abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2005 @ 12:03:23 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_28939036
Cas heeft het op zn heupen hoor

René heeft een zakje pooh beer cornflakedingetjes gekregen als traktatie, dat wil ze met Cas delen, alleen rent hij gillend door het huis heen, BAH, HOCKYYYYYYYYYY (de hond) hij denkt dat het hondenbrokjes zijn

Ik heb er net 1 in zn mond gefrut, maar dat werd er met de nodige bah weer uit getuft
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 12:20:37 #202
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_28939488
kom net met Fachelle van de dokter
3 weken geleden stond haar pink in een keer krom dus mee naar de dokter geweest .
Foto's gemaakt maar dr was niks aan de hand .De assisente zij dat ze maar veel moest spelen met dr hand in warm water dan zou binnen 1 a 2 weken dr pink weer recht staan .
Vond dat wel raar maar oke.
Vorige week stond dr pink nog krom dus gebeld en ja hoor op vakantie .
Gisteren was hij terug dus vandaag er naar toe .
Kom ik binnen blijkt haar pees te zijn afgescheurd
Dus nu zit ze ingetapt en mag ze zo 2 weken blijven lopen fijn
we snappen alleen niet dat ze niet geklaagd heeft over pijn in dr handje want t moet gewoon veel pij hebben gedaan
  dinsdag 19 juli 2005 @ 12:24:50 #203
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28939586
hahahahaha cas

nou das dan lekker zeg dat de huisarts zo goed heeft opgelet
gelukkig heeft ze er geen pijn aan
  dinsdag 19 juli 2005 @ 12:24:57 #204
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28939590
He, wat leuk voor Wilyan, ik hoop dat hij het er net zo naar zn zin heeft als Chiara!

Ja en dat ge-mij komt hier ook veel voor, vooral als ze met andere kindjes speelt, het is allemaal erg moeilijk om te delen en samen te spelen. Ik spreek Chiara er soms wel op aan, (o.a. "Samen spelen, samen delen") vooral als ze echt heel bazig doet, soms laat ik het even gaan, zolang het andere kindje er niet onder te lijden heeft.

Cas, hondebrokjes zijn idd vies...
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 12:26:16 #205
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28939612
Ai, Fachelle, dat klinkt echt erg pijnlijk, idd vreemd dat ze er weinig over geklaagd heeft? En nu, heeft ze nu ook pijn als je haar er specifiek naar vraagt?
Beterschap meiske!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 juli 2005 @ 13:22:23 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28941173
Arme Fachelle! Groeit zo'n pees weer vanzelf aan?

Cas
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:31:18 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_28941499
Fachelle, beterschap hoor!

Cas grapjas!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2005 @ 13:37:39 #208
43556 miss_dynastie
pi_28941712
Ach, Fachelle, wat sneu
pi_28941931
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 09:11 schreef easy-going het volgende:
Pleisters ..... pas was Sven gevallen .... knie een beetje geschaafd en het bloedde, dacht ik eindelijk eens een pleister kwijt te kunnen bij Sven .... van de val huilde hij niet, maar toen ik met de pleister aankwam helemaal in paniek!
precies zo ging 't hier easy!

jonnetje leuk dat wilyan naar de psz kan. vindt ie vast hartstikke leuk.

arme fachelle, een gescheurde pees. dat klinkt vreselijk pijnlijk en eng. hopelijk groeit 't snel weer goed vast.

cas, haha! wel slim van je hoor om geen hondebrokken te eten (die heb je zeker al eens geproefd?)
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:55:36 #210
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28942405
Fachelle ook een harde zeg.

Nou hier ook opvoeding van de eerste plank
Het slapen begint hier weer een potje te worden, eerst dacht ik ach komt door het weer (de warmte) kind zweet ook als een tierelier dus laat maar. Zolangzamerhand heeft ze al 2 nachten bij ons geslapen en was ik dat beu dus vandaag weer begonnen met "streng" zijn. Zat achter de comp met motto, al jank je de wereld bij elkaar je komt er niet uit Na drie-kwartier enorm janken toch overstag en ging is kijken en wat zie/ruik je dan jaaaaaaaa heel veel zure poep. Dit was dan voor vandaag mijn opvoeding

Cas groot gelijk hondenvoer hoor je aan de hond te geven
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2005 @ 14:01:52 #211
7074 moussy
kuttekop
pi_28942672
He bah Fachelle wat vervelend nou beterschap

Cas heeft nooit de kans gekregen om een hondenbroekje te eten, hij mag er niet bij als de hond eten krijgt. Maar deze bruine chocolade rondjes en halve maantjes waren idd net hondenvoer
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 juli 2005 @ 14:02:14 #212
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28942684
Hou het wel goed in de gaten, reni, zie hier voor een uitgebreide beschrijving van de behandeling (ben even gaan zoeken omdat een schoolvriendin dit ook had en eraan geopereerd moest worden).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 15:01:41 #213
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28944783
Reni, ik heb zelf ook een afgescheurde strekpees in mn pink gehad en de pijn viel alles mee. Het ziet er enger uit dan 't voelt zeg maar.
Kan dus goed zijn dat ze er niet zo veel pijn aan heeft gehad. (ik heb toen 6 weken met een spalk gelopen en toen was 't weer genezen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator dinsdag 19 juli 2005 @ 21:02:48 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28955940
Agossie arm kleintje, je zou toch zeggen inderdaad dat ze er wel pijn aan moet hebben. Hopen dat het snel geneest Reni, sterkte ermee.

hahahaha wat een heerlijk herkenbare verhalen. Tom met "nee mooi" , Cas met zijn hondenbrokjes wat een geweldige dingen verzinnen die kinderen ook he?
"mijn" "zelluf doen" "nee" zijn van die woordjes die wij hier ook de hele dag horen. Net als "iehies oohook!' als Eva iets doet, heeft of krijgt. Doodvermoeiend maar wel erg leuk.
Vooral van dat "nee!' wordt ik af en toe helemaal horendol en ik blijf dan maar in mezelf herhalen "tis een fase, tis een fase".
Iris is heel sociaal en tegelijkertijd heel verlegen. Een hele grappige combinatie die hele vreemde situaties oplevert. 's morgen als de achterdeur open gaat loopt ze als eerste naar de lage schutting tussen ons en de buren en gaat daarover heen hangen en gillen "mogge buuhman en buuhvouw!! buiten komen!! Kom dan!!" . Echt op topvolume gaat dat, maakt niet uit hoe laat het is. Gelukkig zijn onze buren altijd erg vroeg op en zijn ze dol op de kinderen.
Als de buurman dan snel naar buiten komt en ook over de schutting gaat hangen en vriendelijk tegen Iris begint te praten kruipt ze snel weg tegen mijn benen, is ineens weer enorm verlegen omdat dat toch wel eng is.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:14:16 #215
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28958420
Die Iris Wat fijn dat die buren er zo leuk op reageren. Wij zijn gelukkig ook gezegend met buren die het gewoon hardstikke gezellig vinden om de kinderen om hun heen te hebben. Als Katja enigszins de kans krijgt zit ze bij de buren. Wij hebben ook zo'n lage schutting en daar klimt ze zo overheen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:33:19 #216
3011 E.T.
pi_28959115
Iris

Hier is gister de wvk langsgeweest. Bij kindjes die 3x gezakt zijn voor de gehoortest komen ze langs in het kader van taal/spraakontwikkeling.
Ze had alleen niets nieuws te vertellen Alle tips e.d. ter bevordering van het praten doen we al; voorlezen (plaatjes benoemen is dat meer), als je kind in eigen taal iets vertelt in 'echte' taal terugpraten etc, etc..
Ook vroeg ze of Saskia al dingen begrijpt die wij tegen haar zeggen, dat deed ze meteen even voor: "zal mama even nieuw drinken voor je pakken?" en roetsj, daar stond mevrouw bij de koelkast en vervolgens toen de koelkast openging ging ze de wvk ook nog even vertellen dat er kaas in de koelkast lag.
Ook zegt ze al veel meer woordjes dan ze als standaard aanhouden (op 18mnd is dat 3 woordjes naast papa en mama en dat hoeft dan nog niet eens goed uitgesproken te zijn)..
Oftewel, ze kwam een beetje voor nop
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_28959392
Beterschap Fachelle!

Iris die buren boffen maar!
Eva en Iris gaat de goede kant op zo!

Rottdog kan het niet door tandjes oid komen?

Saskia, wat goed!
Maar hoezo papa en mama? Dat zegt Myrthe nog niet, die andere woordjes haalt ze wel. Waarom is papa/mama dan verplicht?

Zet Cas eens kapucijners voor Moussy? vinden sommige kinderen ook op hondenbrokken lijken..

En leuk dat Wilyan ook naar de psz kan binnenkort Jonnetje!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:45:41 #218
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28959569
Volgens mij is dat niet verplicht hoor Poemojn, de meeste kinderen doen dat gewoon denk ik.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:51:10 #219
103793 kozakken
Living the life
pi_28959767
Jonne is nu bijna 16 mnd en echt niet zo'n spraakwaterval.
DATTUH!! en papa en meme
En brrrr voor elke auto, brommer of rijdend voorwerp
en be en bu voor elk koe, schaap, paard of weiland
en heel soms 'da' wanneer hij per ongeluk opeens bedenkt te bedanken.
wel heel schattig.

Wij zijn vandaag een nieuw tijdperk binnengetreden. Die van de zandbak
Alweer een nieuwe mijlpaal vind ik zelf. Opeens weer zo'n stukje groter.
Zo opeens trokken de plantenbakken en alle zand buiten.
Dus onze tuin beetje gereorganiseerd, zandbak aangeschaft en morgen... morgen spelen maar!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:51:10 #220
3011 E.T.
pi_28959768
idd, papa en mama wordt door de meeste kinderen wel gezegd, dus die laten ze gemakshalve buiten beschouwing.
pi_28959926
ben benieuwd hoe hij 't vindt kozakken!

iris! wij hebben hoge schuttingen, vind ik momenteel erg jammer want piet vindt 't buurmeisje van 3 zeer interessant en er is nu maar weinig spontaan contact mogelijk.

arme rottdog, denk je goed bezig te zijn ...
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:57:32 #222
103793 kozakken
Living the life
pi_28960014
Gisteren en vandaag heeft hij al 'geproefzandbakt' met z'n zwemteil met een 25-kg zak zand.
Was al een daverend succes! Ben wel benieuwd naar z'n reactie op de grote (houten) zandbak.
Vind het zelf ook wel een beetje spannend.
Jammer dat ik moet werken. Dan zien we het 's avonds pas echt. (Mag best wel eventjes wanneer vlak voor het avondeten )
pi_28960019
Ok, beetje flauw vind ik eigenlijk, volgens mij zijn dat wel echte woordjes.
Hier in het vocabulaire: dit, dat, aai en bah. De betekenis kent ze er ook wel van, alleen 'bah' wil ik nog wel verder met haar uitdiepen.

Leuk Kozakken, een eigen zandbak! Wij moeten er een heel eind voor fietsen, bij de kinderboerderij zit er wel eentje.
  woensdag 20 juli 2005 @ 08:20:20 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_28966521
wij gaan zometeen ook een zandbak halen bij bixister
En even zand halen meteen natuurlijk, ik ben ook benieuwd!
Kozakken, hoe vond ie het?

ET, Liam voldoet wel aan zijn 3 woordjes naast papa en mama (hoewel ik nog regelmatig papa ben) hij zegt vogel tegen alles wat vliegt ("gogel"), poes, uit, dat, opa, de naam van mijn broer en Ian kan ie ook zeggen, buiten, eten en kijke.
Dat was het wel een beetje hoor. Hij zegt wel heel veel na, maar voor dat dat dan in zijn eigen woordenschat hoort duurt weer ff.
stormy waters...
sailin'
pi_28968234
LadyS hoe was de verjaardag van Amber? Of heb ik daar ergens overheen gelezen? En waar blijven de foto's
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28968253
En Janneke heeft..............................koorts
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:39:34 #227
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28968464
Ah nee, niet alweer he... Beterschap hoor!

Liam en Piet veel plezier met elkaar!

Op een enkel ongelukje na gaat het hier goed met de zindelijkheid van Chiara.
Hoe deden jullie dat met weg gaan. Even naar het winkelcentrum doen we zonder luier, maar op een gegeven moment moet je het natuurlijk wel opvoeren, hoe ging dat bij jullie?
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:41:23 #228
30488 coolbabe
My little pwny
pi_28968505
Janneke beterschap!

Toen Jasper eenmaal zindelijk was nam ik hem gewoon zonder luier mee. Alleen in bed droeg hij nog een luier. Eigenlijk (wat ik me nog kan herinneren) ging dat gewoon altijd goed
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_28968511
Ik heb het gelijk gedaan. Alles zonder luier, ook naar schooltje. Als ze zindelijk zijn, zijn ze zindelijk. En anders kan t verwarrend worden. Wel odnerweg een keertje ergens gaan plassen dan.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:46:12 #230
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28968606
Hè Janneke koorts, da's balen.
Beetje griep misschien?

E.T. , is wel positief zo'n bezoekje. Dan zien ze tenminste hoe ze het in eigen omgeving doet. En dat zit dus wel snor.

Léon papa't en mama't sinds deze week steeds vaker. En aai zeggen en doen lukt ook, alleen aait hij een beetje hard.

Even een vraagje over wat een jongentje van 13 maanden ongeveer moet eten.
Dit eet hij nu ongeveer:
's ochtends pap en een boterham
tussendoor fruit met drinken
tussen de middag 1 1/2 boterham
tegen 16.00 yoghurt met drinken en een koekje
's avonds avondeten en drinken
voor het slapen gaan pap.

Maar de laatste week zit hij te klooien met de pap. Krijgt hij teveel en heeft hij hier gewoon geen behoefte meer aan? Want als hij de fles later op de avond krijgt drinkt hij het wel op.
We zijn er wel achter dat als hij eens niet met ons 'mee-eet' maar gewoon een potje krijgt, hij die alleen eet als hij 'vooruit' eet. Als hij ons eten op een bord ziet legen, klinkt het 'nee, nee, nee!' o ja, dat woordje kent hij ook al en hoeft hij zijn eten niet, alleen dat van ons.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_28968925
Misschien kan je hem savonds gewoon warme melk geven ipv pap. Die pap heeft hij niet nodig, dus als hij het niet meer wil zou ik het laten vallen.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:09:18 #232
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28969091
Och vergeet ik helemaal Fach-bikkel-elle haar vinger!
Hopen dat het snel over is.

Jessie, daar zat ik dus ook aan te denken. Maar ik wist niet of hij dan nog voldoende kreeg, snap je? Dan zit je te dubben van 'heeft hij dat nou wel of niet nodig?'.
pi_28969164
Maar hij is een jaar geweest joh. Die pap hebben ze sowieso savonds niet nodig. Sommige slapen er lekker op, maar dat is alles. Hij kan eigenlijk gewoon met de pot mee-eten. Alleen vit d druppels geven.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:29:41 #234
30488 coolbabe
My little pwny
pi_28969577
Die pap `s avonds kun je wel achterwege laten als hij om etenstijd wel zijn warme hap en yoghurt goed opeet. In plaats van `s middags yoghurt zou je hem ook een koekje en wat drinken kunnen geven.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_28969706
Amber krijgt veeel minder, dutch
Maar die ligt op de momenten dat het tijd is voor een tussendoortje vaak te slapen.

Zij krijgt sochtends een fles warme melk met een schepje rijstebloem, en ongeveer 1 boterham.
Tussen de middag ongeveer 2 boterhammen
en savonds eet ze met de pot mee.
Drinken doet ze de hele dag door.

Als ik vind dat ze niet genoeg gegeten heeft tijdens het avondeten, krijgt ze vorodat ze naar bed gaa om 08.00 uur nog een flesje melk en evt een schepje rijstebloem.
pi_28969743
LadyS zie vorige bladzij
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28969767
dutchie ik zou 't gewoon eens proberen om die fles pap te laten vervallen. en ik vond 't heel leuk toen piet zo graag met ons mee begon te eten, maak er gebruik van!

arme janneke alweer koortsig! beterschap wijffie.

ik ben ook heel benieuwd naar het verslag van Ambers verjaardag. en naar dat van Isa's verjaardag ook!

Liam heeft hier net z'n 'gogel' laten horen. wat is 't toch een schatje . ik hoop dat hij veel plezier heeft met de zandbak. Piet was weer extreem verlegen, dus veel hebben ze niet aan elkaar gehad. Piet heeft ook dat dubbele Lois, dat ie aan de ene kant zeer sociaal is (heel geïnteresseerd in anderen) maar als ze te dichtbij komen vindt ie 't eigenlijk allemaal wat te eng. hij ging gisteren trouwens de hele dag alles laten zien aan Anna. "kijk Anna, vliegtuig!" "kijk Anna, Piet in de box!" "kijk Anna, boek!" "kijk Anna, Piet peister aan!" (hij valt die knie steeds opnieuw kapot )
pi_28970479
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:35 schreef jessie het volgende:
LadyS zie vorige bladzij
oops
bladzijde gemist!

Verjaardag was druk druk druk druk. Ik heb Amber amper gezien de hele dag, was alleen maar aan het rennen en vliegen. Tot overmaat van ramp heb ik, toen ik de oven aanzette om stokbrood te bakken, vergeten de taarten die erin stonden (ivm met de katten, zodat ze er niet stiekem van konden eten) laten verbranden. Gelukkig hadden een hele hoop mensen al taart gehad, maar voor degene die nog moesten komen was er geen taart meer. Dus moest ik snelsnel naar de AH om taartjes te kopen! (daar ging mijn consuminderen taart ) Amber had gelukkig ook al haar taartje gehad!

Amber is gruwelijk verwend, wilde van ellende niet meer slapen, was ze veel te hyper voor. Zelfs toen we haar vertrouwde ritueeltje hadden uitgevoerd (in bad --> nog even beneden zitten en spelen --> en dan naar bed) werkte niet. Ze lag zo zielig te huilen in bed. Ik had echt het idee dat ze niet wist wat ze met zichzelf en haar "volle hoofdje" aan moest zeg maar. Ik heb haar gepakt en op en moment dat ik haar uit bed pakte legde ze haar hoofdje op mijn schouder en ging lekker liggen suffen bij me! Beneden hebben we lekker liggen knuffelen op de bank en na een minuut of 10 lag ze in een soort coma:

Tot aan dit moment was ik weinig emotioneel, maar dit was zo fijn.. normaal wil ze niet meer zo lekker bij me zitten... En nu had ze er blijkbaar zoveel behoefte aan
pi_28970751
Jeetje, wat een drukke dag heb je gehad, LadyS (lief hoor, zo'n vermoeide Amber op de foto)

enne, het verbranden van de taarten

Janneke, beterschap meid
pi_28971350
alicia krijgt gewoon een luier aan als we weg gaan, maar plast er niet in, is puur voor als we het niet redden op tijd een benzine station te vinden of een geschikte berm. (of elders een wc) snachts idem, maar ook dan is het nog steeds naar de wc gaan en liever niet je luier gebruiken en dat gaat prima tot nu toe.

(voordeel is ook, dat zonder luier alles hier aan kleding te groot is, in huis niet zo'n probleem, maar buiten wel en nu heb ze tenminste een luier om en passen de kleertjes ook nog. Ik heb in elk geval veel oude kleertjes terug uit de verkoop gehaald voor de winter die ze nu weer past, soms iets te kort maar daar verzinnen we wel wat op) zit nu alleen nog met onderbroekjes te etterendie ik niet leuk in haar nieuwe maat kan kopen/vinden
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:26:39 #241
24188 Belana
kloon van belana
pi_28971481
Amber, je bent lekker verwend! 1 jaar alweer! grote meid!

Janneke.... niet weer he...

Het was weer kort maar krachtig bij Bix en Piet en Anna, maar Liam is nog aan het opknappen en hij was na 1,5 uur helemaal op. Hij sliep in de auto na 5 minuten
Het was heel leuk om Piet en Anna weer te zien, wat groeien ze snel zeg!
En Liam kan straks lekker spelen met zijn zandbak en slapen in zijn nieuwe pyama's
Ik vond het weer erg gezellig bix, hoop niet dat je het erg vond dat het maar zo kort was...
stormy waters...
sailin'
pi_28971713
Als ik die verhalen over Piet lees herken ik er wel veel van Svens karakter in Bix.
Als we op bekend terrein zijn kan hij best uitdagen (flirten zelfs) naar mensen die hij kent (bij de bakker, de supermarkt enzo) als ze maar op afstand blijven Zodra ze dichter bij komen negeert hij ze compleet en gaat dan aan mij lopen frutten (spelen met de rits van mijn jas ofzo).

Ziet er uit alsof Amber een gezellige verjaardag heeft gehad LadyS, en wat is ze verwend

Oei Fachelle, beterschap met je vinger!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:17:17 #243
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28973165
Nou, we gaan het experiment aan. Pap 's avonds laten vallen en in plaats daarvan in eerste instantie gewoon melk. En de yoghurt schuiven we ook op.
Sommige dingen verander je zo makkelijk bij zo'n kind, maar als het op eten aankomt denk je 'pikt ie dat wel?' Maar als ik dan hier lees, valt het allemaal reuze mee.
Ik vond die yoghurt 's middags toch al zo'n gedoe. Moest ie weer speciaal voor gaan zitten en zo. Terwijl met koekje en drinken hij gewoon kan gaan spelen.

En soms eten we wel eens 'onverantwoord' en dan geven we Léon een potje. Of te pittig. Als ik de woorden 'spaanse peper' laat vallen bij mijn moeder reageert ze licht hysterisch met: "Dat gééf je hem toch niet hè?"

Klinkt gezellig die verjaardag van Amber.
pi_28973311
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:17 schreef dutchie het volgende:
En soms eten we wel eens 'onverantwoord' en dan geven we Léon een potje. Of te pittig. Als ik de woorden 'spaanse peper' laat vallen bij mijn moeder reageert ze licht hysterisch met: "Dat gééf je hem toch niet hè?"
alicia eet vanaf dat ze een jaar was echt gewoon helemaal mee, dus ook de spaanse pepers (daarvoor hield ik er iets meer rekening mee). Ze vind het lekker, nergens last van en kan het goed verdragen (beter als papa)
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:23:30 #245
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28973396
Léon heeft laatst een hapje geproefd van iets met spaanse peper en vond het niet zo geslaagd. Spuugde het gewoon uit, nog even niet dus.
Maar eten jullie altijd verantwoord dan? Dus voldoende groente enzo?
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:30:01 #246
3011 E.T.
pi_28973631
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:23 schreef dutchie het volgende:
Léon heeft laatst een hapje geproefd van iets met spaanse peper en vond het niet zo geslaagd. Spuugde het gewoon uit, nog even niet dus.
Maar eten jullie altijd verantwoord dan? Dus voldoende groente enzo?
waarom zou een kind geen dagje onverantwoord mogen eten? Saskia eet ook gewoon pizza (de kleintjes van Iglo zijn precies haar formaat ) en af en toe patat met een frikadel. Als ze verder gewoon goed eet en d'r fruit goed eet, mag ze van mij best eens een dagje onverantwoord eten

Saskia eet trouwens ook vanaf d'r eerste verjaardag volledig met de pot mee. De ene dag vind ze lekkerder dan de andere dag en sommige smaken moet ze aan wennen maar elke keer als ze die eet gaat er weer wat meer naar binnen. (ook de pittige gerechten enzo)
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:32:19 #247
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28973700
He he LadyS maar lekker schandalig verwend en wat een lieve foto zo van jullie 2
Taart zag er super uit

Zijn hier ook de laatste fles aan het afbouwen zeg maar het is meer een lekkernij geworden dan echt voeding.

Nu krijgt ze gewoon 3 maaltijden
s'ochtends =>fles(melk) met bambix (kan ze lekker wakker worden)
s'middags => brood bijna een hele + beker melk
na slaapje => fruit
s'avonds => met de pot mee en yoghurt na
Voor de rest staat er de hele dag drinken.

Hoe gaat trouwens uit een gewone beker drinken bij jullie ? Oefenen jullie dat ook intensief of hebben jullie van die anti-lekbekers?
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:34:51 #248
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28973794
Hete nasi of patat met een fricadel gaat er hier ook prima in hoor!
Maar op een dag dat we weinig groente eten, eten we hier wel een portie fruit meer.

Amber, jij en je taart: lekker! en mooi!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28974356
Hier eten we 1 keer in de week patat en vaak nog een keer chinees/pizza.
2 keer in de week een ovenschotel met rest groenten en vlees en aardappelen (1 dag nieuw, 1 dag kliekje) de rest van de dagen een pasta (evt ook 2 dagen uit 1 pan) en een broodmaaltijd met soep op de snelle/makkelijke dag.

Beide kids eten alles gewoon mee. Krijgen ze te weinig dan vult dat vast de volgende dag weer aan, zo niet jammer maar niets aan te doen. Fruit krijgen ze ook niet alle dagen, zijn ze niet zo verzot op en dwingen heb geen zin (en heb ik zelf ook geen zin in) Maar gemiddeld is het wel om de dag een stukkie. (zomers meer dan swinters)

E.T. dat meen je niet zo'n kleintje van iglo is hier dus echt te weinig voor Jayden. Wij hebben een halve nodig van een normaal formaat om te voorkomen dat ie een uurtje later weer honger heb. Alicia eet de andere helft en ongeveer een kwart van die van mij
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:02:18 #250
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28974765
Jayden!
Ik verhuis even met zorgen en vragen naar babietjes-topic, maar jeeminee, wat eten jullie kindjes al goed en veel (en waarschijnlijk ook al zelf??? ).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')