geen live NFL wedstrijden (of herhalingen wat dat betreft).
Maar gelukkig hebben we sinds de vorige playoffs eigenlijk een redelijk betrouwbare internet TV streaming gevonden (http://www.streamtvnow.com/ op efnet #streamTV) en is de BitTorrent community vaak ook vrij snel om een MNF of iig de playoffs te releasen.
Nice, bedankt voor de tip
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_29184752
Als Grossman ook zo goed wordt als mijn franchise in Madden dan zit het wel goed.

We zien wel wat het wordt. Heb dit jaar 3x een draft en de FOK draft is de laatste dus dan ben ik warmgedraaid hoop ik. Vorige 2 jaren had ik een automatic draft omdat ik zelf niet live kon draften vanwege mijn werk. Nu kan ik wel, dus be prepared!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:33:41 #65
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_29185122
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:24 schreef jde_kok het volgende:
Als Grossman ook zo goed wordt als mijn franchise in Madden dan zit het wel goed.

We zien wel wat het wordt. Heb dit jaar 3x een draft en de FOK draft is de laatste dus dan ben ik warmgedraaid hoop ik. Vorige 2 jaren had ik een automatic draft omdat ik zelf niet live kon draften vanwege mijn werk. Nu kan ik wel, dus be prepared!
Ik heb als draftn00b nog geen idee wat voor strategie ik ga voeren, dus ik ben nog niet "prepared". Is de draftvolgorde eigenlijk al vastgesteld, of gaat er nog geloot worden?
pi_29185523
Ben ook een draftrookie, en kan dus gelukkig volgende week al even oefenen.
Ik heb al wel een hele lijst met welke spelers ik wanneer zou willen draften, maar heb zo'n idee dat die hele strategie al binnen een ronde of twee drie naar de kl*te is, dus ik zal veel "on the fly" moeten bijstellen. Ben benieuwd.
Voorals nog staat de draftorder op alfabetische volgorde, maar ik neem aan dat dat nog wel veranderd wordt als de draftdate definitief is (al zou ik met een vierde pick best tevreden kunnen zijn )
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:30:23 #67
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_29187045
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:44 schreef Guard het volgende:
Voorals nog staat de draftorder op alfabetische volgorde, maar ik neem aan dat dat nog wel veranderd wordt als de draftdate definitief is (al zou ik met een vierde pick best tevreden kunnen zijn )
Mijn teamnaam begint met een 's', dus da's een beetje jammer...
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:53:53 #68
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_29198501
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 01:56 schreef DaMayan het volgende:
Goddanmit das veel hey!
Zijn geweldig gegooide ballen moeten wel door iemand gevangen worden... Het receiverscorps staat niet bepaald hoog aangeschreven.

Oh ja: een "random draft order" zou ook mijn voorkeur hebben. Dat is toch het eerlijkste.
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:16:54 #69
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_29201197
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:53 schreef Delmar78 het volgende:

[..]

Zijn geweldig gegooide ballen moeten wel door iemand gevangen worden... Het receiverscorps staat niet bepaald hoog aangeschreven.

Oh ja: een "random draft order" zou ook mijn voorkeur hebben. Dat is toch het eerlijkste.
Het is over het algemeen moeilijker om een slechte QB te maskeren dan een slechte receiving crew... Als een QB de ballen goed gooit, dan vangen de meeste WR's de bal wel (tenzij het mietjes zijn en bij het geringste contact al de football droppen...)

Maar het blijft een boel geld voor een rookie... de 49ers hebben geen idee hoe hij op het NFL geweld gaat reageren. David Carr en Joey Harrington moeten hun beloftes ook nog waar maken. (Hoewel ik wel vertrouwen heb in Carr... als zijn O-line eens wat beter presteert)
pi_29201873
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:16 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Het is over het algemeen moeilijker om een slechte QB te maskeren dan een slechte receiving crew... Als een QB de ballen goed gooit, dan vangen de meeste WR's de bal wel (tenzij het mietjes zijn en bij het geringste contact al de football droppen...)

Maar het blijft een boel geld voor een rookie... de 49ers hebben geen idee hoe hij op het NFL geweld gaat reageren. David Carr en Joey Harrington moeten hun beloftes ook nog waar maken. (Hoewel ik wel vertrouwen heb in Carr... als zijn O-line eens wat beter presteert)
Carr heeft al laten zien dat hij het geweld aan kan, mijn god wat is hij vaak gesacked. Als hij wat meer tijd zou krijgen zou het wel eens wat kunnen worden in Houston (wellicht een winning season?)
Harrington stelt teleur, die gast heeft zo'n beetje het beste receiving corps tot zijn beschikking maar weet daar niet echt gebruik van te maken. Harrington kan dan ook maar beter snel een break out performance hebben, want ik geloof dat er in Detroit al diverse weddenschappen zijn afgesloten wanneer hij zijn plek moet afstaan aan Garcia
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:52:03 #71
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_29215002
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:44 schreef Guard het volgende:
Yup, de draftorder wordt nog gerandomised. Ik zal dat wel proberen een paar weken voor de draft doen zodat je je strategie van tevoren een beetje kan uitdenken.
Ben wel benieuwd naar de draft! En in hoeverre wij als Nederlanders bepaalde spelers over- of onderwaarderen.
pi_29218556
aanrader:
ESPN Gameplan
tis nu nog de pagina van vorig jaar, maar dit jaar weer beschikbaar
quote:

> Game plan will be available this year. It runs September 4th to December
> 4th. We will show over 150 games, about 10-15 per week. It cost $119 for
> the season or $19.95 per week.
10 tot 15 college games per week, das een full time job om ze allemaal te zien
  vrijdag 29 juli 2005 @ 04:26:30 #73
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_29223874
Hoe denken jullie dat je favoriete team het gaat doen?
Ik ben gematigd optimistisch over de Vikings (dit is altijd gevaarlijk..). Ze hebben zich wat betreft defense behoorlijk geupgrade en hoewel het verlies van Moss ze wat TDs gaat kosten denk ik dat ze nog steeds een van de beste offenses in de league hebben. Ik gok op een 10-6 record en een nederlaag in de NFC Championship game. Detroit wordt denk ik de runner-up in de NFC North.
pi_29224476
Panthers kunnen bijna niet slechter starten als vorig vorig (1-7).
Muhammad is weg, maar daar is Gardner van de 'Skins voor terug gekomen (slechts een sixth round pick). Hopelijk zijn Foster en Smith helemaal terug als twee belangrijke offensive weapons.
Fields helaas opnieuw buitenspel door kanker, dat is een gemis. Verder is de defense prima op sterkte, met oa Lucas, Gamble, Morgan, Peppers en Buckner. Kijk uit naar weer een hoop turnovers voor de D#.
Verder goeie acquisitions gedaan zoals Wahle, en de draft is ook goed gegaan (inmiddels meer dan duidelijk dat ik een geweldige LeFors fan ben, en ben dan ook erg blij dat hij inmiddels getekend heeft).
Al met al dit jaar een team met potentie om zeker de play offs te halen. Belangrijke data voor de Panthers: 4 dec en 1 jan, dan moet er eindelijk (liefst 2 maal) van Vick gewonnen worden. Als dat gebeurt voorzie ik een first round play off bye (moet er wel "even" gewonnen van oa Bills, Jets en Vikings gedurende het seizoen) met een 11-5 record. Vanaf de divisional play-offs it's anybody's game, en dan valt maar af te wachten of de Panthers Detroit halen.
Maar ja vorig jaar gezien hoe snel een seizoen verloren kan gaan als het even tegenzit.....
  vrijdag 29 juli 2005 @ 09:00:05 #75
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_29225016
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:44 schreef Guard het volgende:
aanrader:
ESPN Gameplan
tis nu nog de pagina van vorig jaar, maar dit jaar weer beschikbaar
[..]

10 tot 15 college games per week, das een full time job om ze allemaal te zien
Waarschijnlijk ga ik hier een paar keer gebruik van maken. Ik vind live wedstrijden bekijken toch spannender dan achteraf DVD'tje kijken via Pontel. Ik heb nog steeds een stuk of 8 niet-bekeken wedstrijden van vorig jaar liggen. Ik moet nog even gaan bekijken welke weken leuk worden.

Helaas kom ik er net achter dat ze nog steeds geen Mac-versie hebben.
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 10:39:00 #76
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_29226800
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 04:26 schreef Plastic_Power het volgende:
Hoe denken jullie dat je favoriete team het gaat doen?
Patriots

LB's
Ik ben nog steeds positief over de Patriots, ondanks dat ze, naast inside LB Teddy Bruschi, nu ook inside LB Ted Johnson kwijt zijn (retirement). De Pats hebben wel Beisel en Brown aangetrokken als free agents, maar toch. Ik hoop dat zij instinctief de kwaliteiten van Bruschi en Johnson kunnen benaderen. (Bruschi staat overigens op de "physically unable to perform list", dus hij zou eventueel dit seizoen nog kunnen starten) Phifer zou nog terug kunnen komen, maar hij is geloof ik al 37 of zo en zal dus niet een 1st down player meer zijn. Hoe dan ook, de Pats hebben 15 linebackers in training camp. Vrabel zal de belangrijkste LB zijn voor de Pats, samen met McGinest.

Defensive Linemen
De Richard Seymour situatie ben ik niet zo bang voor. Seymour is de beste in zijn positie, maar Jarvis Green is ook bepaald niet slecht. Toch heb ik liever wel Seymour dan geen Des te dieper je team, des te beter (mocht een speler een blessure krijgen, dan wil je wel een quality back up).

CB's
Asante Samuel, Randall Gay, Tyrone Poole, Duane Starks and Chad Scott... da's een veel betere situatie dan vorig jaar Alle CB's hebben zich bewezen in de afgelopen jaren. (Hoewel Gay nog wel een een big play opgeeft bij "simpele" plays)

Offense
De offense van de Pats is alleen maar verbeterd. Ze hebben een extra RB gedraft (Cobbs) en ik ben erg benieuwd wat Ben Watson (TE) gaat laten zien na zijn dramatische blessure van vorig jaar. Bethel Johnson (WR) is nog steeds erg inconsistent, maar redelijk bij de kickoff return. Branch is een van de beste WR's in de league... hoewel niemand daar echt notie van neemt.

Ik gok op 13 a 14 wins, 1st place in de AFC East en een Superbowl victory
pi_29232141
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 10:39 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik gok op 13 a 14 wins, 1st place in de AFC East en een Superbowl victory
niets tegen de Patriots, maar van mij mag er wel een ander team winnen (hoewel ik liever de Patriots zie winnen dan weer de Eagels ( ) in de NFC championship game). Zou het zelf wel leuk vinden als de AFC championshipgame Bills vs Chiefs zou zijn.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:15:39 #78
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_29232397
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:08 schreef Guard het volgende:

[..]

niets tegen de Patriots, maar van mij mag er wel een ander team winnen (hoewel ik liever de Patriots zie winnen dan weer de Eagels ( ) in de NFC championship game). Zou het zelf wel leuk vinden als de AFC championshipgame Bills vs Chiefs zou zijn.
Hmmm... De Bills hebben nog steeds niet een echt grootse verdediging (de verdediging van vorig jaar deed het vooral goed tegen slechte offenses de 2e helft van het seizoen). Dus die zie ik niet in de AFC championship. En de Chiefs... nog steeds geen defense...
pi_29233334
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:15 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Hmmm... De Bills hebben nog steeds niet een echt grootse verdediging (de verdediging van vorig jaar deed het vooral goed tegen slechte offenses de 2e helft van het seizoen). Dus die zie ik niet in de AFC championship. En de Chiefs... nog steeds geen defense...
Ik zie het zelf ook niet gebeuren, maar ik zou het leuk vinden.

Welke teams zien we als potentiele verrassingen?

Ik denk dat in de NFC de Cardinals wel eens wat kunnen gaat doen, mede ook omdat ze in een van de zwakkere divisions zitten.

In de AFC kunnen Miami en Cleveland alleen beter worden, maar de vraag is of dat ook gaat gebeuren. Miami heeft in ieder geval een flinke stap vooruitgemaakt in de running game met Brown en de (eventuele) terugkeer van Williams. De Qb's van Miami, daar ben ik nog steeds niet van overtuigd. De defense is nog steeds niet goed, afgezien van Taylor en in mindere mate Thomas

Cleveland Browns hebben vooral op offensive gebied wat betere spelers, Andruzzi en Coleman voor de O-line, dat zou Droughns moeten helpen en natuurlijk Braylon Edwards die het favoriete target van Dilfer moet worden. Defense is moeilijk te zeggen, aangezien Crennel van een 4-3 naar 3-4 gaat.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:14:07 #80
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_29234276
San Diego Chargers dan. Het kan een leuk jaar worden in San Diego. De aanval bleef geheel in tact en de defense werd alleen maar beter. Als Brees en Tomlinson in vorm blijven is deze aanval bijna niet te stoppen. Het enige probleem is misschien het receiverkorps. Weinig échte sterren daar. Misschien een kans voor onze eigen Ruvell Martin bij de Chargers dit seizoen. De D-line is alleen maar beter geworden en dit kan nog een mooie impuls zijn voor de defense.

De concurrentie is moorden omdat alle teams gevaarlijke outsiders zijn. Denver is afwachten, KC ook alhoewel die naar mijn gevoel alleen maar beter zijn geworden. Oakland heeft goed ingekocht, maar het is ook nog maar afwachten (Randy Moss). Het is een open strijd, maar ik denk dat San Diego de beste papieren heeft.

mooie matchup: maandag 10 oktober: Pittsburgh Steelers @ San Diego Chargers. Wedstrijd is nu al uitverkocht
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:31:24 #81
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_29238944
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:08 schreef Guard het volgende:

Volgens mij bedoel je het niet helemaal zo, maar de Patriots zitten niet in de NFC...
Ik heb een vriend die in Philly woont, dus de Eagles volg ik wel. Philly is een sympathieke blue-collar stad die hunkert naar winst bij sport. Een Super Bowl winnen zou goed zijn voor de moraal.

Net heb ik nogal zitten zweten: kaartjes gekocht voor de Ravens tegen de Bengals. Die wedstrijd is volgens mij al bijna uitverkocht. Volgens dit artikel is het ook 1 van de 5 "games to watch". Helaas hoor ik pas over een paar weken of ik naar een congres in de USA mag, want dan zou deze wedstrijd niet doorgaan en ga ik als pleister op de wonde naar de Cowboys vs Lions.

Op dit moment is er een hold-out van Antonio Gates, de meest productieve TE van vorig jaar. Dat zou jammer zijn als Brees een van zijn favoriete targets zou verliezen.
QB Frerotte in Miami zou wel een aardige boost kunnen zijn, maar ik verwacht de Dolphins hooguit op 8-8 dit jaar.
Nee, ik blijf een beetje in hetzelfde kringetje draaien: de Ravens zouden wel eens goed kunnen zijn. Jamal Lewis terug, Todd Heap weer beter en wat aanvullingen op WR. Dit moet het jaar zijn dat Kyle Boller gaat presteren, anders zie ik het duister in voor die jongen.
AFC North gaat trouwens weer gewoon naar de Steelers.

Voorzichtige voorspellingen:
Grote winnaars: Ravens, Oakland
Verbetering tov vorig jaar: Dolphins, Arizona, $49.25ers (voor alledrie geldt: the only way is up)
Grote teleurstellingen: Tampa Bay, Washington, Denver, Cleveland
Matige teleurstellingen: Patriots, Vikings, Jags, Seahawks, Chiefs, Jets
pi_29240628
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:31 schreef Delmar78 het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je het niet helemaal zo, maar de Patriots zitten niet in de NFC...
ik bedoelde dus dat ik nog liever de Patriots weer de SB zie winnen dan dat de Eagles in de NFC C'ship game komen, daarmede mijn afkeur t.o.v. de Eagles aangevend......
In fact, ik zie nog liever elk ander team (inclusief alle NFC South rivals van de Panthers) "go all the way" dan dat de Eagles (en Cowboys) ook maar een game winnen in de play offs.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 17:43:23 #83
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_29241051
Geen grote verwachtingen voor Tampa bay, het team is aan het verjongen. Na een aantal jaren met geen hoge picks door oa. de trade voor coach Gruden. Hebben ze nu dus een grote groep van rookies (13! draft picks hadden ze) en 2e jaars spelers. De complete O-line moet opnieuw opgebouwd worden, Carnell zal wel de running game wat verbeteren en Griese en Clayton kunnen nog wel wat in de passing game. De defene draait nog op voornamelijk oude veteranen welke elk jaar wel een top passing defense uit de mouw schudden, dus hebben ze vooral aan run-stopping gewerkt wat hun grootste probleem is. Maar je weet gewoon dat die veteranen het niet lang meer gaan volhouden dus de jonge spelers, die ze wel al hebben, moeten ook maar eens wat meer speeltijd krijgen.
Hun probleem in de kicking game zal wel iets verbeteren want slechter kan gewoon niet. Todd France topkicker van de NFLEL is in de running bijvoorbeeld. Wat voor hun erg belangrijk is, aangezien het een defensive team is die vaak laag scorende wedstrijden spelen waarbij fieldgoals het verschil kunnen maken.
Alles bijelkaar zijn er teveel jonge spelers in met name de O-line en depth op WR en Safety om te verwachten dat het echt goed zal gaan. Ook de cornerbacks na Barber en Kelly zijn vraagtekens. Duurt gewoon een tijdje voordat al die jonge spelers gaan preseteren op het hoogste niveau.
Verwachting: ergens tussen 7-9 en 9-7.
maar wie weet gaan opeens alle rookies top preseteren.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:31:05 #84
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_29243923
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:31 schreef Delmar78 het volgende:
Voorzichtige voorspellingen:
Grote winnaars: Ravens, Oakland
Oakland weet ik eigenlijk niet... de offense is wel goed natuurlijk, maar de defense is nog steeds belabberd... Als de Raiders tactisch spelen op veel balbezit (time of possession), dan kunnen ze op die manier hun defense laten uitrusten en hun zwakte dus zoveel mogelijk aan de zijkant laten.
Hen defense gaat terug naar 4-3, wat in de AFC dan weer tegen de trend in is...

Ravens... Hun secondary is wel erg dun... En ook zij gaan van de 3-4 naar de 4-3 formation, waardoor ze meer man coverage moeten spelen dan ze in het verleden deden. En Ray Lewis is niet meer zo dominant als hij was (en wil wel veel geld...). Positief punt is dan weer Ed Reed die voor een cadeauprijs speelt (550.000). Maar defense blijft goed.

Fassel wil overigens dat Boller zijn completion percentage opschroeft naar 65%... 10% hoger dan zijn career percentage...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:49:30 #85
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_29244610
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:31 schreef ScienceFriction het volgende:

Oakland weet ik eigenlijk niet... de offense is wel goed natuurlijk, maar de defense is nog steeds belabberd... Als de Raiders tactisch spelen op veel balbezit (time of possession), dan kunnen ze op die manier hun defense laten uitrusten en hun zwakte dus zoveel mogelijk aan de zijkant laten.
Dat wordt lastig met Moss! Dit was bij de Vikings ook altijd het probleem. Ze scoorden met de explosiviteit van Moss vaak hele snelle TDs, zodat de zwakke defense vaak en lang op het veld stond.
pi_29253149
Poeh poeh, kan merken dat het FOK forum op mijn werk geblokkeerd is. Poosje gebeurd hier niets en nu is er een heerlijke discussie aan de gang. Ik vind het werkelijk heerlijk om al de voorbeschouwingen en zo te lezen. Verbaas me zeker weer dat ik niet de enige in NL ben die spelers ken uit de NFL, geweldig! Laten we een blok vormen en heel NL American Football gek maken!!!
quote:
ik bedoelde dus dat ik nog liever de Patriots weer de SB zie winnen dan dat de Eagles in de NFC C'ship game komen, daarmede mijn afkeur t.o.v. de Eagles aangevend......
In fact, ik zie nog liever elk ander team (inclusief alle NFC South rivals van de Panthers) "go all the way" dan dat de Eagles (en Cowboys) ook maar een game winnen in de play offs.
Waar komt dit toch vandaan? Ik kan me helemaal in jouw denkbeeld vinden. De Eagles vind ik het meest verschrikkelijke team wat er is en die ik ook helemaal niets gun. Komt vooral door de vaak verloren WildCard games daar van de Bucs. (dat is inmiddels al rechtgezet, maar dat terzijde) De Cowboys en Saints zijn idd ook van die waardeloze teams, bah bah bah.

Ben heel erg benieuwd wat de Bucs dit jaar gaan doen. Cadillac Williams heeft vandaag zijn contract getekend, dus dat is al een zeer goede zaak. Even een korte analyse:

QB: Ziet er in mijn ogen goed uit met Griese als starter. Simms zal moeten laten zien dat hij de juiste 2e QB is en volgend jaar eventueel de startingjob van Griese over kan nemen. Vooralsnog een prima bezetting in mijn ogen.

RB: Alleen maar zeer versterkt door het draften van Cadillac. Samen met Pittman en Alstott een betrouwbaar RB korps. Alstott voor de 3rd en 2 downs en de andere 2 voor de andere loopacties. Prima bezetting. Eventueel hebben we Charlie Garner nog als backup.

WR: Niet echt breed wat sterkte betreft en erg jong. Gaat Clayton zich verder verbeteren na zijn debuutjaar en is Ike Hilliard een versterking? Galloway is gelukkig gebleven, dus wat dat betreft nog geen nood aan de man. Als er blessures komen bij de starters hebben we een probleem...

TE: Anthony Becht is er bij gekomen en er is een veelbelovende TE gedraft, hoop dat dit vooruit gaat in kwaliteit. Ken Dilger is vertrokken naar de Colts.

OL: Nog steeds een grote ramp. Jaar in jaar uit is het niks en is de druk op de QB's te groot. Hoop dat dit eindelijk wordt opgelost. Hier worden we niet vrolijk van. Zucht.

DL: Ook nog een zorgenkindje. McFarland moet dit jaar maar eens fit zien te blijven. Er zijn wat jonge gasten voor aangetrokken die de run moeten stoppen. Ook nog een klein probleempje op deze plek. Hopelijk kan Simeon Rice weer zijn killersinstinct oproepen en de QB's het leven zuur maken.

CB: Veruit het beste CB korps van de NFL. Barber en Kelly vullen elkaar perfect aan en zijn al jaren een uitstekend duo voor de passing defense. In de breedte is het wat versterkt met wat jonge gasten en Corey Ivy staat op de deur te kloppen. Barber lijkt aan zijn laatste jaar bezig bij de Bucs (ik hoop van niet!).

LB: Ook een prima bezetting. De 2nd round draft pick is hier voor gehaald (Barret Ruud) en met de aanvulling van Derrick Brooks, Ryan Nece en Shellton Quarles lijkt het me hier ook prima op orde.

S: Dexter Jackson heeft getekend als FA en Jermaine Phillips lijkt zijn kans te gaan krijgen dit jaar. Er staat ook nog een goede jonge draft pick van vorig jaar op de deur te kloppen. Talentvol korps, kijken wat ze gaan doen. Heb ik ook vertrouwen in.

K: Kan niet slechter dan vorig jaar. Mijn oude held Gramatica vertrok en sindsdien is het niet veel beter gegaan. Kan met de komst van Todd France en Matt Bryant wel degelijk wat beter worden.

Al met al ziet het er niet slecht uit. Ik ga nergens van uit, maar na 2 play-off loze jaren wil ik wel weer eens flink gaan beuken. Hoop dat we toch het Wildcard weekend gaan halen. Ben er wel weer aan toe. Het team heeft een flinke reorganisatie ondergaan, maar dat mocht ook wel na de dramatische afgang van vorig jaar.

Verder verwacht ik veel van de Patriots, Panthers, Raiders (Moss!), Colts, Chargers en ook weer van de Steelers.

De Rams gaan denk ik zwaar tegenvallen, weinig van gehoord tot nu toe. Detroit moet eens een keer, maar het zal met Harrington nog niet gaan lukken, net zo met de Ravens en Boller.

NFL, GO FOR IT! Ik heb er zin in! TOUCHDOWN TAMPA BAY!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door jde_kok op 29-07-2005 23:52:05 ]
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:58:56 #87
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_29264908
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 23:44 schreef jde_kok het volgende:
De Rams gaan denk ik zwaar tegenvallen, weinig van gehoord tot nu toe. Detroit moet eens een keer, maar het zal met Harrington nog niet gaan lukken, net zo met de Ravens en Boller.
Ik heb ook niet veel vertrouwen in de Rams. Vorig jaar waren ze al erg slecht als ze uit speelden en dit jaar hebben ze een paar moeilijke wedstrijden uit:

2004 Record: 8-8
2005 Home Opponents: TEN, SEA, NO, JAC, ARI, WAS, PHI, SF
2005 Away Opponents: SF, ARI, NYG, IND, SEA, HOU, MIN, DAL

De offensive line is zeker niet verbeterd en hoewel Marc Bulger een goede arm heeft, maakt hij af en toe echt stomme beslissingen. Ik weet niet of dat met de OL heeft te maken of met zijn decision making skills, maar vorig jaar in de play offs was hij niet erg goed tegen de Falcons. De run defense van de Rams is ook nog niet alles. En de gehele defense had vorig jaar iets van 15 takeaways... Erg laag...

Bulger gooide bovendien in 6 uitwedstrijden 9 INT, tegen slechts 5 thuis (8 wedstrijden). Het aantal TD's bleef vrijwel gelijk (thuis 11, uit 10). Overigens, een saillant detail is dat de QB rating van Bulger naar beneden schiet als hij in de buurt van de Endzone (Opp. 19-1 yard) komt:

Een completion% van 53% en 4 INT's

Choker?
pi_29298288
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:58 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

I

De offensive line is zeker niet verbeterd en hoewel Marc Bulger een goede arm heeft, maakt hij af en toe echt stomme beslissingen. Ik weet niet of dat met de OL heeft te maken of met zijn decision making skills, maar vorig jaar in de play offs was hij niet erg goed tegen de Falcons. De run defense van de Rams is ook nog niet alles. En de gehele defense had vorig jaar iets van 15 takeaways... Erg laag...

Bulger gooide bovendien in 6 uitwedstrijden 9 INT, tegen slechts 5 thuis (8 wedstrijden). Het aantal TD's bleef vrijwel gelijk (thuis 11, uit 10). Overigens, een saillant detail is dat de QB rating van Bulger naar beneden schiet als hij in de buurt van de Endzone (Opp. 19-1 yard) komt:

Een completion% van 53% en 4 INT's

Choker?
Special teams play van de Rams was vorig ook om te janken.
Bulger is niets bijzonders, kan wel veel yards per wedstrijd bij elkaar gooien, maar soms doet ie inderdaad domme dingen. Maar het is wel het beste wat ze hebben in St Louis, want toen vorig jaar Chandler moest spelen omdat Bulger geblesseerd raakte..... Die gooide echt de ene na de andere interception (die was dus niet echt geschikt voor Martz' vertical game plan en staat dit jaar dan ook niet meer op het roster)
Heel goed mogelijk dat de Rams dit jaar de Cardinals niet de baas kunnen in de NFC West
  zondag 31 juli 2005 @ 17:51:20 #89
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_29298728
quote:
Op zondag 31 juli 2005 17:35 schreef Guard het volgende:
Heel goed mogelijk dat de Rams dit jaar de Cardinals niet de baas kunnen in de NFC West
De Arizona Cardinals hebben in elk geval een gunstig wedstrijdschema:
2005 Home Opponents: STL, SF, CAR, TEN, SEA, JAC, WAS, PHI
2005 Away Opponents: NYG, SEA, DAL, DET, STL, SF, HOU, IND

Uit tegen de Giants, Cowboys, Rams en 49ers is erg lekker. Thuis zullen ze het meeste moeite hebben met Carolina en Philadelphia. Philadelphia en Indiana spelen ze echter pas laat in het seizoen, en beide clubs hebben dan niet echt belangrijke wedstrijden meer (althans, dat hebben ze al jaren niet meer gehad), dus Philly is afwachten...

De Cards hebben een redelijke O-line, en met Warner in huis hebben ze een gemiddelde QB die hun getalenteerde WR trio moet kunnen bedienen (en belangrijk voor Warner: minder sacks!) Anquan Boldin, Larry Fitzgerald en Bryant Johnson moet voor Warner toch prettig zijn om naar te gooien. Het enige nadeel van alle drie is dat ze niet uitblinken in het zichzelf vrijmaken van de defenders...

De defense is wat beter geworden dan vorig jaar ( cornerback Antrel Rolle en defensive end Chike Okeafor) en waarschijnlijk zal de defense ook belangrijker blijken dan de offense.
pi_29319794
Het valt me op dat ik de naam Pittsburg Steelers nog helemaal nergens ben tegengekomen in jullie voorspellingen....?? Ik schat dit team namelijk erg hoog in, vooral nu "Big Ben" (vorig jaar record rookie QB) het seizoen vanaf het begin mag beginnen. Wat denken jullie hiervan?
Ik denk trouwens wel dat de Patriots gewoon weer titelkandidaat nummer 1 zijn, niet dat ik dat erg vind
pi_29321356
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:15 schreef BertW het volgende:
Het valt me op dat ik de naam Pittsburg Steelers nog helemaal nergens ben tegengekomen in jullie voorspellingen....?? Ik schat dit team namelijk erg hoog in, vooral nu "Big Ben" (vorig jaar record rookie QB) het seizoen vanaf het begin mag beginnen. Wat denken jullie hiervan?
Ik denk trouwens wel dat de Patriots gewoon weer titelkandidaat nummer 1 zijn, niet dat ik dat erg vind
Het omgekeerde wat voor de Browns en Miami geldt is van toepassing op de Steelers: het kan eigelijk alleen maar slechter (zeker in regular season, want wat het post season betreft zouden ze in Pittsburgh toch wel weer heel graag een AFC C'ship game winnen).
De verwachtingen zijn hoog gespannen, en aan het eind van het seizoen zag je Roehtlisberger al lichtelijk breken onder de druk.
Burress is weg, Ward is vooralsnog een holdout, dat zal de passing game niet ten goede komen (al is Randle El niet slecht en ook 1st round pick TE Heath Miller is een aanvulling in de offense).
Sterke kant van de Steelers is de defense en als vanouds de running game (dankzij de O-line).
Schat ze in op een 10-6 seizoen (want Patriots Colts, Packers, Vikings zijn geen makkelijke tegenstanders, en dan ook nog Ravens en Bengals in de divisie).
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:14:12 #92
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_29325093
quote:
Komt denk ik meer omdat hier weinig Steelers fans zijn.
Maar de Steelers blijven een belangrijke titelkandidaat vooral door hun defense. En iedereen weet defense wins championships.

De grootste flop dit jaar wordt m.i. de Raiders, zulke hoge verwachtingen in ene door Moss. Maar nog steeds een hele slechte defense.
Als de Chiefs wel hun defense in orde hebben gebracht kunnen zij wel een run maken. Of is dat te hoopvol gedacht? Ben iig benieuwd wat die top linebacker rookie kan betekenen.
pi_29331877
quote:
Big Ben? Mr Roethlisberger? Hmmm... let's see...

Roethlisberger had 21.1 attemtped passes per wedstrijd (het laagste aantal in de NFL), maar had wel een interception rate van 3,72% (1 INT per 26,8 pogingen). Een van de slechtste INT rates in de NFL (gekeken naar 34 QB's die 8 of meer wedstrijden gespeeld hebben).

30 sacks... 1 keer per 10,8 keer dat hij probeerde een pass af te leveren. Een type als Bledsoe (Mr Statue) werd slechts 1 keer per 13,1 pogingen gesacked!!! En dan hebben we het over de minst mobiele QB in de NFL...

De 2e helft van het seizoen speelde Roethlisberger steeds minder... alsof hij voorspelbaar werd voor defenses. Bovendien ziet hij niet het hele veld, zoals bijvoorbeeld Manning of Brady of McNabb (in mindere mate) wel zien... Roethlisberger zoekt heel erg naar 1 kant van het veld...

De defense is nog steeds goed... maar dat is die van de Bears ook Maar ik zie wel een 10-6 season voor de Steelers.
pi_29337244
@ Delmar, weet je nog hoe je vorig jaar de scores berekende voor de voorspelleague? Zou het weer graag oppakken dit seizoen, best leuk om te zien hoe de Fok!kers het doen t.o.v. de analysten back in the states.
Als je het niet meer weet moeten we misschien een nieuw grading system verzinnen (al vind ik percentages alleen, met MNF als tie breaker, eigenlijk al goed genoeg).
pi_29337833

Even voor de Madden fans onder ons. Dit is de play die ik altijd gebruik om óf een first down te scoren óf een touchdown the versieren. Waarom werkt hij zo goed? (althans bij mij).

ScienceFriction's "I-Spread 5"

Deze play is gemaakt om zowel man coverage als zone coverage te misbruiken. Omdat het eigenlijk een 5 receiver set is, wordt een tegenstander bijna gedwongen om man coverage te spelen. De primary receiver is #88, maar alleen als hij vrij loopt, wat overigens niet echt vaak voor komt. Het heeft bij hem te maken of de CB24 bijt op zijn eerste turn of niet. Hoe dan ook, de Safety37, zal, als hij niet blitzt, waarschijnlijk in coverage gaan, naar het centerfield toe (soort van zone coverage mode). #88 staat dus 1-1 met #24. Tegelijkertijd heeft de LB #56 geen hulp bij zowel de TE #82 als de RB #21.

De TE of de RB is de uiteindelijke receiver. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar de RB in TD situaties (in het geval van een goed pass catching RB).

Mocht je nog meer verwarring willen creëeren, dan kun je de WR #85 nog in motion zetten en zijn route wijzigen naar een streak of een vette streak naar links (linebacker trouble). Mocht er uiteindelijk niets open zijn of de play gaat niet helemaal zoals gewenst, dan staat vaak WR #89 nog vrij vanwege zijn curl naar links (away from the defense zeg maar).

[ Bericht 2% gewijzigd door ScienceFriction op 01-08-2005 21:47:08 ]
pi_29350385
Vanavond mijn eerste live draft (NFL Fantasy), heb negende draftpick in oneven rondes, en derde en in even rondes.
heb dan niet echt kans op de absolute fantasy toppers, maar heb ik mijn eerste twee picks wel snel achter elkaar.
Ben zeer benieuwd hoe lang ik mijn geplande strategie kan vasthouden.
pi_29364454
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 09:03 schreef Guard het volgende:
Vanavond mijn eerste live draft (NFL Fantasy), heb negende draftpick in oneven rondes, en derde en in even rondes.
heb dan niet echt kans op de absolute fantasy toppers, maar heb ik mijn eerste twee picks wel snel achter elkaar.
Ben zeer benieuwd hoe lang ik mijn geplande strategie kan vasthouden.
Misschien dat je Trent Green dan nog kunt draften...
pi_29365403
ik had zondag mijn NFL.com fantasy draft, maar als 9e kiezen is er nog genoeg over. Bij ons gingen de meesten in de eerste ronde voor een runningback (ik ook, Shaun Alexander). Dus er blijft genoeg over voor je. Tom Brady ging er bij ons in de 9e ronde pas uit ofzo .

nog ff mijn lijstje voor de volledigheid, ik ben niet ontevreden

Brooks, Aaron QB NO
Pennington, Chad QB NYJ
Alexander, Shaun RB SEA
Bennett, Michael RB MIN
Droughns, Reuben RB CLE
Bruce, Isaac WR STL
Fitzgerald, Larry WR ARI
Harrison, Marvin WR IND
Houshmandzadeh, T.J. WR CIN
Heap, Todd TE BAL
Pollard, Marcus TE DET
Longwell, Ryan K GB
Chargers, DST DST SD
Eagles, DST DST PHI
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_29370115
Seymour en de Patriots toch een renewed deal Maar de details zijn undisclosed... nou ja... hij zal wel de 4 of 5 bestbetaalde defensive end van de league zijn geworden (de Patriot Discount)
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 20:49:55 #100
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_29370166
Oh ja... voor iedereen die nog moet draften voor de fantasy leagues... Ik las vandaag ergens dat al 7 jaar lang de RB voor de Broncos het seizoen niet volledig heeft gespeeld... niet draften dus de RB van de Broncos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')