abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2005 @ 10:43:21 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28824016
Ik las net op de frontpage dat bidden statistisch gezien niet uitmaakt als het om de kans op genezing bij het ondergaan van hartoperaties gaat:
quote:
Gebeden voor mensen die een hartoperatie ondergaan maken de kans op genezing niet groter. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek onder 748 patiënten, die op het punt stonden onder plaatselijke verdoving een slagaderlijke hartoperatie met een catheter te ondergaan. Begeleiding aan bed blijkt daarentegen de overlijdenskans wel iets te verlagen.

De groep patiënten was onderverdeeld in gelovigen waarvoor door anderen op afstand werd gebeden, en mensen voor wie niemand zich tot de goden wendde. Na zes maanden bleek dat er geen wezenlijk verschil was tussen de twee groepen patiënten. Een vergelijkbaar aantal mensen was overleden, had een hartaanval gehad of moest opnieuw worden opgenomen in het ziekenhuis.
Bidden kun je zien als mind power. Een geloofsovertuiging, een ritueel, in ieder geval iets dat met behulp van denken je lichaam zou moeten beïnvloeden. Direct of indirect. In mijn visie kunnen rituelen/handelingen gebruikt worden om een bepaalde overtuiging 'kracht' bij te zetten. Gezien het bovenstaande onderzoek lijkt dit niet altijd te werken. Aan de andere kant werken placebo's wel degelijk en dat is ook een vorm van power of the mind.

Waarom werkt het soms wel en soms niet? Ligt het aan je geloof? Hoe krachtig kan denken zijn?

Please press the issue
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_28824556
Wel, ik denk dat het belangrijkste punt hierbij is dat ik vermoed dat de patiënten waarvoor gebeden werd dit niet wisten. (Ik kan dat niet opmaken uit het artikel maar ik neem het aan). Wanneer mensen het wel weten of zélf een sterke geest hebben, werkt dit direct door.

Toch geloof ik wel in de kracht van de geest op afstand. Ik heb teveel dingen meegemaakt waarbij ik aan een persoon dacht en dat ik die persoon dan binnen een half uur "toevallig" te spreken kreeg. Zonder het zelf op te zoeken overigens.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 11:14:08 #3
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28824922
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:02 schreef JohnDDD het volgende:
Wel, ik denk dat het belangrijkste punt hierbij is dat ik vermoed dat de patiënten waarvoor gebeden werd dit niet wisten. (Ik kan dat niet opmaken uit het artikel maar ik neem het aan).
Erg goed punt. Ik interpreteerde het in eerste instantie anders idd.

Ik geloof ook wel in die zogenaamde 'kracht van het denken' maar hoe krachtig is zoiets? Welke factoren hebben invloed? Kan iedereen het of werkt het bv bij rationalisten per definitie niet?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_28825686
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:14 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Erg goed punt. Ik interpreteerde het in eerste instantie anders idd.

Ik geloof ook wel in die zogenaamde 'kracht van het denken' maar hoe krachtig is zoiets? Welke factoren hebben invloed? Kan iedereen het of werkt het bv bij rationalisten per definitie niet?
Sociologisch gezien is wel bewezen dat bidden voor anderen helpt, maar dan gaat het volgens mij vooral om mensen die weten dat er voor hen gebeden wordt. Dit heeft ook gewoon een soort placebo effect.

Misschien is het wel noodzakelijk dat je je begeeft in bepaalde kringen. Ik kan me voorstellen dat het voor een Amerikaan meer doet dat er voor hem gebeden wordt dan voor een Nederlander. Amerikanen staan daarvoor wat meer open lijkt me.

Maar het hoeft niet noodzakelijkerwijs met God of spiritualiteit te maken te hebben. Sommige mensen hebben van zichzelf een enorme geesteskracht. De Tour de France is nu weer bezig; Lance Armstrong probeert dit jaar voor de zevende keer op rij de Tour te winnen nadat hij in 1996 gediagnosticeerd werd met kanker. Dat is een enorme sterke man qua geest en hij heeft altijd geprobeerd positief te blijven.

Dan kan het voor een rationeel iemand ook werken. Ik denk dat het wel midner zin heeft om voor een rationeel iemand te gaan bidden (in de gevallen waarin mensen op de hoogte zijn, volgens het onderzoek heeft het anders helemaal geen zin).

Overigens lijkt me zo'n onderzoek wel vrij lastig, alle patiënten zijn anders, en de grootte van de groep is ook erg belangrijk. Een écht eerlijk onderzoek is misschien niet mogelijk; je zou een onderzoek moeten houden op hetzelfde moment, in hetzelfde ziekenhuis. Immers; andere ziekenhuizen hebben andere statistieken, andere jaargetijden hebben andere statistieken, en er is altijd technologische vooruitgang etc. Maar het lijkt me niet dat er in één ziekenhuis genoeg patiënten zijn voor een goed onderzoek.
pi_28826241
Ik vraag me af of het verschil aangetoond kan worden als patienten wel weten dat er voor ze gebeden wordt. Maar ook of er verschil is als ze voor zichzelf bidden.

Dan is er daarbinnen ook nog een verschil.
Bid iemand om de kracht in zichzelf naar boven te halen of bid iemand met een vraag om genezing naar een andere entiteit. Zonder daar zelf mede verantwoordelijkheid voor te nemen.
Er zullen mensen zijn die zeggen dat het niks uitmaakt.
Ik denk dat heel veel afhangt van de vraagstelling. Zou dat ooit onderzocht zijn?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 15 juli 2005 @ 12:24:48 #6
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28826949
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:39 schreef JohnDDD het volgende:
Dan kan het voor een rationeel iemand ook werken.
Dat ben ik idd wel met je eens.
quote:
Overigens lijkt me zo'n onderzoek wel vrij lastig, alle patiënten zijn anders, en de grootte van de groep is ook erg belangrijk. Een écht eerlijk onderzoek is misschien niet mogelijk; je zou een onderzoek moeten houden op hetzelfde moment, in hetzelfde ziekenhuis. Immers; andere ziekenhuizen hebben andere statistieken, andere jaargetijden hebben andere statistieken, en er is altijd technologische vooruitgang etc. Maar het lijkt me niet dat er in één ziekenhuis genoeg patiënten zijn voor een goed onderzoek.
Nou ja als je 5 gelovigen en 5 ongelovigen bij het ene ziekenhuis neerzet en weer 5 om 5 bij een ander ziekenhuis, etc. dan kun je het wel vergelijken. Mocht er echter uitkomen dat bidden haske goed werkt dan kun je nog afvragen wat de correlatie precies is. Sommige religies schenken eens in de zoveel tijd wijn in de kerk. Wie weet is dat nu net het wondermiddel om maar even overdreven aan te geven wat ik bedoel.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 12:26:56 #7
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28827016
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:59 schreef nokwanda het volgende:
Ik vraag me af of het verschil aangetoond kan worden als patienten wel weten dat er voor ze gebeden wordt. Maar ook of er verschil is als ze voor zichzelf bidden.
Ik ook. Het medische placebo effect zelf is op veel vlakken aangetoond als zijnde "het bestaat".
quote:
Bid iemand om de kracht in zichzelf naar boven te halen of bid iemand met een vraag om genezing naar een andere entiteit. Zonder daar zelf mede verantwoordelijkheid voor te nemen.
Er zullen mensen zijn die zeggen dat het niks uitmaakt.
Ik denk dat heel veel afhangt van de vraagstelling. Zou dat ooit onderzocht zijn?
Het zou me niet verbazen alhoewel het minder makkelijk is om geld voor zo'n onderzoek te krijgen lijkt me.
pi_28827937
Een tijdje terug kwam ik iemand tegen waarvan het kind was overleden. De man had geen enkel geloof. Maar dan ook echt totaal atheistisch. De vrouw niet. Zij was christen. De vrouw kon omgaan met haar verlies. De man totaal niet.
Ik vond het typerend. Hetzelfde kan gelden voor gezondheid.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:06:06 #9
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28828100
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 12:59 schreef nokwanda het volgende:
Een tijdje terug kwam ik iemand tegen waarvan het kind was overleden. De man had geen enkel geloof. Maar dan ook echt totaal atheistisch. De vrouw niet. Zij was christen. De vrouw kon omgaan met haar verlies. De man totaal niet.
Ergens heel typerend ja. Dat verschil in mensen. Nu is geloof idd iets dat compleet kan ombuigen. Ik ken mensen die puur atheïstisch zijn geworden (eerst waren ze heel gelovig) door wat ze hebben meegemaakt. Ik begrijp dat wel.
pi_28828202
Of dat heel positief is aan geloof; ik denk het wel. Het is fijn als je onbevangen kunt geloven; immers als het klopt, dan klopt het en als het niet klopt, dan leef je waarschijnlijk maar één keer en dan heb je nooit teveel pijn gehad van dingen. Maar geloven is gewoon niet voor iedereen mogelijk; voo rmensen die erdoorheen kijken bedoel ik.
  maandag 25 juli 2005 @ 21:06:29 #11
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29122632
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:43 schreef livEliveD het volgende:
Ik las net op de frontpage dat bidden statistisch gezien niet uitmaakt als het om de kans op genezing bij het ondergaan van hartoperaties gaat:
[..]

Bidden kun je zien als mind power. Een geloofsovertuiging, een ritueel, in ieder geval iets dat met behulp van denken je lichaam zou moeten beïnvloeden. Direct of indirect. In mijn visie kunnen rituelen/handelingen gebruikt worden om een bepaalde overtuiging 'kracht' bij te zetten. Gezien het bovenstaande onderzoek lijkt dit niet altijd te werken. Aan de andere kant werken placebo's wel degelijk en dat is ook een vorm van power of the mind.

Waarom werkt het soms wel en soms niet? Ligt het aan je geloof? Hoe krachtig kan denken zijn?

Please press the issue [afbeelding]
Ik denk dat de power of the mind enorm is.

Je noemt zelf al het placebo effect.
Mijn oma zit serieus iedere week bij de huisarts. Ze denkt al jaren dat ze dood gaat, maar als ze naar de markt wil dan huppelt ze naar haar fiets springt erop en rijdt weg
Ik denk dat het begonnen is als een soort aandachttrekkerij, maar ik moet eerlijk bekennen dat ze op den duur er ook slechter uit begon te zien.
Ze had zichzelf dus "ziek" gepraat. niet dat ze daadwerkelijk een ziekte had, maar de symptomen had ze wel ( en die waren dus ook echt voor haar lichaam)
Eens in de zoveel tijd wat loze pilletjes van de huisarts krijgen haar er telkens weer bovenop. ( een poos later heeft ze wel weer wat anders bedacht maar goed )

Voodoo (niet de cultuur op zich, maar echt het bedrijven ervan zoals de meeste mensen het kennen) e.d. zijn zoals ik het zie ook een soort "power of the mind", weliswaar visueel gemaakt door degene die het bedrijft, maar de kracht zit hem in zijn/haar geest denk ik.
Net als vervloekingen. En serieus ik geloof dat het werkt in veel gevallen.

waarom het niet altijd werkt ?
Waarom krijg je niet altijd je appelmoespot open als je toch hetzelfde doet als anders ?
( draaien aan de deksel )
Soms zijn dingen gewoon niet "ment to be" of er is iets anders dat meespeelt en sterker is.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29141473
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:43 schreef livEliveD het volgende:

Waarom het soms wel werkt en soms niet is moeilijk te zeggen. Zoals Mirage al zei: "Soms zijn dingen gewoon niet "ment to be" of er is iets anders dat meespeelt en sterker is." Ik heb die ervaring ook wel eens als ik mensen Reiki geef, soms is het lichaam erg ontvankelijk voor genezing, soms helemaal niet of minder. Waarom dat zo is? Misschien probeert het lichaam zelf iets te doen, is het 'nodig' om ziek te zijn. Of misschien probeert de geest wat te doen, of misschien is het leven voor een persoon gewoon voorbij op een bepaald punt en is genezing niet nodig.

Denkkracht en geloof zijn hele sterke zaken die zeker veel invloed uit kunnen oefenen. In sommige gevallen is genezing ermee mogelijk of soms alleen maar het lichter maken van de pijnlijke lasten. Ik vraag me wel af waarom in het onderzoek in de OP mensen van buitenaf hebben gebeden voor die persoon en niet de testpersonen zelf? Het maakt niet uit hoeveel mensen voor je bidden maar als je lichaam niet ontvankelijk is voor die denkkracht dan heeft het volgens mij nog geen zin (het kan zelfs een averechts effect hebben om iemand proberen te genezen die geen genezing wil). Die mensen moeten het zelf willen. Je eigen instelling, bidden en denkkracht heeft daarom veel meer invloed vermoed ik. Je eigen denkkracht is het meest direct. Indirect heeft ook invloed mits dat overenkomstig is met wat 'goed' is voor jou op dat moment en jouw keuze daarover.

Volg je het nog Live?
pi_29142028
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:06 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk dat de power of the mind enorm is.

Je noemt zelf al het placebo effect.
Mijn oma zit serieus iedere week bij de huisarts. Ze denkt al jaren dat ze dood gaat, maar als ze naar de markt wil dan huppelt ze naar haar fiets springt erop en rijdt weg
Ik denk dat het begonnen is als een soort aandachttrekkerij, maar ik moet eerlijk bekennen dat ze op den duur er ook slechter uit begon te zien.
Ze had zichzelf dus "ziek" gepraat. niet dat ze daadwerkelijk een ziekte had, maar de symptomen had ze wel ( en die waren dus ook echt voor haar lichaam)
Eens in de zoveel tijd wat loze pilletjes van de huisarts krijgen haar er telkens weer bovenop. ( een poos later heeft ze wel weer wat anders bedacht maar goed )

Voodoo (niet de cultuur op zich, maar echt het bedrijven ervan zoals de meeste mensen het kennen) e.d. zijn zoals ik het zie ook een soort "power of the mind", weliswaar visueel gemaakt door degene die het bedrijft, maar de kracht zit hem in zijn/haar geest denk ik.
Net als vervloekingen. En serieus ik geloof dat het werkt in veel gevallen.

waarom het niet altijd werkt ?
Waarom krijg je niet altijd je appelmoespot open als je toch hetzelfde doet als anders ?
( draaien aan de deksel )
Soms zijn dingen gewoon niet "ment to be" of er is iets anders dat meespeelt en sterker is.
Over vervloekingen en voodoo.......
Ik geloof absoluut in the power of mind.
Waar het vervloekingen betreft: dan zou het moeten gaan om degene die de vervloeking uitspreekt. Vandaar ook dat het altijd naar je terug zal keren als je slecht doet.
Want hoe kan het anders zijn dat de persoon die niet weet dat ie vervloekt is toch de negatieve gevolgen van de vervloeking kan voelen?
Dan moet het wel de wilskracht van de vervloeker zijn. De schaduwzijde daarvan; de negatieve gedachte terwijl je positief zou moeten denken, is hetgeen er terugkeert naar de vervloeker. Behalve als de vervloekte een goed schild heeft waar het meeste op afketst. Dan keert de hele lading terug. Maar die wordt tegelijk ook de ether in gescattered waardoor er negatieve delen rondvliegen.

Vaag verhaal, he
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:23:09 #14
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29146185
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:53 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Over vervloekingen en voodoo.......
Ik geloof absoluut in the power of mind.
Waar het vervloekingen betreft: dan zou het moeten gaan om degene die de vervloeking uitspreekt. Vandaar ook dat het altijd naar je terug zal keren als je slecht doet.
Want hoe kan het anders zijn dat de persoon die niet weet dat ie vervloekt is toch de negatieve gevolgen van de vervloeking kan voelen?
Dan moet het wel de wilskracht van de vervloeker zijn. De schaduwzijde daarvan; de negatieve gedachte terwijl je positief zou moeten denken, is hetgeen er terugkeert naar de vervloeker. Behalve als de vervloekte een goed schild heeft waar het meeste op afketst. Dan keert de hele lading terug. Maar die wordt tegelijk ook de ether in gescattered waardoor er negatieve delen rondvliegen.

Vaag verhaal, he
Nee, dat is precies dat ik bedoel

Ik ken een meisje (niet zo heel goed), dat meisje en een jongeman gingen met elkaar om..behoorlijk serieus. De ouders van de jongen zagen het helemaal zitten en hadden met de ouders van het meisje al van alles uitgestippeld.
Om de één of andere reden wilde dat meisje de relatie niet doorzetten. (tsja verliefdheid kan over gaan of je leert iemand kennen op een manier die je niet had gewild en ook dan is de relatie 9 van de 10 keer over) .
De jongen accepteerde dit niet, de familie van de jongen zei ook tegen het meisje dat dit niet zomaar kon. Ze hebben haar een ring gegeven (verjaardag ofzo), die ring droeg ze.
Het meisje is ontzettend ziek geworden. Na een periode van steeds zieker worden zei een man "je moet die ring af doen meisje".
Ze heeft dit gedaan.... je raadt het al
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29147034
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:23 schreef Mirage het volgende:

[..]

Nee, dat is precies dat ik bedoel

Ik ken een meisje (niet zo heel goed), dat meisje en een jongeman gingen met elkaar om..behoorlijk serieus. De ouders van de jongen zagen het helemaal zitten en hadden met de ouders van het meisje al van alles uitgestippeld.
Om de één of andere reden wilde dat meisje de relatie niet doorzetten. (tsja verliefdheid kan over gaan of je leert iemand kennen op een manier die je niet had gewild en ook dan is de relatie 9 van de 10 keer over) .
De jongen accepteerde dit niet, de familie van de jongen zei ook tegen het meisje dat dit niet zomaar kon. Ze hebben haar een ring gegeven (verjaardag ofzo), die ring droeg ze.
Het meisje is ontzettend ziek geworden. Na een periode van steeds zieker worden zei een man "je moet die ring af doen meisje".
Ze heeft dit gedaan.... je raadt het al
Tja..... een ring, uitgerekend een ring... symbool van het oneindige.....
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_29240324
Tja the power of the mind.

Ik geloof dat die immens is. Er zijn hier al verschillende dingen aangehaald die hetzelfde zeggen.
Als je in bidden gelooft helpt het bidden. Ik zie dat als een maniervan positief denken.

Wat me aan bovenstaande dingen nog meer opvalt dan "The power of mind" is het volgende onderdeeltje: Geloof. Zonder geloof kom je er niet. Wat je ook gelooft. Als je geloof sterk genoeg is, is het waar (al is het het slechts in je eigen hoofd, wat ook heel erg naar psychose kan wijzen, maar toch).

Door positief denken of een manier van heb ik mezelf weten te veranderen (verbeteren). Ik was er vroeger van overtuigd dat ik te verlegen was om mensen aan te spreken en een leuke conversatie mee op te bouwen. Als anderen dat niet deden, dan kwam er gewoon geen gesprek...
Op een bepaald moment was ik dat beu. Ik begon anders te denken, in de zin van. Ik hoef niet verlegen te zijn. Ik ben niet verlegen. Mensen aanspreken is geen enkel probleem, zij gaan er waarschijnlijk vanuit dat ik hen aanspreek. Op die manier heb ik er veel nieuwe vrienden bij gekregen, die ik anders nooit had gehad.

Geloof in de kracht van jezelf... en in de gezamelijke kracht van een gemeenschap... De media hebben hier een enorme invloed op (zolang de meeste mensen hun eigen kracht niet inzien)...
What to think or what not to think... THAT's the question
  vrijdag 29 juli 2005 @ 17:26:42 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29240655
Bij depressie kun je kiezen tussen medicatie of denken en therapy.

Ik heb gekozen voor medicatie maar nu kan ik het met denken. Met denken kan alles.

Bidden heb ik nooit gedaan omdat ik liever op mijn eigen kracht vertrouwde. Heb wel gebeden tijdens depressie maar kreeg nooit antwoord dus heb het toen maar zelf gedaan.

Heb dus wel gebeden maar ik geloof niet erin. Ik geloof ook niet zo in die rituelen in de kerk. Vind het maar wazig allemaal Alsof die wierrook mij geneest, alsof al die hosties mij beter maken?

Nee als mens moet je het zelf doen door positief te denken. Positief denken

De enige optie op succes.

Biechten heeft ook geen zin. Je kunt wel leren van je fouten maar door alleen maar je fouten toe te geven schiet niet op. Vooral niet als de biecht afnemer zwijgt als het graf. Dan kun je beter tegen de muur aanlullen.

De kerk is een beetje lui vind ik. En valt tevens te vaak in de herhaling. En ze draaien saaie muziek. Altijd die kerkorgels. Wat schiet dat nu op? Dat ze goede muziek gaan draaien waar mensen blij van worden.

Kunnen ze beter een goede drive in show aanbieden of een rammstein concert of wat dan ook.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_29242177
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 17:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Bij depressie kun je kiezen tussen medicatie of denken en therapy.

Ik heb gekozen voor medicatie maar nu kan ik het met denken. Met denken kan alles.

Bidden heb ik nooit gedaan omdat ik liever op mijn eigen kracht vertrouwde. Heb wel gebeden tijdens depressie maar kreeg nooit antwoord dus heb het toen maar zelf gedaan.

Heb dus wel gebeden maar ik geloof niet erin. Ik geloof ook niet zo in die rituelen in de kerk. Vind het maar wazig allemaal Alsof die wierrook mij geneest, alsof al die hosties mij beter maken?

Nee als mens moet je het zelf doen door positief te denken. Positief denken

De enige optie op succes.

Biechten heeft ook geen zin. Je kunt wel leren van je fouten maar door alleen maar je fouten toe te geven schiet niet op. Vooral niet als de biecht afnemer zwijgt als het graf. Dan kun je beter tegen de muur aanlullen.

De kerk is een beetje lui vind ik. En valt tevens te vaak in de herhaling. En ze draaien saaie muziek. Altijd die kerkorgels. Wat schiet dat nu op? Dat ze goede muziek gaan draaien waar mensen blij van worden.

Kunnen ze beter een goede drive in show aanbieden of een rammstein concert of wat dan ook.
medicatie verandert ook je denken wel
zonder gedachten ontstaat er geen depressie
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:38:32 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29242343
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 18:32 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

medicatie verandert ook je denken wel
zonder gedachten ontstaat er geen depressie
Medicatie is rustgevend. Meditatie las ik in eerste instantie. Maar die 2 kun je makkelijk samen gebruiken.

Door de medicatie ben ik in staat geweest om het positieve op te zoeken, het negatieve is weg gewerkt en verdoofd. Doordat het negatieve verdoofd was kon het positieve meer naar boven komen.
pi_29244650
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 18:38 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Medicatie is rustgevend. Meditatie las ik in eerste instantie. Maar die 2 kun je makkelijk samen gebruiken.

Door de medicatie ben ik in staat geweest om het positieve op te zoeken, het negatieve is weg gewerkt en verdoofd. Doordat het negatieve verdoofd was kon het positieve meer naar boven komen.
Ja dat verandert je denken dus ook wel
zonder denken ook geen gevoelens
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:55:41 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29244842
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:50 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja dat verandert je denken dus ook wel
zonder denken ook geen gevoelens
Gevoelens zijn slecht vind je? Of vat ik dat verkeerd op?

Ik vind gevoelens slecht. Ik heb liever een staat van dienst. Ik bedoel. Ik wil een staat hebben. Ik wil me in een state of mind voelen. Foutje, ik wil in een state of mind zijn en dus niet voelen Voelen mag niet, is verboden. To be or not to be. Dan wil ik het "be" hebben. In een permanente staat zijn.

Gevoelens zorgen dat mijn state of mind verziekt wordt.

In principe zorgen gevoelens alleen maar voor ellende.

Ik wil zowel geen negatieve als positieve gevoelens. En waarom, omdat je wanneer je positieve gevoelens hebt vanzelf negatieve gevoelens krijgt. Die 2 hangen samen als een ziekte.

Ik wil dat mijn ziel in orde is. Is mijn ziel in orde dan zit het goed.

Ik wil dus onafhankelijk zijn van gevoel. Dat wil zeggen het hele gevoel uitzetten en nooit meer laten terug keren. Dat is de enige manier dat ik gelukkig kan zijn en blijven.
pi_29245117
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:55 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Gevoelens zijn slecht vind je? Of vat ik dat verkeerd op?

Ik vind gevoelens slecht. Ik heb liever een staat van dienst. Ik bedoel. Ik wil een staat hebben. Ik wil me in een state of mind voelen.

Gevoelens zorgen dat mijn state of mind verziekt wordt.

In principe zorgen gevoelens alleen maar voor ellende.

Ik wil zowel geen negatieve als positieve gevoelens. En waarom, omdat je wanneer je positieve gevoelens hebt vanzelf negatieve gevoelens krijgt. Die 2 hangen samen als een ziekte.

Ik wil dat mijn ziel in orde is. Is mijn ziel in orde dan zit het goed.

Ik wil dus onafhankelijk zijn van gevoel. Dat wil zeggen het hele gevoel uitzetten en nooit meer laten terug keren. Dat is de enige manier dat ik gelukkig kan zijn en blijven.
Nou dat is niet wat ik zeg. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ... mijn bureau ... niet kan denken...en dus ook geen gevoelens heeft. Dat is gewoon een constatering, wat niet denkt voelt niet. Dus op het moment dat je depressief bent, dat je je rot voelt, dan zijn gedachten daarvan op zich de schuldige. Gedachten kun je wel uitzetten - drank, drugs, seks, slapen - maar dan leef je niet echt meer, en das ook zo vervelend.

Daarom kun je met medicatie - of misschien wel meditatie - gedachtenpatronen doorbreken waardoor je depressief wordt. Want ik denk niet dat het gedachten op zích zijn, maar meer verkeerde gedachtepatronen.

Of gevoelens slecht zijn...ik denk het niet. Voor mij in elk geval niet. Misschien is het beter om ze te laten bestaan dan ze te onderdrukken.

Als je gevoelens onderdrukt of zelfs ontkent dat ze bestaan, kan dat wel eens zijn weerslag gaan hebben. Dat is alsof Regilio Tuur tegen je praat en je zegt niks terug, dan krijg je ook een klap op je bek.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:11:21 #23
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29245353
Nou, ik weet niet. Ik heb me nog niet verdiept in Mind body and soul. Maar ik wil wel een perfecte combinatie hebben. En over Regilio Tuur maak ik me niet druk Komt hij op me af op straat dan negeer ik hem alsnog mocht hij agressief zijn. Beste is om agressie te negeren.

Het denken. To be or not to be.

Ik twijfel tussen die 2.

Misschien zit de oplossing ertussen in.

To be...kan veel zijn.

Not to be ...kan ook veel zijn.

Toch maar eens een keer shakespeare gaan lezen. Hoewel ik alleen de conclusie wil zien. Ik wil niet het hele verhaal doorlezen.
pi_29245558
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Nou, ik weet niet. Ik heb me nog niet verdiept in Mind body and soul. Maar ik wil wel een perfecte combinatie hebben. En over Regilio Tuur maak ik me niet druk Komt hij op me af op straat dan negeer ik hem alsnog mocht hij agressief zijn. Beste is om agressie te negeren.

Het denken. To be or not to be.

Ik twijfel tussen die 2.

Misschien zit de oplossing ertussen in.

To be...kan veel zijn.

Not to be ...kan ook veel zijn.

Toch maar eens een keer shakespeare gaan lezen. Hoewel ik alleen de conclusie wil zien. Ik wil niet het hele verhaal doorlezen.
Je kunt Tuur wel negeren maar dan heb je wel een pijnlijke kaak. Zo gaat het denk ik ook met gevoelens.

Gevoelens zijn in feite de uitkomst van het betrekken van gedachten op onszelf. Stel een man en een vrouw hebben een relatie, en zij verbreekt de relatie, dan denkt hij "de relatie is verbroken" en omdat hij dat op zich zelf betrekt krijgt hij daar een negatief gevoel bij.

Dat soort gevoelens van verdriet, twijfel, liefde, misschien zijn dat wel gevoelens die niet bevorderlijk zijn voor onze geestesgesteldheid, hetzij meteen, hetzij op de lange duur. Aan de andere kant; je moet ook niet willen ontkennen dat je behoefte hebt aan liefde, of liefde voelt, of dat je verdriet voelt. Gevoelens ontkennen of wegdrukken heeft geen zin. Gevoelens voorkomen kan wel denk ik.
pi_29245668
Ik lees hier nou over voodoo en vervloekingen ... maar ik heb toch altijd onthouden dat hetgeen je een ander toewenst, je uiteindelijk zelf zal terugkrijgen ?

En dan de vergelijking tussen bidden en placebo's ... als het effect van placebo's reeds aangetoond is, wil dat toch ergens zeggen dat het idd de persoon/de mind zelf is die het doet ... als je dit doortrekt naar bidden zou ik geneigd zijn te stellen dat je dan idd je eigen "krachten" oproept.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:34:12 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29246041
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:18 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Je kunt Tuur wel negeren maar dan heb je wel een pijnlijke kaak. Zo gaat het denk ik ook met gevoelens.
Denk je dat ik bang ben voor Tuur

Nee dan heb je het mis. Ik ben niet bang voor agressieve mensen. Ik zal tegen hem zeggen dat ie zich moet leren gedragen en daar blijft het bij. Agressieve mensen als Davids en Tuur moet je de les lezen en je moet zulke mensen niet hun gang laten gaan want dan wordt het van kwaad tot erger.

Mocht Tuur mij uitdagen tot een gevecht dan leer ik hem de kneepjes van Oosterse vechtsport bij. Heb dat nooit beoefend maar ik weet nu al dat ik met 1 simpele relaxte beweging hem kan uitschakelen. En dan doe ik hem niet eens pijn.

Verder wil ik goed in mijn karma zitten en laat ik me niet graag uit mijn karma halen. Ook niet door agressieve mensen op straat dus.

Boksen is geen vechtsport. Ik bedoel. Geen effectieve manier om jezelf te verdedigen. Je kunt bij boksen zo door de verdediging heen breken. Worstelen en Judo zet meer zoden aan de dijk. En is tevens niet zo agressief. Maar wel efficient

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 29-07-2005 20:39:16 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:49:58 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29246523
Ontopic ff.

Als je je mind gebruikt met bewegingen dan beheers je de Oosterse vechtsport dus. Ninja? In ieder geval kun je dan in het donker perfect functioneren en ben je bijna een moordmachine alleen schakel je de vijand anders uit. Je kunt de vijand verdoven en nog meer. Vermoorden is niet toegestaan, uitschakelen wel.

Een simpele beweging. En laat dan maar een Tuur komen met zijn vuisten Je zou zelfs met gedachtes je vijand kunnen beheersen maar dan ben je onverslaanbaar. En dat kan alleen gebruikt worden bij nood, als je in nood zit. Anders werkt dat niet. Bij gevaar zou je moeten inschakelen en de vijand moeten uitschakelen.

Ik vind boksen dus een lachwekkende "sport".
pi_29246627
Onthoud dat je de vuistslag van het gevoel niet altijd aan ziet komen. Als je het door hebt, lig je al op de grond.
pi_29246661
hehe wou ik ook zeggen ...

Als je 1 boks gekregen hebt, zal je geest niet veel meer uitsteken
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_29261358
Tijd terug alweer heb ik een jongen leren kennen die veel aan Oosterse vechtsporten doet en ook erg spiritueel is, was zelf jaar of 16. Hij vertelde dat hij dmv alleen aankijken iemand uit kon schakelen, focussen ofzo, hij vertelde dat hij er soms niet eens voor hoefde te bewegen. Een erg bijzonder iemand, zijn pa was ook begaafd en ook al zo'n bijzonder iemand.

Wat betreft power of the mind.
Volgens mij is die erg sterk. Heb zelf namelijk weleens dromen waarvan ik achteraf dan denk 'oei, zal het waar zijn, iets in zitten'. Tijgeroog is dan ook één van mijn stenen. Het is namelijk volgens mij zo dat mensen veelal anderen iets misgunnen: jaloezie, uiterlijk, you name it en vooral anderszijn. Het frappante is dat mensen die zich niet gauw zullen wagen in bijv. truth of veel dingen afdoen als onzin, wel degenen kunnen zijn met een mind doordrongen van afgunst, en wat zijn weerslag kan hebben, als je er vatbaar voor bent.

In die zin zie ik twee kanten aan power of the mind. 1. gevaarlijk, mens weet niet wat ie doet en/of ermee kan doen. 2. mooi, in combinatie met balans en natuur. Het laatste streef ik naar, en ben dan ook van mening dat dat mij beschermt of beschermen zal tegen 'negatieve energie' of moet ik zeggen tegen 'negatieve power of the mind'. En die laatste zie ik of kan ik dan ook zien als 'het ego'. Want waar komen alle problemen en ellende vandaan?

En zoals met vele dingen, is the mind ook iets waar gedegen en voorzichtig mee om dient te gaan.
Vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door sweetgirly op 30-07-2005 11:13:38 ]
pi_29261452
Aan de andere kant (ja, ik ga nog even verder ), is of kan het leven één grote mindfuck zijn.
In die zin zie ik weer the mind als een illusie. Ik denk (heel toepasselijk) dat men beter van niets kan uitgaan dan van iets. Niets is immers alles. En alles heeft nog altijd een grotere, wat zeg ik, absolute power boven een iets.

Dus in die zin: mindfucks, power of the mind, just be, and whipe them asses out .
Power of the mind kan, in negatieve vorm, kan je voor zijn, vermoed ik. In positieve vorm, is het een staat van... zijn. Dus al niet meer (enkel en) alleen power of the mind, vermoed ik.

Maar wie ben ik?
pi_29314391
Natuurkundig gezien: 0
Maar als je er in gelooft, lijkt de kracht wel oneindig. Alleen jammer dat je jezelf dan voor de gek houdt. Je liegt als het ware tegen jezelf, in plaats van dat je de waarheid onder ogen komt.
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:49:46 #33
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_29316524
Gisteravond was er een hele mooie docu op NGC. De docu heet als ik me niet vergis: is it real? Zal wel een echte aanrader zijn voor sommige in dit topic. Gisteravond ging het over excorsisme en daarin lieten ze onder andere een jungle stam zien. Ze wilden hen behoeden voor oplichters en gespuis wat zomaar even een excorsisme uitvoerde. Ze lieten zien dat dmv een aantal simpele "tovertrucjes" een hele stam geloven dat het meisje(wat in een rol speelde) verlost werd van de duivel. De "tovenaar" was ook in een rol en sneed oa cocosnoten met bloemen open en "bloed". Het lijkt dus heel echt in sommige gevallen sceptici zullen zich afvragen of dit ook het geval is..

Tijdens het programma een hersenscan van een vrouw die vreemde spreuken brabbelde. Wat bleek: er verandere iets in de hersenen namelijk het gevoel van tijd en ruimte en ze was in zo'n niveau dat ze zichzelf helemaal afsloot en dat zag je ook allemaal op de scan.

Helaas zapte ik later in en werd de show onderbroken door bezoek..maar onthoud: is het real..waarschijnlijk elke zondag op National Geographic
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:59:47 #34
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_29316662
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 12:59 schreef nokwanda het volgende:
Ik heb gehoord van mensen die geloven, die niet om kunnen gaan met de wereld.
Die blazen zichzelf op en maken daarbij het liefst zoveel mogelijk slachtoffers.
Raar hoor.
zzz
  maandag 1 augustus 2005 @ 10:01:42 #35
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29316687
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 09:59 schreef L.Denninger het volgende:
Ik heb gehoord van mensen die geloven, die niet om kunnen gaan met de wereld.
Die blazen zichzelf op en maken daarbij het liefst zoveel mogelijk slachtoffers.
Raar hoor.
Er zijn altijd twee uitersten, een goede en een slechte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')