abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28828481
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 12:11 schreef Gia het volgende:
60 % van de Turken en Marokkanen in Turkije en Marokko hebben een slechte indruk van Christenen.

Slechts 50 % van de Nederlanders in Nederland hebben een slechte indruk van Moslims.

Valt dan nog mee.
In Turkije spreken ze in het algemeen ook niet van 'christenen', maar van 'gavur' en als je je wil weten wat voor lading dat heeft moet je voor de grap eens tegen een willekeurige marokkaan 'geitenneuker' zeggen, of tegen een turk 'hoerenjong' of tegen een neger 'nikker'.
pi_28828529
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat "onze Moslims" uit wat meer achtergebleven landen (Atlas/Oost-Turkije)komen dan de Moslims in de rest van Europa
Ook komen Moslims in bv. Frankrijk en Engeland vaak uit voormalige koloniën en is er een wat minder groot taal/cultuur verschil. Met Moslims die oorspronkelijk ui Indonesië kwamen waren er ook nooit problemen.
Voor Frankrijk is dat voornamelijk Algerije en daar zijn ook enorme problemen mee. Zie de rellen van afgelopen nacht in de voorsteden van Parijs.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:22:49 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28828547
tsja, wat zijn de moslims van plan om te gaan veranderen zodat ons beeld beter wordt?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:23:02 #54
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28828559
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat "onze Moslims" uit wat meer achtergebleven landen (Atlas/Oost-Turkije)komen dan de Moslims in de rest van Europa
Dat is dus onzin. De meeste moslims in bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje, Duitsland of België komen gewoon uit dezelfde streken.
quote:
Ook komen Moslims in bv. Frankrijk en Engeland vaak uit voormalige koloniën en is er een wat minder groot taal/cultuur verschil.

Hier heb je wellicht een punt(je).
quote:
Met Moslims die oorspronkelijk ui Indonesië kwamen waren er ook nooit problemen.
Treinkaping bijvoorbeeld?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:23:17 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28828566
Dankuwel

dankuwel

Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:23:51 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28828585
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:23 schreef kLowJow het volgende:

Treinkaping bijvoorbeeld?
dat waren geen moslims.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:26:48 #57
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28828677
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:22 schreef zoalshetis het volgende:
tsja, wat zijn de moslims van plan om te gaan veranderen zodat ons beeld beter wordt?
Ik ga NIKS (!!!!) veranderen. Zijn jullie dan blind ofzo, als er aanslagen zijn geweest komen er 100den Moslims op tv en andere media die volmondig de aanslagen afkeuren, en vervolgens roepen de meesten:"Ja, maar dat menen ze niet. We horen te weinig uit de eigen groep." Ik ga NOOIT maar dan ook NOOIT in de verdediging voor iets wat anderen hebben gedaan. Ik werk al, ik beheers de Nederlandse taal goed, zowel in woord als geschrift, ik kan een aardig balletje trappen, ik heb respect voor de Aboriginals, dus ik pas me 0,0 aan !

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:26:49 #58
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28828678
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat waren geen moslims.
pi_28828722
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ga NIKS (!!!!) veranderen. Zijn jullie dan blind ofzo, als er aanslagen zijn geweest komen er 100den Moslims op tv en andere media die volmondig de aanslagen afkeuren, en vervolgens roepen de meesten:"Ja, maar dat menen ze niet. We horen te weinig uit de eigen groep." Ik ga NOOIT maar dan ook NOOIT in de verdediging voor iets wat anderen hebben gedaan. Ik werk al, ik beheers de Nederlandse taal goed, zowel in woord als geschrift, ik kan een aardig balletje trappen, ik heb respect voor de Aboriginals, dus ik pas me 0,0 aan !

²
De enige verdediging waar jij automatisch inschiet is als het gaat om misdaden van je moslim-broeders, maar dat waren we al van je gewend.
pi_28828771
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:23 schreef Yildiz het volgende:
Dankuwel
[afbeelding]
dankuwel

Ik begrijp de link even niet, De Tokkies en probleemwijken waren toch Nederlanders?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:30:24 #61
13462 BansheeBoy
pi_28828787
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

De enige verdediging waar jij automatisch inschiet is als het gaat om misdaden van je moslim-broeders, maar dat waren we al van je gewend.
Gaarne met concrete voorbeelden aankomen, zo niet, dan doe ik dit af als onzin op waterbasis, en wat je ervan vindt zal mij niet kunnen boeien

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_28828851
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:22 schreef zoalshetis het volgende:
'We' vragen nogal wat, want het lastige aan radicalisering (en dat is ons echte probleem) is dat de eerste stappen op weg daarheen door de gemiddelde moslim als positief worden gezien:

1. gaat leren over het geloof
2. gaat vaker bidden
3. doet niet meer mee aan alledaagse rottigheid
4. stopt met drinken
5. stopt met roken

Kortom, ze gaan zich meer als 'vrome' moslims gedragen, waar we in de praktijk eigenlijk helemaal niet zoveel last van hebben. Maar omdat de eigen gemeenschap dit als positief ervaart denken ze niet door over de redenen waarom een kutmarrokaantje verandert in een rustige jongen die alleen wat gedrevener over zijn geloof praat. Die komen niet op het idee dat de stap naar een goed moslimleven voor sommigen de eerste stap is op een pad dat ze uiteindelijk met een bom in hun rugzak in een metro doet belanden.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:33:16 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28828868
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:29 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Ik begrijp de link even niet, De Tokkies en probleemwijken waren toch Nederlanders?
nouja, het was niet op de sbs 6 precies gedoeld, maar meer om de bangmakerij wat het nieuws de laatste tijd doet.
Om zo het gevoel te geven "aan de kijkers thuis" dat hun dat niet overkomen is.
Aanslag daar, doden daar, blablabla
en dan denken de kijkers stiekum en onbewust, zo, gelukkig was ik daar niet bij
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:33:22 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28828874
quote:

[..]

²
dat is dus duidelijk. prima. maar dan niet gaan miepen als de wereld te klein wordt. wij passen ons ook aan de moslims aan. gebedshuizen, hoofddoekjes, beelden die verwijderd moeten worden omdat er een stenen borst te zien is, theekransjes, het moeten missen van een filmmaker, overheidsgesubsidieerde moslim-organisaties, alles, maar dan ook alles wordt hier gedaan om het jullie ook maar een beetje naar de zin te maken. en wat krijgen we ervoor terug. een voortwoekerend klaagmonster dat steeds meer en meer wil. dank je wel!
pi_28828882
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Gaarne met concrete voorbeelden aankomen, zo niet, dan doe ik dit af als onzin op waterbasis, en wat je ervan vindt zal mij niet kunnen boeien

²
Ik denk niet dat het in de policy past om alle mails van één gebruiker te gaan quoten in één post.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:34:52 #66
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28828910
Je kunt altijd uitgaan van wat ze schrijven of van wat je leest, beter is om uit te gaan van wat er speelt in je omgeving.

Ik heb veel moeite met de problematiek in Israel. Hoe de Palestijnen worden behandeld door de joden vind ik echt niet kunnen. Maar er valt voor de vrienden in Amerika niets te halen, dus laten ze het maar aanmodderen.

Maar zo snel als economische belangen of geloofwaardigheid op het spel staat, dan kan er ineens een hoop. Dit probleem zou met inmenging van de Amerikanen redelijk snel voor een groot deel gesetteld kunnen worden.

Dan het verhaal van Nederland. Ik heb absoluut geen hekel aan buitenlanders, clichematig, ik heb genoeg buitenlandse vriendin / vrienden. In allerlei kleuren en maten zeg maar.
Zelf ben ik half Nederlandse andere helft is ook Europees.
Ik vind in elk geval dat je niet iedere moslim moet zien als een terrorist, want dat is niet zo, net zo min dat (ondanks cijfers) iedere Nederlander dan maar een racist is.
Dat er gevoelige zaken spelen. Dat zeker.
Denk niet dat mensen zich veilig voelen door de aanslagen, denk niet dat er geen angst is onder de Nederlanders. Mensen geraken in een gevoel dat ze niemand meer kunnen vertrouwen en weten ook niet goed hoe ze met moslimgelovigen moeten omgaan.
Dit wordt ook wel aangedikt doordat belangrijke moslimgelovigen (prominenten Imams etc.) niet duidelijk een uitspraak willen doen m.b.t. het kwalijke aan terroristische aanslagen.

Er zijn meerdere bevolkingsgroepen in Nederland, van velen hebben we niet of nauwelijks last, het moet dan ook eerlijkheidshalve gezegd worden dat de groep die problemen geeft, vaak jonge, van Marokkaanse afkomst, Nederlanders zijn.

Ieder zijn geloof dat wil ik voorop stellen, ik zal ook nooit iemand veroordelen daarvoor, maar ik moet zeggen dat op vele punten ik het niet eens ben met het moslimgeloof, zeker niet als het gaat om vrouwenrechten. Ik ken de Koran niet en weet dus ook niet of het een kwestie is van interpretatie van bepaalde dingen door mensen zelf.

Ik weet in elk geval dat vrienden die ik ken (Egyptisch), overigens wel redelijk Nederlands, maar streng moslim, veel moeite hebben met moslimmannen vanwege hun houding en ideeen t.o.v. vrouwen.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:36:07 #67
13462 BansheeBoy
pi_28828955
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het in de policy past om alle mails van één gebruiker te gaan quoten in één post.
Dan ga je maar naar feedback, dat wilde ik zowiezo voorstellen

²
pi_28828956
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

nouja, het was niet op de sbs 6 precies gedoeld, maar meer om de bangmakerij wat het nieuws de laatste tijd doet.
Om zo het gevoel te geven "aan de kijkers thuis" dat hun dat niet overkomen is.
Aanslag daar, doden daar, blablabla
en dan denken de kijkers stiekum en onbewust, zo, gelukkig was ik daar niet bij
Ja ik begrijp het, vooral het programma Actienieuws heeft daar een handje van
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:37:23 #69
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28828997
quote:
Ik ga NIKS (!!!!) veranderen. Zijn jullie dan blind ofzo, als er aanslagen zijn geweest komen er 100den Moslims op tv en andere media die volmondig de aanslagen afkeuren
Ja, vaak in de volgende bewoordingen:
  • De aanslagen zijn slecht omdat er ook mede-moslims bij gestorven zijn
  • De aanslagen zijn slecht omdat het ons imago als zijnde moslims beschadigd

Ik zou zeggen: 51% in, 49% to go.
  • Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
      vrijdag 15 juli 2005 @ 13:38:36 #70
    13462 BansheeBoy
    pi_28829033
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:37 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ja, vaak in de volgende bewoordingen:
    Heb je daar een voorbeeld van? Zo niet>>>> onzin

²
    pi_28829036
    quote:
    De Tokkies
    En de Tokkie's, onze asociale soortgenoten, krijgen een eigen tv-show en een huis cadeau.
    pi_28829067
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Wil je me eens uitleggen waarom dat volgens jou beter in mijn straatje past?
    Dat mag je zelf doen, aangezien je dat zelf vast het beste weet
    Maar je trekt natuurlijk niet geheel toevallig wat Milagro gezien en gehoord heeft in twijfel en stelt dan voor dat de Marokkaanse dame -van alles wat ze had kunnen bedoelen- wellicht het volgende heeft bedoeld:
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Heb je haar wel goed verstaan Milagro, misschien bedoelde ze dat veel Nederlanders vinden dat Moslims niet dezelfde rechten mogen hebben?
    Dat lijkt me vooralsnog vooral iets dat uit jouw gedachten komt.
    quote:
    Het is niet voor niets dat een hoop mensen Wilders niet al te serieus nemen en Hirshi Ali wel. Ik vind 'm gewoon een aandachtstrekker, een populistisch mannetje wat macht ruikt. En als ik in z'n schoenen zou staan, en zoals hem zou verkondigen hoe vreselijk ik het wel niet heb, zou ik er gewoon mee stoppen. Maar goed, we hebben het nu niet over Wilders.
    Er zijn zat politici te vinden die jij en ik en anderen niet mogen. Dat doet verder niets af aan het feit dat bedreigingen van politici niet thuishoren in een democratie. Het kan tenslotte ook iemand zijn die jij wel mag, maar waarvan anderen vinden dat het een populistische mannetje is en er dan maar mee moet stoppen.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 13:40:15 #73
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28829082
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En de Tokkie's, onze asociale soortgenoten, krijgen een eigen tv-show en een huis cadeau.
    incident. snel vergeten en verder leven. nu weer on topic. in elk land heb je asociale autochtonen.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 13:40:43 #74
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_28829093
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:36 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Ja ik begrijp het, vooral het programma Actienieuws heeft daar een handje van
    Jup, en dat is een trieste zaak, daarom volg ik ook geen nieuws meer via de TV. Maar volg ik gewoon mijn eigen nieuws via de PC.
    Even www.rtlz.nl voor het financiele beeldje, www.cnn.com voor het wereldnieuws, www.cnbc.com voor het wat meer sapperige nieuws, en www.tvnz.co.nz voor het aparte nieuws.

Ben ik met een kwartiertje klaar, en ik heb meer gezien en objectiever dan het 8 uur nieuws.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 13:40:43 #75
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_28829094
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heb je daar een voorbeeld van? Zo niet>>>> onzin

²
    Als je eens wat minder naar die extemistische Al-Jazeera zou kijken en wat meer naar de NLse media dan zou je weten waar ik het over heb, extremistje.
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
      vrijdag 15 juli 2005 @ 13:43:11 #76
    13462 BansheeBoy
    pi_28829174
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:40 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als je eens wat minder naar die extemistische Al-Jazeera zou kijken en wat meer naar de NLse media dan zou je weten waar ik het over heb, extremistje.
    Dus je hebt geen concreet voorbeeld? Jammer, post op waterbasis dus

²
      vrijdag 15 juli 2005 @ 13:45:25 #77
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_28829244
    Het is ook moeilijk om positief over de islam te zijn als niet gelovige, de kunst is het onderscheid te maken tussen het mens en de moslim.
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
      vrijdag 15 juli 2005 @ 13:46:28 #78
    13462 BansheeBoy
    pi_28829278
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:45 schreef HarigeKerel het volgende:
    Het is ook moeilijk om positief over de islam te zijn als niet gelovige, de kunst is het onderscheid te maken tussen het mens en de moslim en de islam
    Dikgedrukte hoort er m.i. ook bij, nu is je post completer

²
    pi_28829412
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is dus duidelijk. prima. maar dan niet gaan miepen als de wereld te klein wordt. wij passen ons ook aan de moslims aan. gebedshuizen, hoofddoekjes, beelden die verwijderd moeten worden omdat er een stenen borst te zien is, theekransjes, het moeten missen van een filmmaker, overheidsgesubsidieerde moslim-organisaties, alles, maar dan ook alles wordt hier gedaan om het jullie ook maar een beetje naar de zin te maken. en wat krijgen we ervoor terug. een voortwoekerend klaagmonster dat steeds meer en meer wil. dank je wel!
    wat hij zegt
    ٩๏̯͡๏)۶
    pi_28829441
    quote:
    Dat doet verder niets af aan het feit dat bedreigingen van politici niet thuishoren in een democratie
    Nee, zeg ik dat dan? Maar mijn mening, die ik hier in Nederland vrij mag verkondigen, is dat die Wilders een aandachtstrekkertje is. Politici maken nu eenmaal emotie's los. Of ik 'm nu in real life zou mogen of niet. Verder leg je me woorden in de mond die ik niet heb gezegd, want ik keur nergens bedreigingen aan politici goed.
    quote:
    Dat lijkt me vooralsnog vooral iets dat uit jouw gedachten komt.
    Ja, dat was de eerste gedachte die in me opkwam. Dat ze dat bedoelde. Jij hoeft dan niet meteen te denken dat ik zo denk. Het leek me namelijk wat vreemd te beweren op CNN dat Moslims niet dezelfde rechten hebben, want het ís niet zo en als het zo was geweest was de hele wereld er van op de hoogte geweest. Nederland, dat bekend staat als zo'n democratisch en tolerant land, maar alleen niet voor Moslims. Het klinkt al lachwekkend, waarom komt dat dan op CNN?
      vrijdag 15 juli 2005 @ 13:53:09 #81
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28829483
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, zeg ik dat dan? Maar mijn mening, die ik hier in Nederland vrij mag verkondigen, is dat die Wilders een aandachtstrekkertje is. Politici maken nu eenmaal emotie's los. Of ik 'm nu in real life zou mogen of niet. Verder leg je me woorden in de mond die ik niet heb gezegd, want ik keur nergens bedreigingen aan politici goed.
    [..]

Ja, dat was de eerste gedachte die in me opkwam. Dat ze dat bedoelde. Jij hoeft dan niet meteen te denken dat ik zo denk. Het leek me namelijk wat vreemd te beweren op CNN dat Moslims niet dezelfde rechten hebben, want het ís niet zo en als het zo was geweest was de hele wereld er van op de hoogte geweest. Nederland, dat bekend staat als zo'n democratisch en tolerant land, maar alleen niet voor Moslims. Het klinkt al lachwekkend, waarom komt dat dan op CNN?
    het onderzoek dat in vele landen gedaan is komt op cnn. en ja, nederland hoort daar ook bij.
    pi_28829500
    quote:
    Al-Jazeera
    Extremistisch? Al-Jazeera? Heb ik in Egypte nog wat goeie Amerikaanse films op gezien.
    pi_28829668
    tja. zo'n sh*tonderzoek helpt nou niet echt de negatieve beeldvorming rondom moslims te verbeteren. altijd hetzelfde liedje. Wordt er moedeloos van..
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:03:30 #84
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28829798
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:59 schreef Captorr het volgende:
    tja. zo'n sh*tonderzoek helpt nou niet echt de negatieve beeldvorming rondom moslims te verbeteren. altijd hetzelfde liedje. Wordt er moedeloos van..
    en weer krijgt de media de schuld voor de beeldvorming?
    pi_28829872
    [..]

[/quote]

Wil je dat nog ontkennen ? Met alle respect, het is naief om te denken dat dat niet zo is
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:07:19 #86
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_28829909
    Veelzeggende cijfers. De Nederlanders zijn toleranter richten moslims dan visa versa in de islamitische landen.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:09:18 #87
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28829969
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 14:06 schreef Captorr het volgende:
    [..]

Wil je dat nog ontkennen ? Met alle respect, het is naief om te denken dat dat niet zo is
    [/quote]

ik vind het van een brutale naiviteit getuigen om te denken dat de media de schuild heeft aan de negatieve beeldvorming. denk dat de moslims het vooral bij henzelf en hun onverenigbare interpretatie van een boek moeten gaan zoeken.
    pi_28830053
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Waarom reageer je hier niet op BSB?
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:12:20 #89
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_28830064
    eerlijk is eerlijk, zo "wordt je wel geleerd" dat die en die bevolkingsgroepen gewelddadiger zijn.
    Dat dat procentueel zo gezien is, boeje.

Maar het klinkt zo leuk.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:14:16 #90
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_28830126
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 14:12 schreef sijkweiv het volgende:

[..]

Waarom reageer je hier niet op BSB?
    Omdat BSB een troll is?
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:14:46 #91
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28830134
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 14:12 schreef Yildiz het volgende:
    eerlijk is eerlijk, zo "wordt je wel geleerd" dat die en die bevolkingsgroepen gewelddadiger zijn.

Maar het klinkt zo leuk.
    je spreekt jezelf tegen, of ik snap je gewoon niet.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:15:19 #92
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_28830150
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 14:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Die media die jarenlang nooit durfde te zeggen dat er de misdaad wederom door een allochtoon was gepleegd?
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:16:45 #93
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_28830195
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 14:12 schreef Yildiz het volgende:

Maar het klinkt zo leuk.
    Ach, ik zie elke aanslag gepleegd worden door een moslim dat zegt voor mij genoeg. Ik heb geen statistieken nodig om te laten zien wat ik al wist. Niet elke moslim is een terrorist, maar elke terrorist is wel een moslim.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:17:08 #94
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28830208
    ik denk dat een kleine correctie wel op zijn plaats is. ik denk dat de marokkanen, met hun problemen, door nederlanders als een moslimprobleem gezien wordt. wellicht dat de cijfers daarom zo hoog zijn?
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:17:58 #95
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_28830230
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 14:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je spreekt jezelf tegen, of ik snap je gewoon niet.
    Wat is het doel van het nieuws, om mensen alsmaar te laten zien dat er weer een paar moslims wat kwaad deden? Helemaal aan de andere kant van de wereld?
    Weer dat gevoel geven van "gelukkig was ik daar niet bij"
    Zodat de kijkers blijven kijken? Want je krijgt zoveel kijkers op die manier.

Waarom niet gewoon een beetje ander nieuws, wat vooruitboekingen in de technologie of agrarische tak. Waarom niet eens laten zien dat een burger een leuke vinding heeft gedaan, waarom niet eens wat nieuws dat men medische wiet teelt? Nee dat is weer te lokaal.

Ja leuk (gaat wel offtopic zo, maar dit is IMO gewoon 1 van de oorzaken van heel de teringzooi)
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 14:15 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Die media die jarenlang nooit durfde te zeggen dat er de misdaad wederom door een allochtoon was gepleegd?
    Kom nou, dat was nog voor mijn tijd. Tenminste, wel in mijn krant en wel op mijn TV.
    pi_28830242
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 14:14 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Omdat BSB een troll is?
    Ik krijg bijna het idee dat troll een troetelnaampje is, zovaak als dat gebruikt wordt(vooral met dubbel L)
    pi_28830258
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 14:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind het van een brutale naiviteit getuigen om te denken dat de media de schuild heeft aan de negatieve beeldvorming. denk dat de moslims het vooral bij henzelf en hun onverenigbare interpretatie van een boek moeten gaan zoeken.
    [/quote]

wat simpel zeg.. zo is het dus niet imo. Iedereen mag toch zeggen en geloven wat ie wil. Het zijn er maar een paar waar we last van hebben. De overgrote meerderheid van de moslims in de wereld keurt de aanslagen af en is tegen geweld. Generaliseren is gevaarlijk op dit punt. De media is niet objectief in de verslaggeving omdat ze reclameblokken moeten verkopen.
    pi_28830259
    Het probleem is denk ik dat, terwijl de rest van de wereld dit blijkbaar wel kan, de meeste Nederlanders geen onderscheid kunnen makken tussen moslims en moslimextremisten.
    I'm just a Soul whose Intentions are Good
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:19:43 #99
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28830272
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat is het doel van het nieuws, om mensen alsmaar te laten zien dat er weer een paar moslims wat kwaad deden? Helemaal aan de andere kant van de wereld?
    Weer dat gevoel geven van "gelukkig was ik daar niet bij"
    Zodat de kijkers blijven kijken? Want je krijgt zoveel kijkers op die manier.

Waarom niet gewoon een beetje ander nieuws, wat vooruitboekingen in de technologie of agrarische tak. Waarom niet eens laten zien dat een burger een leuke vinding heeft gedaan, waarom niet eens wat nieuws dat men medische wiet teelt? Nee dat is weer te lokaal.

Ja leuk (gaat wel offtopic zo, maar dit is IMO gewoon 1 van de oorzaken van heel de teringzooi)
    ik weet niet met welke slachtofferbril jij naar je lichtbuis zit te kijken, maar ik zie ook gewoon nieuws waar ik wel vrolijk van wordt. moslim is blijkbaar genoeg om altijd negatief in het nieuws te komen.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 14:20:17 #100
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_28830286
    Achja, ik heb jaren geleden al voorspeld dat dit zou gebeuren, vooral door de manier waarop moslims (en dan met name Marokkanen) de autochtone bevolking keer op keer tegen zich in het harnas jagen met hun irritante gezeur en het aannemen van die slachtofferrol. Nu krijg ik dus gelijk, zoals zovaak.

Magoed, I couldn't care less, heb wel andere dingen om me druk over te maken. Ze zoeken het maar uit, die moslims.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')