abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2005 @ 17:28:17 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28862160
En de Bus is binnen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_28862282
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 17:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
21e is een klasse prestatie?
als je ziet dat hij al dagen werkt voor Rasmussen is het nog een wonder dat hij niet meer verloor. Dus wat dat betreft prima wedstrijd van Boogerd
pi_28862286
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 17:07 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Als dat de bedoeling was was het idd briljant
Ik denk van wel, hij zag dat er telkens aanvallen waren. Misschien zat hij ook wel even stuk hoor, maar het was gewoon niet meer verstandig om die aanvallen te pareren op een gegeven moment. Hij wachtte in elk geval totdat er twee groepjes ontstonden en toen reed hij ernaartoe waarmee hij meteen het tweede groepje elimineerde (en in het eerste groepje had toen ook niemand meer écht trek in aanvallen)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_28862297
Boogerd heeft best goed gereden maar niet echt nuttig lijkt me, hij had beter wat krachten kunnen sparen.
pi_28862308
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 17:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
21e vind ik geen klasseprestatie. Boogerd reed weleens beter in de bergen. Je krachten sparen en morgen met een kopgroep meegaan en gaan voor de ritwinst is veel nuttiger dan twee keer zwoegend naar een 21e plaats te rijden.
nogmaals hij moet werken voor Rasmussen dus dan is het niet eens slecht.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 17:36:30 #56
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28862367
Had na die mooie start toch meer verwacht. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_28862419
Teruglezen blijft ook prachtig.
Tour de France 2005 # 35: Op naar de Pyreneën
pi_28862448
Nou ik denk dat Vino zijn keus tussen T-Mobile en Discovery nu wel gemaakt heeft eh :x
pi_28862495
Dat wordt dus duidelijk Discovery of Vino moet het kopmanschap krijgen bij T-Mobile
  zaterdag 16 juli 2005 @ 17:44:41 #60
99433 Tup
Tupperwaar
pi_28862561
Logisch dat Vino werd teruggehaald, het was natuurlijk blufpoker. Hij is gewoon niet zo sterk en maskeert dat met aanvallen. De goegemeente vindt het dan al snel "prachtig". En hele volkstammen kunnen rustig doorgaan met "Als Rasmussen...dit", "als Vino dat..."
Armstrong was een klasse apart. Hij had al voor de tour aangekondigd de etappe van morgen te willen winnen, dus dat gaat gebeuren ook.
Wasserwunderland
pi_28862609
Bram Tankink trouwens drie minuten voor de bus gefinished, dus schijnbaar gaat het beter met hem.
pi_28862612
Tuurlijk was Armstrong de slimste vandaag maar het gaat om het principe.....Je gaat nooit je eigen ploegmaat zo opzichtig terughalen en dan het tempo laten zakken. Wat wel gebeurde. Jan had toen gewoon moeten doorgaan egaal of Lance of wie dan ook meezat. Dan had je me niks over die tactiek horen zeggen wss.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 17:48:53 #63
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28862657
T-Mobile is gewoon nooit een slimme ploeg geweest, dus wat dat betreft geen verrassingen vandaag.
pi_28862766
Hopen op een mooie rit morgen
  zaterdag 16 juli 2005 @ 18:00:03 #65
99433 Tup
Tupperwaar
pi_28862874
Morgen:
1. Sterkarm
2. Bassie op 40 seconden
3. Ullrich op 1m 20
4. Rasmussen op 1 m 33
Wasserwunderland
pi_28862880
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 17:34 schreef Bartoli het volgende:

[..]

nogmaals hij moet werken voor Rasmussen dus dan is het niet eens slecht.
Hij heeft nog geen 100 meter nuttig werk geleverd voor Rasmussen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28862917
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hij heeft nog geen 100 meter nuttig werk geleverd voor Rasmussen.
ow nee dan steeds bidonnen halen voor hem in de alpen, hem uit de wind zetten enzo. Is dat geen nuttig werk?
pi_28862983
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:01 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ow nee dan steeds bidonnen halen voor hem in de alpen, hem uit de wind zetten enzo. Is dat geen nuttig werk?
Vandaag zaten we niet in de Alpen. Ik doelde op vandaag. Hij werd 21e en heeft geen meter gewerkt voor Rasmussen omdat hij er veel te snel af moest.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28863050
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Vandaag zaten we niet in de Alpen. Ik doelde op vandaag. Hij werd 21e en heeft geen meter gewerkt voor Rasmussen omdat hij er veel te snel af moest.
hij zal vast wel nuttig werkt geleverd hebben want je ziet trouwens niet alles op TV. En we hebben de eerste 140 km ook niet gezien op beeld dus om nu te concluderen dat Mike niks gedaan heeft vind ik persoonlijk te ver gaan.
pi_28863054
Hoe belangrijk is het eigenlijk om achter ploegmaats te rijden in de bergen? Daar is toch niet veel wind? Is vooral psychisch lijkt me?
pi_28863095
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:07 schreef JohnDDD het volgende:
Hoe belangrijk is het eigenlijk om achter ploegmaats te rijden in de bergen? Daar is toch niet veel wind? Is vooral psychisch lijkt me?
bergop zijn ploegmaats alleen belangrijk om het tempo hoog te leggen om de concurrentie uit te moorden. Dat heeft T-Mobile ondanks dat ze er met 3 zaten ook niet gedaan. Als Ullrich echt wat wou moest die Kloden en Vino laten trekken zo hard mogelijk maar nee beide zaten ook voor hun eigen klas. nog te rekenen.

Ploegmaats heb je voornamelijk op het vlakke nodig om je tegen de wind te beschermen.
pi_28863099
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:07 schreef JohnDDD het volgende:
Als je achter iemand rijdt, heb je 40% minder te werken (ergens gelezen).
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_28863174
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:09 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ook in de bergen? Hoe kan dat dan?

En voor het tempo moet het toch niet uitmaken of Armstrong op kop rijdt of een knecht van hem even hard?
pi_28863189
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:09 schreef RayMania het volgende:
Op het vlakke stuk ja waar ze met 50 km/u overheen fietsen.
pi_28863357
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:11 schreef JohnDDD het volgende:

En voor het tempo moet het toch niet uitmaken of Armstrong op kop rijdt of een knecht van hem even hard?
Jawel dan kun je tempo verdelen. In het wiel van iemand anders zitten is nog steeds minder zwaar dan zelf beulen. Kijk maar naar Courchevel 6 knechten van Lance voor hem en een voor een waaien ze erachter vanaf. Totdat Popovych aanzet en Armstrong het overneemt en er nog maar 3 man in zijn wiel zitten. Als Lance dat alleen moet doen houdt die dat nooit lang vol en is de kans groot dat de andere ervan profiteren. Vandaar dat Lance nooit lang op kop kwam vandaag. Maar die andere zijn gewoon dom om over te nemen. Dan maar surplacen bergop
pi_28863406
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:20 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Jawel dan kun je tempo verdelen. In het wiel van iemand anders zitten is nog steeds minder zwaar dan zelf beulen. Kijk maar naar Courchevel 6 knechten van Lance voor hem en een voor een waaien ze erachter vanaf. Totdat Popovych aanzet en Armstrong het overneemt en er nog maar 3 man in zijn wiel zitten. Als Lance dat alleen moet doen houdt die dat nooit lang vol en is de kans groot dat de andere ervan profiteren. Vandaar dat Lance nooit lang op kop kwam vandaag. Maar die andere zijn gewoon dom om over te nemen. Dan maar surplacen bergop
Maar...waarom is het dan minder zwaar? Doordat je kunt volgen en niet het kopwerk moet doen, dus vooral psychisch? Of zit ej dan in een soort slipstream?
pi_28863502
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:22 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar...waarom is het dan minder zwaar? Doordat je kunt volgen en niet het kopwerk moet doen, dus vooral psychisch? Of zit ej dan in een soort slipstream?
je zit dan in iemands wiel waardoor je minder wind vangt en ook minder kracht hoeft te zetten. Als je dan met de sterkste overblijft maakt het niks meer uit want dan heeft iedereen hetzelfde probleem. Waarom denk je dat de tactiek is om de ploeg Discovery zo snel mogelijk uit te dunnen en Lance te isoleren.

Het Psyschische aspect komt er daarna ook bij kijken maar die psyche bij Armstrong is zeer sterk en dat is in die 7 jaar tot nu toe nog niet aangetast.
pi_28863550
Volgens mij vooral psychisch ja, heb je met hardlopen ook en daar heb je veel minder te maken met wind e.d. Maar als kopman moet je al het denkwerk doen: zal ik dit tempo aanhouden, zal ik harder, zal ik zus, zal ik zo, EN je hebt je volgers niet in zicht en kunt dus niet direct zien wat ze gaan doen....maar houdt er wel voortdurend rekening mee dat er wat kan gebeuren. Dat kost energie. Als volger hoef je alleen maar dom aan te klampen en hebt intussen alle gelegenheid je eigen plan uit te denken.
pi_28863627
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:26 schreef Bartoli het volgende:

[..]

je zit dan in iemands wiel waardoor je minder wind vangt en ook minder kracht hoeft te zetten. Als je dan met de sterkste overblijft maakt het niks meer uit want dan heeft iedereen hetzelfde probleem. Waarom denk je dat de tactiek is om de ploeg Discovery zo snel mogelijk uit te dunnen en Lance te isoleren.

Het Psyschische aspect komt er daarna ook bij kijken maar die psyche bij Armstrong is zeer sterk en dat is in die 7 jaar tot nu toe nog niet aangetast.
Ja ik vind de tactiek wel enigszins raar, want misschien had Ullrich vandaag wat meer mannen van voren (Vino, Klöden), maar uiteindelijl blijven toch alleen de kopmannen over. En dan zit Lance misschien alleen maar dan is het wel 1 tegen 1 en dan verliest Ullrich nog...
pi_28863664
dat plan denken de meeste renners niet eens geheel zelf uit. Dat gaat in overleg met de ploegleider. Je kon vandaag ook merken dat Lance wel weg wou springen maar dat Bruyneel hem gewoon in toom hield om op economie verder te rijden. Die krachten wat die nu niet verspeeld heeft kan die mss later nog gebruiken als het nodig is.
pi_28863710
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:31 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja ik vind de tactiek wel enigszins raar, want misschien had Ullrich vandaag wat meer mannen van voren (Vino, Klöden), maar uiteindelijl blijven toch alleen de kopmannen over. En dan zit Lance misschien alleen maar dan is het wel 1 tegen 1 en dan verliest Ullrich nog...
Ja uiteindelijk wel maar ze hadden het wel op de Discovery manier kunnen proberen omdat ze er met 3 zaten (En Lance en die andere alleen)
pi_28863721
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:33 schreef Bartoli het volgende:
Die krachten wat die nu niet verspeeld heeft kan die mss later morgen nog gebruiken als het nodig is.
pi_28863759
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:35 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja uiteindelijk wel maar ze hadden het wel op de Discovery manier kunnen proberen omdat ze er met 3 zaten (En Lance en die andere alleen)
Mja op zich zou Ullrich in het derde wiel (na Klöden en Vino) dan hetzelfde tempo rijden als Armstrong lijkt me. Het gaat er dan gewoon om wie de beste is en Ullrich kan dat niet winnen.
pi_28863766
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:35 schreef thaleia het volgende:

[..]
Uiteraard maar niet alleen morgen ook de rest van de week nog. Als je dacht dat het na morgen gedaan is met het klimwerk dan heb je het mis. Donderdag geloof ik is nog een etappe met aankomst op de Col de Mende ofzoiets in het centraal massief. En morgen verwacht ik idd weer aanvallen (met als eindresultaat wss dat het niks oplevert. En als het wat oplevert zijn het net een paar sec.)
pi_28863789
Ik hoop eigenlijk niet dat ze morgen op de eerste berg al aanvallen, dat is echt zelfmoord.
pi_28863811
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Mja op zich zou Ullrich in het derde wiel (na Klöden en Vino) dan hetzelfde tempo rijden als Armstrong lijkt me. Het gaat er dan gewoon om wie de beste is en Ullrich kan dat niet winnen.
Gewoon Vino en Kloden laten trekken en dan zelf gaan. Tuurlijk is Lance dan beter en kan Jan niet winnen. Maar het gaat om het principe. In die hele T-mobiel ploeg zit geen cohesie als je het zo ziet lijken het net 3 eenlingen die allemaal voor eigen rekening gaan. En niet in dienst rijden van, kan beter zeggen niet in dienst willen rijden van een andere
pi_28863824
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:38 schreef JohnDDD het volgende:
Ik hoop eigenlijk niet dat ze morgen op de eerste berg al aanvallen, dat is echt zelfmoord.
ach zo'n Heras, Mayo en andere Botero's kunnen het nu proberen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 juli 2005 @ 18:40:05 #88
862 Arcee
Look closer
pi_28863830
Rasmussen gaat nog wel van het podium vallen, denk ik. Ullrich en Basso kunnen in de bergen nog wat op 'm winnen en gaan 'm er in de tijdrit dik op leggen. Ullrich zeker.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_28863878
rasmussen hoopt op een betere dag morgen zodat die ging proberen uit te lopen op zijn concurrenten achter hem in het klassement. Als die dan weer tijd pakt op Lance was mooi meegenomen dan
pi_28863922
Heel erg knap van Totschnig en Lance kraakte dus weer niet. Petje af toch weer voor hem.

Vinokourov blijft ook fraai om te zien en wellicht is de discussie al gevoerd, maar als je dan nu Leipheimer ziet.... Wat doet Rabobank verkeerd met klassementsrenners? Eerder ook Luttenberger, Menchov is ruk nu...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28864045
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:45 schreef methodmich het volgende:
Heel erg knap van Totschnig en Lance kraakte dus weer niet. Petje af toch weer voor hem.

Vinokourov blijft ook fraai om te zien en wellicht is de discussie al gevoerd, maar als je dan nu Leipheimer ziet.... Wat doet Rabobank verkeerd met klassementsrenners? Eerder ook Luttenberger, Menchov is ruk nu...
Ze lopen daar achter met de doping

Nee serieus, Leipheimer zelf heeft gezegd dat het bij hem kwam door een gebrek aan vertrouwen, net als McEwen die ook gezegd heeft het gevoel te hebben gehad zich teveel te moeten bewijzen
  zaterdag 16 juli 2005 @ 18:51:45 #92
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_28864051
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:45 schreef methodmich het volgende:

Wat McEwen en Leipheimer miste was vertrouwen. Ze moesten zich eerst bewijzen voordat ze steun krijgen. Leipheimer heeft geen ruk gedaan voor de tour en ze ploeg vertrouwd vol op hem.

Kijk naar McEwen gisteren. Ploeg rijd zich helemaal kapot en McEwen wint de sprint voor ze en bedankt ze. Moraal ligt hoger.

Menchov is nu ook ziekig. Dat scheelt slok op een borrel
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_28864128
Ach, McEwen was een sprinter.

Hoewel Freire en Abdu ook niet altijd top waren geloof ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 16 juli 2005 @ 18:59:21 #94
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_28864232
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:54 schreef methodmich het volgende:
Ach, McEwen was een sprinter.

Hoewel Freire en Abdu ook niet altijd top waren geloof ik.
Sprinters hebben juist vertrouwen nodig.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_28864245
BOTERO Santiago PHO COL 29' 08"
HERAS Roberto LSW ESP 29' 08"

Slechts een paar minuutjes voor de laatste bus
pi_28864308
Botero is ook opeens weer slecht.
pi_28864599
De Franse regie was vandaag btw weer kut
net in het tourjournaal was het te zien

t-mobile zet zich op kop en valt aan => fransen schakelen naar achteren
armstrong rijdt terug, vino valt aan => fransen schakelen naar achteren

die lui hebben ook geen verstand van wielrenneng eloof ik
  zaterdag 16 juli 2005 @ 19:31:30 #98
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_28865098
Respect voor T-Mobile trouwens. Dit hebben we de hele tour nog van geen enkel team gezien. Had ook wel iets meer van CSC verwacht..
  zaterdag 16 juli 2005 @ 19:38:17 #99
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_28865283
En toch kan Lance als ie een slechte dag heeft morgen echt wel een paar minuten verliezen... Maar volgens mij is ie op een slechte dag nog goed genoeg om mee te gaan.
pi_28865394
Mooie uitspraak van Lance net, hij zei ongeveer het volgende: 'Today was the kind of weather that makes people wanna go exercise, but then they step outside and they'll think, naaah, I'll wait some more days'. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')