ja klopt. raar maar waar, maar ik heb nog niet veel Amerikaanse remakes van Franse films gezien.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:57 schreef Mark het volgende:
Ach, vroeger waren het Franse films, nu Aziatische
*zoekt* hee ja o.a. Three Men and a Baby, Twelve Monkeys en True Lies zijn remakes van franse films, nooit gewetenquote:Op zondag 17 juli 2005 00:57 schreef Mark het volgende:
Ach, vroeger waren het Franse films, nu Aziatische
Alsjeblieft niet zeg, dan worden ze net zo slecht als 1, 2 en 3quote:Op zondag 17 juli 2005 15:25 schreef Aryan_S het volgende:
Soms zijn remakes wel weer cool. soms ook niet. Met de filmtechnieken en special effects van nu zou je bijvoorbeeld Star Wars 4, 5 en 6 nog mooier kunnen maken.
Dit is een prachtig lijstje van dingen die ik volslagen overbodig vind aan films. Special Effects, Sterren van nu, een taal die ik vloeiend kan verstaan. Is het nog een beetje te doen, dat internetten vanuit Hollywood?quote:Op zondag 17 juli 2005 15:25 schreef Aryan_S het volgende:
Soms zijn remakes wel weer cool. soms ook niet. Met de filmtechnieken en special effects van nu zou je bijvoorbeeld Star Wars 4, 5 en 6 nog mooier kunnen maken. En een film zoals Ocean's Eleven is leuk met de sterren van nu erin. Niet engelse films waarvan een Hollywood remake wordt gemaakt vind ik ook wel oke, want mijn engels is een stuk beter dan mijn spaans, japans of frans.
dit is dus precies waaraan ik me irriteer bij zoveel mensen tegenwoordigquote:Op zondag 17 juli 2005 15:25 schreef Aryan_S het volgende:
Niet engelse films waarvan een Hollywood remake wordt gemaakt vind ik ook wel oke, want mijn engels is een stuk beter dan mijn spaans, japans of frans.
Die vaak niet eens beter is: Oceans 11, Abre Los Ojos, Nutty Professor, Herby.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:23 schreef Gorro het volgende:
Het meest positieve van remakes vind ik dat er vaak ook meer aandacht door komt voor het origineel.
Sterren die de Amerikanen aanspreken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:01 schreef Forumschorem het volgende:
Damn, Infernal Affairs is al bijna Amerikaans in stijl, alleen het taaltje is anders. Wat willen ze daar in Godsnaam aan toevoegen/verbeteren?
Amerikanen moeten niet zo verwend doen en gewoon eten wat de pot schaft.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:03 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sterren die de Amerikanen aanspreken.
Nouja, ik vond Drie Mannen en een Baby leuker in de Amerikaanse versie dan in de Franse versie, en dan vooral door de Amerikaanse sterren.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:09 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Amerikanen moeten niet zo verwend doen en gewoon eten wat de pot schaft.
Soms werkt het, maar meestal niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nouja, ik vond Drie Mannen en een Baby leuker in de Amerikaanse versie dan in de Franse versie, en dan vooral door de Amerikaanse sterren.
Ben je dan ook tegen dat een film als Prines Mononoke ingesproken wordt door Amerikaanse sterren?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:13 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Soms werkt het, maar meestal niet.
Het ergste is dat ze die films al bij voorbaat geen kans geven bij het publiek, maar er gewoon vanuit gaan dat ze het niet zullen slikken.
Ja, want dat werkte ook maar half. Billy Crudup was perfect gecast maar Claire Danes was een slechte keus en ook Gillian Anderson en Billy Bob Thornton konden mij maar weinig bekoren in de rollen die ze hadden gekregen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:15 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ben je dan ook tegen dat een film als Prines Mononoke ingesproken wordt door Amerikaanse sterren?
ja ik wel. dat haalt gelijk een deel van de "magie" weg die zo`n film in de originele taal wel heeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:15 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ben je dan ook tegen dat een film als Prines Mononoke ingesproken wordt door Amerikaanse sterren?
Dit vind ik inderdaad ook wel één van de meest misplaatste films om een remake van te maken.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:56 schreef Timo20 het volgende:
-: IL Mare - een remake waarvan ze in Tinsletown, net als bij OldBoy, nog te lui zijn om de naam van te veranderen. Dit keer niet met Ji-hyun Jun, maar met Keanu Reeves en Sandra Bullock in de hoofdrollen![]()
die komt ook he??quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:43 schreef Durbin het volgende:
[..]
Dit vind ik inderdaad ook wel één van de meest misplaatste films om een remake van te maken.
Helemaal met Reeves en Bullock.
Of My Sassy Girl..![]()
Wel als Gus van Sant ze regisseert.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:54 schreef Little_Meanie het volgende:
remakes van klassiekers als Psycho en zo vind ik helemaal NOT done
Bij van Sant's versie van Psycho kun je bijna niet meer spreken van een remake.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:54 schreef Little_Meanie het volgende:
remakes van klassiekers als Psycho en zo vind ik helemaal NOT done
bron: Bangkok Independentquote:‘Shutter’ horror flick snares big bucks in US
Published on May 12, 2005
The blockbuster horror movie “Shutter” will be the most expensive Thai film ever sold for a Hollywood remake – a deal worth twice as much as the sale of the script of the Japanese hit “The Ring”.
Hollywood’s Regency Company will sign a US$1-million (Bt39.4 million) deal with GTH Co, the Thai distributor, during the Cannes Film Festival in France where GTH will participate in a programme to sell films.
Korean-American Roy Lee is the key player behind the deal. As a representative of Regency Co, he has met with GTH during the past several months. Previously, Lee has brought other Asian remakes to the world’s movie buffs, including “The Ring”, “The Grudge” and “My Sassy Girl”. Lee’s deal for “The Ring” remake was worth $500,000.
“We used to be envious when other Asian movies were bought to be remade. Now it’s our turn, and moreover the chance comes with the highest price too,” GTH president Visute Poolvoralak said in a phone interview.
He added that the price of the deal reflected the value of the movie plot. “That means a lot for the Thai film industry as a whole,” he said.
“Shutter” is a co-production of GTH and Phenomena Motion Pictures. Directed by the young duo of Banjong Pisanthanakul and Parkpoom Wongpoom, the film was the Kingdom’s top box-office hit last year with Bt110 million in ticket sales.
The contract signing is slated for the end of this week at the Cannes International Film Festival, to which the company will bring four finished projects to sell: “Shutter”, “Maha’lai Muang Rae” (The Tin Mine), “Jaew” (Maid) and “Sai Lor Fah”.
“This negotiation is good experience for us in international legal contracts. It has a lot of detail that we have to look through carefully. The problem for Thai producers is that we lack a strategy to set a price. That is why Thai movies have never fetched a high price
for remake deals before,” Visute said.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |