abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28857781

Joss Stone, de Engelse diva met haar gouden stem probeert steeds door te breken in de Top 40, en dat lukt haar ook wel aardig. En ze heeft ondertussen al twee soul-albums op haar naam staan. Maar wordt ze ondertussen al als een volwaardige soul-zangeres geacepteerd, of wordt ze door de Soul-fanaten toch als een popartiestje gezien?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:59:46 #2
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_28858194
Ik weet niet of ze kan zingen maar ik zou haar iig niet mijn bed uittrappen
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_28858331
dat is geen soul dat is pop.

ze is blank. soul is voor zwarten.

aretha franklin

ik vind trouwens die stone een vervelend nest ik vind haar stem gewoon op die van een man lijken.. het klinkt eigenlijk nergens naar vind ik.
pi_28858756
Weet er allemaal niet veel van, maar ik las een interview met Angie Stone en die vond haar in elk geval echt soul.

Of is Angie Stone zelf niet echt soul?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 15:26:23 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28858892
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:05 schreef MidnightRambler het volgende:
Wat een volslagen flauwekul. De Rolling Stones zijn zeker ook nep omdat ze met blues (= van oorsprong zwart) zijn begonnen.

Nou ja, 't is mijn muziek verder ook niet helemaal, maar op Live8 klonk het best goed, vond ik. Ik ben verder best een soulliefhebber, maar dan meer uit de oude doos (Otis Redding, Curtis Mayfield etc.)
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_28858950
Is ze single?
pi_28859128
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:26 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Wat een volslagen flauwekul. De Rolling Stones zijn zeker ook nep omdat ze met blues (= van oorsprong zwart) zijn begonnen.
nee.. de rolling stones zijn nooit omgedoopt tot bluesgrootheid ofzo.. zij hebben zichzelf zelfs nooit bluesartiest genoemd. maar souldiva is toch wel een sterke term voor een tienertje die een beetje kan zingen en een paart hitjes in de top 40 heeft? dat je je laat inspireren door soul is oke(dat doen veel blanke zangeressen) maar om haar dan een volwaardige souldiva te noemen(het beeld dat de platenmaatschapij ook van haar probeert te vormen)..
pi_28859155
los van soul of niet (ze klinkt wel als een sista) , goeie zangeres, maar haar stem verveelt me al wel snel weer, 2 nummertjes is meer dan zat.

Aretha verveelt nooit
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28862054
quote:

aretha franklin

ik vind trouwens die stone een vervelend nest ik vind haar stem gewoon op die van een man lijken.. het klinkt eigenlijk nergens naar vind ik.
My name it is Sam Hall, and I hate you one and all!
Yes, I hate you one and all! Damn your eyes!
pi_28862554
nee, pas als zij de niveau van boris bereikt zal ik misschien het woord souldiva in me mond nemen.
pi_28862751
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 17:44 schreef apekopje2 het volgende:
nee, pas als zij de niveau van boris bereikt zal ik misschien het woord souldiva in me mond nemen.
Offtopic: Zo, wat een zinvolle reply! Echt, jij hebt verstand van zaken... Als jij het niveau van een persoon met een gemiddeld IQ bereikt zal ik het woord "breezah" vergeten. Boris de souldiva.

Ontopic: Joss Stone klinkt wat mij betreft wel aardig, maar toch is het iets teveel pop. M'n zusje heeft beide cd's, en ik vind alleen het nummer "Killing Time" echt leuk, vooral omdat het door Beth Gibbons van Portishead is geschreven...
pi_28863264
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:36 schreef milagro het volgende:
los van soul of niet (ze klinkt wel als een sista) , goeie zangeres, maar haar stem verveelt me al wel snel weer, 2 nummertjes is meer dan zat.

Aretha verveelt nooit
De basis ligt wel, misschien als de persoon achter de stem nog wat verder groeit dat het meer mijn smaak wordt . Nu komt het er nog net iets te gemaakt uit voor mijn oren, maar alsnog een verademing tussen de zangeresjes die continu hun toonladdertjes op het podium moeten oefenen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_28864106
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:15 schreef Litpho het volgende:

[..]

De basis ligt wel, misschien als de persoon achter de stem nog wat verder groeit dat het meer mijn smaak wordt . Nu komt het er nog net iets te gemaakt uit voor mijn oren, maar alsnog een verademing tussen de zangeresjes die continu hun toonladdertjes op het podium moeten oefenen.
eensch. Ik vind zeker wel dat het binnen het soulgenre valt, maar de muziek houdt zich nog te veel aan de regels van de gem. popnummers. Voor de rest ziet ze dr iid donders mooi en knap en leuk en lief enzo uit. Valt volgens mij wel binnen mijn idee van 'de ware' voor zover ik haar kan beoordelen.
pi_28864130
Aretha Franklin vind ik dus echt dé souldiva.
Geef mij eerder Macy Gray, Angie Stone, Jill Scott, India Arie, Meshell Ndegeocello, Erykah Badu, Floetry die het voor mij supergoed doen. Maar Joss Stone
Op de één of andere manier vind ik haar stem dus helemaal niet zo geweldig als wat anderen beweren.
Bij soul gaat het voornamelijk om gevoel wat je in muziek legt en dat mis ik bij haar.
pi_28864185
Joss is een boomknuffelende tyfushippie.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_28864217
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:56 schreef NiteSpeed het volgende:
Joss is een boomknuffelende tyfushippie.
Blijf dan lekker op de weblog, als je hier toch niks nuttigs te melden hebt.
I intend to live forever, or die trying.
pi_28864256
Het was heel nuttig .
pi_28865107
dwerg: waar komt je avatar eigenlijk vandaan?
pi_28865189
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 19:31 schreef hydraulix het volgende:
dwerg: waar komt je avatar eigenlijk vandaan?
Gorillaz - Feel Good Inc.
pi_28865227
thanx
  zondag 17 juli 2005 @ 20:39:07 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_28890563
Joss is leuk. Ik heb haar 2e album en dat is best leuke muziek. Potentie heeft ze best.

Of ze een volwaardige souldiva a la Aretha Franklin, Minnie Riperton of Billie Holiday is dat moet de tijd uitwijzen. Daar moeten nog wel wat albums overheen. Maar aan de cynici: Geef haar een kans.
pi_28992652
SOULDIVA! Alhoewel.. diva niet.. Maar soul heeft ze zeker.

Ik houd van Joss.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_28994717
Ze ziet er leuk uit en kan goed zingen, dat 2e maak je niet vaak mee in de popmuziek van tegenwoordig.
pi_28994893
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:50 schreef Beathoven het volgende:
Ze ziet er leuk uit en kan goed zingen, dat 2e maak je niet vaak mee in de popmuziek van tegenwoordig.
nee, kan idd niet zeggen dat de Fo Shizzle's en de Britney's nu zulke geweldige muziek maken.
  donderdag 21 juli 2005 @ 12:34:08 #25
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29005975
Ik vind het dus echt wel soul en een prachtige stem!! Waarom moeten mensen zwart zijn om soul te zingen... Ik bedoel, dan kan ik ook wel zeggen dat wij geen rap, jazz, latin ect mogen zingen en ons alleen maar moeten beperken tot het Nederlandse muziek zoals Marco Borsato en Frans Bauwer...

Ten tweede vind ik het onterecht dat Joss Stone wordt vergeleken met Britney Spears...
Ze mag dan er wel qua uiterlijk volgens vele mensen lijken op Britney (ben ik het persoonlijk ook niet mee eens), maar Joss zingt veel beter en heeft daarbij niet zoveel capsones als Britney!!!

Joss Stone

[ Bericht 5% gewijzigd door Orcaman1984 op 21-07-2005 12:42:09 ]
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:15:30 #26
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29007172
Het punt met dit soort topictitels is natuurlijk de onvermijdelijke vergelijking met de grootheden uit de geschiedenis van de soul. Is dat dan niet logisch? Ja! Is het eerlijk? Mwah daar kan je je twijfels bij hebben. Ze is zeker een zeer talentvolle zangeres met het 'soul-gevoel'. Dat iemand als Angie Stone een groot fan van haar is, zegt wel iets over de kwaliteit van Joss als zangeres. Souldiva is natuurlijk nog een veel te grote benaming voor een zangeres die nog niet heel lang bezig is. De potentie is er zeker, maar dan nog is het de vraag of ze Aretha naar de kroon kan steken. Vooropgesteld dat ze dat zou willen dan, want daar geloof ik eigenlijk niks van. Misschien zou ze wel de souldiva van deze tijd kunnen worden, maar de grootste (voor zover die al bestaat) zal ze niet worden, omdat ze simpwelweg niet de eerste is en dan is het gewoon lastiger.

Overigens wil ik nog even kwijt dat het natuurlijk niet zo is dat zij zichzelf een souldiva vindt, want sommige mensen trekken dat als conclusie als ze de topictitel zien. Beetje kortzichtig wel, maar ja...
pi_29007939
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:50 schreef Beathoven het volgende:
pi_29009340
Joss Stone heeft de twijfelachtige eer bij het selecte groepje artiesten te horen waarvan ik een album gedownload heb maar dat ik weer snel gewist heb. Ik word heel snel heel zenuwachtig van dat overtrokken "soulvolle" geacrobateer met haar stem. Het ligt er veel te dik op, ze wil wel heel erg graag "zwart" klinken heb ik het idee.
Unox, the worst operating system.
pi_29010583
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:15 schreef peaceman het volgende:
Overigens wil ik nog even kwijt dat het natuurlijk niet zo is dat zij zichzelf een souldiva vindt, want sommige mensen trekken dat als conclusie als ze de topictitel zien. Beetje kortzichtig wel, maar ja...
Inderdaad. MTV had onlangs geleden zo'n reclamestukje met beelden van haar in Amsterdam Paradiso en een interview. Ze zei ook iets als: "mensen noemden het soul en ik had zoiets als: ok allright". Geeft volgens mij wel aan dat ze er zelf ook niet druk om maakt en gewoon haar eigen ding doet. Ze lijkt mij wel een toffe meid, alleen ben ik dus geen fan van haar.
pi_29021467
quote:

aretha franklin

Jij moet wel verstand hebben van muziek met die goede opmerking van je.

btw ik vind joss een goede zangeres en op langer termijn kunnen we haar zeker een souldiva gaan noemen.... ik vind haar nu te jong om haar die "titel" al te geven.... maar SOUL heeft ze zeker.
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
pi_29021907
Soort van Joss Stone topic Of is dit vraagje een heel nieuw topic waard?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 21 juli 2005 @ 21:51:17 #32
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29021984
Het is wel een specifieke vraag die niet alleen maar Joss betreft, dus ik denk bijna van wel...
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:06:49 #33
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29032669
Nog een Joss Topic

Joss Stone
pi_29032770
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:06 schreef Orcaman1984 het volgende:
Nog een Joss Topic

Joss Stone
in B&H jah Das wat anders
pi_29037093
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:55 schreef hydraulix het volgende:

Bij soul gaat het voornamelijk om gevoel wat je in muziek legt en dat mis ik bij haar.
Dat vind ik ook het probleem. Ik heb niet echt het idee dat ze meent wat ze zingt. Ze zingt op een "soul-achtige" manier haar liedjes. Mij raakt het niet.

Ze zal vast wel talent hebben, maar ik weet zeker dat er veel soul-artiesten zijn die veel beter zijn en minder aandacht krijgen. Daar kan Joss Stone dan wel weer niks aan doen.

Verder lijkt het me ook wel een sympathiek meisje, maar de status van gehyped pop-idooltje is ze nog niet ontstegen.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:08:43 #36
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29037339
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:57 schreef Neleos het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het probleem. Ik heb niet echt het idee dat ze meent wat ze zingt. Ze zingt op een "soul-achtige" manier haar liedjes. Mij raakt het niet.

Ze zal vast wel talent hebben, maar ik weet zeker dat er veel soul-artiesten zijn die veel beter zijn en minder aandacht krijgen. Daar kan Joss Stone dan wel weer niks aan doen.

Verder lijkt het me ook wel een sympathiek meisje, maar de status van gehyped pop-idooltje is ze nog niet ontstegen.
De status van gehyped popidooltje is ook moeilijk te ontstijgen als je zo behandeld wordt. Overigens vind ik wel dat ze dat muzikaal gezien ontstegen is. Ze wordt serieus genomen door diverse grote artiesten en dat doen deze niet met elke hype.
Hopelijk weet ze de invloed van de platenmaatschappij en de pers/fans op haar volgende album tot het minimum te beperken, zodat ze weer zo'n sterke plaat kan maken als de 1e, alleen dan met eigen nummers. Ze lijkt het soultalent te hebben, nu moet ze het ook op dat vlak nog laten zien. (iets wat duidelijk mist op de 2e plaat). Of ze een echte souldiva kan worden, valt nog te bezien, maar kandidaat is ze wel.
pi_29055083
Ze doet mij iets teveel moeite om soul te zijn. Het klinkt wel leuk allemaal, maar het klinkt mij iets te gemaakt en echt natuurlijk.
Dit is een van die artiesten waarvan ik benieuwd ben ze er over 5 jaar nog steeds bovenin de hitlijsten staat.
A mind with a heart of it's own
pi_29269210
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:08 schreef peaceman het volgende:

[..]

De status van gehyped popidooltje is ook moeilijk te ontstijgen als je zo behandeld wordt. Overigens vind ik wel dat ze dat muzikaal gezien ontstegen is. Ze wordt serieus genomen door diverse grote artiesten en dat doen deze niet met elke hype.
Hopelijk weet ze de invloed van de platenmaatschappij en de pers/fans op haar volgende album tot het minimum te beperken, zodat ze weer zo'n sterke plaat kan maken als de 1e, alleen dan met eigen nummers. Ze lijkt het soultalent te hebben, nu moet ze het ook op dat vlak nog laten zien. (iets wat duidelijk mist op de 2e plaat). Of ze een echte souldiva kan worden, valt nog te bezien, maar kandidaat is ze wel.
Helemaal mee eens. Hoewel ik het 2e album goed te pruimen vind , is het toch meer een popalbum met een soulrandje, ipv echt alleen maar soul. En dat is wel jammer. Maar dat ze potentie heeft, JA dat staat vast. Zeker ook wat ik op het North Sea Jazz heb gezien. En vergeet niet dat ze pas 18 is.

En oh, wat is het een verschrikkelijk lief meisje
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_29269487
maar ze is ook nog maar 17 he, laten wij dat niet vergeten.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 17:33:00 #40
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29269537
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 17:30 schreef mrkanarie het volgende:
maar ze is ook nog maar 17 he, laten wij dat niet vergeten.
18 dus
pi_29269565
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 17:33 schreef Orcaman1984 het volgende:

[..]

18 dus
dat bedoel ik.
pi_29281848
Ik heb ook die cd. Vind hem lekker weg luisteren. Alleen is het inderdaad meer pop met een soulrandje. Toch vraag ik me ook af of ze er over een jaartje of 5 idd nog is.
pi_29283986
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:23 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb ook die cd. Vind hem lekker weg luisteren. Alleen is het inderdaad meer pop met een soulrandje. Toch vraag ik me ook af of ze er over een jaartje of 5 idd nog is.
ik hoop wel dat ze er over een jaar of 5 nog is, zo oud is ze niet.
  zondag 31 juli 2005 @ 01:51:39 #44
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_29284191
quote:
Op zondag 31 juli 2005 01:42 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

ik hoop wel dat ze er over een jaar of 5 nog is, zo oud is ze niet.

Ik vind dat ze wel leuke nummers heeft.
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
pi_29378606
Joss heeft een mooie stem. Ook live. En het is ook nog eens een mooie meid.
Ze was vandaag trouwens bij punk`d. Ze bleef echt super relaxed. Lief meisje lijkt mij.
Fear can hold you prisoner, Hope can set you free
pi_29378746
Ik vind haar te poppie klinken, maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik haar album nog niet goed heb beluisterd.
pi_29384688
Ik vind Joss Stone best oke klinken. Zeker als je je bedenkt dat ze nog zo jong is. Maar toch vind ik haar (nog) lang niet het niveau hebben van de grote soulzangeressen uit vroegere tijden. Wie mij trouwens wel positief heeft verbaasd is Leela James. Haar nieuwe cd "A Change Is Gonna Come" is het beluisteren zeker waard.
Take no prisoners... take no shit!
pi_45408999
100% zeker.... Joss is een soulvrouw. Ik zeg geen diva, want ze doet niet anders dan een normaal persoon...
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:23:24 #49
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45409029
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:22 schreef richard_dijksma het volgende:
100% zeker.... Joss is een soulvrouw. Ik zeg geen diva, want ze doet niet anders dan een normaal persoon...
En is bovendien gestopt
pi_45409659
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:23 schreef peaceman het volgende:

[..]

En is bovendien gestopt
gestopt met???
nieuw album komt er dit jaar aan..
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties