Euh. Vreemd. Toch heel wat christenen die het toch niet zo goed met mij op hebben terwijl ze helemaal niet kunnen weten of ik wel of geen atheist ben.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik geloof niet dat hij daarmee in de Bijbel gelooft waarde Akkersloot.
Maar het is een hele stap voor een attheist om te erkennen dat een hogere macht natuur, mens en dier heeft geschapen en dat bijvoorbeeld de mens niet louter toevallig is geevolueerd tot wat het nu is.
Dat klopt ja. Vele zich christelijk noemende mensen geloven in evolutie.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:21 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En, bovendien, geloof in evolutie sluit het geloof in een God in uit hoor.
Dat geloof ik gelijk, zo gauw iemand mij kan vertellen waar die hogere macht dan op zijn/haar beurt vandaan is gekomen. Tot die tijd blijf ik overtuigd atheïst, al was het alleen maar vanwege alle ellende die religie op deze planeet veroorzaakt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik geloof niet dat hij daarmee in de Bijbel gelooft waarde Akkersloot.
Maar het is een hele stap voor een attheist om te erkennen dat een hogere macht natuur, mens en dier heeft geschapen en dat bijvoorbeeld de mens niet louter toevallig is geevolueerd tot wat het nu is.
't is grappig, maar (1) wie is die man en (2) wie is de bron?quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:13 schreef lionsguy18 het volgende:
Nee dat stukje vond ik gewoon nieuwswaardig beste Martijn( leuk fotoboek overigens).
Och, er valt wel degelijk over te discussieren. Zoals: hoe waarschijnlijk is het, etc. Wat niet wegneemt dat het jou natuurlijk vrij staat om te geloven wat je wilt.quote:Het Godsbesef is een persoonlijke zaak dus daar valt niet over te onderhandelen.
Ieder die van het bestaan van God op de hoogte is mag zelf kiezen, aanvaarden of verwerpen.
Je kan het niet laten he?quote:Ooit zal je daarop geoordeeld worden.
Het geloof brengt geen ellende in de wereld, maar de mensen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:23 schreef dVTB het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk, zo gauw iemand mij kan vertellen waar die hogere macht dan op zijn/haar beurt vandaan is gekomen. Tot die tijd blijf ik overtuigd atheïst, al was het alleen maar vanwege alle ellende die religie op deze planeet veroorzaakt.
Ik hoop voor je dat je dan ook niet direkt anti-islam bent. Want dan ben je volgens Bansheeboy extreem rechts (een paar jaartjes terug was het het nog "anti-islam = fascisme")quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:23 schreef dVTB het volgende:
Tot die tijd blijf ik overtuigd atheïst,
UIt gaande dat de bijbel de ideeen van Jezus juist verwoorden. Voor een boek waarvan de eerste geschriften 30 jaar na zijn dood zijn verschenen betwijfel ik dat. Voor iemand die Jezus toch ziet als een religieus persoon (en daarmee voldoet aan de definitie van christen.).quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:23 schreef lionsguy18 het volgende:
Dat klopt ja. Vele zich christelijk noemende mensen geloven in evolutie.
Een ware christen gelooft daar niet in.
Hitler was christelijk hoor. Je hebt geen geloof nodig om ellende te veroorzaken, maar het helpt ook niet echt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:40 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Het geloof brengt geen ellende in de wereld, maar de mensen.
Als dat je enige argument is om athheist te blijven dan begrijp ik niet hoe je aankijkt tegen Pol Pot, Stalin, Hitler, Mao om maar eens een paar voorbeelden te noemen.
Die waren allen toch echt niet religieus geinspireerd.
Dus je gebruikt een verkeerd argument.
Ha ha. Aangezien geloof mensenwerk is is het dus niet "het geloof" maar de mensen zelf.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:40 schreef lionsguy18 het volgende:
Het geloof brengt geen ellende in de wereld, maar de mensen.
Omdat atheisme geen doctrine is. Atheisme is alleen maar het ontbreken van een bepaalde doctrine. Namelijk de doctrine dat er een God is.quote:Als dat je enige argument is om athheist te blijven dan begrijp ik niet hoe je aankijkt tegen Pol Pot, Stalin, Hitler, Mao om maar eens een paar voorbeelden te noemen.
Je hebt per ongeluk Hitler genoemd in je opsomming van "atheisten".quote:Die waren allen toch echt niet religieus geinspireerd.
In de hope der eerste opstanding ja.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
UIt gaande dat de bijbel de ideeen van Jezus juist verwoorden. Voor een boek waarvan de eerste geschriften 30 jaar na zijn dood zijn verschenen betwijfel ik dat. Voor iemand die Jezus toch ziet als een religieus persoon (en daarmee voldoet aan de definitie van christen.).
Een ware bijbel-christen wacht toch al 2000 jaar op het einde ter tijden, dat zeer nabij is.![]()
bron?quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:01 schreef het_fokschaap het volgende:
nee, ook in dit deel komen we er niet uit
Alle "logica" van Aslama bij elkaar inzake een eerste veroorzaker, maakt deze eerste veroorzaker nog geen bijbelse God of die uit de Koran
Ik zou eerder voelen voor de veroorzaker die nu bedacht is door de man die eens superatheïst was...
Misschien is zo'n veroorzaker wel een quantumfluxwaarom zou het een denkende entiteit moeten zijn ?
Waarschijnlijk krijgen we dan weer het argument dat alles te mooi is om niet ontworpen te zijn
Eigenlijk is het dan meer zo dat er geen reden is om aan te nemen dat god bestaat zolang er geen accepteerbaar bewijs is (en dan bedoel ik dus niet die pseudo wetenschappelijke onzin die door gelovigen in een discussie maar al te graag als bewijs naar voren wordt geschoven). In de wetenschap is iets niet onwaar als het geen redelijke hoeveelheid bewijs voor is, maar is er geen reden om aan te nemen dat het waar is.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:04 schreef Bensel het volgende:
We kunnen er wel uitkomen: God bestaat niet, mits anders bewezen. En met bewijzen bedoel ik wetenschappelijk accepteerbare bewijzen.
die stelling is onderdeel van het geloof.quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Natuurkunde, biologie en geologie is geen vinding van de evolutionist maar een onderdeel van Gods schepping.
Kom maar op, ik heb nog meer achter de hand dan dit.quote:
ik had inderdaad al zo'n idee dat je vergeten was je bron te vermeldenquote:Op donderdag 14 juli 2005 11:49 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Kom maar op, ik heb nog meer achter de hand dan dit.
Wat is belangrijker? De inhoud of de bron?quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik had inderdaad al zo'n idee dat je vergeten was je bron te vermelden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |