Een sweep in de eerste solo van Fade To Blackquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:31 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Metallica solotjes: Nothing else matters, 1e van fade to black (met een klein sweepje hihihi), 1e van sanitarium, 1e van one.
Solo's van the RHCP.
1 2 3 4 5 6 | E|19-14----15p14--------------------------|--------------------| B|-----15-------15----17-15-14------------|--------------------| G|-------16--------14----------16-14b(16)-|-(16)br(14)-----enz.| D|----------------------------------------|--------------------| A|----------------------------------------|--------------------| E|----------------------------------------|--------------------| |
Dan heb je natuurlijk mijn filmpje gemist, een paar topics geleden. Dat was de Fade to black solo ingespeeld op film door, je raad het al, mij..... Kun je hem in slowmotion afspelen en oefenen en dan kan ook jij die 'sweep'......quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Da's niet om te lachenIk kan die &%$#@-sweep nog steeds niet!!
![]()
Dat filmpje heb ik zeker niet gemist, Ibanez. Maar ik ben niet jaloers, hoogstens bewonderendquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:05 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dan heb je natuurlijk mijn filmpje gemist, een paar topics geleden. Dat was de Fade to black solo ingespeeld op film door, je raad het al, mij..... Kun je hem in slowmotion afspelen en oefenen en dan kan ook jij die 'sweep'......
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:05 schreef Ibanez het volgende:
Dan heb je natuurlijk mijn filmpje gemist, een paar topics geleden. Dat was de Fade to black solo ingespeeld op film door, je raad het al, mij..... Kun je hem in slowmotion afspelen en oefenen en dan kan ook jij die 'sweep'......
mwah, dat vind ik geen sweep.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:45 schreef Fixxxer het volgende:
Wel, voor die 19 14 zit nog een:
-----14-
16------
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:37 schreef the_legend_killer het volgende:
Wie kan Super Mario bors op de gitaar ?
Dat is echt vet.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:46 schreef the_legend_killer het volgende:
Maar hij blijft leuk !
Laat horen danquote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:48 schreef Jorikjet het volgende:
net een dik emo nummer bedacht op de gitaar![]()
Ik gebruik zelf een Amp modeler van Digitech (Genesis 1), werk prima voor mij. Liever had ik een Vox versterker gehad, maar dat zit er nog even niet in.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:10 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb vandaag een Shure SM57 gekocht om mee op te nemen. Klinkt beter dan de AKG (zang) microfoons die ik eerst gebruikte.
Wat gebruiken jullie om op te nemen?
Om akoestisch gitaar op te nemen gebruik ik een AKG C3000B. Tis niet verkeerd, maar ook niet ideaal. Zeker niet omdat 'ie alleen maar een nier-karakteristiek heeft. Ik ben aan het sparen voor een AKG C414 B-ULS, die kan ook rondom. Ik hoop dat m'n opnames daar een stuk natuurlijker van gaan klinken.quote:
Daar ben ik ook heel benieuwd naar...quote:Op zondag 24 juli 2005 10:14 schreef Jorikjet het volgende:
ik zit er trouwens aan te denken om een guitarport te kopen, voor het opnemen enzo lijkt het me erg handig. heeft iemand een beetje ervaring hier met dit apparaatje, en de software?
Yup. Het is een ontzettend makkelijke manier om even een gitaarsignaal je PC in te krijgen (en altijd nog op bypass te zetten als je bijv. je signaal liever in bijv. een Guitar Rig wil bewerken). Zijn geld zeker waard wat mij betreftquote:Op zondag 24 juli 2005 10:14 schreef Jorikjet het volgende:
ik zit er trouwens aan te denken om een guitarport te kopen, voor het opnemen enzo lijkt het me erg handig. heeft iemand een beetje ervaring hier met dit apparaatje, en de software?
Ik heb ook een tijdje overwogen om er zo één te kopen voor opnemen, maar het nadeel is dat je de Guitarport alleen met de bijgeleverde software kunt gebruiken. Als je dus bv meerdere sporen wil (met drums en bas ofzo) opnemen in een extern audioprogramma, dan heb je er volgens mij niks aan. Voor dat geld kun je denk ik beter een tweedehands Pod 2.0 kopen (ik zie ze regelmatig voor ong. 100 euro, soms zelfs met floorboard). Die kan rechtstreeks in de line in van je pc, en bovendien heb je dan meteen een stuk meer mogelijkheden qua effecten en speakersims.quote:Op zondag 24 juli 2005 10:14 schreef Jorikjet het volgende:
Sorry hoor, maar dat heeft natuurlijk niet echt iets met de Guitarport te maken. Als jij op je geluidskaart slechts 1 line-in hebt, dan neem je daar maar 1 spoor tegelijk over op, of je nou een Guitarport of een Pod ervoor hebt hangen. De bijgeleverde software regelt alleen de bewerking van het signaal, opnemen kan nog steeds uitstekend in een extern programma (bijv. een sequencer), dus ook dat verschilt niet van elkaar.quote:Op zondag 24 juli 2005 10:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje overwogen om er zo één te kopen voor opnemen, maar het nadeel is dat je de Guitarport alleen met de bijgeleverde software kunt gebruiken. Als je dus bv meerdere sporen wil (met drums en bas ofzo) opnemen in een extern audioprogramma, dan heb je er volgens mij niks aan. Voor dat geld kun je denk ik beter een tweedehands Pod 2.0 kopen (ik zie ze regelmatig voor ong. 100 euro, soms zelfs met floorboard). Die kan rechtstreeks in de line in van je pc, en bovendien heb je dan meteen een stuk meer mogelijkheden qua effecten en speakersims.
Nee, ik bedoel ook niet tegelijk meerdere sporen opnemen..quote:Op zondag 24 juli 2005 10:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat heeft natuurlijk niet echt iets met de Guitarport te maken. Als jij op je geluidskaart slechts 1 line-in hebt, dan neem je daar maar 1 spoor tegelijk over op, of je nou een Guitarport of een Pod ervoor hebt hangen. De bijgeleverde software regelt alleen de bewerking van het signaal, opnemen kan nog steeds uitstekend in een extern programma (bijv. een sequencer), dus ook dat verschilt niet van elkaar.
dan zal ik me eens verdiepen in de wereld van de Podquote:Op zondag 24 juli 2005 10:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje overwogen om er zo één te kopen voor opnemen, maar het nadeel is dat je de Guitarport alleen met de bijgeleverde software kunt gebruiken. Als je dus bv meerdere sporen wil (met drums en bas ofzo) opnemen in een extern audioprogramma, dan heb je er volgens mij niks aan. Voor dat geld kun je denk ik beter een tweedehands Pod 2.0 kopen (ik zie ze regelmatig voor ong. 100 euro, soms zelfs met floorboard). Die kan rechtstreeks in de line in van je pc, en bovendien heb je dan meteen een stuk meer mogelijkheden qua effecten en speakersims.
als het aangesloten wordt op de line in van je pc lijkt het me voor ieder programma bruikbaarquote:Op zondag 24 juli 2005 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel ook niet tegelijk meerdere sporen opnemen..![]()
Ik heb me laten vertellen dat je het Guitarport-signaal alleen kan opnemen met de Guitarport-software, en dat het dus niet mogelijk is om het te routen naar een extern programma. Maar ik kan me vergissen - oftewel, die gast bij Feedback kan zich vergissen(wat verre van uitgesloten is natuurlijk
)
Ik denk dat de gast in kwestie in de war was door het feit dat je wel je Guitarport software moet hebben draaien. In Cubase (mijn externe audioprogramma) kan je vervolgens Guitarport instellen als input naast Line en aangezien je kan instellen dat het geluid niet bewerkt wordt in Guitarport (muv gitaar naar line-signaal omzetten) hoeft dat dus geen probleem te zijnquote:Op zondag 24 juli 2005 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel ook niet tegelijk meerdere sporen opnemen..![]()
Ik heb me laten vertellen dat je het Guitarport-signaal alleen kan opnemen met de Guitarport-software, en dat het dus niet mogelijk is om het te routen naar een extern programma. Maar ik kan me vergissen - oftewel, die gast bij Feedback kan zich vergissen(wat verre van uitgesloten is natuurlijk
)
Nu we het toch over Guitar Rig hebben, dat werkt echt heel vaag bij mij. Hij wisselt continu spontaan van preset, en als er in de preset een volume-pedaal zit gelust, zakt die ook steeds automatisch omlaag. Ik weet dat er ook een MIDI-floorboard verkrijgbaar is voor het programma, en het lijkt wel alsof er langs die weg wat ruis-signalen binnen komen (ook al heb ik niet zo'n midi-controllerquote:Op zondag 24 juli 2005 10:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je daarentegen toch in die richting gaat kijken zou ik zeker (ondanks de hogere prijs) even naar Native Instruments Guitar Rig kijken. Geweldige sounds (behalve voor buizenpuristen, maar daar zijn het dan ook rare buizenpuristen voor) en veel meer mogelijkheden om na het inspelen nog dramatische wijzigingen te maken in hoe het bewerkt wordt, iets wat met noch de Guitarport, noch de Pod mogelijk is (er wordt alleen een bewerkt signaal opgeslagen).
Akoestisch gitaar neem ik op via een rode nt-1000, waar ik zeer tevreden over ben! Elektrisch via een line6 vetta via s/pdif. (vanaf volgende week via aes/ebu als mijn nieuwe geluidskaart binnen isquote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:10 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb vandaag een Shure SM57 gekocht om mee op te nemen. Klinkt beter dan de AKG (zang) microfoons die ik eerst gebruikte.
Wat gebruiken jullie om op te nemen?
Prima gitaar voor weinig geldquote:Op maandag 25 juli 2005 01:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ga volgende week eens een Ibanez RG321 proberen in een winkel. Geen gezeik met een tremolo dus, en ik wil een wat beter metalgeluid dan mijn strat (die overigens heel goed speelt ook). Lijkt me dus wel een leuke no nonsense gitaar, iemand toevallig ervaring ermee?
Nu ik dit zie:quote:Op maandag 25 juli 2005 01:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ga volgende week eens een Ibanez RG321 proberen in een winkel. Geen gezeik met een tremolo dus, en ik wil een wat beter metalgeluid dan mijn strat (die overigens heel goed speelt ook). Lijkt me dus wel een leuke no nonsense gitaar, iemand toevallig ervaring ermee?
Het klinkt gewoon alsof er inderdaad als zo'n pick-scratch: met je plectrum over de bassnaren. Of ik moet het wel heel verkeerd horen. Wel distortion aan natuurlijk.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:46 schreef Jorikjet het volgende:
idd weinig geld voor een 7 snarige
ik heb trouwens een vraagje over hoe je zo'n scheur geluid kunt maken als in dit mp3tje. http://members.chello.nl/a.tangelder/dump/scheur.mp3
het is iets met je plectrum over de snaren 'vegen' maar ik krijg er niet zo'n geluid uit
Met de zijkant over de lengte van je bassnaren laten gaan, bij voorkeur met zoveel mogelijk gain en stevig op de snaar drukken (maar uiteraard niet voldoende om met je plectrum te fretten).quote:Op maandag 25 juli 2005 10:52 schreef Jorikjet het volgende:
maar hoe moet ik me plectrum houden dan ofzo?
je hebt je luisterquote al bereiktquote:Op maandag 25 juli 2005 10:50 schreef Cynic het volgende:
een probeerseltje voor een nummer:
http://onlinerock.com/musicians/cynic//liedje.mp3
De keyboards ook zelf ingespeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |