abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2005 @ 09:38:06 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28876574
Al die snelle kinderen hier . En ik maar denken dat Katja zich standaard ontwikkeld, maar nu begin ik toch een beetje te denken dat ze gewoon niet zo vlot is. Soms denk ik dat ik nog naar kinderontwikkeling kijk met de ogen van 20 jaar geleden. Lijkt het maar zo, of gaat het tegenwoordig zoveel harder?

Babyfeet, hoe kwam het dat Kyllian op zijn 2e al het alfabet kon? Hoe kwam je erachter dat hij geinteresseerd was in letters en het alfabet?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_28876596
Livelink ook al zou Katja wat minder hard gaan, dat maakt toch niet uit. De ene gaat nou eenmaal wat sneller dan de ander. Katja is gewoon lekker kind!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 17 juli 2005 @ 09:43:45 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_28876597
livelink, ieder kind gaat op zijn/haar eigen tempo hoor! Niks mis mee
Ik kreeg de laatste tijd steeds vaker te horen "loopt ie nog niet????" alsof een kind van 1,5 MOET kunnen lopen. Inmiddels doet ie het wel overigens, maar ik wil gewoon maar zeggen dat je niet moet gaan twijfelen aan de ontwikkeling van katja. Ik heb haar even gezien in de linnaeushof en het is een heerlijk wijffie Niks mis mee!
stormy waters...
sailin'
pi_28876607
Ik denk trouwens niet dat de kinderen nu harder gaan als vroeger. Wel denk ik dat de ouders wat meer prestatiegericht zijn (nu niet aangevallen voelen, ik lees wel dat Freek en Kyllian echt vanuit hun zelf zo zijn) Maar persoonlijk vind ik dat geen pluspunt
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 17 juli 2005 @ 09:51:40 #155
37150 livelink
pi_28876649
Nee, ik twijfel ook niet echt aan haar ontwikkeling, maar ik heb het gevoel dat ik mijn ideeen over ontwikkeling gewoon bij moet gaan stellen. En misschien stimuleer ik Katja niet genoeg, vandaar ook mijn vraag aan Babyfeet. Ik doe wel puzzeltjes met haar, maar dat komt omdat ik puzzelen zelf ook heel leuk vind.

Maar ik heb dus nooit van dat soort oefeningen met haar gedaan als wat Babyfeet beschrijft. Van die opdrachten van kleuren bij elkaar zoeken zo. Katja is nu erg bezig met kleuren benoemen en dan ga ik daar wel op in, maar niet echt gestructureerd of zo.
pi_28876656
Ik zou dat ook zo houden Livelink. Naar school gaan kan ze dalijk nog lang zat toch?
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 17 juli 2005 @ 09:59:00 #157
37150 livelink
pi_28876692
Ja, dat is ook waar. Ik heb even gekeken naar je link. Een mooie school, hoor. Fantastisch met die binnentuin. Toch wel echt jammer dat hij zo ver weg is. Ik geloof dat ik dan wel zou overwegen om dichter bij de school te gaan wonen. Nu sta je ervoor dat je 8 jaar lang gedwongen bent om altijd maar de kinderen te halen en brengen. Terwijl het zo lekker is, als ze op een gegeven moment zelfstandig naar school kunnen gaan.
pi_28876767
8 jaar?
Welnee ik verwacht wel dat als ze op een gegeven moment op dr fietsie zelf kan!
En als Janneke er ook op zit, dan blijven ze gewoon af en toe over.
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 17 juli 2005 @ 10:40:52 #159
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_28877084
quote:
Op zondag 17 juli 2005 09:45 schreef jessie het volgende:
Ik denk trouwens niet dat de kinderen nu harder gaan als vroeger. Wel denk ik dat de ouders wat meer prestatiegericht zijn (nu niet aangevallen voelen, ik lees wel dat Freek en Kyllian echt vanuit hun zelf zo zijn) Maar persoonlijk vind ik dat geen pluspunt
het is ook echt geen pluspunt
als je kinderen niet mee kunnen is t erg ,maar als ze te snel gaan is t ook niet fijn.
Fachelle kan uren gaan zitten spelen ,maar zodra ze dat beu is dan begin maar te verzinnen ,want t "leer speelgoed" voor n meid van 3 is ze allang beu nu is ze bezig met miniloco dat gaat heel lekker

Hier word er ook niet gepust ofzo om de dingen te willen/kunnen ,maar fachelle kan dus echt de HELE dag vragen waarom en hoe dat kan . hoe iets heet en wat er staat enz.
Als ik antwoord geef naar der leeftijd blijft ze net zolang doorgaan tot zij tevrede is .
Misschien is dat wel ineens over als ze in groep 1 zit wie weet
pi_28877120
O in de waarom fase zit Bo ook, vermoeiend he. Ach hoort er allemaal bij
Ik bedoelde overgens dat ik het geen pluspunt vind dat ouders nu veel meer prestatiegericht lijken te zijn.
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 17 juli 2005 @ 10:46:00 #161
116937 reni
pi_28877142
vind ik ook niet goed hoor
ieder kind doet alles in zn eige tempo en op zn eigen manier.
Als je kind zichzelf maar goed voelt en lekker in dr vel zit dat is t belangrijkste.
pi_28877183
Denk je dat dat alleen de ouders van nu zijn? Volgens mij doet de hele omgeving daar aan mee. Praat ze nog niet? Loopt ze nog niet? etc.. die vragen zijn toch al van alle tijden?
Over lezen: het is bekend dat kinderen van 2/3 jaar in staat zijn te leren lezen (in sommige landen krijgen ze dat dus ook al op school). Kinderen kunnen in 20 weken leren rekenen ipv 6 jaar, het vwo kan in 4 jaar worden behandeld ipv 6 jaar, etc. Sommige dingen hangen ook gewoon samen met de inrichting van het onderwijs hier die wel cultuurbepaald is. Alleen heeft het ene kind daar uit zichzelf eerder interesse voor dan het andere kind, en krijgen ze het hier in groep 3 verplicht (nog eens).
  zondag 17 juli 2005 @ 10:57:57 #163
116937 reni
pi_28877270
als ouder zijnde is t je plicht om te "weten "wat je kind fij n/leuk vind
Als je omgeving loopt te zeuren is t ook aan de ouders om daar iets mee te doen of niet.
Je weet zelf toch t beste waar je kind aan toe is .
Omgeving zeurt toch altijd als ze te "traag gaan" naar hun zin dan als ze te snel gaan is t ook weer gezeur want dan push je ze .
Serissa was zo.n hele snelle en kon met 4 mnd al zelf zitten .
Hoeveel gezeik ik kreeg als ik met haar op de fiets zat
Fachelle was later met zitten toen kreeg ik dus de hele tijd dat ik me niet aan moest stellen ze kon best op de fiets
elk kind z'n eigen ding hoor. ieder kind is gelukkig anders
  zondag 17 juli 2005 @ 17:02:25 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_28885353
Nou, ik weet niet wat ie precies heeft, maar Liam is ziekjes. Koortsig en hangerig. Hij eet niet en drinkt weinig. Vanacht had ie een beetje over gegeven. Nu ligt ie alweer in zijn bedje, arm kind.
(geen vlekjes te zien hoor overigens)
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 juli 2005 @ 18:34:14 #165
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28887466
quote:
Op zondag 17 juli 2005 17:02 schreef Belana het volgende:
Nou, ik weet niet wat ie precies heeft, maar Liam is ziekjes. Koortsig en hangerig. Hij eet niet en drinkt weinig. Vanacht had ie een beetje over gegeven. Nu ligt ie alweer in zijn bedje, arm kind.
(geen vlekjes te zien hoor overigens)
Hier hetzelfde.. maar dan met vlekjes en diarree
Zelfs vannacht om drie uur kon ik m'n bed uit om een luier te verschonen
Maar ik zag vanavond een klein puntje bij d'r hoektand, ik hoop dus een beetje dat het daarmee te maken had/heeft..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 17 juli 2005 @ 18:38:52 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_28887557
hier ook hoektanden in aankomst idd. Maar hij heeft ook een hoestje. Nahja, ik weet het niet. Paracetamolletje doet gelukkig wonderen. Ik hoop alleen wel dat ie ff wat gaat drinken weer straks, ik krijg er gelukkig wel slokjes in, maar niet veel.
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 juli 2005 @ 20:23:10 #167
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28890092
hij vroeg ooit aan mij mama wil je schrijven dus ik zo natuurlijk wat moet ik schrijven
dus hij de A en ik ging eigenlijk gewoon door en hij noemde ze zo zonder moeite alles op
en inderdaad jessie je wilt hem klein houden maar dat gaat niet

saskia en liam beterschap hoor
  Jubileum moderator zondag 17 juli 2005 @ 20:29:32 #168
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28890271
Ow Eva kan dan ook synchroon tellen tot 10! Leuk om te weten. Ze herkent ook al wat letters uit het alfabet en noemt ze ook op: de b van Bram, de o van opa en oma, de i van iris etc. Ze heeft een enorme voorliefde voor de Q, scant alles na op zoek naar een q maar die komt natuurlijk weinig voor.

Agossie arme Liam en Saskia, beterschap allebei
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 juli 2005 @ 10:56:37 #169
3011 E.T.
pi_28904049
Saskia heeft vanmorgen al drie poepbroeken gehad.. dun
arme kind, d'r kontje wordt harstikke schraal natuurlijk zo
Ik zag daarnet gewoon onverteerde champignons van de soep van gister in d'r luier..

Gelukkig eet en drinkt ze wel goed, is wel kroeleriger dan normaal, maar ook wel gewoon levendig. Maar morgen toch maar ff naar de huisarts, ze is al 1,5 week hangerig en vlekkerig en nu al drie dagen diarree (en zaterdag ook nog overgeven)...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 18 juli 2005 @ 10:58:46 #170
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28904102
Ach Saskia . E.T. naar is dat hè als je kleintje zo ziek is? Dan zit je vol ongeloof te kijken dat ze toch nog verder spelen en andere dingen doen.
Moet je zelf eens ziek zijn, dan kom je gewoon je bed niet uit. Zijn wij dan zulke aanstellers?
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 18 juli 2005 @ 11:16:26 #171
3011 E.T.
pi_28904570
Je zou 't bijna denken, dutch
  maandag 18 juli 2005 @ 11:19:54 #172
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28904658
saskia beterschap hoor ziek zijn is echt niet leuk.....

kyllian is nog steeds droog
het gaat echt gewoon goed terwijl ik dat niet had verwacht
pi_28904704
Saskia beterschap

Gaat goed he babyfeet. Lekker hoor!!

Hoor net van me buufie dat de kans klein is dat ze nog plek hebben op die montessori. Ooooooooooooo ik hoop t zo. Waarom heb ik ook zo lang zitten mutsen. Nou na de vakantie hang ik in ieder geval gelijk aan de bel.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 juli 2005 @ 14:14:38 #174
3011 E.T.
pi_28909331
spannend jessie!

zo leuk om te zien hier... Pop (15cm ofzo) moet ook drinken... die tuit van de Avent-antilekbeker wordt in dat inieminiemondje van de pop gefrot.. Daarna moet pop slapen, wordt neergegooid, dekentje eroverheen gelegd... Zooooooooo schattig
pi_28909526
beterschap voor liam & saskia! wat lief is ze voor d'r pop. beer krijgt hier ook altijd een slokje uit de pap-fles.

en kyllian, ga zo door jongen, geweldig!

jessie, ik hoop dat 't toch nog gaat lukken!

piet heeft nu van die gesprekjes met zichzelf, van die vaste riedeltjes. "waar is de [vul hier iets in]? weet ik niet. even zoeken!" o en gisteren heeft ie voor het eerst een pleister op z'n knie gehad. hij vond de pleister enger dan de schaafwond. en 't was nog wel een jip & janneke pleister! hij had 't er de hele dag over. "piet pleister aan!"
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 14:31:03 #176
7074 moussy
kuttekop
pi_28909876
Jessie, mail ze anders vast!

Schattig he ET René geeft dr pop nog altijd BV, terwijl ze dat nooit heeft gezien van mij
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 18 juli 2005 @ 22:45:26 #177
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28926011
Jolie heeft wat nieuws. Ieder bloempje, ieder blokje, iedere aardappel en iedere sok moet bekeken worden. Niet alleen door haar maar ook door mij; Kijk! Als ik er dan eindelijk achter ben waar ze naar wijst moet ik iedere keer heel enthousiast roepen; Jeetje Jolie, wat een ontzettende mooie rijstkorrel, Nijntje knuffel, handdoek enzovoorts anders weet ik zeker dat ik het voorwerp tien seconde later weer onder m'n neus gedrukt krijg. Doen meer kindjes dit? Ze is dan ook erg trots als ik blij reageer. Het liefst zou ze alles even aan me geven en iedere hap wil ze met me delen. Heel erg lief en fijn om te zien dat ze alles zo mooi en gezellig vindt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 22:47:51 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28926122
Dat houdt nog wel een poosje aan

Lees: dat heb ik nu nog steeds
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 juli 2005 @ 22:49:31 #179
30488 coolbabe
My little pwny
pi_28926183
Haha Jolie Klinkt als Tom, die kan helemaal lyrisch zijn over een 'hieg' (vlieg) en dan volgt hij hem de hele kamer door, komt me dan bij m`n hand pakken en dan moeten we er samen achteraan

Piet met je pleister aan voor op de auw
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_28926357
komt me wel bekend voor luchtbel. volgens mij gaat 't er vooral om dat ze zich begrepen voelt, moet ook wel geweldig zijn als je net leert te communiceren. ik betrap mezelf er ook op dat ik de halve dag loop te herhalen wat piet zegt, puur om hem te laten merken dat ik begrijp wat hij zegt. hij herhaalt meestal ook net zo lang wat hij wil zeggen tot hij zeker weet dat ik 't begrepen heb.
pi_28926454
hihi coolbabe, hier is een vlieg ook een hieg. maar piet is vooral lyrisch van de 'hiegenmepper'. "mep mep, weg jij hieg!"
pi_28926518
Heerlijk he luchtbel. Bo had dat meer dan Janneke. Bo kon ook bij alles stil staan en dan maar kletsen (toen nog onverstaanbaar) Nu heeft ze weer wat nieuws. Als ik met haar praat dan geeft ze door aan degene die erbij staat wat ik zeg. Bv, Bo, zal ik je staart ff goed doen. Bo tegen omstander, mama gaat me staart ff goed doen. Janneke kriebelt mij en ik lach. Bo... Ook lachen en, Janneke kriebelt mama. Echt elke handeling word verteld. Zoooooooooooo vermoeiend maar ook zo lief.

En Janneke is zooooo bang voor vliegtuigen en boormachienes. De buren zijn dus aan t klussen en als de boor aan gaat, of er vliegt een vliegtuig over. Dan laat ze los waar ze mee bezig is, pop, beker gaat door de lucht, ze rent echt heel hard voor haar doen, haar hart gaat tekeer, ze maakt geluid van eheheh op t gedril van t lopen (net alsof je over stenen rijd/fiets dan maken kinderen ook wel eens zon geluid) en vlieg me in de armen om dan druk te vertellen waar ze bang voor is (alsof ik dat nog niet zag )

Verder kan Janneke zo genieten van de natuur. Prachtig om te zien. Bij elke vlinder, vlieg (nee geen vliegtuig ) bloem, of vogel, vooral vogel, maakt haar hartje een vreugdesprongentje. Ze gaat er rustig voor staan, haar gezichtje begint te stralen. En als ze uitgekeken is komt ze me "vertellen" wat ze heeft gezien. Echt heel leuk.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 juli 2005 @ 23:07:14 #183
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28926963
LB in die fase zitten wij dus ook, elk schilderijtje, elk klein friemeltje alles moet bekeken en benoemd worden Dan komen wij nog niet verder dan de Die en Da
  maandag 18 juli 2005 @ 23:07:52 #184
37150 livelink
pi_28926988
Grappig Jessie. Hier is het juist andersom. Als Katja een vliegtuig hoort laat ze ook alles uit haar handen vallen, holt naar buiten en gaat naar boven staren. Ze vindt vliegtuigen geweldig. Als ze al een streep in de lucht ziet, is ze al enthousiast.

Mijn vriend is ook helemaal gek van vliegtuigen, auto's, motoren en dergelijke, dus ze heeft het van geen vreemde.

Laatst kwam mijn vriend mij heel trots vertellen dat Job nu ook vliegtuig kan zeggen. En Job kon al boot en auto zeggen. Zegt hij heel droog tegen zichzelf "nou moet ik hem alleen nog maar motor leren en dan ben ik klaar met de opvoeding"
  maandag 18 juli 2005 @ 23:11:55 #185
30488 coolbabe
My little pwny
pi_28927128
Tom lag in de box al gebiologeerd te kijken hoe papa een gat in de stenen muur boorde en nu nog is zijn mott 'hoe harder hoe beter'
Bij onweer ligt hij in een deuk en ronkende motoren vind hij prachtig
Wij hebben hiegen in huis ja Papa gaat herken en als je aan het kledderen bent geweest zijn je handjes zomaar hies en moeten ze gewassen worden met huim
Hij heeft blijkbaar nog wat moeite met sommige klanken
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_28927322
zeer herkenbaar coolbabe (hoewel de handen hier meet 'teep' gewassen worden. ). maar ik merk hier dat 't nu ook wel gemakzucht is. wij begrijpen 'm immers toch wel. als ik dan bijvoorbeeld vraag 'kun je ook TELEVISIE zeggen?' (in plaats van 'hisie') doet ie 't meestal in een keer goed.

LOL livelink.
  maandag 18 juli 2005 @ 23:18:27 #187
37150 livelink
pi_28927398
Ik moest toch even nadenken bij die huim

Piet, vond je je pleister niet leuk? Katja vind een pleister ook vreselijk, dus ik dacht laatst slim te zijn en ik had dure mickey-mouse pleisters gekocht. Stom genoeg had ik ze niet direct uit mijn boodschappentas gehaald. En Job en Katja waren zo lekker aan het spelen. Toen ik ging kijken hadden ze al die dure pleisters als leuke stickertjes op de tafel geplakt. En die krengen waren echt duur

Dus voorlopig krijgt ze weer saaie, zelf geknipte pleisters.
pi_28927949
Hahahahaha dat hebben ze hier ook een keer gedaan livelink!
Vandaag had Bo een wondje en meost een pleister op. die vind het niet erg. Janneke gebaren en doen. Die wilde er dus ook 1. Dus ok, ik ben de moeilijkste niet, en ik plak hem op haar handje. boos haalt ze hem er weer af en doet hem op dr duimpie....dat had Bo ook
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 00:32:51 #189
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28930595
Leuk om te lezen, doen er dus wel meer
Het is echt gaaf om te zien, zeker nu ze leert 'praten' haiio

Livelink kan je niet gewoon wat stempelen op van die neutrale pleisters? Zijn ze misschien ook net ff anders en het kost niets
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2005 @ 07:19:34 #190
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28934646
ik hoor hier wel niet in dit topic thuis, maar ooit is luca ook een peuter geweest
hij was ook zo geinteresseerd in alles. hij ging wel eens een dagje naar oma (ooit kleuterjuf geweest) en die deed van alles met hem. zo kon luca met twee de kleuren precies benoemen (lichtblauw, donkerblauw, roze enz.). je kunt heel veel speelgoed kopen om dingen te stimuleren.
badletters, puzzels met letters, magneetletters. en ook cijfers.
met schrijven ben ik altijd heel terughoudend geweest. ik ben bang om een verkeerde schrijfhouding aan te laten leren.
er zijn ook hele leuke pc-spelletjes voor kleintjes. de robbie konijn serie is erg leuk en is al vanaf heel jong te gebruiken (luca is begonnen met de dreumes-cd)
pi_28935468
Pleisters ..... pas was Sven gevallen .... knie een beetje geschaafd en het bloedde, dacht ik eindelijk eens een pleister kwijt te kunnen bij Sven .... van de val huilde hij niet, maar toen ik met de pleister aankwam helemaal in paniek!

Leuk dat praten van die kleintjes, hier hebben we tiegtuigen en zelf heet hij Ten (en hij denkt volgens mij dat zijn achternaam OOK is, want het is de hele dag Ten ook hebben,Ten ook doen,Ten ook pakken )

Auto's hebben we tegenwoordig in steeds meer soorten als we buiten lopen.. pliesieauto's tiekenauto's, jeepauto's, peugeotauto's, fordauto's, appel (opel) auto's en blauwe auto's! Oja, ouwe auto's zijn er ook nog

Leuk he Luchtbel, dat ontdekken!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 19 juli 2005 @ 09:50:11 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_28935999
LB, 1 van Liam's eerste woordjes was "mooi" en hij wees overal op en alles is mooi.
Hij snapt alleen niet altijd alle woorden, want op dit moment is bijvoorbeeld heel veel "uit" : als ie zijn bed uit wil, als ie zijn stoel uit wil, maar ook als ie IN zijn box wil of OP zijn fiets of als ie wil dat je hem tilt.

Hij is trouwens nu een beeetje aan het opknappen. Ik hoop dat ie weer wat meer gaat eten en drinken nu, want er zit niet veel vet op bij hem.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 juli 2005 @ 10:14:08 #193
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28936424
Ah lekker dat Liam opknapt!

Erg herkenbare verhalen hier, alles benoemen wat los en vast zit, contact maken en leren communiceren, alles mooi vinden , het kopieergedrag, de angst voor de boormachine is hier ook sterk aanwezig (vanochtend liet Yoram een pruttelende wind, Chiara dook in mijn armne van de schrik, want ze dacht dat er geboord werd )
Grappig dat peuters globaal veel hetzelfde doen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 10:22:55 #194
30488 coolbabe
My little pwny
pi_28936599
Tom vind ook alles mooi, of nee mooi
Zo had ik een tuinbroek aangetrokken bij hem. Hij bleef er zowat in. Liep een half uur dreinend door de kamer 'Nee mooi' 'uit' 'nee mooi'
Ik heb het pak maar aan de buuf gegeven voor haar zoontje. Toen die met dat pak aan naar buiten kwam stond Tom met grote ogen er naar te kijken en te wijzen 'die!!' 'nee!'

`s Ochtends als hij wakker wordt is het eerste wat hij roept 'mama! uit!' En dat op zeer dwingende toon. Als hij zo doet reageer ik niet en dat weet hij. De laatste tijd probeert hij het eerst 10 minuten zo, om vervolgens om z`n meest zoete toontje te vragen 'mamaaaaaaaa???? uit?????'
Haha
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:04:15 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_28937341
Oe, dat proberen wij Liam ook te leren coolbabe
Die kan ook zo vreselijk gillen als ie iets wil "DAAAAAAAAAAAAAAAT" en als ik dan daar iest over zeg of hem negeer komt er een heel lief "datte" uit
wat een pitbullpeuters he!

Ow en als Liam iets niet (meer) wil zegt ie "neehè" en schudt nee zo schattig
Maar soms zegt ie dat bij iets waarvan ie weet dat ie het niet mag en dan zeggen wij: idd, NEE! en dan doet ie het toch...
stormy waters...
sailin'
pi_28937363
hahaha die kinders zijn over het algemeen toch wel hetzelfde
uit met de klemtoon op de t
leuk met een wel erg duidelijke k

Ik wordt trouwens hondsdol van het woordje mij, had jij dat ook niet coolbabe?
Hoe maak je nou duidelijk dat niet alles van haar is, of is het echt een fase waar ieder kind tegenaan loopt op den duur?
pi_28937982
Ik werd gisteren gebeld!

Er is een plekje op de PSZ voor Wilyan!

Na de zomervakantie mag hij komen.
Ik had de keuze uit maandagmiddag en donderdagmiddag, maandagochtend en vrijdagmiddag of dinsdagochtend en vrijdagochtend. Ik heb gekozen voor het laatste. Wilyan slaapt 's middags nog graag. Zo kan hij dan eerst naar 'schooltje' waar hij (eerst) vast wel bek af weg komt en dan kan hij 's middags nog lekker even slapen.

We hadden het er dit weekend nog over.
Het lijkt ons namelijk wel goed dat hij ook met wat andere kindjes omgaat. We weten namelijk dat Wilyan zich ontzettend aan andere kinderen optrekt (qua ontwikkeling).
In onze vorige woonplaats had hij dan ook z'n buufje die hij best vaak zag, gingen we wel naar een ouder- kind-ochtend in het buurthuis en deden we aan ouder- kind-zwemmen. Hier doen ze niet aan ouder- kind-ochtenden in het buurthuis, zat hij bij het zwemmen niet lekker in de groep en hebben we verder weinig kindertjes dichtbij op de buurt.

Ik ben wel benieuwd of zijn spraak dan vooruit gaat, hij praat nu namelijk erg weinig (volgens CB-arts toen té weinig). Maar ik maak me daar niet druk om ik weet dat als hij met andere mensen en kinderen omgaat het beter word (is ook zo als hij een paar dagen bij opa en oma is geweest) Dat heb ik dat mens toen ook wel uitgelegd maar dat werd wat weg gewuifd..

Maar 6 september mag Wilyan voor het eerst heen!
W ~ H ~ T
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:34:54 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_28938224
wat lekker jonnetje! Ben benieuwd hoe hij het vind! Moet je je eik vroeg van tevoren inschrijven voor zoiets?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:40:34 #199
30488 coolbabe
My little pwny
pi_28938369
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:05 schreef danosa het volgende:
hahaha die kinders zijn over het algemeen toch wel hetzelfde
uit met de klemtoon op de t
leuk met een wel erg duidelijke k

Ik wordt trouwens hondsdol van het woordje mij, had jij dat ook niet coolbabe?
Hoe maak je nou duidelijk dat niet alles van haar is, of is het echt een fase waar ieder kind tegenaan loopt op den duur?
Hou op
Bij alles wat ik zeg waarin het woordje ik voorkomt komt Tom aan rennen, al schreeuwend 'NEE IK!'
Bijvoorbeeld; ik ga zo eens de aardappels schillen. Tom; NEE IK! Goed jongen, ga jij lekker de aardappels schillen
Ook is alles 'mij' ja. Ik pak het dan af en geef iets wat wel van hem is en zeg dat er ook bij dat het van mij is, van Jasper, van papa, van...
Tis een fase
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:41:31 #200
30488 coolbabe
My little pwny
pi_28938393
Fijn dat Wilyan naar de psz mag Jonnetje. 2 ochtenden is wel ideaal als hij `s middags nog slaapt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')