abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:48:45 #1
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_28857959

Vooral na het succes van The Ring (2002) zijn er veel remakes van films uitgebracht. De producer van The Ring is van plan nog vele andere japanse/koreaanse films opnieuw in het Engels te gaan maken, zie deze lijst. Ook daarvoor al werden "buitenlandse" films als het ware gecopieerd, denk aan Vanilla Sky (2001), remake van Abre los ojos (1997).

Ook veel scripts of verhaallijnen van oude films worden opnieuw verfilmd. Als je op IMDB zoekt op remake van 2005 tot 2006, zie je veel bekende oude titels, zoals The Evil Dead, The Fly, King Kong, Invasion of the Body Snatchers etc. dus kon je vroegâh nog zeggen "het boek was beter", nu is het "het origineel was beter"

Remakes maken van oude films is niet iets nieuws, want bijvoorbeeld The Fly uit 1980 was een remake van de versie uit 1958. Maar gebeurt het nu vaker, of op grotere schaal, is het trend? Is het een leuke manier om een films opnieuw onder de aandacht te brengen, of aan breder publiek te tonen? Of is het een goedkope manier om kaskrakers te scoren?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:52:26 #2
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_28858023
Het kan soms wel wat toevoegen, bijvoorbeeld een versie die een remake is van een brakke suffe oude film die toch eigenlijk wel een goed concept had. Maar waarom men het bijvoorbeeld nodig vindt om een film als Taxi als een remake uit te brengen...

Vaak wil men de film toch veramerikaniseren, en dat gaat vaak ten koste van de originele sfeer en originaliteit van de oude film.
[KNE]-Mod
  zaterdag 16 juli 2005 @ 15:20:35 #3
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_28858764
sommige zijn wel vermakelijk.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 15:25:28 #4
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_28858872
Ik snap de reden erachter doorgaans wel, maar zit er niet altijd op te wachten. De amerikaanse remakes van buitenlandse films vind ik persoonlijk weinig toevoegen, maar er is nou eenmaal een grote groep mensen die z'n neus ophaalt voor films in een buitenlandse taal. Maar voor mij persoonlijk mogen deze remakes doorgaans achterwege blijven.

Het remaken van ouder films is soms wel interessant. Een nieuwe regiseur kan soms een andere draai aan het verhaal geven en ook kunnen betere effecten een positieve bijdrage leveren. Ik heb met prima vermaakt met de remakes van The Texas Chainsaw Massacre en Dawn Of The Dead (hoewel het woordje 'remake' hier wel voorzichtig gebruikt moet worden).
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_28866845
Ik heb er verder niet veel problemen mee dat men remakes maakt, maar als men maar niet beweerd dat ze het zelf bedacht hebben en eerlijk melden dat het een remake is. Zodat het orgineel ook aandacht krijgt.

Het is trouwens meestal zo dat men bij remakes kwaad op Hollywood is, terwijl bij het verkopen van een script 2 partijen nodig zijn en de verkopende partij dus er aan mee werkt.
pi_28867218
Van sommige films kunnen gewoon geen goede Amerikaanse remakes gemaakt worden. Van Oldboy willen ze bijv ook een Hollywood remake maken, terwijl deze film doorspekt is met Koreaanse culturele aspecten. Ik weet niet hoe ze dat willen klaar spelen, de versie die er nu is kan moeilijk overtroffen worden.
pi_28867263
Insomnia bijvoorbeeld was absoluut niet dramatisch slechter (of beter) dan het origineel, om maar eens een min of meer geslaagde poging te noemen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 16 juli 2005 @ 21:23:28 #8
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_28868110
Het meest positieve van remakes vind ik dat er vaak ook meer aandacht door komt voor het origineel.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 21:29:38 #9
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_28868233
En dan gaan mensen weer zeuren dat alleen Amerika blockbusters kan maken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 17 juli 2005 @ 00:56:31 #10
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28873273
De remake van The ring was wel ok, maar het origineel is veel beter. Van Ocean`s Eleven heb ik t origineel niet gezien maar daarvan vond ik de nieuwe absoluut geslaagd.
Maar wat t meest irriteert is dat er tegenwoordig zoveel remakes van Azicatische films worden gemaakt . Zo komen er volgend jaar:
-: The Departed - een remake van Infernal Affairs,dit keer gedaan door Martin Scorsese met in de hoofdrollen Matt Damon, Leonardo DiCaprio en Bryce Dallas Howard
-: OldBoy - een film die we allemaal wel kennen en waar natuurlijk geen remake van mag komen!!
-: IL Mare - een remake waarvan ze in Tinsletown, net als bij OldBoy, nog te lui zijn om de naam van te veranderen. Dit keer niet met Ji-hyun Jun, maar met Keanu Reeves en Sandra Bullock in de hoofdrollen

Het zouden verboden moeten worden...
  zondag 17 juli 2005 @ 00:57:56 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_28873304
Ach, vroeger waren het Franse films, nu Aziatische
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 17 juli 2005 @ 01:02:20 #12
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28873382
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:57 schreef Mark het volgende:
ja klopt. raar maar waar, maar ik heb nog niet veel Amerikaanse remakes van Franse films gezien.
Ik las wel een tijd geleden dat er plannen waren om van Amelie een remake te maken. De enige reactie van Amelie regisseur Jean-Pierre Jeunet: hij lachte de mensen met die plannen keihard uit
  zondag 17 juli 2005 @ 15:01:39 #13
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_28882547
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:57 schreef Mark het volgende:
*zoekt* hee ja o.a. Three Men and a Baby, Twelve Monkeys en True Lies zijn remakes van franse films, nooit geweten

Zie deze opsomming van alle(?) foreign movie remakes bij listoligy damn
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_28883212
Soms zijn remakes wel weer cool. soms ook niet. Met de filmtechnieken en special effects van nu zou je bijvoorbeeld Star Wars 4, 5 en 6 nog mooier kunnen maken. En een film zoals Ocean's Eleven is leuk met de sterren van nu erin. Niet engelse films waarvan een Hollywood remake wordt gemaakt vind ik ook wel oke, want mijn engels is een stuk beter dan mijn spaans, japans of frans.
pi_28883915
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:25 schreef Aryan_S het volgende:
Soms zijn remakes wel weer cool. soms ook niet. Met de filmtechnieken en special effects van nu zou je bijvoorbeeld Star Wars 4, 5 en 6 nog mooier kunnen maken.
Alsjeblieft niet zeg, dan worden ze net zo slecht als 1, 2 en 3
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_28884048
quote:
Soms zijn remakes wel weer cool. soms ook niet. Met de filmtechnieken en special effects van nu zou je bijvoorbeeld Star Wars 4, 5 en 6 nog mooier kunnen maken. En een film zoals Ocean's Eleven is leuk met de sterren van nu erin. Niet engelse films waarvan een Hollywood remake wordt gemaakt vind ik ook wel oke, want mijn engels is een stuk beter dan mijn spaans, japans of frans.
Dit is een prachtig lijstje van dingen die ik volslagen overbodig vind aan films. Special Effects, Sterren van nu, een taal die ik vloeiend kan verstaan. Is het nog een beetje te doen, dat internetten vanuit Hollywood? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_28955377
De meeste remakes die ik gezien heb vind ik minder goed dan het origineel:
Three musketeers,
Freaky Friday,
Polyanna,
Angels from the infield,
Bad news bears (komt onlangs weer opnieuw uit)

De enige remake die ik beter vond dan het origineel is: the parent trap met een toen nog onbekende Lindsay Lohan. Dat was een mooie contemporary remake van de originele jaren 60 film met Hayley Mills.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:55:51 #18
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28959953
quote:
Niet engelse films waarvan een Hollywood remake wordt gemaakt vind ik ook wel oke, want mijn engels is een stuk beter dan mijn spaans, japans of frans.
dit is dus precies waaraan ik me irriteer bij zoveel mensen tegenwoordig . Is t zo moeilijk om ondertitels te lezen? bij 99 % van de mensen is t Engels t best en dus beter dan zijn/haar spaans, japans of frans maar dat is nog geen rede om een film te remaken.
Kan er dan ook maar niet over uit dat er remakes worden gemaakt van OldBoy, Infernal Affairs en IL Mare omdat die Amerikanen gewoon te lui zijn om ondertitels te lezen bij de originele film

Is een nuttige uitvinding, ondertitels
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juli 2005 @ 23:00:32 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_28960121
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 21:23 schreef Gorro het volgende:
Het meest positieve van remakes vind ik dat er vaak ook meer aandacht door komt voor het origineel.
Die vaak niet eens beter is: Oceans 11, Abre Los Ojos, Nutty Professor, Herby.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 23:01:28 #20
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_28960156
Damn, Infernal Affairs is al bijna Amerikaans in stijl, alleen het taaltje is anders. Wat willen ze daar in Godsnaam aan toevoegen/verbeteren?
weg
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juli 2005 @ 23:03:14 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_28960232
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:01 schreef Forumschorem het volgende:
Damn, Infernal Affairs is al bijna Amerikaans in stijl, alleen het taaltje is anders. Wat willen ze daar in Godsnaam aan toevoegen/verbeteren?
Sterren die de Amerikanen aanspreken.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 23:09:45 #22
76143 Forumschorem
pi_28960465
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:03 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Sterren die de Amerikanen aanspreken.
Amerikanen moeten niet zo verwend doen en gewoon eten wat de pot schaft.
weg
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juli 2005 @ 23:10:35 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_28960498
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:09 schreef Forumschorem het volgende:

[..]

Amerikanen moeten niet zo verwend doen en gewoon eten wat de pot schaft.
Nouja, ik vond Drie Mannen en een Baby leuker in de Amerikaanse versie dan in de Franse versie, en dan vooral door de Amerikaanse sterren.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 23:13:51 #24
76143 Forumschorem
pi_28960623
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:10 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nouja, ik vond Drie Mannen en een Baby leuker in de Amerikaanse versie dan in de Franse versie, en dan vooral door de Amerikaanse sterren.
Soms werkt het, maar meestal niet.

Het ergste is dat ze die films al bij voorbaat geen kans geven bij het publiek, maar er gewoon vanuit gaan dat ze het niet zullen slikken.
weg
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juli 2005 @ 23:15:12 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_28960683
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:13 schreef Forumschorem het volgende:

[..]

Soms werkt het, maar meestal niet.

Het ergste is dat ze die films al bij voorbaat geen kans geven bij het publiek, maar er gewoon vanuit gaan dat ze het niet zullen slikken.
Ben je dan ook tegen dat een film als Prines Mononoke ingesproken wordt door Amerikaanse sterren?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 23:20:21 #26
76143 Forumschorem
pi_28960882
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:15 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ben je dan ook tegen dat een film als Prines Mononoke ingesproken wordt door Amerikaanse sterren?
Ja, want dat werkte ook maar half. Billy Crudup was perfect gecast maar Claire Danes was een slechte keus en ook Gillian Anderson en Billy Bob Thornton konden mij maar weinig bekoren in de rollen die ze hadden gekregen.

Het jammere is dat er altijd weer die verplichte Amerikaanse Sterren-drang is om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken, terwijl de helft gewoon een miscast is.
weg
  dinsdag 19 juli 2005 @ 23:21:27 #27
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28960929
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:15 schreef SunChaser het volgende:

[..]

ja ik wel. dat haalt gelijk een deel van de "magie" weg die zo`n film in de originele taal wel heeft.
Maar toch is dat iets anders als een film remaken. Dan zou Disney of Pixar ofzo een eigen versie van Mononoke moeten maken. Dat zou pas erg zijn
  dinsdag 19 juli 2005 @ 23:43:33 #28
40664 Durbin
Who knows..
pi_28961703
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:56 schreef Timo20 het volgende:

-: IL Mare - een remake waarvan ze in Tinsletown, net als bij OldBoy, nog te lui zijn om de naam van te veranderen. Dit keer niet met Ji-hyun Jun, maar met Keanu Reeves en Sandra Bullock in de hoofdrollen
Dit vind ik inderdaad ook wel één van de meest misplaatste films om een remake van te maken.
Helemaal met Reeves en Bullock.

Of My Sassy Girl..
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 23:54:43 #29
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_28962116
remakes van klassiekers als Psycho en zo vind ik helemaal NOT done
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:43:09 #30
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28970000
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:43 schreef Durbin het volgende:

[..]

Dit vind ik inderdaad ook wel één van de meest misplaatste films om een remake van te maken.
Helemaal met Reeves en Bullock.

Of My Sassy Girl..
die komt ook he??
de magie van die films komen voor de helft van hoofdrolspeelster Ji-hyun Jun. Als ze een remake maken verliest ie dus al ongeveer de helft itt het origineel.
Of ze moeten Scarlett Johansson in beide films de hoofdrolgeven
pi_29182479
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:54 schreef Little_Meanie het volgende:
Wel als Gus van Sant ze regisseert.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  donderdag 4 augustus 2005 @ 11:14:35 #32
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_29419852
Shutter (2004) werd voor het eerst in september 2004 uitgebracht. Slechts 6 maand later al wordt aangekondigd dat er een Hollywood remake van komt: The Shutter and Sixty-Nine ready for remake Ik vind het vreemd.
tv not rot brain..
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:31:09 #33
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_29421303
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:54 schreef Little_Meanie het volgende:
Bij van Sant's versie van Psycho kun je bijna niet meer spreken van een remake.
Deze film is voor ongeveer 95% een exacte kopie van Hitchcock's klassieker, compleet met foutjes uit het origineel die in de nieuwe versie intact zijn gebleven.
In interviews gaf van Sant zelf ook toe dat hij nooit de intentie had om een echte remake te maken.
Dus wat mij betreft is de 1998-versie van Psycho geen echte remake, maar eerder een cinematografisch (mooi woord hè!) experiment van Gus van Sant.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 18:55:20 #34
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29726795
En er komt, uiteraard, ook een US remake van Shutter:
quote:
‘Shutter’ horror flick snares big bucks in US

Published on May 12, 2005

The blockbuster horror movie “Shutter” will be the most expensive Thai film ever sold for a Hollywood remake – a deal worth twice as much as the sale of the script of the Japanese hit “The Ring”.

Hollywood’s Regency Company will sign a US$1-million (Bt39.4 million) deal with GTH Co, the Thai distributor, during the Cannes Film Festival in France where GTH will participate in a programme to sell films.

Korean-American Roy Lee is the key player behind the deal. As a representative of Regency Co, he has met with GTH during the past several months. Previously, Lee has brought other Asian remakes to the world’s movie buffs, including “The Ring”, “The Grudge” and “My Sassy Girl”. Lee’s deal for “The Ring” remake was worth $500,000.

“We used to be envious when other Asian movies were bought to be remade. Now it’s our turn, and moreover the chance comes with the highest price too,” GTH president Visute Poolvoralak said in a phone interview.

He added that the price of the deal reflected the value of the movie plot. “That means a lot for the Thai film industry as a whole,” he said.

“Shutter” is a co-production of GTH and Phenomena Motion Pictures. Directed by the young duo of Banjong Pisanthanakul and Parkpoom Wongpoom, the film was the Kingdom’s top box-office hit last year with Bt110 million in ticket sales.

The contract signing is slated for the end of this week at the Cannes International Film Festival, to which the company will bring four finished projects to sell: “Shutter”, “Maha’lai Muang Rae” (The Tin Mine), “Jaew” (Maid) and “Sai Lor Fah”.

“This negotiation is good experience for us in international legal contracts. It has a lot of detail that we have to look through carefully. The problem for Thai producers is that we lack a strategy to set a price. That is why Thai movies have never fetched a high price

for remake deals before,” Visute said.
bron: Bangkok Independent
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2005 @ 19:06:32 #35
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_29727052
Het originele 12 Angry Men is één van mijn favoriete films, maar ook de remake (met Jack Lemmon en George C. Scott, die ik eerder zag dan het origineel) is heel erg goed.
Sheridana +1
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:17:25 #36
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29727376
Doug Davison

19 films, 15 remakes.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:18:29 #37
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_38432159
*schop*

via IMDb keyword "remake", in 2006 maar liefst 35 remakes... o.a. Evil Dead, The Omen, The Fly, Superman
tv not rot brain..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')