abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29907338
Leuk. Dacht, trek even een kaart met betrekking tot mijn vorige relatie. Qua toekomst. .
Zwaarden 9, Bekers 10 en De Dood.

Duidelijker wordt het niet. .
pi_29915217
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:26 schreef vamperotica het volgende:
Met betrekking tot....Alles eik!
Kids, werk, leven..... uhm.... enz....
Iemand?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_29922359
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:32 schreef Thisbe het volgende:
Zou ik ook een willekeurige kaart mogen?

Dit is een kaart uit de kleine Arcana. de kleine Arcana gaat over alledaagse dingen.
Pentakelsworden ook wel Munten of Pentagrammen genoemd en ze zijn gerelateerd aan het element aarde en de tekens Stier, Maagd en Steenbok. Zij hebben betrekking op de materiële wereld, op concrete zaken. De kaarten van Pentakels worden geassocieerd met hulpbronnen, en zij hebben ook veel te maken met onze financiën, met werk dat geld oplevert, met verdiensten, uitgaven en besparingen. Pentakels hebben betrekking op zekerheid, groei en vooruitgang, winst en verlies. Ook status en gewichtigheid en de waarde van mensen en goederen vallen onder Pentakels.

Element: Aarde.
Astrologische associatie: Maan in Stier.

Kernwoorden: overvloed, zekerheid, geschenk, ervaring, zinnelijk, ernstig.

Pentakels Koningin vertegenwoordigt de vrouwelijke kant van het element aarde, en staat voor bestendigheid, goedmoedigheid en betrouwbaarheid. Ook voor realiteitszin, vruchtbaarheid en eenvoud, alsmede zinsgenot.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
pi_29922668
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:26 schreef vamperotica het volgende:
Met betrekking tot....Alles eik!
Kids, werk, leven..... uhm.... enz....

Munten aas representeert, evenals de andere Azen, een in ons sluimerende potentie. In dit geval gaat het erom in onszelf of onze huidige situatie een kans te ontdekken, die de zin van het door Munten weergegeven element aarde tot goede, tastbaren resultaten leidt: tot uiterlijke, maar meer nog innerlijke rijkdom. Naast Bekers Aas is dit de grote 'gelukskaart' van de Kleine Arcana. Maar dit geluk wordt niet zonder meer in de schoot geworpen: het moet worden gevonden. Het is goed mogelijk dat het zoeken, zoals bij een naald in de hooiberg, heel veel moeite kost. Het resultaat is echter niet alleen gedegen en duurzaam, maar maakt ons ook diep gelukkig.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
pi_29923007
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:49 schreef freija het volgende:

[..]

[afbeelding]

Munten aas representeert, evenals de andere Azen, een in ons sluimerende potentie. In dit geval gaat het erom in onszelf of onze huidige situatie een kans te ontdekken, die de zin van het door Munten weergegeven element aarde tot goede, tastbaren resultaten leidt: tot uiterlijke, maar meer nog innerlijke rijkdom. Naast Bekers Aas is dit de grote 'gelukskaart' van de Kleine Arcana. Maar dit geluk wordt niet zonder meer in de schoot geworpen: het moet worden gevonden. Het is goed mogelijk dat het zoeken, zoals bij een naald in de hooiberg, heel veel moeite kost. Het resultaat is echter niet alleen gedegen en duurzaam, maar maakt ons ook diep gelukkig.

Dank je voor deze kaart!

Heb geloof ik wel eens laten weten dat ik op verschillende punten belangrijke beslissingen "moet" maken... En eigenlijk staan al die punten weer met elkaar in verbinding... En soms heb ik het gevoel dat alles vanzelf gaat en dat alles wel op zn pootjes terecht komt. En andere keren heb ik weer het gevoel dat alles wat tegen kan zitten ook tegen zit...
pi_29961195
Ik had graag een kaart, in het bijzonder over mijn situatie thuis. Het staat weer redelijk op ontploffen hier, hopelijk kan ik iets met wat jullie voor me in petto hebben . Thnx.
pi_29962931
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:40 schreef Lynx666 het volgende:
Ik had graag een kaart, in het bijzonder over mijn situatie thuis. Het staat weer redelijk op ontploffen hier, hopelijk kan ik iets met wat jullie voor me in petto hebben . Thnx.
De Geliefden
Deze kaart verwijst aan de ene kant naar een grote liefdeservaring, en houdt ons aan de andere kant voor dat zo'n stap met een noodzakelijke beslissing samen dient te gaan. Ze kan ook voor een beslissing staan die niets met de liefde heeft te maken, en in dat geval betekent De Geliefden dat we deze beslissing met heel ons hart zullen moeten nemen zonder achterdeurtjes open te houden. In ons werk zullen we tot een duidelijke keuze moeten komen en ons innerlijk voorbehoud laten varen. Op het niveau van bewustzijn geeft De Geliefden aan dat we ons van onze mogelijkheden bewust worden wanneer we ons bewust beperken en achter een gedane keuze blijven staan. Alleen wanneer we zonder compromissen een beslissing nemen en ons eraan houden, vinden we de weg naar een gelukkig stemmende ervaring. Ten aanzien van persoonlijke relaties staat deze kaart voor een grote liefde die ons diep raakt

K durf er nog steeds niet goed mn eigen uitleg aan te geven, dus maar weer die uit een boekje....
pi_29989868
Even een kaartje voor mn zusje..

Kracht
Net als bij De Magiër berust het geheim van de Kracht op een diepe innerlijke harmonie. Bij deze kaart horen begrippen als moed, levensdrang en passie. De Kracht maakt duidelijk dat het niet de bedoeling kan zijn onze instincten en diepste verlangens achter een net masker te verbergen, maar dat we ze moeten verwelkomen en op een goede manier leren gebruiken. In ons werk kunnen we ons met hartstocht aan onze taken wijden, dit is een fase van scheppingskracht en grote motivatie. Op het niveau van bewustzijn geeft de kaart een ingrijpende transformatie aan, ons beschaafd bewustzijn en onze dierlijke instincten vinden elkaar. In onze persoonlijke relaties komt vooral het hartstochtelijk aspect van deze kaart naar voren. Ze symboliseert dan ook relaties die erg levendig zijn en vaak ook dramatische voorvallen kennen, maar die slechts zelden echt destructief uitpakken.

I rest my case...
  Moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:50:38 #259
5428 crew  miss_sly
pi_29989947
Ik zou nog steeds graag een kaartje willen mbt relatie(s), vriendschaps-, familie- en liefdesrelaties
Iemand die daar tijd voor ziet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_29990030

dan een I Tjing voor zussie terug

46. het Omhoogdringen
Langzaam maar zeker groeien de planten en bomen in de natuur, zonder haast en zonder zich te storen aan eventuele obstakels. Ze groeien omdat dat zo in hun natuur ligt. Op dezelfde manier ben jij op weg om jouw zin in het leven te vinden, en jouw taak te vervullen. En wat je ook doet, en hoe bescheiden je baan of je studie ook is, ze is nodig zoals ook jij nodig bent in deze grote wereld als een piepklein schakeltje in het grote geheel.

Dit hexagram zegt dat je geen reuzensprongen moet nemen, en dat je niet in alles de eerste moet willen zijn. Er kan er maar één vooraan staan. Maar welke plaats je ook inneemt, doe het met stijl en op jouw unieke manier.

Als je dat doet, zal er een situatie ontstaan waarbij je op een spontane manier aan je omgeving kunt tonen wat je waard bent. Je gaven kunnen zich op een rustige manier ontwikkelen tot talenten.

Als je niet te impulsief of ongeduldig bent, zul je geluk hebben in de liefde en op financieel gebied.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:54:06 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29990068
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:50 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou nog steeds graag een kaartje willen mbt relatie(s), vriendschaps-, familie- en liefdesrelaties
Ik heb nu mijn kaarten niet, maar als je vanavond nog geen reactie hebt trek ik wel voor je.
pi_29990109
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:48 schreef vamperotica het volgende:
Even een kaartje voor mn zusje..

Kracht
Net als bij De Magiër berust het geheim van de Kracht op een diepe innerlijke harmonie. Bij deze kaart horen begrippen als moed, levensdrang en passie. De Kracht maakt duidelijk dat het niet de bedoeling kan zijn onze instincten en diepste verlangens achter een net masker te verbergen, maar dat we ze moeten verwelkomen en op een goede manier leren gebruiken. In ons werk kunnen we ons met hartstocht aan onze taken wijden, dit is een fase van scheppingskracht en grote motivatie. Op het niveau van bewustzijn geeft de kaart een ingrijpende transformatie aan, ons beschaafd bewustzijn en onze dierlijke instincten vinden elkaar. In onze persoonlijke relaties komt vooral het hartstochtelijk aspect van deze kaart naar voren. Ze symboliseert dan ook relaties die erg levendig zijn en vaak ook dramatische voorvallen kennen, maar die slechts zelden echt destructief uitpakken.

I rest my case...
ben beetje stil van hoor
pi_29990139
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:50 schreef miss_sly het volgende:
Ik trok de volgende kaar voor je.... De beschrijving komt uit een boekje... Omdat ik het nog steeds heel erg eng vind om er mn eigen uitleg aan te geven...

.De Magiër

Deze kaart betekent zelfbewustzijn en slimme handigheid en is het symbool van problemen die overwonnen worden en uitdagingen die tot een succesvol einde zullen worden gebracht. Het bijzondere vermogen van De Magiër tot het beïnvloeden van de werkelijkheid, berust op de grote harmonie tussen onze geest en onze intuïtie, tussen het bewuste en het onbewuste. Op het vlak van werk toont De Magiër dat we initiatief kunnen nemen. We zouden financieel succes kunnen hebben, een stapje hoger op de ladder kunnen komen of iets moeilijks kunnen volbrengen. Daarnaast geeft de Magiër aan dat we een beter totaalbeeld krijgen. In persoonlijke relaties wijst deze kaart op een periode van grote aantrekkingskracht. De Magiër geeft uitdrukking aan het besef van eenheid en de kracht die in deze relatie te vinden is.
pi_29990263
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:52 schreef draculettetje het volgende:

dan een I Tjing voor zussie terug

46. het Omhoogdringen
Langzaam maar zeker groeien de planten en bomen in de natuur, zonder haast en zonder zich te storen aan eventuele obstakels. Ze groeien omdat dat zo in hun natuur ligt. Op dezelfde manier ben jij op weg om jouw zin in het leven te vinden, en jouw taak te vervullen. En wat je ook doet, en hoe bescheiden je baan of je studie ook is, ze is nodig zoals ook jij nodig bent in deze grote wereld als een piepklein schakeltje in het grote geheel.

Dit hexagram zegt dat je geen reuzensprongen moet nemen, en dat je niet in alles de eerste moet willen zijn. Er kan er maar één vooraan staan. Maar welke plaats je ook inneemt, doe het met stijl en op jouw unieke manier.

Als je dat doet, zal er een situatie ontstaan waarbij je op een spontane manier aan je omgeving kunt tonen wat je waard bent. Je gaven kunnen zich op een rustige manier ontwikkelen tot talenten.

Als je niet te impulsief of ongeduldig bent, zul je geluk hebben in de liefde en op financieel gebied.

Uhm... Jahaa.. Auw!

hoewel... dat van van de eerste willen zijn? Die vat ik nie helemaal....

En impulsief zal ik ook altijd wel blijven vrees ik!
En ach ongeduldig.... Dat ligt helemaal aan de situatie!
  Moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:01:37 #265
5428 crew  miss_sly
pi_29990347
Dank je vamperotica
k moet hier nog eens goed over denken; juist mbt de diverse persoonlijke relaties zou ik wat input kunnen gebruiken, en daar is het vrij summier over. Wel bijzonder vind ik het zinnetje dat de magier het bijzondere vermogen heeft tot het beinvloeden van de werkelijkheid...dat raakt me ergens van binnen
  Moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:03:13 #266
5428 crew  miss_sly
pi_29990395
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb nu mijn kaarten niet, maar als je vanavond nog geen reactie hebt trek ik wel voor je.
zou je dat alsnog willen doen? zou ik erg fijn vinden! relatie(s) is nu een heet hangijzer bij me.
pi_29991962
en dan ook nog een kaartje voor de zussie

Pentakels Koningin

Pentakels Koningin vertegenwoordigt de vrouwelijke kant van het element aarde, en staat voor bestendigheid, goedmoedigheid en betrouwbaarheid. Ook voor realiteitszin, vruchtbaarheid en eenvoud, alsmede zinsgenot.

word ik toch nog eens tante?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:50:09 #268
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29991977
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

zou je dat alsnog willen doen? zou ik erg fijn vinden! relatie(s) is nu een heet hangijzer bij me.
Is goed. Als ik mijn kaarten bij de hand heb trek ik een kaart voor je.
pi_29992079
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:49 schreef draculettetje het volgende:
en dan ook nog een kaartje voor de zussie

Pentakels Koningin

word ik toch nog eens tante?
Nog eens!!!???
pi_30018966
Zou iemand er eens een voor mij willen proberen te pakken?
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_30028014
Zou iemand een kaart willen trekken voor me mbt relaties/liefde ?

Bedankt alvast voor de moeite!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:13:46 #272
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30037440
miss_sly, ik zou gisteren een kaart voor je trekken, maar ben het helemaal vergeten!

Bij deze alsnog

De Magier.

Je hoeft je geen zorgen te maken. Je bent op dit gebied iemand die intuitief op het juiste moment doet wat juist is, en datgene wat mogelijk is tot werkelijkheid maakt. Je bent je bewust van je handelen, en weet precies waarom je iets op een bepaalde manier doet.

Luister naar je intuitie en forceer niets in je handelen. Doe zoals goed voelt.

Ik zie trouwens nu dat vamperotica ook de Magier trok, als dat geen toeval is!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:14:40 #273
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30037464
Heeft iemand trouwens nog een kaart voor mij op het gebied van beslissingen nemen?
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:17:29 #274
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_30037554
@Alicey, kun je een open legging voor me doen?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:21:12 #275
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30037664
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:43 schreef -Jay-20- het volgende:
Zou iemand er eens een voor mij willen proberen te pakken?

Pentakels 2

Pentakels 2 staat voor aanpassing en balans. Je weet precies wat je behoeften zijn en weet die te vervullen. Je kunt je snel aanpassen als dat nodig is, en bent bereid om in een keer een totaal andere weg in te slaan dan je van plan was als dat nodig blijkt. Door deze open instelling ben je in staat om mensen samen te laten werken, en kun je gestage vooruitgang boeken. Humor is een manier van relativeren voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')