abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28788735
Go Ahead speler Niels Kokmeijer breekt zijn been.
Niels Kokmeijer deel 2 - het trieste einde van een carriere
Rachid Bouaouzan tweede kans topic

De meeste volgers van het spelletje weten dat deze jonge Spartaan zijn loopbaan is 'begonnen' met een doldrieste actie met fatale gevolgen voor de voetbalcarrière van zijn tegenstander Niels Kokmeijer van Go Ahead Eagles. Na het uitzitten van zijn schorsing van tien wedstrijden kwam hij verrassend terug en speelde hij goed voor Sparta in de nacompetitie. Sparta promoveerde en dus is het logisch dat we Bouaouzan volgend jaar terug zien op het hoogste niveau.

Rachid Bouaouzan loopt op dit moment echter het risico dat hij de gevangenis in moet. Hij is door het OM aangeklaagd wegens zware mishandeling met opzet. De maximale straf is acht jaar achter de tralies.

vi.nl:
quote:
OM-Bouaouzan: zware mishandeling met opzet

Rachid Bouaouzan loopt het risico voor acht jaar achter de tralies te verdwijnen. Het Openbaar Ministerie legt de 21-jarige Spartaan zware mishandeling met opzet ten laste voor de overtreding die een einde maakte aan de voetbalcarrière van Niels Kokmeijer (27).
Bouaouzan bezorgde Kokmeijer in het duel met Go Ahead Eagles op Het Kasteel op 17 december 2004 onder meer een gecompliceerde beenbreuk en een slagaderlijke bloeding. Kokmeijer onderging diverse operaties, lag lang in het ziekenhuis en is nog altijd herstellende.

De reden waarom het incident niet kon worden afgedaan met de schorsing van tien duels door de KNVB is dat het OM van mening is dat Bouaouzan bewust wilde dat zijn tegenstander zwaar gewond zou raken. De poging tot zware mishandeling verdient een zwaardere straf dan alleen eentje van de tuchtcommissie van de KNVB, vindt justitie.

Op 27 juli moet Bouaouzan voor de rechter verschijnen. De maximale straf voor een vergrijp zoals de Rotterdamse aanvaller ten laste is gelegd, is een gevangenisstraf van acht jaar.
Hij is al op verschillende manieren gestraft. Ik hoop dat deze jonge gast (in februari is hij 21 geworden) nu gewoon weer mag voetballen en het liefst bij Sparta en het liefst goed. Op deze manier kan hij de herinnering uitwissen aan wat in 2004 gebeurde. Hij is een technische, handige aanvaller en helemaal geen breker of schopper. Ik hoop dat we dat volgend seizoen te zien krijgen. Laat hier weten of je er net zo over denkt. Ik roep wel op tot beschaving: vrijheid van meningsuiting impliceert ook een bepaalde verantwoordelijkheid.

Filmpje van 'De Overtreding'
pi_28788774
Waarschuwing: de beelden van de overtreding zijn schokkend te noemen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:28:30 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28788897
Nog een waarschuwing: voor het geval Jajong nog wat policy-overtredende uitspraken wil doen: niet doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28788923
Die gast hoeft van mij nooit meer te voetballen.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_28789158
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Die gast hoeft van mij nooit meer te voetballen.
Wat als de elleboog van Wouters, meneer Gascoigne op z'n slaap had geraakt en die zou komen te overlijden? Nooit meer laten voetballen ? Levenslang ? Standrechtelijke executie? Bij sport hoort nou eenmaal een zeker risico en uiteraard is Bouazan een vreselijke overtreding begaan, maar dat komt zo vaak voor op het voetbalveld. Sommige mensen zijn zó ongelooflijk opportunistisch, dat ik er gewoon moe van word.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:42:28 #6
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_28789223
Ik vind eerlijk gezegd niet dat dat de tackle op het eerste gezicht erger leek dan de gemiddelde Italiaanse tackle in de Serie A. Het leek er een beetje op alsof hij Kokmeijer gewoon net verkeerd raakte. Ik vind het gewoon een geval van pech (voor beiden).

Ik ben het dus schrikbarend genoeg ( ) met cultheld eens.
2000 light years from home
pi_28789315
Als hij de bak in moet, dan moeten er nog een heleboel anderen volgen. Ze doen net alsof dit de eerste zware overtreding is in het voetbal.
Alleen maar omdat iemand ernstig gewond is geraakt, is er veel ophef. Maar er zijn veel meer overtredingen geweest die net zo erg waren, maar waarbij gelukkig niemand gewond is geraakt.
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:49:56 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28789384
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:46 schreef calvobbes het volgende:
Als hij de bak in moet, dan moeten er nog een heleboel anderen volgen. Ze doen net alsof dit de eerste zware overtreding is in het voetbal.
Alleen maar omdat iemand ernstig gewond is geraakt, is er veel ophef. Maar er zijn veel meer overtredingen geweest die net zo erg waren, maar waarbij gelukkig niemand gewond is geraakt.
dus misschien minder erg waren? voor bijna-moord krijg je ook minder dan voor moord.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28789398
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:49 schreef zoalshetis het volgende:

dus misschien minder erg waren? voor bijna-moord krijg je ook minder dan voor moord.
Een bijna moord komt ook voor de rechter.
pi_28789451
Ik vind niet dat hij de gevangenis in moet, maar ik vind wel dat hij een behoorlijke voetbalstraf moet krijgen. Cultheld haalt verscheidene voorbeelden aan, maar geen van allen zijn daadwerkelijk gebeurd, waarschijnlijk omdat deze spelers zich toch inhielden toen zij met de acktie bezig waren. Je beseft echt wel dat je een speler met een bepaalde acktie vreselijk kan verminken.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:55:46 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_28789472
Ik zie ze wel vaker op die manier gemaakt worden op tv.

Jammer dat de carriere van het slachtoffer voorbij is, maar gevangenisstraf lijkt mij totaal belachelijk.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_28789509
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:54 schreef Sjakie01 het volgende:

Je beseft echt wel dat je een speler met een bepaalde acktie vreselijk kan verminken.
Zo'n beetje elke tackle kan iemand vreselijk verminken.
Als je verkeerd neerkomt kan zelfs een kleine overtreding al ernstige verwondingen opleveren.

Gezien de vele rode kaarten die worden uitgedeeld lijkt het erop dat veel voetballers niet beseffen wat voor een leed ze aan kunnen richten.

[ Bericht 1% gewijzigd door calvobbes op 14-07-2005 02:04:07 ]
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:00:32 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28789569
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:55 schreef APK het volgende:
Ik zie ze wel vaker op die manier gemaakt worden op tv.

Jammer dat de carriere van het slachtoffer voorbij is, maar gevangenisstraf lijkt mij totaal belachelijk.
idd
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28789609
Wat een gedoe. Overtredingen horen bij het voetbal. Met wat meer pech had ik ook iemand invalidi kunnen schokken, en ik ben zelf ook wel eens goed weggekomen. Ze hadden pech. Niet zeuren. 1 jaar schorsen. Klaar. Niels wist dat dit kon gebeuren. Hij heeft zelf ook zat overtredingen gemaakt. En dan nu een beetje zielig lopen doen. Zeikerd.
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:05:46 #15
83238 s0d
no fear..
pi_28789657
die vieze overtreding van totti op het afgelopen ek was erger.. het is wel pech dat deze overtreding zon ernstige gevolgen heeft.. de man kan waarschijnlijk nooit meer fatsoenlijk lopen, laat staan voetballen...

ik kan het eigenlijk niet beter verwoorden dan wim kieft in voetbal insite:

het is een moment van onwetendheid.. je krijgt geen penalty en denkt niet na.. je denkt ook niet aan de gevolgen..

idd het is pech dat deze overtreding zon gevolgen heeft, maar ik heb ergere gezien..

gevangenisstraf gaat ver..
face your fears.. live your dreams..
pi_28789659
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:03 schreef Dirman het volgende:
Zeikerd.
Ja, inderdaad. Dat iemand een idiote overtreding op je kan maken waardoor je nooit meer normaal zult lopen is het risico van 't vak

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2005 02:06:12 ]
pi_28789672
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:05 schreef s0d het volgende:
het is een moment van onwetendheid.. je krijgt geen penalty en denkt niet na.. je denkt ook niet aan de gevolgen..
Dat deden die joches die stoeptegels van een brug af gooiden helaas ook niet
pi_28789720
Ik ben het tot ver eens met Dirman. Jammer van de laatste 2 zinnen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:10:16 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28789724
De discussie over die overtreding is al lang geweest trouwens, deze 3e ronde van dit topic gaat met name over de eis van het OM en of dat realiseerbaar is.
Laten we het daarbij proberen te houden?
De mogelijke juridische basis in combinatie met die overtreding?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28789731
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Dat iemand een idiote overtreding op je kan maken waardoor je nooit meer normaal zult lopen is het risico van 't vak
Precies.
pi_28789737
Dat is een vergelijking van niks, die deden dat puur om iemand in ieder geval zo erg mogelijk te verwonden
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_28789768
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:10 schreef Nashje het volgende:
Ik ben het tot ver eens met Dirman. Jammer van de laatste 2 zinnen.
Het is ook wel begrijpelijk dat hij zo doet, maar het is jammer dat hij het niet van de andere kant bekijkt. Alhoewel ik me kan voorstellen dat dit heel moeilijk is in deze situatie.
pi_28789773
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:11 schreef Jajong het volgende:
Dat is een vergelijking van niks, die deden dat puur om iemand in ieder geval zo erg mogelijk te verwonden
Dan heb je die zaak niet bepaald gevolgd
pi_28789784
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:10 schreef golfer het volgende:
De discussie over die overtreding is al lang geweest trouwens, deze 3e ronde van dit topic gaat met name over de eis van het OM en of dat realiseerbaar is.
Laten we het daarbij proberen te houden?
De mogelijke juridische basis in combinatie met die overtreding?
Ze vervolgen hem voor zware mishandeling, maar wat is de strafeis nou? Die staat niet in het bericht...
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:16:41 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28789824
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:14 schreef Sloggi het volgende:

Ze vervolgen hem voor zware mishandeling, maar wat is de strafeis nou? Die staat niet in het bericht...
quote:
[quote]OM legt Bouaouzan zware mishandeling ten laste

Uitgegeven: 13 juli 2005 14:37

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie legt Sparta-voetballer Rachid Bouaouzan zware mishandeling ten laste. Door die tenlastelegging hangt hem een gevangenisstraf van maximaal acht jaar boven het hoofd.

De 21-jarige speler wordt vervolgd omdat hij met een zware overtreding tijdens de wedstrijd Sparta - Go Ahead Eagles op 17 december 2004 Niels Kokmeijer ernstig verwondde.

Volgens het OM had Bouaouzan de opzet zijn concurrent zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Daarom is niet gekozen voor het ten laste leggen van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel of zwaar letsel door schuld.

Het Rotterdamse OM meent dat voor díe overtredingen normaal gesproken het tuchtrecht van de KNVB voldoende is. In deze zaak is het ministerie echter van mening dat er een grens is overschreden. De zaak dient op 27 juli.
Daar ging het eigenlijk vandaag weer over.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')