als je ziet dat hij al dagen werkt voor Rasmussen is het nog een wonder dat hij niet meer verloor. Dus wat dat betreft prima wedstrijd van Boogerdquote:
Ik denk van wel, hij zag dat er telkens aanvallen waren. Misschien zat hij ook wel even stuk hoor, maar het was gewoon niet meer verstandig om die aanvallen te pareren op een gegeven moment. Hij wachtte in elk geval totdat er twee groepjes ontstonden en toen reed hij ernaartoe waarmee hij meteen het tweede groepje elimineerde (en in het eerste groepje had toen ook niemand meer écht trek in aanvallen)quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:07 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Als dat de bedoeling was was het idd briljant
nogmaals hij moet werken voor Rasmussen dus dan is het niet eens slecht.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
21e vind ik geen klasseprestatie. Boogerd reed weleens beter in de bergen. Je krachten sparen en morgen met een kopgroep meegaan en gaan voor de ritwinst is veel nuttiger dan twee keer zwoegend naar een 21e plaats te rijden.
Hij heeft nog geen 100 meter nuttig werk geleverd voor Rasmussen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nogmaals hij moet werken voor Rasmussen dus dan is het niet eens slecht.
ow nee dan steeds bidonnen halen voor hem in de alpen, hem uit de wind zetten enzo. Is dat geen nuttig werk?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hij heeft nog geen 100 meter nuttig werk geleverd voor Rasmussen.
Vandaag zaten we niet in de Alpen. Ik doelde op vandaag. Hij werd 21e en heeft geen meter gewerkt voor Rasmussen omdat hij er veel te snel af moest.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:01 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ow nee dan steeds bidonnen halen voor hem in de alpen, hem uit de wind zetten enzo. Is dat geen nuttig werk?
hij zal vast wel nuttig werkt geleverd hebben want je ziet trouwens niet alles op TV. En we hebben de eerste 140 km ook niet gezien op beeld dus om nu te concluderen dat Mike niks gedaan heeft vind ik persoonlijk te ver gaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Vandaag zaten we niet in de Alpen. Ik doelde op vandaag. Hij werd 21e en heeft geen meter gewerkt voor Rasmussen omdat hij er veel te snel af moest.
bergop zijn ploegmaats alleen belangrijk om het tempo hoog te leggen om de concurrentie uit te moorden. Dat heeft T-Mobile ondanks dat ze er met 3 zaten ook niet gedaan. Als Ullrich echt wat wou moest die Kloden en Vino laten trekken zo hard mogelijk maar nee beide zaten ook voor hun eigen klas. nog te rekenen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:07 schreef JohnDDD het volgende:
Hoe belangrijk is het eigenlijk om achter ploegmaats te rijden in de bergen? Daar is toch niet veel wind? Is vooral psychisch lijkt me?
Als je achter iemand rijdt, heb je 40% minder te werken (ergens gelezen).quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:07 schreef JohnDDD het volgende:
Hoe belangrijk is het eigenlijk om achter ploegmaats te rijden in de bergen? Daar is toch niet veel wind? Is vooral psychisch lijkt me?
Ook in de bergen? Hoe kan dat dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:09 schreef RayMania het volgende:
[..]
Als je achter iemand rijdt, heb je 40% minder te werken (ergens gelezen).
Op het vlakke stuk ja waar ze met 50 km/u overheen fietsen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:09 schreef RayMania het volgende:
Als je achter iemand rijdt, heb je 40% minder te werken (ergens gelezen).
Jawel dan kun je tempo verdelen. In het wiel van iemand anders zitten is nog steeds minder zwaar dan zelf beulen. Kijk maar naar Courchevel 6 knechten van Lance voor hem en een voor een waaien ze erachter vanaf. Totdat Popovych aanzet en Armstrong het overneemt en er nog maar 3 man in zijn wiel zitten. Als Lance dat alleen moet doen houdt die dat nooit lang vol en is de kans groot dat de andere ervan profiteren. Vandaar dat Lance nooit lang op kop kwam vandaag. Maar die andere zijn gewoon dom om over te nemen. Dan maar surplacen bergopquote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:11 schreef JohnDDD het volgende:
En voor het tempo moet het toch niet uitmaken of Armstrong op kop rijdt of een knecht van hem even hard?
Maar...waarom is het dan minder zwaar? Doordat je kunt volgen en niet het kopwerk moet doen, dus vooral psychisch? Of zit ej dan in een soort slipstream?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Jawel dan kun je tempo verdelen. In het wiel van iemand anders zitten is nog steeds minder zwaar dan zelf beulen. Kijk maar naar Courchevel 6 knechten van Lance voor hem en een voor een waaien ze erachter vanaf. Totdat Popovych aanzet en Armstrong het overneemt en er nog maar 3 man in zijn wiel zitten. Als Lance dat alleen moet doen houdt die dat nooit lang vol en is de kans groot dat de andere ervan profiteren. Vandaar dat Lance nooit lang op kop kwam vandaag. Maar die andere zijn gewoon dom om over te nemen. Dan maar surplacen bergop![]()
je zit dan in iemands wiel waardoor je minder wind vangt en ook minder kracht hoeft te zetten. Als je dan met de sterkste overblijft maakt het niks meer uit want dan heeft iedereen hetzelfde probleem. Waarom denk je dat de tactiek is om de ploeg Discovery zo snel mogelijk uit te dunnen en Lance te isoleren.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Maar...waarom is het dan minder zwaar? Doordat je kunt volgen en niet het kopwerk moet doen, dus vooral psychisch? Of zit ej dan in een soort slipstream?
Ja ik vind de tactiek wel enigszins raar, want misschien had Ullrich vandaag wat meer mannen van voren (Vino, Klöden), maar uiteindelijl blijven toch alleen de kopmannen over. En dan zit Lance misschien alleen maar dan is het wel 1 tegen 1 en dan verliest Ullrich nog...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:26 schreef Bartoli het volgende:
[..]
je zit dan in iemands wiel waardoor je minder wind vangt en ook minder kracht hoeft te zetten. Als je dan met de sterkste overblijft maakt het niks meer uit want dan heeft iedereen hetzelfde probleem. Waarom denk je dat de tactiek is om de ploeg Discovery zo snel mogelijk uit te dunnen en Lance te isoleren.
Het Psyschische aspect komt er daarna ook bij kijken maar die psyche bij Armstrong is zeer sterk en dat is in die 7 jaar tot nu toe nog niet aangetast.
Ja uiteindelijk wel maar ze hadden het wel op de Discovery manier kunnen proberen omdat ze er met 3 zaten (En Lance en die andere alleen)quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:31 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja ik vind de tactiek wel enigszins raar, want misschien had Ullrich vandaag wat meer mannen van voren (Vino, Klöden), maar uiteindelijl blijven toch alleen de kopmannen over. En dan zit Lance misschien alleen maar dan is het wel 1 tegen 1 en dan verliest Ullrich nog...
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:33 schreef Bartoli het volgende:
Die krachten wat die nu niet verspeeld heeft kan die mss later morgen nog gebruiken als het nodig is.
Mja op zich zou Ullrich in het derde wiel (na Klöden en Vino) dan hetzelfde tempo rijden als Armstrong lijkt me. Het gaat er dan gewoon om wie de beste is en Ullrich kan dat niet winnen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk wel maar ze hadden het wel op de Discovery manier kunnen proberen omdat ze er met 3 zaten (En Lance en die andere alleen)
Uiteraard maar niet alleen morgen ook de rest van de week nog. Als je dacht dat het na morgen gedaan is met het klimwerk dan heb je het mis. Donderdag geloof ik is nog een etappe met aankomst op de Col de Mende ofzoiets in het centraal massief. En morgen verwacht ik idd weer aanvallen (met als eindresultaat wss dat het niks oplevert. En als het wat oplevert zijn het net een paar sec.)quote:
Gewoon Vino en Kloden laten trekken en dan zelf gaan. Tuurlijk is Lance dan beter en kan Jan niet winnen. Maar het gaat om het principe. In die hele T-mobiel ploeg zit geen cohesie als je het zo ziet lijken het net 3 eenlingen die allemaal voor eigen rekening gaan. En niet in dienst rijden van, kan beter zeggen niet in dienst willen rijden van een anderequote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mja op zich zou Ullrich in het derde wiel (na Klöden en Vino) dan hetzelfde tempo rijden als Armstrong lijkt me. Het gaat er dan gewoon om wie de beste is en Ullrich kan dat niet winnen.
ach zo'n Heras, Mayo en andere Botero's kunnen het nu proberenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:38 schreef JohnDDD het volgende:
Ik hoop eigenlijk niet dat ze morgen op de eerste berg al aanvallen, dat is echt zelfmoord.
Ze lopen daar achter met de dopingquote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:45 schreef methodmich het volgende:
Heel erg knap van Totschnig en Lance kraakte dus weer niet. Petje af toch weer voor hem.
Vinokourov blijft ook fraai om te zien en wellicht is de discussie al gevoerd, maar als je dan nu Leipheimer ziet.... Wat doet Rabobank verkeerd met klassementsrenners? Eerder ook Luttenberger, Menchov is ruk nu...
Wat McEwen en Leipheimer miste was vertrouwen. Ze moesten zich eerst bewijzen voordat ze steun krijgen. Leipheimer heeft geen ruk gedaan voor de tour en ze ploeg vertrouwd vol op hem.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:45 schreef methodmich het volgende:
Heel erg knap van Totschnig en Lance kraakte dus weer niet. Petje af toch weer voor hem.
Vinokourov blijft ook fraai om te zien en wellicht is de discussie al gevoerd, maar als je dan nu Leipheimer ziet.... Wat doet Rabobank verkeerd met klassementsrenners? Eerder ook Luttenberger, Menchov is ruk nu...
Sprinters hebben juist vertrouwen nodig.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:54 schreef methodmich het volgende:
Ach, McEwen was een sprinter.
Hoewel Freire en Abdu ook niet altijd top waren geloof ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |