abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29325591
De broodbak vol schijten van je collega......
pi_29325688
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:27 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Laat me raden... aan de hand van je rekenvaardigheid gok ik erop dat je balkons installeert.
14 moet 19 zijn natuurlijk
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:10:19 #78
64781 bonke
pipo koeie
pi_29328718
een collega van mij die naar een andere baan ging wilde al zijn gereedschap meenemen
en dat mag natuurlijk niet
dus heb ik van al zijn gereedschap een mooi bouwwerk gemaakt met behulp van het lasapperaat
pies on joe toe
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:11:32 #79
64781 bonke
pipo koeie
pi_29328754
ook een leuke
als een collega staat te pissen en hij heeft zijn overal aan, dan ff achter hem gaan staan en ze overal omhoog trekken
zijkt ie ze overal vol
pies on joe toe
pi_29351324
een vriend van me heeft nadat hij ontslag had genomen op zn laatste werkdag zn bureau-lade vol gescheten
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:44:54 #81
64781 bonke
pipo koeie
pi_29363046
een maat van mij ook
maar dan ze halve lade vol
want hij ging halve dagen werken
pies on joe toe
pi_29409722
Wat ook leuk is om als bouwvakker de keet binnen te lopen op het moment dat er een bouwvergadering aan de gang is, en dan melden dat je tijdens het graven voor de fundering allemaal oude munten en botten bent tegengekomen en je alvast een groep archeologen hebt ingeschakeld. Meteen alle bobo's in de stress omdat de bouw dan wel een stil kan komen liggen

Ook kan je dan zeggen dat je erg van vogels houdt, en je een unieke vogelsoort hebt gezien die met een hele groep overal nestjes heeft gemaakt in het project. En dat je ook meteen al je vogelvrienden en natuurbeheer hebt gebeld, en ze onderweg zijn
pi_29739522
In mijn vorig leven toen ik nog electriciteit legde op werven deden we soms ook wel ens leuke dingen,1 ervan was om bij het begin van de middagpauze iemand te laten schrikken door eer achter te gaan staan met zo en signalisatie kegel en daar dan keihrd door roepen "ETEN",je zag die beste kerel dan wel een meter de hoogte ingaan als ie je niet had gezien.
Op een gegeven dag was ik dus blijkbaar aan de beurt,ik was net bezig met een oud hoofdbord af te koppelen toen die collega dus achter me stond met die kegel.
hij roepen "ETEN" en ik laat m'n grootste schroevendraaier vallen van het verschrikken.
Resultaat : schroevendraaier tussen de hoofdrails die nog onder spanning stonden,schroevendraaier + een deel van die rails weggesmolten van de kortsluiting en een halve wijk zonder stroom...
Sindsdien hebben we dat nooit meer gedaan...
King of...ja,waarvan?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:33:51 #84
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_29898485
- Als die bovengenoemde archeoloog bezig is met zijn metaal detector per ongeluk je spijker bak laten vallen
- gereedschapkistjes vastpurren aan de vloer of met wapenings draad vastbinden aan de wapening.
- maatvoerders irriteren door alles in de weg te zetten.
- een speciekuip met water door een oploodpunt naar beneden gooien als de maatvoerder aan het oploden is.
- de bouwradio op classic FM zetten.

* Gumtree was maatvoerder...
  woensdag 24 augustus 2005 @ 09:53:44 #85
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_29912196
Met een spijkerpistool de gereedschap kist van je collega vastzetten aan de steiger....
pi_29964905
De naam is al jaren geleden veranderd van deze moeren-en-bouten leverancier, maar waar je ook komt blijft deze droge grap opduiken worden:

"Hoe heet 'i??" en dan allemaal in koor "HAHETI!!"

Overigens is andersom ook veelvoorkomend:"blabla....Haheti...bla." En de reactie: "Hoe heet 'i??"
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_29965210
Ik werkte bij een groothandel in bouwmaterialen. We hadden daar Linde heftrucks met een gasfles erop. De gasfles koppelde je met een snelkoppeling aan de slang op de truck.

Standaard trek je bij iedere heftruck die langs komt rijden de snelkoppeling los. Dan rijdt zo'n ding nog 100 meter en mag de chauffeur afstappen.

Heel irritant was dat, gebeurde echt 50 keer per dag
pi_29966749
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 18:34 schreef Conflict het volgende:
Ik werkte bij een groothandel in bouwmaterialen. We hadden daar Linde heftrucks met een gasfles erop. De gasfles koppelde je met een snelkoppeling aan de slang op de truck.

Standaard trek je bij iedere heftruck die langs komt rijden de snelkoppeling los. Dan rijdt zo'n ding nog 100 meter en mag de chauffeur afstappen.

Heel irritant was dat, gebeurde echt 50 keer per dag
Wij draaide het kraantje altijd dicht, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_29968145
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:17 schreef Frezer het volgende:

[..]

Wij draaide het kraantje altijd dicht, .
Ook dat ja

Of gewoon heel die fles meenemen als iemand niet kijkt, kan 'ie lopend een nieuwe halen
pi_29971658
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 18:23 schreef Frezer het volgende:
De naam is al jaren geleden veranderd van deze moeren-en-bouten leverancier, maar waar je ook komt blijft deze droge grap opduiken worden:

"Hoe heet 'i??" en dan allemaal in koor "HAHETI!!"

Overigens is andersom ook veelvoorkomend:"blabla....Haheti...bla." En de reactie: "Hoe heet 'i??"
HaHeTi bestaat nog steeds; zit in Tilburg, op Loven.
pi_29972060
Sambal op het brood van je collega smeren. Ook leuk!
pi_29973042
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:24 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

HaHeTi bestaat nog steeds; zit in Tilburg, op Loven.
Wat zit jij mijn HaHeTi posts te achtervolgen? .

Maar hier in Eindhoven heet 'i gewoon Fabory tegenwoordig (voor zover ik weet).
pi_30498531
Jammer dat dit topic een beetje was weg gezakt, maar we doen een nieuwe poging
Iets meer 'werkplaats'-humor i.p.v. 'bouwkeet'-humor, dat wel.

Van 't weekend was ik druk aan 't klussen met een paar man en toen kwam er nog een grap ter sprake. Ooit had ik bij een bedrijf waar ik jaren terug in de werkplaats werkte (Nooteboom; een bouwer van vrachtautotrailers) een collega die altijd de neuzen van de werkschoenen kapot had, omdat hij schoenen met de zogeheten 'kruipneuzen' (rubberen stukje over de stalen neus heen) 'niet lekker vond zitten'. Hierdoor sleet bij hem het leer van de neus weg, waardoor bij hem de stalen neus van de schoen altijd bloot kwam te liggen.

Toen deze collega eens staande aan een trailer stond te lassen en tegelijkertijd een andere collega aan de onderzijde van diezelfde trailer aan het lassen was, pakte deze laatstgenoemde op een gegeven moment een stripje staal, wat hij eerst heel voorzichtig op de schoen legde; vervolgens dit stripje met een hechtlas aan de trailer vast zette en daarna snel met een hechtlas aan de schoen vast zette. Die collega kreeg het pas in de gaten toen het hem aan de tenen wat warm begon te voelen. Moest-ie de schoen uittrekken om deze daarna met een slijptolletje los te maken

Andere geintjes die ik me nog herinner uit die tijd:
  • Luchtketels alstoppen met blindpluggen en één afsluiter. Deze vullen met een paar liter water en daarna op druk brengen met 8 bar perslucht. Zo verkreeg je een soort supersoaker die het water uit de tank over wel twintig meter kon wegblazen. Een geintje dat nog wel eens werd uitgehaald vlak voor de vakantiesluiting, als de werkplaats toch z'n 'grote schoonmaak' onderging
  • Een stalen koker vullen met een beetje acetyleengas en dan aansteken met een snijbrander. Gaf leuke schrikeffecten bij diegene die er niet op bedacht waren
  • Monteurs hadden hun eigen gereedschapkarretje. Bij hun afwezigheid werd er wel eens eentje in de pauze van een leuk kleurtje voorzien, bijv. roze, of in de kleuren van de voetbalclub die als de aartsrivaal werd gezien
  • Hydrauliek-olie in de gereedschapskist ( )
  • Een 'gristelijke' collega die eens protesteerde tegen kalenders met schaars geklede dames vond eens Hustler posters aan de binnenkant van z'n kledingkastje. Toen hij deze verwijderde kreeg-tie een paar dagen gewoon weer nieuwe. Kwestie van de locker openwrikken met een schroevendraaier
  • Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
    pi_30498991
    Bakstenen door de midden slaan, je verbaast iedere leerling mee, die uiteindelijk met een blauwe hand naar huis gaat.

Je legt twee bakstenen opz'n kant op de steiger en legt daar vlak een andere steen op. Je zegt dat je die zo door midden slaat.
    De leerling gelooft dat niet en je laat de eerste even zien en slaat de steen doormidden en een collega doet hetzelfde.
    De leerling wil zich niet laten kennen en doet hetzelfde, maar slaat dus zijn hand blauw.

Wat de leerling niet ziet, is dat je de liggende steen ietsjes optilt waardoor de steen gewoon breekt na de klap.
    Dit kan een uur duren als de leerling een beetje uithoudingsvermogen heeft. En dat hebben ze, als ze in een groep zijn.
      maandag 12 september 2005 @ 09:50:35 #95
    120391 Brilaap
    Snel verveeld
    pi_30507272
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 22:34 schreef Dirkh het volgende:
    Bakstenen door de midden slaan, je verbaast iedere leerling mee, die uiteindelijk met een blauwe hand naar huis gaat.

Je legt twee bakstenen opz'n kant op de steiger en legt daar vlak een andere steen op. Je zegt dat je die zo door midden slaat.
    De leerling gelooft dat niet en je laat de eerste even zien en slaat de steen doormidden en een collega doet hetzelfde.
    De leerling wil zich niet laten kennen en doet hetzelfde, maar slaat dus zijn hand blauw.

Wat de leerling niet ziet, is dat je de liggende steen ietsjes optilt waardoor de steen gewoon breekt na de klap.
    Dit kan een uur duren als de leerling een beetje uithoudingsvermogen heeft. En dat hebben ze, als ze in een groep zijn.
    Ervaring?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')