abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28915921
Hand zaagsel pakken en dan een hurkende bilnaad opzoeken, achter in de broek mieteren en zeggen dat 'ie een riem moet kopen
pi_28915970
Newbie de banden van de heftruck op laten pompen bij de technische dienst
pi_28916110
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:01 schreef Conflict het volgende:
Newbie de banden van de heftruck op laten pompen bij de technische dienst
Een newbie een plintentrapje laten halen bij collega's
pi_28923536
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 00:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Of de plintenladder

Of de zeven gatenzaag die alle gaten even groot maakt

Of vetloos smeermiddel
of:
  • luchtankers
  • spijkerlijm
    Toch nog menig stagiaire mee over de zeik gekregen

Ook afgezaagd maar nog steeds succesvol: kopervet smeren op de
  • onderkant van de deurklink.
  • binnenrand van de veiligheidsbril.
  • telefoonhoorn.
    Bijzonder slijtvast spul trouwens, dat kopervet. Duurde dagen voordat je dat weer van de huid afgewassen had

Ook oud & flauw maar nog wel uitgevoerd zien worden:
  • loctite in slotjes van gereedschapskisten.
  • condoom vullen met een beetje water en dan in de neus van de werkschoen schuiven.
  • wigje onder de wcdeur, indien de wc bezet is.

Zit inmiddels al weer een dikke 5 jaar op kantoor, dus moet me tegenwoodig beperken tot kantoorhumor. Maar da's voor een ander forum geloof ik.
  • Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
    pi_28923624
    In de categorie fictieve klusbenodigdheden: een chemisch luchtanker.
    Ik en mijn leger van stokstaartjes.
    pi_28925448
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 21:43 schreef Karboenkeltje het volgende:
    In de categorie fictieve klusbenodigdheden: een chemisch luchtanker.
    Altijd handig als een (hulp)uitvoerder vraagt hoe we in hemels naam denken het balkon vast te zetten: Met een luchtanker.

9 van de 10 hebben even tijd nodig om dit te begrijpen.
    pi_28980367
    Ha, waar wij de stagiares altijd mee vangen:
    - Kopermagneet halen
    - Gelijkstroomtransformator
    - driefasen accu
    - Glazen spieen, spijkers of hamer laten halen
    - Naar gereedschapsuitleen sturen voor plintenladder.

Verder hebben we een collega die, als je hem vraagt of hij een bepaals stuk gereedschap heeft, als antwoord geeft: "Nee, maar wel een scherpe zakdoek". Hij is zo geniepig, dat hij dat drie keer op 1 dag doet en als je er dan gewend aan bent, dan doet hij weer normaal. Tot een week later, begint ie weer.
    pi_28982089
    Ik werkte in een kunststoffabriek als machineoperator.

Dit is een foto van de silo's die bij op ons het terrein stonden.

14 fietsen heb ik met twee collega's omhoog gehesen. En acht scootertjes hadden we met de hefturk op het dak van een bijgebouw gezet.

Maar goed, beetje uit de hand gelopen grap.

[ Bericht 5% gewijzigd door Conflict op 20-07-2005 18:23:31 ]
      woensdag 20 juli 2005 @ 18:00:08 #59
    64781 bonke
    pipo koeie
    pi_28982189
    wij hadden op het werk een heel klein mannetje dat altijd op ze fietsie was
    nu was het natuurlijk fun om daar af en toe een grapje mee uit te halen
    de eerste keer hebben we gewoon zijn zadel een stuk omhoog gezet ( en staan kijken hoe die opstapte natuurlijk)
    en de tweede keer hadden we een ander setje trappers mee die langer waren dan zijn trappers en die in zijn fiets gemonteert
    dus wij weer kijken hoe die op ging stappen, hij kon natuurlijk niet meer bij de pedalen dus ging ie kijke of we weer wat met zijn zadel uitgespookt hadden
    ook hebben we een keer van een klant die altijd maar op zijn fiets de hal binnenkwam zijn stuur met een meter of twee verlengt door er een pijp overheen te lassen
    ps: al die grappen en grollen in 15 jaar tijd komen weer boven
    pies on joe toe
    pi_28983679
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 18:00 schreef bonke het volgende:
    wij hadden op het werk een heel klein mannetje dat altijd op ze fietsie was
    nu was het natuurlijk fun om daar af en toe een grapje mee uit te halen
    de eerste keer hebben we gewoon zijn zadel een stuk omhoog gezet ( en staan kijken hoe die opstapte natuurlijk)
    en de tweede keer hadden we een ander setje trappers mee die langer waren dan zijn trappers en die in zijn fiets gemonteert
    dus wij weer kijken hoe die op ging stappen, hij kon natuurlijk niet meer bij de pedalen dus ging ie kijke of we weer wat met zijn zadel uitgespookt hadden
    ook hebben we een keer van een klant die altijd maar op zijn fiets de hal binnenkwam zijn stuur met een meter of twee verlengt door er een pijp overheen te lassen
    ps: al die grappen en grollen in 15 jaar tijd komen weer boven
    twee grappen in 15jaar?
    Cooky
      woensdag 20 juli 2005 @ 23:10:25 #61
    64781 bonke
    pipo koeie
    pi_28992952
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 18:55 schreef Tom-my het volgende:

[..]

twee grappen in 15jaar?
    tel eens goed
    pies on joe toe
    pi_28999897
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 21:41 schreef RRRobert het volgende:

[..]

of:
  • luchtankers
  • spijkerlijm
    Toch nog menig stagiaire mee over de zeik gekregen
  • Of een doosje stootvoegen laten halen bij de metselaar, of lijm om schuurpapier op de machine te plakken.. Is altijd wel leuk die stagaires
    pi_29148184
    een keer met een shovel een uitvoerder in een dixi omhoog getakeld

keer shovel in drive laten staan ( voor kenners D 4 ) , en wel de motor laten draaien
    is deze langzaam tegen de keet aangereden en is ons langzaam aan het voortduwen geweest
    man dit was niet tof

een nieuwbie iets laten halen , en dan door een net gemaakte baan van een stratemaker laten lopen .

Met een minigraver in een gebouw die gerenoveert moest worden omvallen omdat je de schuif omlaag doet boven op wat puin , en dan het plafond naar beneden laten komen
    ( geluk bij : kistje gevonden met munten 1/2 guldens, guldens , 5 gulden biljetten , voedselbonnen en wat sieraden )
    pi_29207464
    Ook altijd leuk is het met een paar man een kwart slag draaien van een collega zijn kleine auto zodat ie niet meer van de parkeerplaats af kan.
      FOK!fotograaf vrijdag 29 juli 2005 @ 11:20:05 #65
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_29228061
    Hier op de bouw lopen vaak 300-400 mensen. humor zat

een keer had iemand teflon op de kantine tafels gespoten.
    schaft.. mannen komen binnen gooien hun eten tafel...

later werd de werkvoorbereider wel terug gepakt en zat zijn bureau ook onder
    werkt niet prettig volgens hem
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      zaterdag 30 juli 2005 @ 11:37:47 #66
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_29261914
    In de schaft, FF met de afstandbediening de gereedschapswagen van een timmerman in de kraan hangen en héééééééélemaal boven in (50m) hijsen, en dan na de schaft rustig toekijken vanuit de cabine hoe lang het duurt voor ie hem heeft gevonden, terwijl zijn collega's over het steiger rollen van het lachen

Of standaard met elk hijsje de verkeerde kant op zwenken, of een rondje draaien.....

Ook leuk, bouwvakkers willen altijd dat hijsje op precies díe plek hebben, en gaan in 9 van de 10 gevallen de laatste halve meter FF eraan hangen om het tóch nog een stukkie naar links te trekken, kleine moeite om hem dan FF te helpen door FF 2 meter mee te zwenken

En zo ken ik er nog wel 25 denk ik, ik ben meestal erg ondeugend
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      zondag 31 juli 2005 @ 23:17:47 #67
    120391 Brilaap
    Snel verveeld
    pi_29309261
    Bouwkeet humor:

Hier een leuk truk om die leiers van een metselaars te naaien: als je die speciebak hebt daar ee halve (of een hele) fles afwasmiddel in gooien. Vraag als je een metselaar ziet eens wat er dan gebeurd .
      zondag 31 juli 2005 @ 23:21:31 #68
    120391 Brilaap
    Snel verveeld
    pi_29309387
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 16:54 schreef Ramon73 het volgende:
    Ha, waar wij de stagiares altijd mee vangen:

- Naar gereedschapsuitleen sturen voor plintenladder.
    DIe is al zooo oud, maar hij blijft leuk als ze terugkomen
      zondag 31 juli 2005 @ 23:52:47 #69
    73255 Frezer
    Niet Henk!
    pi_29310479
    - Een trap geven tegen de hoogte verstelling van een collega z'n stoel terwijl hij nietsvermoedend achter z'n excenterpers zit: BAF, omlaag.

- De newbie z'n fiets met de heftruk bovenop de staalplaten stelling zetten.

- Rekfolie, is naast dat het inpakmateriaal is, ook uitermate geschikt om de newbie op één plek te houden.
    "Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
      maandag 1 augustus 2005 @ 09:32:39 #70
    120391 Brilaap
    Snel verveeld
    pi_29316322
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 23:52 schreef Frezer het volgende:

- Rekfolie, is naast dat het inpakmateriaal is, ook uitermate geschikt om de newbie op één plek te houden.
    pi_29324641
    Fiets door midden slijpen en 5 meter pijp ertussen lassen

Gaatje in het frame van een fiets boren en volstorten met beton
    pi_29324756

Lurf is the message and the message is Lurf
      maandag 1 augustus 2005 @ 15:23:47 #73
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_29325363
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 14:59 schreef kroegtijger het volgende:
    Fiets door midden slijpen en 5 meter pijp ertussen lassen

Gaatje in het frame van een fiets boren en volstorten met beton
    Tis wél humor

Maar dat zijn geen geintjes meer vind ik, tenminste, ik zou er niet om kunnen lachen als ik slachtoffer was
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
    pi_29325423
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 15:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tis wél humor

Maar dat zijn geen geintjes meer vind ik, tenminste, ik zou er niet om kunnen lachen als ik slachtoffer was
    och... ga er van uit dat je met zn 20-en op de bouwplaats bent....1 kan er niet om lachen, en 14 wel... lijkt mij een mooi gemiddelde toch? 95%...da's lang niet slecht
    pi_29325456
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 15:26 schreef kroegtijger het volgende:

och... ga er van uit dat je met zn 20-en op de bouwplaats bent....1 kan er niet om lachen, en 14 wel... lijkt mij een mooi gemiddelde toch? 95%...da's lang niet slecht
    Laat me raden... aan de hand van je rekenvaardigheid gok ik erop dat je balkons installeert.
    Ik en mijn leger van stokstaartjes.
    pi_29325591
    De broodbak vol schijten van je collega......
    pi_29325688
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 15:27 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Laat me raden... aan de hand van je rekenvaardigheid gok ik erop dat je balkons installeert.
    14 moet 19 zijn natuurlijk
      maandag 1 augustus 2005 @ 17:10:19 #78
    64781 bonke
    pipo koeie
    pi_29328718
    een collega van mij die naar een andere baan ging wilde al zijn gereedschap meenemen
    en dat mag natuurlijk niet
    dus heb ik van al zijn gereedschap een mooi bouwwerk gemaakt met behulp van het lasapperaat
    pies on joe toe
      maandag 1 augustus 2005 @ 17:11:32 #79
    64781 bonke
    pipo koeie
    pi_29328754
    ook een leuke
    als een collega staat te pissen en hij heeft zijn overal aan, dan ff achter hem gaan staan en ze overal omhoog trekken
    zijkt ie ze overal vol
    pies on joe toe
    pi_29351324
    een vriend van me heeft nadat hij ontslag had genomen op zn laatste werkdag zn bureau-lade vol gescheten
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:44:54 #81
    64781 bonke
    pipo koeie
    pi_29363046
    een maat van mij ook
    maar dan ze halve lade vol
    want hij ging halve dagen werken
    pies on joe toe
    pi_29409722
    Wat ook leuk is om als bouwvakker de keet binnen te lopen op het moment dat er een bouwvergadering aan de gang is, en dan melden dat je tijdens het graven voor de fundering allemaal oude munten en botten bent tegengekomen en je alvast een groep archeologen hebt ingeschakeld. Meteen alle bobo's in de stress omdat de bouw dan wel een stil kan komen liggen

Ook kan je dan zeggen dat je erg van vogels houdt, en je een unieke vogelsoort hebt gezien die met een hele groep overal nestjes heeft gemaakt in het project. En dat je ook meteen al je vogelvrienden en natuurbeheer hebt gebeld, en ze onderweg zijn
    pi_29739522
    In mijn vorig leven toen ik nog electriciteit legde op werven deden we soms ook wel ens leuke dingen,1 ervan was om bij het begin van de middagpauze iemand te laten schrikken door eer achter te gaan staan met zo en signalisatie kegel en daar dan keihrd door roepen "ETEN",je zag die beste kerel dan wel een meter de hoogte ingaan als ie je niet had gezien.
    Op een gegeven dag was ik dus blijkbaar aan de beurt,ik was net bezig met een oud hoofdbord af te koppelen toen die collega dus achter me stond met die kegel.
    hij roepen "ETEN" en ik laat m'n grootste schroevendraaier vallen van het verschrikken.
    Resultaat : schroevendraaier tussen de hoofdrails die nog onder spanning stonden,schroevendraaier + een deel van die rails weggesmolten van de kortsluiting en een halve wijk zonder stroom...
    Sindsdien hebben we dat nooit meer gedaan...
    King of...ja,waarvan?
      dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:33:51 #84
    14896 Gumtree
     Rubberboom?
    pi_29898485
    - Als die bovengenoemde archeoloog bezig is met zijn metaal detector per ongeluk je spijker bak laten vallen
    - gereedschapkistjes vastpurren aan de vloer of met wapenings draad vastbinden aan de wapening.
    - maatvoerders irriteren door alles in de weg te zetten.
    - een speciekuip met water door een oploodpunt naar beneden gooien als de maatvoerder aan het oploden is.
    - de bouwradio op classic FM zetten.

* Gumtree was maatvoerder...
      woensdag 24 augustus 2005 @ 09:53:44 #85
    32196 SjacoBaco
    Are we there yet?
    pi_29912196
    Met een spijkerpistool de gereedschap kist van je collega vastzetten aan de steiger....
    pi_29964905
    De naam is al jaren geleden veranderd van deze moeren-en-bouten leverancier, maar waar je ook komt blijft deze droge grap opduiken worden:

"Hoe heet 'i??" en dan allemaal in koor "HAHETI!!"

Overigens is andersom ook veelvoorkomend:"blabla....Haheti...bla." En de reactie: "Hoe heet 'i??"
    "Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
    pi_29965210
    Ik werkte bij een groothandel in bouwmaterialen. We hadden daar Linde heftrucks met een gasfles erop. De gasfles koppelde je met een snelkoppeling aan de slang op de truck.

Standaard trek je bij iedere heftruck die langs komt rijden de snelkoppeling los. Dan rijdt zo'n ding nog 100 meter en mag de chauffeur afstappen.

Heel irritant was dat, gebeurde echt 50 keer per dag
    pi_29966749
    quote:
    Op donderdag 25 augustus 2005 18:34 schreef Conflict het volgende:
    Ik werkte bij een groothandel in bouwmaterialen. We hadden daar Linde heftrucks met een gasfles erop. De gasfles koppelde je met een snelkoppeling aan de slang op de truck.

Standaard trek je bij iedere heftruck die langs komt rijden de snelkoppeling los. Dan rijdt zo'n ding nog 100 meter en mag de chauffeur afstappen.

Heel irritant was dat, gebeurde echt 50 keer per dag
    Wij draaide het kraantje altijd dicht, .
    pi_29968145
    quote:
    Op donderdag 25 augustus 2005 19:17 schreef Frezer het volgende:

[..]

Wij draaide het kraantje altijd dicht, .
    Ook dat ja

Of gewoon heel die fles meenemen als iemand niet kijkt, kan 'ie lopend een nieuwe halen
    pi_29971658
    quote:
    Op donderdag 25 augustus 2005 18:23 schreef Frezer het volgende:
    De naam is al jaren geleden veranderd van deze moeren-en-bouten leverancier, maar waar je ook komt blijft deze droge grap opduiken worden:

"Hoe heet 'i??" en dan allemaal in koor "HAHETI!!"

Overigens is andersom ook veelvoorkomend:"blabla....Haheti...bla." En de reactie: "Hoe heet 'i??"
    HaHeTi bestaat nog steeds; zit in Tilburg, op Loven.
    pi_29972060
    Sambal op het brood van je collega smeren. Ook leuk!
    pi_29973042
    quote:
    Op donderdag 25 augustus 2005 21:24 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

HaHeTi bestaat nog steeds; zit in Tilburg, op Loven.
    Wat zit jij mijn HaHeTi posts te achtervolgen? .

Maar hier in Eindhoven heet 'i gewoon Fabory tegenwoordig (voor zover ik weet).
    pi_30498531
    Jammer dat dit topic een beetje was weg gezakt, maar we doen een nieuwe poging
    Iets meer 'werkplaats'-humor i.p.v. 'bouwkeet'-humor, dat wel.

Van 't weekend was ik druk aan 't klussen met een paar man en toen kwam er nog een grap ter sprake. Ooit had ik bij een bedrijf waar ik jaren terug in de werkplaats werkte (Nooteboom; een bouwer van vrachtautotrailers) een collega die altijd de neuzen van de werkschoenen kapot had, omdat hij schoenen met de zogeheten 'kruipneuzen' (rubberen stukje over de stalen neus heen) 'niet lekker vond zitten'. Hierdoor sleet bij hem het leer van de neus weg, waardoor bij hem de stalen neus van de schoen altijd bloot kwam te liggen.

Toen deze collega eens staande aan een trailer stond te lassen en tegelijkertijd een andere collega aan de onderzijde van diezelfde trailer aan het lassen was, pakte deze laatstgenoemde op een gegeven moment een stripje staal, wat hij eerst heel voorzichtig op de schoen legde; vervolgens dit stripje met een hechtlas aan de trailer vast zette en daarna snel met een hechtlas aan de schoen vast zette. Die collega kreeg het pas in de gaten toen het hem aan de tenen wat warm begon te voelen. Moest-ie de schoen uittrekken om deze daarna met een slijptolletje los te maken

Andere geintjes die ik me nog herinner uit die tijd:
  • Luchtketels alstoppen met blindpluggen en één afsluiter. Deze vullen met een paar liter water en daarna op druk brengen met 8 bar perslucht. Zo verkreeg je een soort supersoaker die het water uit de tank over wel twintig meter kon wegblazen. Een geintje dat nog wel eens werd uitgehaald vlak voor de vakantiesluiting, als de werkplaats toch z'n 'grote schoonmaak' onderging
  • Een stalen koker vullen met een beetje acetyleengas en dan aansteken met een snijbrander. Gaf leuke schrikeffecten bij diegene die er niet op bedacht waren
  • Monteurs hadden hun eigen gereedschapkarretje. Bij hun afwezigheid werd er wel eens eentje in de pauze van een leuk kleurtje voorzien, bijv. roze, of in de kleuren van de voetbalclub die als de aartsrivaal werd gezien
  • Hydrauliek-olie in de gereedschapskist ( )
  • Een 'gristelijke' collega die eens protesteerde tegen kalenders met schaars geklede dames vond eens Hustler posters aan de binnenkant van z'n kledingkastje. Toen hij deze verwijderde kreeg-tie een paar dagen gewoon weer nieuwe. Kwestie van de locker openwrikken met een schroevendraaier
  • Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
    pi_30498991
    Bakstenen door de midden slaan, je verbaast iedere leerling mee, die uiteindelijk met een blauwe hand naar huis gaat.

Je legt twee bakstenen opz'n kant op de steiger en legt daar vlak een andere steen op. Je zegt dat je die zo door midden slaat.
    De leerling gelooft dat niet en je laat de eerste even zien en slaat de steen doormidden en een collega doet hetzelfde.
    De leerling wil zich niet laten kennen en doet hetzelfde, maar slaat dus zijn hand blauw.

Wat de leerling niet ziet, is dat je de liggende steen ietsjes optilt waardoor de steen gewoon breekt na de klap.
    Dit kan een uur duren als de leerling een beetje uithoudingsvermogen heeft. En dat hebben ze, als ze in een groep zijn.
      maandag 12 september 2005 @ 09:50:35 #95
    120391 Brilaap
    Snel verveeld
    pi_30507272
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 22:34 schreef Dirkh het volgende:
    Bakstenen door de midden slaan, je verbaast iedere leerling mee, die uiteindelijk met een blauwe hand naar huis gaat.

Je legt twee bakstenen opz'n kant op de steiger en legt daar vlak een andere steen op. Je zegt dat je die zo door midden slaat.
    De leerling gelooft dat niet en je laat de eerste even zien en slaat de steen doormidden en een collega doet hetzelfde.
    De leerling wil zich niet laten kennen en doet hetzelfde, maar slaat dus zijn hand blauw.

Wat de leerling niet ziet, is dat je de liggende steen ietsjes optilt waardoor de steen gewoon breekt na de klap.
    Dit kan een uur duren als de leerling een beetje uithoudingsvermogen heeft. En dat hebben ze, als ze in een groep zijn.
    Ervaring?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')