Wow, vergelijk een 3de wereldland met een westerse industrieland ...quote:
Dat heb je goed gezien.....quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:03 schreef Meki het volgende:
wij leven in Nederland en niet in Jordanie
Domheid komt overal voorquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:05 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Wow, vergelijk een 3de wereldland met een westerse industrieland ...![]()
Ook even laten zien dat het nog erger kan.quote:In het islamitische Jordanië blijkt 100 procent van de bevolking problemen te hebben met de joden, in Libanon 99 procent en in Marokko 88 procent. Ook heeft 61 procent van de Marokkanen moeite met christenen.
Ja vast. Vergelijk dan de reacties van VS en Spanje ff met die van Nederland ...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:18 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het eigenlijk nogal meevallen. Als je bedenkt dat er hier een leraar is geëxecuteerd, een filmmaker is afgeslacht, meisjes in brand worden gestoken omdat de eer van het vriendje is aangetast, rechtse politici 24 uur per dag bewaakt moeten worden en er jaarlijks duizenden meisjes worden uitgehuwelijkt. Het zegt volgens mij heel wat over de tolerantie van Nederlanders dat blijkbaar nog steeds 49% er positief tegenover staat.
Idd, feestende Marokkanen op 11 september zullen ook niet hebben bijgedragen aan een positief beeld.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:20 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Vergelijk dan de reacties van VS en Spanje ff met die van Nederland ...
Ow ok, dan geloof je ook nog in sinterklaas?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:26 schreef -erwin- het volgende:
Dus als alle moslims die zich hier aan storen nou gewoon vertrekken naar een land waar zich meer geloofsgenoten bevinden, en christenen doen hetzelfde, dan kan iedereen vrolijk in zijn eigen landje leven.
Ik vind dit dus echt kul. Staat totaal niet in verhouding met de problemen die andere landen hebben gehad; bv bomaanslagen waarbij veel onschuldige burgers zijn gedood.quote:Ik vind het eigenlijk nogal meevallen. Als je bedenkt dat er hier een leraar is geëxecuteerd, een filmmaker is afgeslacht, meisjes in brand worden gestoken omdat de eer van het vriendje is aangetast, rechtse politici 24 uur per dag bewaakt moeten worden en er jaarlijks duizenden meisjes worden uitgehuwelijkt. Het zegt volgens mij heel wat over de tolerantie van Nederlanders dat blijkbaar nog steeds 49% er positief tegenover staat.
Wow, hoe bedoel je een bloedneus? Ik vraag me af wat er dan in Nederland gebeurt als er hier een wat grote aanslag plaats vindt: volgens mij moeten de Moslims dan echt een beetje vrezen voor hun leven. Zo'n dergelijk gevoel had ik ook nadat Pim vermoord werd en t toen nog niet bekend was wie de dader was ...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:22 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Idd, feestende Marokkanen op 11 september zullen ook niet hebben bijgedragen aan een positief beeld.
Precies. Nog geen 50% van de nederlanders krijgt dagelijks te maken met Moslims.quote:Ach.. vaak zijn het vooroordelen denk ik. Onwetendheid. En door wat er in de media wordt getoond is de grootste factor in het hebben van een bepaald beeld over in dit geval mensen van een bepaald geloof.
Bron: NOS Teletekst.quote:Ook blijkt dat in moslimlanden negatiever gedacht wordt over christenen dan in Westerse landen over moslims. In Jordanië heeft 100% van de bevolking problemen met joden, in Libanon 99% en in Marokko 88%.
als je het zo bekijkt wel, ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:18 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het eigenlijk nogal meevallen. Als je bedenkt dat er hier een leraar is geëxecuteerd, een filmmaker is afgeslacht, meisjes in brand worden gestoken omdat de eer van het vriendje is aangetast, rechtse politici 24 uur per dag bewaakt moeten worden en er jaarlijks duizenden meisjes worden uitgehuwelijkt. Het zegt volgens mij heel wat over de tolerantie van Nederlanders dat blijkbaar nog steeds 49% er positief tegenover staat.
. opvallend dat de TS dat weglaat in zijn OP.quote:Ook blijkt dat in moslimlanden negatiever gedacht wordt over christenen dan in Westerse landen over moslims. In Jordanië heeft 100% van de bevolking problemen met joden, in Libanon 99% en in Marokko 88%
Ach dat is onzin, het werd afgedaan met dat die jongen elke dinsdagmiddag luid toeterend en juichend door Ede reden......... B.S.! Mantel der liefde heet dat. Iemand weleens gehoord van: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:28 schreef Umm-Qasr het volgende:
En dat verhaal van feestende mokros op 11/9 bleek later een fabeltje te zijn ...![]()
Dit is mijn bron en dit is mijn link. En gelijk ga je van iets uit ...quote:edit , klopt dus :
[..]
. opvallend dat de TS dat weglaat in zijn OP.
ik kan me nog kwaad maken op die Marokkaanse geblondeerde tv doos en beroepsallochtoon, ben d'r naam kwijt, die op CNN beweerde dat moslims in Nederland niet dezelfde rechten hebben als niet moslims.
waar haalt dat wijf die onzin vandaan in godsnaam
Waarde Umm-Qasr, laten we eerlijk zijn, hebben we nou zo'n nieuwsbericht nodig om te weten dat we min of meer "ongewenst" aan het worden zijn hier in o zo nobele Westen? Ik denk het niet. Als ik als "Hoessein" wil solliciteren kan ik het wel vergeten, maar als ik dezelfde c.v. voorzie van de naam Jan Jaap of Dimitri stijgen mijn kansen op een goede baan en stevige Citroën C3 gestaagquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:37 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Dit is mijn bron en dit is mijn link. En gelijk ga je van iets uit ...![]()
http://www.nos.nl/nosjour(...)/150705_moslims.html
Vreemd toch dan dat zoveel Pakistani, Marokkanen en Chinezen (!) iets tegen Joden schijnen te hebben. Veel problemen met Joden daar zeker (aanslagen enzo)?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind dit dus echt kul. Staat totaal niet in verhouding met de problemen die andere landen hebben gehad; bv bomaanslagen waarbij veel onschuldige burgers zijn gedood.
In welke andere Westerse landen worden politici 24 uur per dag bewaakt en kunnen hun werk moeilijk of niet uitvoeren omdat ze bedreigd worden vanuit een bepaalde geloofsgroep waarvan ik de naam niet zal noemen?quote:Ik geloof verder niet dat die leraar in naam van het geloof is afgeslacht, en dat in andere landen bepaalde politici ook 24 uur bewaakt worden. Dat is tegenwoordig normaal in deze wereld, het is maar dat je het weet.
Er is dan ook nog een verschil tussen hoe er tegen opgeleide marokkanen en turken wordt aangekeken en tegen de ruziezoekers en luilakken die de hele dag op straat rondhangen..quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarde Umm-Qasr, laten we eerlijk zijn, hebben we nou zo'n nieuwsbericht nodig om te weten dat we min of meer "ongewenst" aan het worden zijn hier in o zo nobele Westen? Ik denk het niet. Als ik als "Hoessein" wil solliciteren kan ik het wel vergeten, maar als ik dezelfde c.v. voorzie van de naam Jan Jaap of Dimitri stijgen mijn kansen op een goede baan en stevige Citroën C3 gestaag²
wat een bullshitquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je haar wel goed verstaan Milagro, misschien bedoelde ze dat veel Nederlanders vinden dat Moslims niet dezelfde rechten mogen hebben?
In dat geval zat ze dus ook flink uit haar nek te lullenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je haar wel goed verstaan Milagro, misschien bedoelde ze dat veel Nederlanders vinden dat Moslims niet dezelfde rechten mogen hebben?
nee.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom haal jij Joden erbij?quote:Vreemd toch dan dat zoveel Pakistani, Marokkanen en Chinezen (!) iets tegen Joden schijnen te hebben. Veel problemen met Joden daar zeker (aanslagen enzo)?
Ik had het meer over politici in het algemeen, het is niet alleen in Nederland dat ze bescherming nodig hebben. Bush, Blair, weet ik veel wie. Het is niet allemaal meer zoals vroeger. Ik had het nu niet over moslims. Maar je hebt wel gelijk over Wilders en Hirshi Ali, hoewel ik het idee heb dat Wilders bij elke scheet aangifte doet. En daarna de media opzoeken natuurlijk.quote:In welke andere Westerse landen worden politici 24 uur per dag bewaakt en kunnen hun werk moeilijk of niet uitvoeren omdat ze bedreigd worden vanuit een bepaalde geloofsgroep waarvan ik de naam niet zal noemen?
Goed lezen. Ik insinueer niks. We hebben het over die Marokkaanse dame, wat die nu eigenlijk probeert te zeggen.quote:je insinueert hier dat de meeste Nederlanders niet alleen een hekel hebben aan buitenlanders, maar ook vinden dat ze geen rechten hebben.. pure onzin..
Dit klopt ivm de aangehaalde cijfers, kwestie van geduld voordat ook zij kennismaken.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Precies. Nog geen 50% van de nederlanders krijgt dagelijks te maken met Moslims.
Nou, ik merk anders dat in de meest afgelegen kutdorpjes waar zich geen enkele buitenlander begeeft men de mond er vol van heeft.quote:Dit klopt ivm de aangehaalde cijfers, kwestie van geduld voordat ook zij kennismaken.
Nee hoor, dat wisten we namelijk ook allang. Ik zou t liefst willen dat het anders was, maar ik weet wel hoe ik ben opgegroeid en wat mijn ideeen zijn/waren over andere culturen. Ik veroordeel dus niemand op basis van een vooroordeel of generalisatie. Alleen eigen ervaringen tellen zwaar, de rest schat ik op waarde zodra het langskomt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Okay, nu hebben we zwart op wit wat we al wisten. Wat gaan we eraan doen? Wijzen "dat zij het ook doen"?
Het was even een voorbeeld om aan te geven dat je blijkbaar toch een negatieve houding tegenover een bepaalde groep kunt hebben, ook als je niet direct met ze te maken hebt. Bedenk er dan nog even bij dat in die landen -voor zover ik weet- geen Jood onder het mom van zijn geloof allerlei ellende heeft veroorzaakt, en dan hoop ik dat het een beetje tot je door begint te dringen waarom een flink deel van de Nederlanders toch negatief kan staan tov Islamieten die inmiddels -in tegenstelling tot de Joden in de genoemde landen- ook een aanzienlijke groep in het land vormen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom haal jij Joden erbij?![]()
Ik heb het over de problemen die andere landen hebben met Moslims; namelijk (bom)aanslagen zoals Madrid, London en New York. Dan valt een doodgeschoten leraar en filmmaker wel mee, niet?
Bush en Blair zijn wereldleiders. Ik denk dat de gewone kamerleden van GB ook geen 24-uur per dag bescherming hebben.quote:Ik had het meer over politici in het algemeen, het is niet alleen in Nederland dat ze bescherming nodig hebben. Bush, Blair, weet ik veel wie. Het is niet allemaal meer zoals vroeger. Ik had het nu niet over moslims. Maar je hebt wel gelijk over Wilders en Hirshi Ali, hoewel ik het idee heb dat Wilders bij elke scheet aangifte doet. En daarna de media opzoeken natuurlijk.
Natuurlijk insinueer je wat. Jij wilt de Marokkaanse dame en Milagro woorden in de mond leggen zodat het beter in jouw straatje past.quote:Goed lezen. Ik insinueer niks. We hebben het over die Marokkaanse dame, wat die nu eigenlijk probeert te zeggen.
Jij hebt vast ook de mond vol van allerlei zaken waar je niet direct mee te maken hebt (zoals de meeste mensen).quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, ik merk anders dat in de meest afgelegen kutdorpjes waar zich geen enkele buitenlander begeeft men de mond er vol van heeft.
Dit vind ik op zich een goede ontwikkeling, want dit kan weer een beetje 'brotherhood' tussen amerika en china scheppen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:58 schreef Umm-Qasr het volgende:
Nederland negatief over moslims
In Azië is China met 50 procent het meest negatief.
Maar het is natuurlijk te begrijpen dat in die moslim landen BinLaden een held is. Die BinLaden(ervanuitgaande dat hij bestaat) vind ik dan nog het coolste van het stelletje, volgens mij is BinLaden de gematigste islamiet op aarde, alleen hij doet anders lijken om zieltjes te winnen voor zijn persoonlijke oorlog netzoals Bush alleen hij doet het met christendom, het is gewoon 1 grote poppenkast.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:58 schreef Umm-Qasr het volgende:
Bin Laden
Het onderzoek in de islamitische landen toont overigens ook aan dat de steun voor Osama bin Laden en het begrip voor zelfmoordaanslagen in de meeste moslimstaten scherp is gedaald. In Marokko heeft 26 procent van de ondervraagden nog veel of enig vertrouwen in Bin Laden. Twee jaar geleden was dat nog 49 procent. Ook in Turkije, Indonesië en Libanon is het geloof in Bin Laden aan het afnemen. In Jordanië en Pakistan daarentegen steeg het vertrouwen in Bin Laden van 55 naar 60, respectievelijk van 45 naar 51 procent.
In één woord![]()
Wil je me eens uitleggen waarom dat volgens jou beter in mijn straatje past?quote:Natuurlijk insinueer je wat. Jij wilt de Marokkaanse dame en Milagro woorden in de mond leggen zodat het beter in jouw straatje past.
Het is niet voor niets dat een hoop mensen Wilders niet al te serieus nemen en Hirshi Ali wel. Ik vind 'm gewoon een aandachtstrekker, een populistisch mannetje wat macht ruikt. En als ik in z'n schoenen zou staan, en zoals hem zou verkondigen hoe vreselijk ik het wel niet heb, zou ik er gewoon mee stoppen. Maar goed, we hebben het nu niet over Wilders.quote:Als je graag in Wilders schoenen wilt staan, laat je niet tegenhouden, zou ik zeggen. Bagataliseren vanaf de zijlijn is tenslotte zo makkelijk.
Dat is wel een heel belangrijk punt denk ik, vooral al die waardeloze mocro's uit het rifgebergte zorgen voor veel overlast.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat "onze Moslims" uit wat meer achtergebleven landen (Atlas/Oost-Turkije)komen dan de Moslims in de rest van Europa
Ook komen Moslims in bv. Frankrijk en Engeland vaak uit voormalige koloniën en is er een wat minder groot taal/cultuur verschil. Met Moslims die oorspronkelijk ui Indonesië kwamen waren er ook nooit problemen.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:18 schreef Tikorev het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |