abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28943986
ik heb een fender vibro champ buizen versterkertje, die heeft een vibrato. Leuk als je cleane akkoorden lang door laat klinken(bijv. lady in red van Chris d.B.), maar bij slag spel lijkt het dus helemaal niet op een chorus die het geluid "voller" maakt, maar lijkt het signaal wat weg te vallen.

Ik heb ooit op een fender vibrosonic gespeeld met die chicken-head knoppen, daar komt echt een super-vet geluid uit, maar niemand verkoopt die dingen volgens mij nog.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 18:08:27 #102
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28950319
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 13:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vibrato en chorus hebben inderdaad wel iets met elkaar te maken, in die zin dat sommige choruseffecten een mix maken tussen je originele signaal en een gevibreerd signaal. Maar tremolo is verandering in volume, terwijl vibrato verandering is in toonhoogte. Behalve bij Fender, die het altijd precies andersom labelen
ah ok, weer wat geleerd

ik wou trouwens nog een foto maken van me effectjes, here it comes
clique

dat grijze bakje links is me home-made footswitch
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28951389
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 18:08 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

ah ok, weer wat geleerd

ik wou trouwens nog een foto maken van me effectjes, here it comes
clique

dat grijze bakje links is me home-made footswitch
Tijd voor een koffer

Maar waar is die footswitch voor? Je versterker?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 18:51:28 #104
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28951516
jah, me vox ad30vt. aangezien daar ook weer effectjes op zitten die ik niet zelf heb, en een ruige distortion
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28951649
Oe, ik heb een Vox VF32 . Of 32F, hoe het ook heet .
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:07:44 #106
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_28958214
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:28 schreef Gitarist het volgende:
Mensen, ik heb gisteren op een vlooienmarkt in Haarlem een oude gitaar op de kop getikt!

Het gaat om een Lewa van Nederlandse makelij.

[afbeelding]
[afbeelding].

Ik heb hem niet gekocht om op te spelen (dat gaat ook niet meer, hals is redelijk krom en de stemknoppen zitten erg vast), meer voor het hebben zeg maar.

Het enige wat ik van deze gitaar weet is dat het waarschijnlijk gemaakt is van eikenhout. Kan iemand mij meer over het merk en deze gitaar vertellen? Wat is ongeveer het bouwjaar???
Ey tof jammer dat je er niet meer op kunt spelen.. maar hij ziet er mooi uit.. weetje ongeveer uit welk jaar ze komt?
pi_28968847

Voorprogramma Paradise Lost
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_28968901
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 10:58 schreef Cynic het volgende:

Tof .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:14:44 #109
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_28971084
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:16 schreef rs1978 het volgende:

ik dacht aan de small clone chorus, maar voor een paar 10-tjes meer heb je al een behringer v-amp2, maar ik weet niet of die in een optreden makkelijk is te gebruiken om snel van instelling te switchen.
Ik heb een v-amp 2 maar die switcht niet snel genoeg om midden in een nummer van effect te veranderen, tenzij je het voor elkaar kunt krijgen om voor het schakelen een halve seconde stil te houden of zo. Ik gebruik hem ook alleen om thuis te multitracken.
pi_28972554
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 10:58 schreef Cynic het volgende:

?
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:14 schreef Laxe het volgende:

[..]

Ik heb een v-amp 2 maar die switcht niet snel genoeg om midden in een nummer van effect te veranderen, tenzij je het voor elkaar kunt krijgen om voor het schakelen een halve seconde stil te houden of zo. Ik gebruik hem ook alleen om thuis te multitracken.
Kun je bij het programmeren niet de modulaties door laten lopen over twee patches?

Voorbeeld: Delay met reverb: patch 1, Distortion patch 2

Bij wat ik aangeef programmeer je het zo:

delay met reverb patch 1, distortion met delay patch 2; nu moet je in patch 2 de delay zo afstellen dat ie bijna niet hoorbaar is. Misschien dat je hiermee de schakeltijd kunt verkleinen. Op deze manier lukt dat wel op de g-major.
In The Presence Of Enemies!
  woensdag 20 juli 2005 @ 17:48:50 #111
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_28981887
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:07 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Ey tof jammer dat je er niet meer op kunt spelen.. maar hij ziet er mooi uit.. weetje ongeveer uit welk jaar ze komt?
Hij is wel bespeelbaar hoor... alleen gaat stemmen heel moeilijk...

Ik heb dezelfde vraag op Gitaar.net gesteld en daar zei iemand dat 'ie uit de 50'er jaren van de vorige eeuw komt (ongeveer 1952 ofzo).
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_28983625
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:58 schreef Ibanez het volgende:

[..]

?
[..]
Ik speel in september met mijn band in het voorprogramma van Paradise Lost
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_28986517
Godverrekeeeeeenker!!

Heb ik een tijdje geledel al weer een Ibanez GRG 270 B gekocht met Floyd Rose erin.

Dus ik die dingen opendraaien, stemmen, dichtdraaien, stemmen met die kleine dingen, maar 't is niet goed, dus ik weer opendraaien, stemmen, dichtdraaien, stemmen met die kleine dingen, maar 't is WEER niet goed, dus ik weer... ga zo maar door.

Goed eindelijk klinkt ie dan wel aardig, ga je een akkoordje spelen en gebruik je je tremelo... IS HET HELE GODVERSEKOLETERING DING WEER ONTSTEMD!! Zo ben ik dus 5 minuten zoet met 1 akkoordje.

En nou komt het mooiste, de binnenkant van dat dingetje waar je dat ding vastdraait(weet ik hoe het klereding heet) met zo'n sleuteltje is godverdomme AFGESLETEN dus nou kan ie ook niet meer dicht.

Hoe kunnen ze zo'n GODVERGETEN KUT DING VERKOPEN!?!?!

En ik, heb er destijds als zielige tiener mijn fijngespaarde zakgeld voor neergeteld en nou dit IBANEZ STELLTJE TERING LIJERS LEER GODVERDOMME GITAREN MAKEN!!
pi_28986668
Whehehe, Floyd Rose.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_28986756
En ik overal lezen dat Eddie Van Halen een Floyd Rose gebruikt. Lul verder.
pi_28989348
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 20:28 schreef MidnightRambler het volgende:
Godverrekeeeeeenker!!

Heb ik een tijdje geledel al weer een Ibanez GRG 270 B gekocht met Floyd Rose erin.

Dus ik die dingen opendraaien, stemmen, dichtdraaien, stemmen met die kleine dingen, maar 't is niet goed, dus ik weer opendraaien, stemmen, dichtdraaien, stemmen met die kleine dingen, maar 't is WEER niet goed, dus ik weer... ga zo maar door.

Goed eindelijk klinkt ie dan wel aardig, ga je een akkoordje spelen en gebruik je je tremelo... IS HET HELE GODVERSEKOLETERING DING WEER ONTSTEMD!! Zo ben ik dus 5 minuten zoet met 1 akkoordje.

En nou komt het mooiste, de binnenkant van dat dingetje waar je dat ding vastdraait(weet ik hoe het klereding heet) met zo'n sleuteltje is godverdomme AFGESLETEN dus nou kan ie ook niet meer dicht.

Hoe kunnen ze zo'n GODVERGETEN KUT DING VERKOPEN!?!?!

En ik, heb er destijds als zielige tiener mijn fijngespaarde zakgeld voor neergeteld en nou dit IBANEZ STELLTJE TERING LIJERS LEER GODVERDOMME GITAREN MAKEN!!
Als jij nou gewoon dat ding eens naar de gitarenboer brengt om hem te laten afstellen ipv zelf eraan te klooien, want zo te horen heb je er de ballen verstand van!!!
Ik speel al sinds ik gitaar speel met die tremmolo's en heb nog nooit problemen gehad!

heb je eens met snaar dikte enzo liggen klooien of iets? Of er zelf aan gesteld?

[edit] koop jij je eerst een fatsoenlijke gitaar voordat je gaat lopen spuugen dat een bepaald merk geen gitaren kan bouwen; aardappel: denk je nou werkelijk dat je voor 215 euro een echte floyd erop hebt?????

[ Bericht 3% gewijzigd door Ibanez op 20-07-2005 21:58:24 ]
In The Presence Of Enemies!
pi_28990185
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:48 schreef Ibanez het volgende:
[edit] koop jij je eerst een fatsoenlijke gitaar voordat je gaat lopen spuugen dat een bepaald merk geen gitaren kan bouwen; aardappel: denk je nou werkelijk dat je voor 215 euro een echte floyd erop hebt?????
Hmm, zo uit die reactie was het een goed idee dat ik niet suggereerde dat het aan de Ibanez lag .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:23:16 #118
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28990720
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hmm, zo uit die reactie was het een goed idee dat ik niet suggereerde dat het aan de Ibanez lag .
Ik zat er ook al klaar voor
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:26:56 #119
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28990876
Tja, wie aan Ibanez komt, komt aan.. euh, Ibanez.

Dat domme gescheld hoeft er van mij ook niet echt bij, julllie lijken wel een stelletje kampers of tokkies of zo.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:34:44 #120
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_28991207
Regel 1:

Als je begint met gitaar spelen, koop dan geen gitaar met floyd rose, die tijd komt vanzelf.

regel 2: negeer je deze regel, zie dan regel 1.
pi_28994745
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:48 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Als jij nou gewoon dat ding eens naar de gitarenboer brengt om hem te laten afstellen ipv zelf eraan te klooien, want zo te horen heb je er de ballen verstand van!!!
Ik speel al sinds ik gitaar speel met die tremmolo's en heb nog nooit problemen gehad!

heb je eens met snaar dikte enzo liggen klooien of iets? Of er zelf aan gesteld?

nee ik snap er inderdaad niks van wanneer legt iemand dat eens fatsoenlijk uit afstellen

215.. dat kostte die destijds trouwens niet is nu een oud model

en ookal is ie niet echt zet het er dan niet op maar niet iets wat je gitaar naar de klote helpt
  donderdag 21 juli 2005 @ 01:47:49 #122
76783 rezjeh
"maņana maņana"
pi_28998540
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:51 schreef MidnightRambler het volgende:

[..]

nee ik snap er inderdaad niks van wanneer legt iemand dat eens fatsoenlijk uit afstellen

215.. dat kostte die destijds trouwens niet is nu een oud model

en ookal is ie niet echt zet het er dan niet op maar niet iets wat je gitaar naar de klote helpt
ik heb ook een ibanez met een floyd rose brug, maar ik heb hem gewoon vast gezet de veren die ik erbij kreeg, had echt geen zin in dat gezeik en zo een behoefte heb ik niet aan tremolo
  donderdag 21 juli 2005 @ 01:58:21 #123
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28998776
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 01:47 schreef rezjeh het volgende:

[..]

ik heb ook een ibanez met een floyd rose brug, maar ik heb hem gewoon vast gezet de veren die ik erbij kreeg, had echt geen zin in dat gezeik en zo een behoefte heb ik niet aan tremolo
Waarom kocht je dan niet een gitaar met vaste brug?
feest
pi_29000665

Hier wat fotos van mn nieuwe randall rm100 top.
pi_29001287
Ziet er wreed uit, ik heb weleens "goedkope" randall tops gezien voor onder de 1000 euro, maar daar zullen wel geen buizen in zitten?

Als ik die gitaren van je erbij zie ga ik er meteen vanuit dat je metal ofzo speelt, komt jouw randall stack ook bij andere muziekstijlen goed uit de bus? bijv. pop-rock of blues-rock?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')