abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28867037
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 19:00 schreef danosa het volgende:
Het lijkt mij iets waar ik met mijn held op sokken ook niet heen hoef te gaan. Die durft nog geen eens in zo'n ding te zitten bij een winkel. Een auto of paard bijvoorbeeld.
OMG, dat wordt een lekker stel met Sven samen , alhoewel hij tegenwoordig wel in de helikopter voor het Kruidvat durft Maar die mag dan niet aan

Sven durft ook geen ijsjes te eten geloof ik, geen hapje ijs krijg ik er in bij hem

Hij durfde onlangs wel in de draaimolen trouwens, maar dat komt omdat daar een brandweerauto inzat .... hij wilde er overigens niet meer uit daarna, weer een probleem
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Jubileum moderator zaterdag 16 juli 2005 @ 20:55:28 #102
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28867481
Heb je dan wel elke dag een auto Jessie, om Bo te halen en brengen? Lastig hoor om een goede keus te maken.

Iris blijft ons elke dag verbazen. Er is elke dag wel weer iets waar we vreselijk om moeten lachen, al dan niet opvoedkundig verantwoord. Het nieuwste stopwoordje/zinnetje is " doejenou?" op een absurd hoge vragende toon Dat vraagt ze dus ook aan iedereen en alles. "bijtje doejenou?" als er een bij voorbij vliegt, "buuhman doejenou?" als de buurman voorbij komt etc.
Als ik een van de meiden even bij me wil hebben om bijv. hun haren te kammen of schoenen aan te doen dan roep ik ze meestal met "Iris of Eva kom eens bij mama" wat ze dan meestal gewoon niet doen .
Vandaag moest ik even de kat Sjors hebben om zijn nagels te inspecteren dus ik riep heel liefjes "sjors kom eens?" waarop Iris keihard brulde "Sjossss!!! Kom eens bij mama!! Hup!"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 16 juli 2005 @ 20:59:04 #103
43556 miss_dynastie
pi_28867572
Is het ook te fietsen, jessie? Niet zozeer nu, maar als ze wat ouder is?
En misschien kan ze als ze eenmaal gewend is af en toe overblijven, dat scheelt ook al een beetje.
pi_28867573
Ja dan gaat Geer op de fiets naar zijn werk. (werkt niet verder als 5km hier vandaan)

Wat schattig Lois! En heerlijk dat ze klets. Janneke doet nog steeds wat donald duck geluiden, maar er komt nu wel variatie in toon. En dat klinkt wel erg grappig. Hele verhalen heeft ze op die manier. Ik begin soms bijna te denken alsog t haar eigen taaltje is en ze over 18 jaar nog zo praat
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28867606
Het is ook te fietsen hoor. Is maar 3,5 km ver. Maar dan zit je gewoon tussen de middag met een uurtje en een kwartier pauze. En Janneke die op de peuterspeelzaal zit en dan ook gehaald moet worden.
Als ze er wat langer zit kan ze best een keer overblijven. Maar als t niet nodig is doe ik dat liever niet. Ik vind t ook wel lekker als ze smiddags gewoon even in een andere omgeving is ofzo.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28870304
hehheh herkenbaar die heldhaftige verhalen. (piet vindt ijs ook maar eng - behalve als 't in een bakje zit en al een beetje gesmolten is - en hij hoeft ook niet zonodig in zo'n bewegend autootje.)
livelink, leuk dat katja toch van 't uitje genoten heeft. ik weet nog dat je vorig jaar ook wilde gaan met haar. ik had/heb ook wel zin om even een rondje over de parade te lopen met Piet, maar 't komt er dit weekend iig niet van, misschien volgend weekend nog. (doordeweekse dagen zijn al helemaal geen optie). maar ik denk dat de voorstellingen e.d. ook nog wat te moeilijk/eng zijn voor hem hoor. ik ben ooit wel es met een logerend neefje naar de Parade geweest en die heeft toen erg genoten van een schilder-sessie daar waar kinderen dus schilderijen konden maken. en de zweefmolen. maar die was ook al wel een stuk ouder toen.

jessie, dat lijkt me ook nogal wat, altijd halen/brengen. maar jullie zijn toch aan 't rondkijken voor wellicht een andere woning? misschien kun je wel iets vinden dicht bij die school.
pi_28870341
Eh we willen t liefst hier in de wijk blijven wonen Ik bedoel we zijn best lastig
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28870420
ah, en die reikt niet 3,5 km die kant op begrijp ik? o en waarom niet toch 'gewoon' de buurtschool? lijkt mij zo fijn dat ze dan met kinderen uit dezelfde straat/wijk op school zitten.
pi_28870618
Gelukkig woon ik in een dorp, hier zijn alle tien de basisscholen in de buurt Maarja, je moet natuurlijk wel een fijn gevoel hebben bij de school waar je kind naartoe gaat.

Wat een helden op sokken hebben jullie zeg Voor Dylan kan het allemaal niet hard, snel en hoog genoeg gaan. Hoe hoger de glijbaan, hoe harder hij het uit schatert. En dan zitten te wurmen omdat hij wil dat je hem loslaat
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_28870740
De eerste keus was jenaplan hier in de buurt. Zitten veel kinderen uit de straat op. Maar daar heeft ze op de peuterspeelzaal gezeten en daar was t dus echt een zooitje. De basisvoorwaarden voldeden daar echt niet. Plus dat het inspectieraport op bepaalde punten echt onvoldoende was. Die viel dus af. Dan bleef over de christelijke school. Heb ik zelf opgezeten. Streng, maar ik had er geen last van, vind t prima al mistte ik wel leuke dingen die andere scholen altijd wel leken te doen. Broertje heeft er op gezeten maar dat werd een ramp. De lerares bracht het geloof op een verkeerde manier bij waardoor hij met verhalen thuiskwam van hoe de duivel liep! Hij is dus van school gehaald nadat mijn ouders erachter kwamen waar de lichamelijke klachten vandaan kwamen (psychsich dus) En nog wat voorvalletjes. De directeur die dat nog steeds is woonde bij Geer in de buurt en hij vond t een verschrikkelijke vent (Geer zat daar niet op school) En dus stond Geer er ook niet helemaal achter. De monessori sprak mij kwa onderwijs wel direkt aan, alleen de afstand vind ik dus minder, maar wel te overzien. Bo dr nieuwe buurmeisje gaat er ook heen en haar moeder was er erg enthousiast voer. Deze straat met veel kinderen zijnverdeelt over de jenaplan en christelijke school. En nu dan 1 voor de monessori
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28870890
logisch dat de buurtscholen dan afvallen jessie. wel jammer! montessori spreekt mij ook aan qua systeem, al hangt het nog wel een beetje van de school zelf af. maar die zit hier niet dichtbij, dus wij kiezen waarschijnlijk voor de katholieke of openbare basisschool hier in de buurt. (waar ik nog geen negatieve verhalen over gehoord heb).
pi_28870925
Ja wij moeten nu nog hopen dat er nog plek is op die school. Want door al dat getwijfel ben ik natuurlijk superlaat
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:27:55 #113
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28871209
Ik moet ook aan de gang met een school... ben ook zo'n snelle hè..(niet dus). Ik twijfel heel erg, hier in de buurt is handig omdat de baby dan ws ligt te slapen (en dan kan ik de babyfoon even naar de buuv doen).
Aan de ander kant is Freek erg snel met bepaalde dingen, maar emotioneel nog helemaal niet zo ver, dus neig ik naar Montesori, maar dat zit weer niet in de buurt... Bovendien heeft ie de "harde" hand ook wel nodig, en ik vraag me af of Montesori (hier staat ergens een letter niet goed, maar 'k weet zo gauw niet waar ) dan weer niet te soft voor hem is.

Pfft, moeilijk moeilijk.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:29:57 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28871257
Hou oud is Freek nu, Leah?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_28871308
Jeetje Jessie als ik jouw verhaal zo lees ben ik erg blij dat onze keuze snel gemaakt ik.
ff de straat uit en je loopt zo de vensterschool binnen
Ze zit er nu al op het kdv, binnenkort ook voor de psz (indien het aansluit op het werk en kdvdagen) en daarna dus ook boor de basisschool. Leuk voor alle vriendjes en vriendinnetjes.

Hoeveel te laat zou je dan zijn? Bo gaat toch nog niet in September?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:33:04 #116
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28871339
Hij is eind mei 3 geworden, Livelink.
En hij schrijft letters, telt tot 20 in twee talen en weet het verschil tussen links en rechts
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:39:09 #117
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28871476
De keuze voor een school is hier gelukkig vrij simpel. Ik heb de keuze tussen een zeer streng gereformeerde school (die valt meteen af), een openbare school (zit echt het 'uitschot' op; loop er dagelijks langs en wat ik zie bevalt me absoluut niet) en een christelijke school. De christelijke school 'voelt' gewoon prettig. De ouders die ik bij de school zie staan, de kinderen die ik erover hoor..

Als alles 'normaal' verloopt gaat Saskia dus gewoon daarheen
Andere wijken/ver weg valt af voor mij. Hier in de straat is een meisje dat ook op een school verder weg zit, ik zie haar altijd alleen rolschaatsen en schommelen. Gewoon omdat ze geen aansluiting kan vinden bij de andere kinderen in de buurt van haar leeftijd. Wel bij jongere kinderen, maar dat vind ik nou ook niet echt geweldig (een meisje van 9 dat bijna dagelijks een meisje van bijna 5 vraagt om te komen spelen). Ik vind dat best sneu voor dat kind..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:40:10 #118
37150 livelink
pi_28871494
Wow, dat is inderdaad niet mis voor een net driejarige. Het lijkt me dan inderdaad wel veel moeilijker om een school uit te zoeken. Voor zover ik kan nagaan ontwikkelt Katja zich redelijk standaard en ik heb dan ook gekozen voor de buurtschool.

Je bent toch nog niet zo laat met Freek? Volgens mij zijn de ergste wachtlijsten voor basisscholen wel aan het verdwijnen.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:44:01 #119
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28871591
Hij gaat erg snel, vind ik, en ik hoop er maar op dat het straks weer wat stagneert, eigenlijk. En ik ben niet zo heel laat hoor, maar ik ken mezelf , voordat ik er na de vakantie uit ben...
pi_28871678
Freek wat snel!

Danosa fijn toch als je niet hoeft te twijfelen!!!! Bo word in december 4. Maar bij montessori (de s Leah, de s ) of ander bijzonder onderwijs kan t wel eens sneller vol zitten.

Hier spelen de meeste kinderen uit de straat wel samen. Er zijn ook veel vriendinnetjes die niet opdezelfde school zitten, maar wat vriendinnen ziijn doordat ze bij elkaar in de buurt wonen.
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:49:32 #121
37150 livelink
pi_28871725
Oh ja, het is natuurlijk net vakantie, dus je kunt nu niet terecht op de school voor rondleidingen en zo.
Daar heb jij natuurlijk ook last van, Jessie. Of ben je al op de Montessorischool geweest om even te kijken en zo.
pi_28871771
Nee. Ze hebben wel een uitgebreide website. En van mensen uit de omgeving hoor ik goede berichten. Maar ik moet er dus na de vakantie snel langs!
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:57:02 #123
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28871911
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:47 schreef jessie het volgende:
(de s Leah, de s )
Dank u .
pi_28871938
ET, heeft dat meisje op school dan wel vriendinnen? Ik heb ook niet op een buurtschool gezeten, maar wij hadden wel contacten met de buurkinderen ed. Kan het niet gewoon aan dat meisje zelf liggen op een of andere manier?

Wanneer hebben jullie die brief vd gemeente/overheid over schoolkeuze eigenlijk gehad? Ik hoorde van een vriendin dat je die in januari van het kalenderjaar waarin je kind 2 wordt krijgt, jullie ook of verschilt dat per gemeente? Anders kunnen wij hem komende januari al verwachten.

Myrthe is nu erg bezig met oorzaak-gevolg en puzzelen, leuk om te zien. Dus tv aan zetten, tv op het videokanaal zetten, dvd speler aanzetten en op play drukken, en dan merken dat er niets gebeurt omdat de stereo nog aan moet die achter glazen deurtjes-met-slot staat.. Ze weet nu dus ook waar de sleutel ligt en probeert daarmee die deurtjes open te krijgen. Als ze dat kan ruimen we de sleutel wel beter op (zit nu in een laatje waar ze bij kan) maar voorlopig is het veel te leuk om haar te zien nadenken en uitproberen.
pi_28872012
Wij kregen dat erg laat, Bo was al 3 geweest. Maar verders is dat niks bijzonders toch. Wat adressen van scholen enzo, die je zelf allang weet. Nou ja ik wel en jou kennende ook wel Of bedoel je dat niet?
Het voelt heerlijk!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')