abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:02:36 #251
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_28796091
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:09 schreef Cure het volgende:
Vraag aan de staanders

Hoelaat stonden jullie in de rij en waar stonden jullie op het veld?
Ik zat vanaf 1230 in de rij voor ingang Zuid G en die rij was toen al vrij lang...
Paar uur in de zon gezeten (vergeet zonnebrand+water niet!) en om 1530 ging iedereen opeens staan (massahysterie) waardoor de rij al aardig inelkaar schoof.
Om 1600 poorten open en toen snel naar binnen. Kon toen nog makkelijk vooraan komen en ben bij het eind van de rechter catwalk gaan staan (waar Bono z'n drumsolo doet )

Geluid daar was redelijk; kon Bono iig goed verstaan. Het beruchte Arena galm-effect was minimaal, waarschijnlijk omdat je vrijwel direct achter de eerste rij versterkers staat (suizende oren...)
Kan me voorstellen dat verder naar achteren, en zeker na de 2e rij versterkers, het galmen en echo'en alleen maar erger wordt.

Verder; top avond!

pi_28796177
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Volgens de U2 site:
[..]

heb je daar wat aan

Zie ook http://www.u2tours.com/find.src?TOUR=Lovetown+-+2nd+leg&Concert=&x=17&y=15

Ze traden toen inderdaad opvallend vaak in Nederland op vergeleken met andere landen.
klopt. dat lag aan de stem van bono op die avond:

"Tonight's show is cut short when Bono's voice hurts again. The band decide that they will refund each ticket for this show, and when two additional shows are cancelled because of Bono's vocal troubles, the band announces four new shows after the new year in Rotterdam. "
Immer nur Filme machen!
pi_28796191
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:56 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb gisteren de volgens mij duurste friet plus frikandel in mijn leven gegeten....
2x frietje mayo + 2 x frikandel: 14 euro!!!

:
[afbeelding]
En dan zit je nog met die kutkaarten ook.
In plaats dat ze gewoon een chipknip accepteren, nee dat kan niet, je moet de eigen ArenA kaart gebruiken en dan later nog een keer in de rij gaan staan om geld terug te krijgen als je niet de hele kaart hebt gebruikt
pi_28796233
WAXXER KOM ONLINE
pi_28796241
Heb eigenlijk niks te melden dan

Ik vroeg me trouwens wel wat af. De mensen die U2 al vaker hebben gezien (of de mensen die U2 twee deze tour bekijken, wat ik eigenlijk niet snap) genieten die er ook zo van als toen ze U2 voor het eerst zagen? Voor mij was het de eerste keer en ik weet bijna zeker dat ik U2 nooit meer hoef te zien. Sowieso kan het gevoel niet meer overtroffen worden en het zal altijd minder zijn ook al stond (/zat) ik helemaal boven achterin het stadion en was het geluid niet optimaal (vond het nog meevallen, hoorde iemand op de radio zeggen (die achteraan op het veld stond) dat het geluid echt niet goed was. Volgens mij heb je hoog achterin ook een beter geluid.
pi_28796247
Hopelijk hebben ze er wat van geleerd dat het geluid zo kut was, dat ze het voor morgen ff beter doen ^^
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:09:36 #257
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28796281
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:08 schreef no1uknow het volgende:
Hopelijk hebben ze er wat van geleerd dat het geluid zo kut was, dat ze het voor morgen ff beter doen ^^
Ja, ze gaan voor morgen even het hele stadion verbouwen
pi_28796361
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:00 schreef Murray het volgende:

[..]

2,50 dacht ik. Cola 2.25
Plastic bekertje zeker?

En Daglad van het Noorden

Dus jij bladeren, zoeken en lezen in die krant enzo....
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 12:14:07 #259
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28796389
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:08 schreef no1uknow het volgende:
Het is al een probleem sinds er concerten gegeven worden in de arena.
Daarom is het eigenlijk pure minachting voor het publiek, dat er toch mee doorgegaan wordt. En eigenlijk is het ook minachting voor de band. Al denk ik dat een band als U2 er wel ontvankelijk voor is als ze massaal te horen krijgen dat hun muziek vernaggeld werd door dat klote-stadion.

Nou ja, ik bereid me maar voor op een soort echoput en een brei van geluid, dan kan het alleen maar meevallen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_28796407
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:09 schreef H.Flick het volgende:

Ja, ze gaan voor morgen even het hele stadion verbouwen
Dat zal wel niet lukken
Wat wel kan is veel doeken ophangen voor grote betonnen stukken zodat het niet zo galmt. Maar ook dan ben je even bezig....
pi_28796415
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:07 schreef no1uknow het volgende:
WAXXER KOM ONLINE
Zoow hallo Kan nu ff niet, sorry!! Straks!!
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:15:31 #262
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28796422
Best grappig eigenlijk. Voor voetbal is het stadion niet geschikt omdat het gras niet kan groeien en voor concerten ook niet omdat het geluid zo slecht is.

Waar is het dan goed voor?!
pi_28796452
Je... je.... tekstje onder je dinges!! Aaaaww...
pi_28796486
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heb eigenlijk niks te melden dan

Ik vroeg me trouwens wel wat af. De mensen die U2 al vaker hebben gezien (of de mensen die U2 twee deze tour bekijken, wat ik eigenlijk niet snap) genieten die er ook zo van als toen ze U2 voor het eerst zagen? Voor mij was het de eerste keer en ik weet bijna zeker dat ik U2 nooit meer hoef te zien. Sowieso kan het gevoel niet meer overtroffen worden en het zal altijd minder zijn ook al stond (/zat) ik helemaal boven achterin het stadion en was het geluid niet optimaal (vond het nog meevallen, hoorde iemand op de radio zeggen (die achteraan op het veld stond) dat het geluid echt niet goed was. Volgens mij heb je hoog achterin ook een beter geluid.
Dit wordt voor mijn ouders de 5e of 6e keer, en ze gaan er elke keer met veeeeel plezier heen, dat kan ik je wel zeggen!
pi_28796503
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:15 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Zoow hallo Kan nu ff niet, sorry!! Straks!!
Oh oke is ook goed [14.gif]
pi_28796517
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:16 schreef Waxxer het volgende:
Je... je.... tekstje onder je dinges!! Aaaaww...
pi_28796571
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:02 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

Ik zat vanaf 1230 in de rij voor ingang Zuid G en die rij was toen al vrij lang...
Paar uur in de zon gezeten (vergeet zonnebrand+water niet!) en om 1530 ging iedereen opeens staan (massahysterie) waardoor de rij al aardig inelkaar schoof.
Om 1600 poorten open en toen snel naar binnen. Kon toen nog makkelijk vooraan komen en ben bij het eind van de rechter catwalk gaan staan (waar Bono z'n drumsolo doet )

Geluid daar was redelijk; kon Bono iig goed verstaan. Het beruchte Arena galm-effect was minimaal, waarschijnlijk omdat je vrijwel direct achter de eerste rij versterkers staat (suizende oren...)
Kan me voorstellen dat verder naar achteren, en zeker na de 2e rij versterkers, het galmen en echo'en alleen maar erger wordt.

Verder; top avond!

Je stond dus in het voorste vak?
pi_28796602
Zullen we dan nu de teksten van Bono tussen de nummers door proberen uit te typen?

I feel like I......... eh..... like I come to occur...
I wanna say so much.... and you wanna say so much
Thank you.... for giving us.... a great life..
...........

gives us like... temporary
we're still present... and <APPLAUS>
feels like....the future...
some of the songs that we take with us into the future....
this is what says so much
I still haven't found what I'm looking for

......a song.......into a prayer
We'd like to remind.. the religious people......Jewish, Christian and Moslims
All.... Father Abraham.... all..
this is a founding .... this is a founding fire.... 'must come'
..................

the justice of the new ..
bring to justice....... history
Where the streets have no name

[ Bericht 5% gewijzigd door jeoren op 14-07-2005 12:28:53 ]
pi_28796660
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:17 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Dit wordt voor mijn ouders de 5e of 6e keer, en ze gaan er elke keer met veeeeel plezier heen, dat kan ik je wel zeggen!
Maar natuurlijk. Ik zou ook weer met veel plezier gaan. De vraag was: doet een volgend concert het gevoel van de vorige niet geweld aan Ik kan me dat namelijk voorstellen met mensen die 2 keer gaan deze week. Dat zou ik gewoon nooit doen. Maar het kan zomaar iets persoonlijks zijn. Superfans willen de band natuurlijk zo vaak mogelijk zien. Het lijkt dan ook meer op een verslaving. Wel nu, ik ben niet verslaafd noch ik ben superfan. Ik houd van hun muziek en als je de kans krijgt om ze een keer live te zien moet je die grijpen.

Toen ik gisteren al die mensen op de grond zag liggen te wachten tot de poorten opengingen al om een uur of 12.00 uur (wij gingen eerst nog de stad in tot een uur of 17.00) dacht ik: die mensen beleven het toch anders dan ik terwijl ik me niet kan voorstellen dat ik me minder vermaakt heb dan hun.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:23:29 #270
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28796669
Naast mijn zusje stond iemand die alles wat Bono vertelde met een pennetje in haar notitieblokje noteerde
pi_28796721
ALS het geluid dus goed is....... en je ziet ze live... om het live te horen, dat is geweldig, k bedoel.... je ziet ze ECHT, ze spelen die nummers daar ECHT en niemand die zegt dat je het zachter moet zetten vanwege overlast

Ik vind voor mezelf één keer per tour wel oke, dan blijft het toch het meest bijzonder
pi_28796751
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:21 schreef jeoren het volgende:
Zullen we dan nu de teksten van Bono tussen de nummers door proberen uit te typen?

I feel like I......... eh..... like I come to occur...
I wanna say so much.... and you wanna say so much
Thank you.... for giving us.... a great life..

gives us like... temporary
we're still present... and <APPLAUS>
feels like....the future...
some of the songs that we take with us into the future....
this is what says so much
I still haven't found what I'm looking for

......a song.......into a prayer
We'd like to remind.. the religious people......Jewish, Christian and Moslims
All.... Father Abraham.... all..
this is a founding .... this is a founding fire.... 'must come'
Hebben jullie ook samen gebeden?
pi_28796776
Overigens lijkt het me wel een erg bijzondere tour. Kan me niet voorstellen dat de Elevation of Popmarttour dezelfde lading hadden als deze. De wereld ziet er immers nu anders uit.
pi_28796866
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:25 schreef Waxxer het volgende:
ALS het geluid dus goed is....... en je ziet ze live... om het live te horen, dat is geweldig, k bedoel.... je ziet ze ECHT, ze spelen die nummers daar ECHT en niemand die zegt dat je het zachter moet zetten vanwege overlast

Ik vind voor mezelf één keer per tour wel oke, dan blijft het toch het meest bijzonder
pi_28796894
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Maar natuurlijk. Ik zou ook weer met veel plezier gaan. De vraag was: doet een volgend concert het gevoel van de vorige niet geweld aan Ik kan me dat namelijk voorstellen met mensen die 2 keer gaan deze week.
Ik ga zaterdag nog een keer. Maar dan heb ik een zitplaats ipv een staanplaats, dus dan beleef ik het sowieso al anders.
Daarnaast is zo'n beetje elk U2 concert wel anders. Zeker als ze meerdere keren in een stad optreden is de setlist wat anders (al vind ik de setlist wijzigingen dit keer wat tegenvallen) en Bono doet wel wat andere dingen.
Er zijn ook acts die gewoon elke show precies hetzelfde doen, dan word het al wat minder leuk om naar te kijken. Dan is alleen de sfeer die het publiek maakt anders.
pi_28796927
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:15 schreef H.Flick het volgende:
Best grappig eigenlijk. Voor voetbal is het stadion niet geschikt omdat het gras niet kan groeien en voor concerten ook niet omdat het geluid zo slecht is.

Nergens voor, het is een typisch Nederlands compromissen bouwerk wat daardoor eignelijk nergens voor voldoet.

Ik zeg, bom erop.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 12:33:22 #277
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28796941
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De vraag was: doet een volgend concert het gevoel van de vorige niet geweld aan [...]Toen ik gisteren al die mensen op de grond zag liggen te wachten tot de poorten opengingen al om een uur of 12.00 uur (wij gingen eerst nog de stad in tot een uur of 17.00) dacht ik: die mensen beleven het toch anders dan ik terwijl ik me niet kan voorstellen dat ik me minder vermaakt heb dan hun.
Maar als je gaat kijken naar de gemiddelde leeftijd van die "op-de-stoepliggers", dan is die een stuk lager dan die van de rest van de toeschouwers. Het is volgens mij een fase. Zwelgen in je eigen superfan-schap, zoiets. Dat dweperige is niet alleen persoons-, maar ook leeftijdsgebonden. Gemiddeld genomen dan, natuurlijk heb je ook veertigers die nog steeds als een puber staan te krijsen zodra ze een glimp van Bono opvangen.

Meerdere concerten: tijdens een en dezelfde toer zou ik dat nooit doen. Maar na 2001 in het Gelredome gezien te hebben, is het 4 jaar later echt wel weer helemaal te gek om ze wéér te zien hoor. Ik denk ook niet dat de magie minder zal zijn. Behalve dan vanwege het kutgeluid.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_28796944
Bono flippen tegen de organisatie over het geluid natuurlijk.....
pi_28796950
Wat een SUPER concert. Dit kan alleen overtroffen worden door.....U2's volgende tour!

Briljant!

Wij waren 's ochtends om 10:00 uur al in Amsterdam (vanuit Eindhoven) om daar in de rij te gaan liggen. Op zich een goed sfeertje, ware het neit dat er één of andere gek stijf van de pillen ff begon te flippen. Maar de politie was snel ter plekke.
Verder vond ik het wachten meevallen. Lekker weer en gezellig mensen.

Voorpgrogramma's waren erg goed. Kaiser Chiefs vond ik geweldig, The KIllers vond ik wat mat deze keer.

Het enige nadeel vond ik de rijen voor het eten, maar het concert maakte alles goed natuurlijk. En al helemaal het feit dat ik tegen het cirkel podium (niet het hoofd-) stond. We konden ze af en toe net niet aanraken. Hoe vet!!!

En die show tijdens Yaweh.........:o
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 12:34:32 #280
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28796959
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:33 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Nergens voor, het is een typisch Nederlands compromissen bouwerk wat daardoor eignelijk nergens voor voldoet.

Ik zeg, bom erop.
Doe dat dan ff tijdens een thuiswedstrijd van de neuzen tegen psv.
pi_28797093
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:15 schreef H.Flick het volgende:

ik stel voor om al die zelfmoordmaniaken erin op te sluiten en hun ding te laten doen :-) 2 vliegen in 1 klap

greetzzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_28797140
Blijf ff ontopic
pi_28797288
wij vonden het superrrrr !!!!! bono als vanouds .... the edge met zijn knalscherpe gitaar ..hmmmm kippevel... het was er trouwens bloedverziekend warm daar binnen ( fijn zo'n dak op een stadion ) maar heb toch een paar keer kippevel gehad van de muziek zoooo heerlijk helemaal
gaaf ....

greetzzz ro

p.s. volgende keer weer in de Kuip hé jongens
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_28797357
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:45 schreef bonootje het volgende:
wij vonden het superrrrr !!!!! bono als vanouds .... the edge met zijn knalscherpe gitaar ..hmmmm kippevel... het was er trouwens bloedverziekend warm daar binnen ( fijn zo'n dak op een stadion ) maar heb toch een paar keer kippevel gehad van de muziek zoooo heerlijk helemaal
gaaf ....

greetzzz ro

p.s. volgende keer weer in de Kuip hé jongens

donderdag 14 juli 2005 @ 12:51:30 #285
31609 mvroegin
You are gonna tell me.
pi_28797467
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:33 schreef Maraca het volgende:
Zat in vak 425 en had een prima uitzicht Op het scherm dan.. Bono leek net een klein stipje

//

Mijn foto's

http://www.spammersheaven.nl/viewtopic.php?t=8860
Hoe was het geluid in vak 425?????
When I'm finished with you, you're gonna wish that you felt this good again.
pi_28797530
quote:
ik heb nog U2 tickets. deze zijn voor 13 juli a.s. te Amsterdam ArenA. het zijn zitplaatsen in vak 407. dit is recht tegenover het podium zodat je alles supergoed kan zien. en dat is bij een spektakel concert als dat van U2 wel nodig.

kosten: ¤ 180,- per kaart
Okeeee.....
pi_28797625
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:53 schreef Waxxer het volgende:

Okeeee.....
Probeer die nog maar kwijt te raken voor die prijs als er nog makkelijk kaarten te krijgen zijn via de officiele kanalen

Stelletje sukkels....
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:57:02 #288
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28797679
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:55 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Probeer die nog maar kwijt te raken voor die prijs als er nog makkelijk kaarten te krijgen zijn via de officiele kanalen

Stelletje sukkels....
Nog steeds? Dus ik kan van het weekend nog een keer?
pi_28797942
heej Murray.. ik leen even de poster op de eerste pagina van dit topic
pi_28798665
mijn zus zat in 401 geloof ik en die kon helemaal niks zien als ze zat of stond!! echt belachelijk...ze zaten helemaal bovenin, en je had gewoon geen zicht op het veld vanaf daar. toen zijn ze gaan klagen en mochten ze ergens anders zitten...echt belachelijk dat ze die plaatsen gewoon verkopen!
pi_28798835
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:51 schreef mvroegin het volgende:

[..]

Hoe was het geluid in vak 425?????
Ik zat in het vak ernaast 424 en vond het nog wel meevallen, kon Bono redelijk goed verstaan tijdens zijn preken.
pi_28798972
Hé Waxxer! Is dat jouw tattooage? Want degene die die tattoo op d'r rug had zat bij ons in de rij.
pi_28799027
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:31 schreef Morrigun99 het volgende:
Hé Waxxer! Is dat jouw tattooage? Want degene die die tattoo op d'r rug had zat bij ons in de rij.
Nee, die is van Bonootje! Ik durf daar niet aan, tatoëren...
pi_28799353
Heeft bonootje die op d'r rug laten zetten nog niet zo lang geleden toevallig dan?
Ik had die vriendin bij 'die eigenlijk niets om rock gaf' (en wel mee naar Rammstein gaan enzo).

yeah right! Ze is nogal snel met d'r uitspraken. Ik denk dat ze na gisteravond ook wel fan is. Ze was zó onder de indruk.
pi_28799387
Ik vond het geluid gisteren véél beter dan in het gelredome.
Heeft ook veel te maken met waar je zit of staat denk ik.
Het concert en de sfeer waren gisteren gewoon geweldig
Hoorde gisteren van iemand dat het live op yorin fm is uitgezonden, weet iemand of dat klopt?
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_28799443
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:23 schreef FireFoz het volgende:
mijn zus zat in 401 geloof ik en die kon helemaal niks zien als ze zat of stond!! echt belachelijk...ze zaten helemaal bovenin, en je had gewoon geen zicht op het veld vanaf daar.
Waarom wil je het veld zien?

Als je het podium maar ziet, dat lijk me het belangrijkst
pi_28799536
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waarom wil je het veld zien?

Als je het podium maar ziet, dat lijk me het belangrijkst
podium bedoel ik
pi_28799545
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:41 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

Hoorde gisteren van iemand dat het live op yorin fm is uitgezonden, weet iemand of dat klopt?
Klopt niet.

Ze hebben alleen de aankomst van het vliegtuig van de band uitgezonden.
pi_28799675
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:44 schreef FireFoz het volgende:

[..]

podium bedoel ik
Sorry hoor, maar daar geloof ik weinig van dat je vanaf die plek het podium niet kon zien.
Dat vak is bijna recht voor het podium.

Je zou in dat vak ongeveer dit zicht moeten hebben

pi_28799755
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:23 schreef FireFoz het volgende:
mijn zus zat in 401 geloof ik en die kon helemaal niks zien als ze zat of stond!! echt belachelijk...ze zaten helemaal bovenin, en je had gewoon geen zicht op het veld vanaf daar. toen zijn ze gaan klagen en mochten ze ergens anders zitten...echt belachelijk dat ze die plaatsen gewoon verkopen!
Dat kan nooit kloppen, ze zat vast in 409?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')