Wow, vergelijk een 3de wereldland met een westerse industrieland ...quote:
Dat heb je goed gezien.....quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:03 schreef Meki het volgende:
wij leven in Nederland en niet in Jordanie
Domheid komt overal voorquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:05 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Wow, vergelijk een 3de wereldland met een westerse industrieland ...![]()
Ook even laten zien dat het nog erger kan.quote:In het islamitische Jordanië blijkt 100 procent van de bevolking problemen te hebben met de joden, in Libanon 99 procent en in Marokko 88 procent. Ook heeft 61 procent van de Marokkanen moeite met christenen.
Ja vast. Vergelijk dan de reacties van VS en Spanje ff met die van Nederland ...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:18 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het eigenlijk nogal meevallen. Als je bedenkt dat er hier een leraar is geëxecuteerd, een filmmaker is afgeslacht, meisjes in brand worden gestoken omdat de eer van het vriendje is aangetast, rechtse politici 24 uur per dag bewaakt moeten worden en er jaarlijks duizenden meisjes worden uitgehuwelijkt. Het zegt volgens mij heel wat over de tolerantie van Nederlanders dat blijkbaar nog steeds 49% er positief tegenover staat.
Idd, feestende Marokkanen op 11 september zullen ook niet hebben bijgedragen aan een positief beeld.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:20 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Vergelijk dan de reacties van VS en Spanje ff met die van Nederland ...
Ow ok, dan geloof je ook nog in sinterklaas?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:26 schreef -erwin- het volgende:
Dus als alle moslims die zich hier aan storen nou gewoon vertrekken naar een land waar zich meer geloofsgenoten bevinden, en christenen doen hetzelfde, dan kan iedereen vrolijk in zijn eigen landje leven.
Ik vind dit dus echt kul. Staat totaal niet in verhouding met de problemen die andere landen hebben gehad; bv bomaanslagen waarbij veel onschuldige burgers zijn gedood.quote:Ik vind het eigenlijk nogal meevallen. Als je bedenkt dat er hier een leraar is geëxecuteerd, een filmmaker is afgeslacht, meisjes in brand worden gestoken omdat de eer van het vriendje is aangetast, rechtse politici 24 uur per dag bewaakt moeten worden en er jaarlijks duizenden meisjes worden uitgehuwelijkt. Het zegt volgens mij heel wat over de tolerantie van Nederlanders dat blijkbaar nog steeds 49% er positief tegenover staat.
Wow, hoe bedoel je een bloedneus? Ik vraag me af wat er dan in Nederland gebeurt als er hier een wat grote aanslag plaats vindt: volgens mij moeten de Moslims dan echt een beetje vrezen voor hun leven. Zo'n dergelijk gevoel had ik ook nadat Pim vermoord werd en t toen nog niet bekend was wie de dader was ...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:22 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Idd, feestende Marokkanen op 11 september zullen ook niet hebben bijgedragen aan een positief beeld.
Precies. Nog geen 50% van de nederlanders krijgt dagelijks te maken met Moslims.quote:Ach.. vaak zijn het vooroordelen denk ik. Onwetendheid. En door wat er in de media wordt getoond is de grootste factor in het hebben van een bepaald beeld over in dit geval mensen van een bepaald geloof.
Bron: NOS Teletekst.quote:Ook blijkt dat in moslimlanden negatiever gedacht wordt over christenen dan in Westerse landen over moslims. In Jordanië heeft 100% van de bevolking problemen met joden, in Libanon 99% en in Marokko 88%.
als je het zo bekijkt wel, ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:18 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het eigenlijk nogal meevallen. Als je bedenkt dat er hier een leraar is geëxecuteerd, een filmmaker is afgeslacht, meisjes in brand worden gestoken omdat de eer van het vriendje is aangetast, rechtse politici 24 uur per dag bewaakt moeten worden en er jaarlijks duizenden meisjes worden uitgehuwelijkt. Het zegt volgens mij heel wat over de tolerantie van Nederlanders dat blijkbaar nog steeds 49% er positief tegenover staat.
. opvallend dat de TS dat weglaat in zijn OP.quote:Ook blijkt dat in moslimlanden negatiever gedacht wordt over christenen dan in Westerse landen over moslims. In Jordanië heeft 100% van de bevolking problemen met joden, in Libanon 99% en in Marokko 88%
Ach dat is onzin, het werd afgedaan met dat die jongen elke dinsdagmiddag luid toeterend en juichend door Ede reden......... B.S.! Mantel der liefde heet dat. Iemand weleens gehoord van: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:28 schreef Umm-Qasr het volgende:
En dat verhaal van feestende mokros op 11/9 bleek later een fabeltje te zijn ...![]()
Dit is mijn bron en dit is mijn link. En gelijk ga je van iets uit ...quote:edit , klopt dus :
[..]
. opvallend dat de TS dat weglaat in zijn OP.
ik kan me nog kwaad maken op die Marokkaanse geblondeerde tv doos en beroepsallochtoon, ben d'r naam kwijt, die op CNN beweerde dat moslims in Nederland niet dezelfde rechten hebben als niet moslims.
waar haalt dat wijf die onzin vandaan in godsnaam
Waarde Umm-Qasr, laten we eerlijk zijn, hebben we nou zo'n nieuwsbericht nodig om te weten dat we min of meer "ongewenst" aan het worden zijn hier in o zo nobele Westen? Ik denk het niet. Als ik als "Hoessein" wil solliciteren kan ik het wel vergeten, maar als ik dezelfde c.v. voorzie van de naam Jan Jaap of Dimitri stijgen mijn kansen op een goede baan en stevige Citroën C3 gestaagquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:37 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Dit is mijn bron en dit is mijn link. En gelijk ga je van iets uit ...![]()
http://www.nos.nl/nosjour(...)/150705_moslims.html
Vreemd toch dan dat zoveel Pakistani, Marokkanen en Chinezen (!) iets tegen Joden schijnen te hebben. Veel problemen met Joden daar zeker (aanslagen enzo)?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind dit dus echt kul. Staat totaal niet in verhouding met de problemen die andere landen hebben gehad; bv bomaanslagen waarbij veel onschuldige burgers zijn gedood.
In welke andere Westerse landen worden politici 24 uur per dag bewaakt en kunnen hun werk moeilijk of niet uitvoeren omdat ze bedreigd worden vanuit een bepaalde geloofsgroep waarvan ik de naam niet zal noemen?quote:Ik geloof verder niet dat die leraar in naam van het geloof is afgeslacht, en dat in andere landen bepaalde politici ook 24 uur bewaakt worden. Dat is tegenwoordig normaal in deze wereld, het is maar dat je het weet.
Er is dan ook nog een verschil tussen hoe er tegen opgeleide marokkanen en turken wordt aangekeken en tegen de ruziezoekers en luilakken die de hele dag op straat rondhangen..quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarde Umm-Qasr, laten we eerlijk zijn, hebben we nou zo'n nieuwsbericht nodig om te weten dat we min of meer "ongewenst" aan het worden zijn hier in o zo nobele Westen? Ik denk het niet. Als ik als "Hoessein" wil solliciteren kan ik het wel vergeten, maar als ik dezelfde c.v. voorzie van de naam Jan Jaap of Dimitri stijgen mijn kansen op een goede baan en stevige Citroën C3 gestaag²
wat een bullshitquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je haar wel goed verstaan Milagro, misschien bedoelde ze dat veel Nederlanders vinden dat Moslims niet dezelfde rechten mogen hebben?
In dat geval zat ze dus ook flink uit haar nek te lullenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je haar wel goed verstaan Milagro, misschien bedoelde ze dat veel Nederlanders vinden dat Moslims niet dezelfde rechten mogen hebben?
nee.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom haal jij Joden erbij?quote:Vreemd toch dan dat zoveel Pakistani, Marokkanen en Chinezen (!) iets tegen Joden schijnen te hebben. Veel problemen met Joden daar zeker (aanslagen enzo)?
Ik had het meer over politici in het algemeen, het is niet alleen in Nederland dat ze bescherming nodig hebben. Bush, Blair, weet ik veel wie. Het is niet allemaal meer zoals vroeger. Ik had het nu niet over moslims. Maar je hebt wel gelijk over Wilders en Hirshi Ali, hoewel ik het idee heb dat Wilders bij elke scheet aangifte doet. En daarna de media opzoeken natuurlijk.quote:In welke andere Westerse landen worden politici 24 uur per dag bewaakt en kunnen hun werk moeilijk of niet uitvoeren omdat ze bedreigd worden vanuit een bepaalde geloofsgroep waarvan ik de naam niet zal noemen?
Goed lezen. Ik insinueer niks. We hebben het over die Marokkaanse dame, wat die nu eigenlijk probeert te zeggen.quote:je insinueert hier dat de meeste Nederlanders niet alleen een hekel hebben aan buitenlanders, maar ook vinden dat ze geen rechten hebben.. pure onzin..
Dit klopt ivm de aangehaalde cijfers, kwestie van geduld voordat ook zij kennismaken.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Precies. Nog geen 50% van de nederlanders krijgt dagelijks te maken met Moslims.
Nou, ik merk anders dat in de meest afgelegen kutdorpjes waar zich geen enkele buitenlander begeeft men de mond er vol van heeft.quote:Dit klopt ivm de aangehaalde cijfers, kwestie van geduld voordat ook zij kennismaken.
Nee hoor, dat wisten we namelijk ook allang. Ik zou t liefst willen dat het anders was, maar ik weet wel hoe ik ben opgegroeid en wat mijn ideeen zijn/waren over andere culturen. Ik veroordeel dus niemand op basis van een vooroordeel of generalisatie. Alleen eigen ervaringen tellen zwaar, de rest schat ik op waarde zodra het langskomt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Okay, nu hebben we zwart op wit wat we al wisten. Wat gaan we eraan doen? Wijzen "dat zij het ook doen"?
Het was even een voorbeeld om aan te geven dat je blijkbaar toch een negatieve houding tegenover een bepaalde groep kunt hebben, ook als je niet direct met ze te maken hebt. Bedenk er dan nog even bij dat in die landen -voor zover ik weet- geen Jood onder het mom van zijn geloof allerlei ellende heeft veroorzaakt, en dan hoop ik dat het een beetje tot je door begint te dringen waarom een flink deel van de Nederlanders toch negatief kan staan tov Islamieten die inmiddels -in tegenstelling tot de Joden in de genoemde landen- ook een aanzienlijke groep in het land vormen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom haal jij Joden erbij?![]()
Ik heb het over de problemen die andere landen hebben met Moslims; namelijk (bom)aanslagen zoals Madrid, London en New York. Dan valt een doodgeschoten leraar en filmmaker wel mee, niet?
Bush en Blair zijn wereldleiders. Ik denk dat de gewone kamerleden van GB ook geen 24-uur per dag bescherming hebben.quote:Ik had het meer over politici in het algemeen, het is niet alleen in Nederland dat ze bescherming nodig hebben. Bush, Blair, weet ik veel wie. Het is niet allemaal meer zoals vroeger. Ik had het nu niet over moslims. Maar je hebt wel gelijk over Wilders en Hirshi Ali, hoewel ik het idee heb dat Wilders bij elke scheet aangifte doet. En daarna de media opzoeken natuurlijk.
Natuurlijk insinueer je wat. Jij wilt de Marokkaanse dame en Milagro woorden in de mond leggen zodat het beter in jouw straatje past.quote:Goed lezen. Ik insinueer niks. We hebben het over die Marokkaanse dame, wat die nu eigenlijk probeert te zeggen.
Jij hebt vast ook de mond vol van allerlei zaken waar je niet direct mee te maken hebt (zoals de meeste mensen).quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, ik merk anders dat in de meest afgelegen kutdorpjes waar zich geen enkele buitenlander begeeft men de mond er vol van heeft.
Dit vind ik op zich een goede ontwikkeling, want dit kan weer een beetje 'brotherhood' tussen amerika en china scheppen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:58 schreef Umm-Qasr het volgende:
Nederland negatief over moslims
In Azië is China met 50 procent het meest negatief.
Maar het is natuurlijk te begrijpen dat in die moslim landen BinLaden een held is. Die BinLaden(ervanuitgaande dat hij bestaat) vind ik dan nog het coolste van het stelletje, volgens mij is BinLaden de gematigste islamiet op aarde, alleen hij doet anders lijken om zieltjes te winnen voor zijn persoonlijke oorlog netzoals Bush alleen hij doet het met christendom, het is gewoon 1 grote poppenkast.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:58 schreef Umm-Qasr het volgende:
Bin Laden
Het onderzoek in de islamitische landen toont overigens ook aan dat de steun voor Osama bin Laden en het begrip voor zelfmoordaanslagen in de meeste moslimstaten scherp is gedaald. In Marokko heeft 26 procent van de ondervraagden nog veel of enig vertrouwen in Bin Laden. Twee jaar geleden was dat nog 49 procent. Ook in Turkije, Indonesië en Libanon is het geloof in Bin Laden aan het afnemen. In Jordanië en Pakistan daarentegen steeg het vertrouwen in Bin Laden van 55 naar 60, respectievelijk van 45 naar 51 procent.
In één woord![]()
Wil je me eens uitleggen waarom dat volgens jou beter in mijn straatje past?quote:Natuurlijk insinueer je wat. Jij wilt de Marokkaanse dame en Milagro woorden in de mond leggen zodat het beter in jouw straatje past.
Het is niet voor niets dat een hoop mensen Wilders niet al te serieus nemen en Hirshi Ali wel. Ik vind 'm gewoon een aandachtstrekker, een populistisch mannetje wat macht ruikt. En als ik in z'n schoenen zou staan, en zoals hem zou verkondigen hoe vreselijk ik het wel niet heb, zou ik er gewoon mee stoppen. Maar goed, we hebben het nu niet over Wilders.quote:Als je graag in Wilders schoenen wilt staan, laat je niet tegenhouden, zou ik zeggen. Bagataliseren vanaf de zijlijn is tenslotte zo makkelijk.
Dat is wel een heel belangrijk punt denk ik, vooral al die waardeloze mocro's uit het rifgebergte zorgen voor veel overlast.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat "onze Moslims" uit wat meer achtergebleven landen (Atlas/Oost-Turkije)komen dan de Moslims in de rest van Europa
Ook komen Moslims in bv. Frankrijk en Engeland vaak uit voormalige koloniën en is er een wat minder groot taal/cultuur verschil. Met Moslims die oorspronkelijk ui Indonesië kwamen waren er ook nooit problemen.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:18 schreef Tikorev het volgende:
In Turkije spreken ze in het algemeen ook niet van 'christenen', maar van 'gavur' en als je je wil weten wat voor lading dat heeft moet je voor de grap eens tegen een willekeurige marokkaan 'geitenneuker' zeggen, of tegen een turk 'hoerenjong' of tegen een neger 'nikker'.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:11 schreef Gia het volgende:
60 % van de Turken en Marokkanen in Turkije en Marokko hebben een slechte indruk van Christenen.
Slechts 50 % van de Nederlanders in Nederland hebben een slechte indruk van Moslims.
Valt dan nog mee.
Voor Frankrijk is dat voornamelijk Algerije en daar zijn ook enorme problemen mee. Zie de rellen van afgelopen nacht in de voorsteden van Parijs.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat "onze Moslims" uit wat meer achtergebleven landen (Atlas/Oost-Turkije)komen dan de Moslims in de rest van Europa
Ook komen Moslims in bv. Frankrijk en Engeland vaak uit voormalige koloniën en is er een wat minder groot taal/cultuur verschil. Met Moslims die oorspronkelijk ui Indonesië kwamen waren er ook nooit problemen.
Dat is dus onzin. De meeste moslims in bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje, Duitsland of België komen gewoon uit dezelfde streken.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
quote:Ook komen Moslims in bv. Frankrijk en Engeland vaak uit voormalige koloniën en is er een wat minder groot taal/cultuur verschil.
Treinkaping bijvoorbeeld?quote:Met Moslims die oorspronkelijk ui Indonesië kwamen waren er ook nooit problemen.
quote:
Ik ga NIKS (!!!!) veranderen. Zijn jullie dan blind ofzo, als er aanslagen zijn geweest komen er 100den Moslims op tv en andere media die volmondig de aanslagen afkeuren, en vervolgens roepen de meesten:"Ja, maar dat menen ze niet. We horen te weinig uit de eigen groep." Ik ga NOOIT maar dan ook NOOIT in de verdediging voor iets wat anderen hebben gedaan. Ik werk al, ik beheers de Nederlandse taal goed, zowel in woord als geschrift, ik kan een aardig balletje trappen, ik heb respect voor de Aboriginals, dus ik pas me 0,0 aan !quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:22 schreef zoalshetis het volgende:
tsja, wat zijn de moslims van plan om te gaan veranderen zodat ons beeld beter wordt?
De enige verdediging waar jij automatisch inschiet is als het gaat om misdaden van je moslim-broeders, maar dat waren we al van je gewend.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga NIKS (!!!!) veranderen. Zijn jullie dan blind ofzo, als er aanslagen zijn geweest komen er 100den Moslims op tv en andere media die volmondig de aanslagen afkeuren, en vervolgens roepen de meesten:"Ja, maar dat menen ze niet. We horen te weinig uit de eigen groep." Ik ga NOOIT maar dan ook NOOIT in de verdediging voor iets wat anderen hebben gedaan. Ik werk al, ik beheers de Nederlandse taal goed, zowel in woord als geschrift, ik kan een aardig balletje trappen, ik heb respect voor de Aboriginals, dus ik pas me 0,0 aan !²
Gaarne met concrete voorbeelden aankomen, zo niet, dan doe ik dit af als onzin op waterbasis, en wat je ervan vindt zal mij niet kunnen boeienquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
De enige verdediging waar jij automatisch inschiet is als het gaat om misdaden van je moslim-broeders, maar dat waren we al van je gewend.
'We' vragen nogal wat, want het lastige aan radicalisering (en dat is ons echte probleem) is dat de eerste stappen op weg daarheen door de gemiddelde moslim als positief worden gezien:quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:22 schreef zoalshetis het volgende:
tsja, wat zijn de moslims van plan om te gaan veranderen zodat ons beeld beter wordt?
nouja, het was niet op de sbs 6 precies gedoeld, maar meer om de bangmakerij wat het nieuws de laatste tijd doet.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:29 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ik begrijp de link even niet, De Tokkies en probleemwijken waren toch Nederlanders?
dat is dus duidelijk. prima. maar dan niet gaan miepen als de wereld te klein wordt. wij passen ons ook aan de moslims aan. gebedshuizen, hoofddoekjes, beelden die verwijderd moeten worden omdat er een stenen borst te zien is, theekransjes, het moeten missen van een filmmaker, overheidsgesubsidieerde moslim-organisaties, alles, maar dan ook alles wordt hier gedaan om het jullie ook maar een beetje naar de zin te maken. en wat krijgen we ervoor terug. een voortwoekerend klaagmonster dat steeds meer en meer wil. dank je wel!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga NIKS (!!!!) veranderen. Zijn jullie dan blind ofzo, als er aanslagen zijn geweest komen er 100den Moslims op tv en andere media die volmondig de aanslagen afkeuren, en vervolgens roepen de meesten:"Ja, maar dat menen ze niet. We horen te weinig uit de eigen groep." Ik ga NOOIT maar dan ook NOOIT in de verdediging voor iets wat anderen hebben gedaan. Ik werk al, ik beheers de Nederlandse taal goed, zowel in woord als geschrift, ik kan een aardig balletje trappen, ik heb respect voor de Aboriginals, dus ik pas me 0,0 aan !²
Ik denk niet dat het in de policy past om alle mails van één gebruiker te gaan quoten in één post.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gaarne met concrete voorbeelden aankomen, zo niet, dan doe ik dit af als onzin op waterbasis, en wat je ervan vindt zal mij niet kunnen boeien²
Dan ga je maar naar feedback, dat wilde ik zowiezo voorstellenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het in de policy past om alle mails van één gebruiker te gaan quoten in één post.
Ja ik begrijp het, vooral het programma Actienieuws heeft daar een handje vanquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nouja, het was niet op de sbs 6 precies gedoeld, maar meer om de bangmakerij wat het nieuws de laatste tijd doet.
Om zo het gevoel te geven "aan de kijkers thuis" dat hun dat niet overkomen is.
Aanslag daar, doden daar, blablabla
en dan denken de kijkers stiekum en onbewust, zo, gelukkig was ik daar niet bij
Ja, vaak in de volgende bewoordingen:quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ga NIKS (!!!!) veranderen. Zijn jullie dan blind ofzo, als er aanslagen zijn geweest komen er 100den Moslims op tv en andere media die volmondig de aanslagen afkeuren
Heb je daar een voorbeeld van? Zo niet>>>> onzinquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:37 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ja, vaak in de volgende bewoordingen:
En de Tokkie's, onze asociale soortgenoten, krijgen een eigen tv-show en een huis cadeau.quote:De Tokkies
Dat mag je zelf doen, aangezien je dat zelf vast het beste weetquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wil je me eens uitleggen waarom dat volgens jou beter in mijn straatje past?
Dat lijkt me vooralsnog vooral iets dat uit jouw gedachten komt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er zijn zat politici te vinden die jij en ik en anderen niet mogen. Dat doet verder niets af aan het feit dat bedreigingen van politici niet thuishoren in een democratie. Het kan tenslotte ook iemand zijn die jij wel mag, maar waarvan anderen vinden dat het een populistische mannetje is en er dan maar mee moet stoppen.quote:Het is niet voor niets dat een hoop mensen Wilders niet al te serieus nemen en Hirshi Ali wel. Ik vind 'm gewoon een aandachtstrekker, een populistisch mannetje wat macht ruikt. En als ik in z'n schoenen zou staan, en zoals hem zou verkondigen hoe vreselijk ik het wel niet heb, zou ik er gewoon mee stoppen. Maar goed, we hebben het nu niet over Wilders.
incident. snel vergeten en verder leven. nu weer on topic. in elk land heb je asociale autochtonen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En de Tokkie's, onze asociale soortgenoten, krijgen een eigen tv-show en een huis cadeau.![]()
Jup, en dat is een trieste zaak, daarom volg ik ook geen nieuws meer via de TV. Maar volg ik gewoon mijn eigen nieuws via de PC.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:36 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ja ik begrijp het, vooral het programma Actienieuws heeft daar een handje van
Als je eens wat minder naar die extemistische Al-Jazeera zou kijken en wat meer naar de NLse media dan zou je weten waar ik het over heb, extremistje.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je daar een voorbeeld van? Zo niet>>>> onzin²
Dus je hebt geen concreet voorbeeld? Jammer, post op waterbasis dusquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:40 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Als je eens wat minder naar die extemistische Al-Jazeera zou kijken en wat meer naar de NLse media dan zou je weten waar ik het over heb, extremistje.
Dikgedrukte hoort er m.i. ook bij, nu is je post completerquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Het is ook moeilijk om positief over de islam te zijn als niet gelovige, de kunst is het onderscheid te maken tussen het mens en de moslim en de islam
wat hij zegtquote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is dus duidelijk. prima. maar dan niet gaan miepen als de wereld te klein wordt. wij passen ons ook aan de moslims aan. gebedshuizen, hoofddoekjes, beelden die verwijderd moeten worden omdat er een stenen borst te zien is, theekransjes, het moeten missen van een filmmaker, overheidsgesubsidieerde moslim-organisaties, alles, maar dan ook alles wordt hier gedaan om het jullie ook maar een beetje naar de zin te maken. en wat krijgen we ervoor terug. een voortwoekerend klaagmonster dat steeds meer en meer wil. dank je wel!
Nee, zeg ik dat dan? Maar mijn mening, die ik hier in Nederland vrij mag verkondigen, is dat die Wilders een aandachtstrekkertje is. Politici maken nu eenmaal emotie's los. Of ik 'm nu in real life zou mogen of niet. Verder leg je me woorden in de mond die ik niet heb gezegd, want ik keur nergens bedreigingen aan politici goed.quote:Dat doet verder niets af aan het feit dat bedreigingen van politici niet thuishoren in een democratie
Ja, dat was de eerste gedachte die in me opkwam. Dat ze dat bedoelde. Jij hoeft dan niet meteen te denken dat ik zo denk. Het leek me namelijk wat vreemd te beweren op CNN dat Moslims niet dezelfde rechten hebben, want het ís niet zo en als het zo was geweest was de hele wereld er van op de hoogte geweest. Nederland, dat bekend staat als zo'n democratisch en tolerant land, maar alleen niet voor Moslims. Het klinkt al lachwekkend, waarom komt dat dan op CNN?quote:Dat lijkt me vooralsnog vooral iets dat uit jouw gedachten komt.
het onderzoek dat in vele landen gedaan is komt op cnn. en ja, nederland hoort daar ook bij.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, zeg ik dat dan? Maar mijn mening, die ik hier in Nederland vrij mag verkondigen, is dat die Wilders een aandachtstrekkertje is. Politici maken nu eenmaal emotie's los. Of ik 'm nu in real life zou mogen of niet. Verder leg je me woorden in de mond die ik niet heb gezegd, want ik keur nergens bedreigingen aan politici goed.
[..]
Ja, dat was de eerste gedachte die in me opkwam. Dat ze dat bedoelde. Jij hoeft dan niet meteen te denken dat ik zo denk. Het leek me namelijk wat vreemd te beweren op CNN dat Moslims niet dezelfde rechten hebben, want het ís niet zo en als het zo was geweest was de hele wereld er van op de hoogte geweest. Nederland, dat bekend staat als zo'n democratisch en tolerant land, maar alleen niet voor Moslims. Het klinkt al lachwekkend, waarom komt dat dan op CNN?
Extremistisch? Al-Jazeera? Heb ik in Egypte nog wat goeie Amerikaanse films op gezien.quote:Al-Jazeera
en weer krijgt de media de schuld voor de beeldvorming?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:59 schreef Captorr het volgende:
tja. zo'n sh*tonderzoek helpt nou niet echt de negatieve beeldvorming rondom moslims te verbeteren. altijd hetzelfde liedje. Wordt er moedeloos van..
Wil je dat nog ontkennen ? Met alle respect, het is naief om te denken dat dat niet zo isquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:06 schreef Captorr het volgende:
[..]
en weer krijgt de media de schuld voor de beeldvorming?
Waarom reageer je hier niet op BSB?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is dus duidelijk. prima. maar dan niet gaan miepen als de wereld te klein wordt. wij passen ons ook aan de moslims aan. gebedshuizen, hoofddoekjes, beelden die verwijderd moeten worden omdat er een stenen borst te zien is, theekransjes, het moeten missen van een filmmaker, overheidsgesubsidieerde moslim-organisaties, alles, maar dan ook alles wordt hier gedaan om het jullie ook maar een beetje naar de zin te maken. en wat krijgen we ervoor terug. een voortwoekerend klaagmonster dat steeds meer en meer wil. dank je wel!
je spreekt jezelf tegen, of ik snap je gewoon niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:12 schreef Yildiz het volgende:
eerlijk is eerlijk, zo "wordt je wel geleerd" dat die en die bevolkingsgroepen gewelddadiger zijn.
Dat dat procentueel zo gezien is, boeje.
Maar het klinkt zo leuk.
Die media die jarenlang nooit durfde te zeggen dat er de misdaad wederom door een allochtoon was gepleegd?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en weer krijgt de media de schuld voor de beeldvorming?
Ach, ik zie elke aanslag gepleegd worden door een moslim dat zegt voor mij genoeg. Ik heb geen statistieken nodig om te laten zien wat ik al wist. Niet elke moslim is een terrorist, maar elke terrorist is wel een moslim.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:12 schreef Yildiz het volgende:
eerlijk is eerlijk, zo "wordt je wel geleerd" dat die en die bevolkingsgroepen gewelddadiger zijn.
Dat dat procentueel zo gezien is, boeje.
Maar het klinkt zo leuk.
Wat is het doel van het nieuws, om mensen alsmaar te laten zien dat er weer een paar moslims wat kwaad deden? Helemaal aan de andere kant van de wereld?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je spreekt jezelf tegen, of ik snap je gewoon niet.
Kom nou, dat was nog voor mijn tijd. Tenminste, wel in mijn krant en wel op mijn TV.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:15 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Die media die jarenlang nooit durfde te zeggen dat er de misdaad wederom door een allochtoon was gepleegd?![]()
Ik krijg bijna het idee dat troll een troetelnaampje is, zovaak als dat gebruikt wordt(vooral met dubbel L)quote:
ik vind het van een brutale naiviteit getuigen om te denken dat de media de schuild heeft aan de negatieve beeldvorming. denk dat de moslims het vooral bij henzelf en hun onverenigbare interpretatie van een boek moeten gaan zoeken.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Wil je dat nog ontkennen ? Met alle respect, het is naief om te denken dat dat niet zo is
ik weet niet met welke slachtofferbril jij naar je lichtbuis zit te kijken, maar ik zie ook gewoon nieuws waar ik wel vrolijk van wordt. moslim is blijkbaar genoeg om altijd negatief in het nieuws te komen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat is het doel van het nieuws, om mensen alsmaar te laten zien dat er weer een paar moslims wat kwaad deden? Helemaal aan de andere kant van de wereld?
Weer dat gevoel geven van "gelukkig was ik daar niet bij"
Zodat de kijkers blijven kijken? Want je krijgt zoveel kijkers op die manier.
Waarom niet gewoon een beetje ander nieuws, wat vooruitboekingen in de technologie of agrarische tak. Waarom niet eens laten zien dat een burger een leuke vinding heeft gedaan, waarom niet eens wat nieuws dat men medische wiet teelt? Nee dat is weer te lokaal.
Ja leuk (gaat wel offtopic zo, maar dit is IMO gewoon 1 van de oorzaken van heel de teringzooi)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |