abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29039497
Oh dus in feite is het militaire ingrijpen in Irak nu een verbetering tov van het beleid toen Clinton president was. Wat een interessante materie hier allemaal zeg. Mijn ogen gaan steeds wijder open.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:24:08 #177
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_29039632
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:19 schreef Vitalogy het volgende:
Oh dus in feite is het militaire ingrijpen in Irak nu een verbetering tov van het beleid toen Clinton president was. Wat een interessante materie hier allemaal zeg. Mijn ogen gaan steeds wijder open.
Verbetering in welk opzicht?

En of je je ogen op half 7 of op 5 voor 12 hebt, maakt mij niet uit. Ging alleen in op je reactie, dus je sarcasme is overbodig...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 juli 2005 @ 20:19:18 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_29049033
Radio-1 meldde zonet dat de gedode man waarschijnlijk een onschuldig slachtoffer is die met een ander persoon werd verward. Maar het blijft cool natuurlijk dat je jaren traint en eindelijk de kans krijgt iemand te doorzeven.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_29049043
Helaas is het topic over de incidenten van vandaag gesloten door een modje. Mogen we dan jullie abstractere discussies even verstoren door wat commentaar op de praktijk van vandaag.

Ik schreef in het net gesloten topic:

Als ik het goed begrijp hebben die 'agenten' hun leven dus getrotseerd door bovenop de vent te gaan liggen alvorens hem dood te schieten opdat een mogelijke explosie door hun lichaam afgeschermd werd? Wat een moed hebben mensen toch.
Lijkt me moeilijk om op te trainen. Je reflex is toch gericht op je eigen bescherming.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_29049090
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:19 schreef julekes het volgende:

[..]

Politie schiet altijd op het lichaam, niet op het hoofd. Daar worden op getrained tenminste. Grotere raakkans.
als je de politiewoordvoerder had gehoord had je geweten dat in dit geval dat dus juist niet gedaan wordt, dat niet de opdracht is, het hoofd dus niet het lijf raken.

deze man had gewoon niet moeten gaan rennen.
gisteren of eergisteren dan is er op Whitehall ook een man aangehouden, die leeft nog, want hij deed wat je moet doen, je overgeven en niet wegrennen.
deze man vandaag echter sprong over een hekje heen om zich zo op het perron te kunnen begeven en weg te rennen, dom dus.

de politie kon niet anders dan dit doen, een man die je in zijn been schiet, is nog steeds in staat de knop in te drukken, een man op zijn lijf schieten kan ook de hele boel de lucht in doen vliegen, een man die dus zich verdacht gedraagt en gaat rennen, roept dit over zichzelf af, zoals de situatie in London is sinds 7/7
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:23:56 #181
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_29049139

quote:
Fuck, wat zijn dat voor gasten? Undercover arrestatieteam of de grote jongens van de SAS?
Die zouden best wel eens vd SAS kunnen zijn, waren zeker special forces en geen normale agentjes met een gun.
En ze wisten wie ze moesten hebben.
quote:
Professor Michael Clarke, professor of defence studies at King's College London, said the officers who carried out the operation in south London were unlikely to be police.

'Head shot'

"These guys may have been some sort of plain clothes special forces," he said.

"To have bullets pumped into him like this suggests quite a lot about him and what the authorities, whoever they are, assumed about him.

"The fact that he was shot in this way strongly suggests that it was someone the authorities knew and suspected he was carrying explosives on him."

He added: "You don't shoot somebody five times if you think you might have made a mistake and may be able to arrest him."

Prof Clarke said police officers were not trained to carry out operations in this way.

"Even Special Branch and SO19 (Scotland Yard's armed unit) are not trained to do this sort of thing.

"It's plausible that they were special forces or elements of special forces."
ff mijn OP hierheen gegooid omdat het andere topic dicht was gegooid?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 juli 2005 @ 20:26:59 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_29049222
Ja zulke mensen zouden we hier ook moeten hebben.

Maar dan wel een bordje.

'Spring niet over een hekje om de trein te halen je hebt dan de kans dat we je volpompen met kogels.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_29049379
Dat zijn zeker weten SAS eenheden sowieso omdat hun gezicht is afgedekt op de foto en omdat ze beste speciale eenheden zijn van de wereld.

Mede omdat de SAS is aangewezen als Anti Terreureenheid in Groot Brittanie

[ Bericht 38% gewijzigd door AcidTrance op 22-07-2005 20:42:29 ]
Ik ga incognito door het leven..........
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:37:52 #184
125789 newsfreak
don't touch the hair
pi_29049520
Never explain. Your friends do not need it and your enemies will not believe it anyway.
pi_29049651
Weet je wat ik vreemd vind...., dat er nog niks in Milaan gebeurd is. De italianen zijn zo laks wat betreft de veiligheid van mensen en ik snap ook niet dat het volk niet in opstand komt. Ga je naar het San Siro, wordt je niet eens gefouilleerd. Zelfde in de metro, waar zelfs niet eens de moeite wordt gedaan om de schijn van veiligheid op te wekken.
pi_29049699
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:26 schreef tong80 het volgende:
Ja zulke mensen zouden we hier ook moeten hebben.

Maar dan wel een bordje.

'Spring niet over een hekje om de trein te halen je hebt dan de kans dat we je volpompen met kogels.'

je springt alleen over een hekje als je geen kaartje hebt, dus hij was sowieso fout.

ja, sorry, domme post, domme reactie.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:46:30 #187
104871 remlof
Europees federalist
pi_29049711
Milaan lijkt op zich een easy target (heb er vier jaar gewoond) maar vergeet niet dat ze de laatste paar weken in 2 "razzia's" zo'n 300(!) man hebben opgepakt!

edit: ik dacht dat er 2 sweeps waren geweest, maar het is er kennelijk maar 1 geweest, toch 142 man opgepakt: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4667513.stm

[ Bericht 44% gewijzigd door remlof op 22-07-2005 20:51:54 ]
pi_29049754
Terreurgroep dreigt met 'hel' in Amsterdam

Uitgegeven: 22 juli 2005 20:06

DUBAI - Op het internet is vrijdag een verklaring verschenen waarin een terreurgroep Nederland opnieuw waarschuwt voor een aanslag. De extremistische islamieten dreigen van Amsterdam een "hel" te maken.

De al-Qaeda-tak Brigade Abu Hafs al-Masri bedreigt ook Italië en Denemarken. Eerder deze week was er ook al een waarschuwing van de radicale beweging op internet gepubliceerd. De 'brigade' claimde ook de aanslagen van 7 en 21 juli in Londen en de aanslag van maart vorig jaar in Madrid.

Wij zijn ook weer target
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:50:30 #189
125789 newsfreak
don't touch the hair
pi_29049798
dat is de 2e deze week.. gaat lekker..
Never explain. Your friends do not need it and your enemies will not believe it anyway.
pi_29049807
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Weet je wat ik vreemd vind...., dat er nog niks in Milaan gebeurd is. De italianen zijn zo laks wat betreft de veiligheid van mensen en ik snap ook niet dat het volk niet in opstand komt. Ga je naar het San Siro, wordt je niet eens gefouilleerd. Zelfde in de metro, waar zelfs niet eens de moeite wordt gedaan om de schijn van veiligheid op te wekken.
ik denk toch dat ze Rome 'pakken' dan, en niet Milaan.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:53:34 #191
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29049849
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:48 schreef AcidTrance het volgende:
Terreurgroep dreigt met 'hel' in Amsterdam

Uitgegeven: 22 juli 2005 20:06

DUBAI - Op het internet is vrijdag een verklaring verschenen waarin een terreurgroep Nederland opnieuw waarschuwt voor een aanslag. De extremistische islamieten dreigen van Amsterdam een "hel" te maken.

De al-Qaeda-tak Brigade Abu Hafs al-Masri bedreigt ook Italië en Denemarken. Eerder deze week was er ook al een waarschuwing van de radicale beweging op internet gepubliceerd. De 'brigade' claimde ook de aanslagen van 7 en 21 juli in Londen en de aanslag van maart vorig jaar in Madrid.

Wij zijn ook weer target
Geloofwaardig ook. Eerst geven ze je een maand de tijd, en twee dagen later is deze maand weer voorbij.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:55:31 #192
125789 newsfreak
don't touch the hair
pi_29049895
waar heb je het bericht weg trouwens?
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 juli 2005 @ 20:56:33 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_29049912
Zijn er geen vlootdagen eerdaags in Amsterdam ?

pi_29049925
Sorry bron vergeten:

klik hier nu.nl dus
pi_29049935
(Engelse tijd)19:08: Police in Birmingham say they have arrested a man at Snow Hill railway station after a security alert.

They say he was carrying suitcases that may be connected to the London bombings and which are being dealt with by explosives officers.

(Engelse Tijd) 18:54: Police say the man shot at Stockwell had been followed by surveillance officers because he had emerged from a house linked to the investigation into Thursday's blasts.

They say the man is still subject to formal identification.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:57:48 #196
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_29049940
Maarja in Londen wonen wel +8miljoen mensen en in milaan maar iets van 2-2,5 ofzo. In London nemen alleen al +3 miljoen mensen per dag de metro, daar is het zo'n makkelijk target. (plus dat het een v/d grootste metronetwerken ter wereld heeft)
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 juli 2005 @ 20:59:24 #197
7889 tong80
Spleenheup
pi_29049978
Ik ga zondag naar het Amsterdam tournament, daar zitten 50.000 man op een kluitje in het stadion. Kleine moeite hoor om iets naar binnen te smokkelen.

vrijdag 22 juli 2005 @ 21:01:09 #198
125789 newsfreak
don't touch the hair
pi_29050009
K'vraag me af of W.A dit jaar bij de sail aanwezig zal zijn
pi_29050024
Denk dat ze Italie eerder pakken dan Nederland of Denemarken, dreigen kan sowieso een zwakte zijn gezien ze nu alleen maar zelfmoordacties gebruiken (die ook erg zijn daar nie van) maar grote gecoordineerde acties zoals 9/11 en Madrid zie ik in Nederland niet snel gebeuren. Mede omdat ik denk dat de AIVD er wel dicht op zit denk, ook omdat we een vrij klein land zijn.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:02:47 #200
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_29050045
Tja je weet het niet, er zijn gekken zat helaas.

Maarja ik denk toch eerder dat ze het op public transport hebben voorzien, want hier waren zeer veel grote evenementen (voetbal, rugby 70.000 man, U2, Live8, Wimbledon, cricket, commemoration day etc.)
Je niet druk maken en gewoon doorleven en lekker je gang gaan. Doen wij hier ook in London, weerhoudt me er niet van om de tube te nemen. (ben wel extra alert)

Wel jammer dat een jaar in London zo afgesloten moet worden ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')