abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 oktober 2001 @ 10:06:34 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1969946
www.nu.nl
quote:
DEN HAAG - Op de ontwerpkandidatenlijst van de VVD voor de Kamerverkiezingen van volgend jaar komen nauwelijks nieuwe namen voor. Verrassend is dat Oussama Cherribi, die sinds 1994 in de Kamer zit, niet meer op de lijst voorkomt.

Cherribi is verrast dat hij geen nieuwe plek heeft gekregen op de conceptkandidatenlijst van de liberalen voor de komende verkiezingen. Cherribi zegt dat hij maandagochtend via de media het schrappen van zijn naam heeft moeten vernemen. "Ik heb nog niets gehoord. Het is dan ook niet gepast voor mij om nu te reageren", zegt het VVD-Kamerlid.

Het partijbestuur vindt dat Cherribi talentvol is, maar dat zijn kwaliteiten buiten de Kamer beter tot hun recht komen.

De eerste debutant achter lijsttrekker Hans Dijkstal staat pas op de 36e plaats. De lijst telt verder nog zes nieuwelingen bij de eerste vijftig kandidaten. Naast Dijkstal staan ook vice-premier en minister van Economische Zaken Jorritsma, minister van Financiën Zalm, Tweede-Kamerlid Terpstra en minister van Onderwijs Hermans in de topvijf.

De toptien van de lijst wordt gecompleteerd door de ministers Korthals (Justitie), De Grave (Defensie), Van Aartsen (Buitenlandse Zaken), Tweede-Kamerlid Voûte en staatssecretaris Remkes (Volkshuisvesting).

Opmerkelijk is het in vergelijking met andere partijen geringe aantal vrouwen in de top van de VVD-lijst. Behalve Jorritsma, Terpstra en Voûte staan alleen nog Tweede-Kamerlid Van Blerck (13) en staatssecretaris De Vries van Verkeer (18) bij de eerste twintig.

Tja, blijkbaar wil de VVD geen vernieuwing. Nou ja. Dat recht hebben ze natuurlijk, alhoewel ik me afvraag of het wel zo verstandig is. En dat Cherribi eruit gaat? Hij is na 8 jaar te licht bevonden? Tja, je gaat dan toch aan excuusallochton denken.

En waarom zo weinig vrouwen? Is de partij niet populair bij vrouwen, of denkt men daar dat vrouwen niet in de politiek horen?

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1969967
Na 2x Paars heb ik het helemaal gehad met de VVD, kunnen ze eindelijk meeregeren gebeurt er nog niks

Deze verkiezingen ga ik voor Pietje en Leefbaar Nederland!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1969970
Grappig vooral omdat in het AD dit staat:
quote:
Cherribi was in 1994 door voormalig partijleider Bolkestein op de 24ste plaats van de kandidatenlijst gezet. ,,Hij keert niet terug na zorgvuldige functioneringsgesprekken waarin we tot de conclusie kwamen dat hij buitengewoon veel talenten heeft, maar dat die effectiever zijn buiten de Kamer'', zegt VVD-voorzitter Bas Eenhoorn. ,,Hij doet het beter in de academische wereld. Hij heeft ook al aanbiedingen.''
Volledig artikel:
http://www.ad.nl/1003124986889.html
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_1969982
Laat ze maar eens Jorritsma en Terpstra van die lijst halen.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_1970005
Uiterst merkwaardig dat het partijbestuur pas na acht jaar erachter komen dat iemand beter ergens anders op zijn plaats is. Hebben ze al die tijd zitten slapen?
Zelf had ik wel een positieve indruk van Cherribi.

(Voelt iemand zich geroepen om een "Kan de VVD nog wel serieus genomen worden?" te openen? )

maandag 22 oktober 2001 @ 10:22:43 #6
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1970009
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 10:06 schreef links234 het volgende:
www.nu.nl
[..]

Tja, blijkbaar wil de VVD geen vernieuwing. Nou ja. Dat recht hebben ze natuurlijk, alhoewel ik me afvraag of het wel zo verstandig is. En dat Cherribi eruit gaat? Hij is na 8 jaar te licht bevonden? Tja, je gaat dan toch aan excuusallochton denken.

En waarom zo weinig vrouwen? Is de partij niet populair bij vrouwen, of denkt men daar dat vrouwen niet in de politiek horen?

Het aantal allochtonen op de lijst speelt volgens Eenhoorn geen rol, net als het aantal `vrouwen
en Groningers'. "Wij doen niet mee aan het populariteitsspel van zoveel procent van dit en
zoveel procent van dat."

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=12414

En groot gelijk hebben ze. Gewoon de meest geschikte persoon op de juiste plaats, niet kijken of er wel procentueel niet eens een allochtoon/vrouw op een plaats moet terwijl die persoon eigenlijk minder geschikt is.

Stem voor Leefbaar Fok! met als lijsttrekker Witchfynder.
  maandag 22 oktober 2001 @ 10:27:09 #7
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1970034
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 10:22 schreef ODOL het volgende:

[..]

Het aantal allochtonen op de lijst speelt volgens Eenhoorn geen rol, net als het aantal `vrouwen
en Groningers'. "Wij doen niet mee aan het populariteitsspel van zoveel procent van dit en
zoveel procent van dat."

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=12414

En groot gelijk hebben ze. Gewoon de meest geschikte persoon op de juiste plaats, niet kijken of er wel procentueel niet eens een allochtoon/vrouw op een plaats moet terwijl die persoon eigenlijk minder geschikt is.

Dat betekent dat vrouwen en allochtonen minder geschikt zijn volgens VVD'ers? Je zou een redelijke dwarsdoorsnee verwachten, toch?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 22 oktober 2001 @ 10:37:39 #8
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1970078
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 10:27 schreef links234 het volgende:

[..]

Dat betekent dat vrouwen en allochtonen minder geschikt zijn volgens VVD'ers? Je zou een redelijke dwarsdoorsnee verwachten, toch?

Want?
De allochtoonse bevolking is slechts 9%. De hoogopgeleide allochtoonse bevolking met politieke ambities nog minder.

Dus zoveel zou je er ook niet verwachten op een lijst.

En wat vrouwen betreft, ze hebben er genoeg in de gelederen, incl. uiteraard boegbeeld Jorritsma, wat waarschijnlijk wel eens de eerste vrouwelijke Minister-President zal worden.
Als er geschikte vrouwen zijn, plaatst de VVD ze heus wel op de lijst. Ze gaan alleen niet expres minderheden/vrouwen op lijsten plaatsen om stemmen te winnen. En daar hebben ze groot gelijk in.
Dat sommigen daar gelijk weer wat achter zoeken, tja...

Edit/typo

[Dit bericht is gewijzigd door ODOL op 22-10-2001 10:43]

Stem voor Leefbaar Fok! met als lijsttrekker Witchfynder.
pi_1970259
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 10:37 schreef ODOL het volgende:

[..]

Want?
De allochtoonse bevolking is slechts 9%. De hoogopgeleide allochtoonse bevolking met politieke ambities nog minder.

Dus zoveel zou je er ook niet verwachten op een lijst.

En wat vrouwen betreft, ze hebben er genoeg in de gelederen, incl. uiteraard boegbeeld Jorritsma, wat waarschijnlijk wel eens de eerste vrouwelijke Minister-President zal worden.
Als er geschikte vrouwen zijn, plaatst de VVD ze heus wel op de lijst. Ze gaan alleen niet expres minderheden/vrouwen op lijsten plaatsen om stemmen te winnen. En daar hebben ze groot gelijk in.

Edit/typo

1) Vikingschepen hadden vroeger ook van die afschrikwekkende "boegbeelden".
2) Jorritschaap? Minister-President? Mijn stem kunnen ze vergeten i.i.g.
pi_1971212
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 10:37 schreef ODOL het volgende:

Ja, walgelijk is dat, die kritiek op het gegeven dat er meer allochtonen of vrouwen in zouden moeten. Alsof het belangwekkend is om allereerst naar sekse en afkomst te kijken, en in de tweede plaats naar kwaliteit.

Ik hoorde dergelijke kritiek ook rondom de uitreiking van de AKO-literatuurprijs. Is positieve discriminatie nog van deze tijd?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_1971420
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 10:27 schreef links234 het volgende:

[..]

Wat een rare conclusie, we hebben het hier over statistiek. Termen als ' over het algemeen' en ' gemiddeld' kenmerken de statistiek. Om er nou conclusies uit te trekken dat, omdat de VVD statistisch gezien onder het gemiddelde zit wat betreft vrouwen en allochtonen (als je ze zo mag noemen), ze dus een stelletje xenofobe eikels zijn is een beetje onzinnig.

Ok, misschien ruk ik het uit z'n verband, maar je snapt me wel.

pi_1972147
quote:
Verrassend is dat Oussama Cherribi, die sinds 1994 in de Kamer zit, niet meer op de lijst voorkomt.
Verrassend?
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_1973854
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 11:11 schreef DemonBox het volgende:

[..]

1) Vikingschepen hadden vroeger ook van die afschrikwekkende "boegbeelden".

LOL!
It's OK, I Ianded on my head!
pi_1975340
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 13:47 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Wat een rare conclusie, we hebben het hier over statistiek. Termen als ' over het algemeen' en ' gemiddeld' kenmerken de statistiek. Om er nou conclusies uit te trekken dat, omdat de VVD statistisch gezien onder het gemiddelde zit wat betreft vrouwen en allochtonen (als je ze zo mag noemen), ze dus een stelletje xenofobe eikels zijn is een beetje onzinnig.

Ok, misschien ruk ik het uit z'n verband, maar je snapt me wel.

nee hoor je rukt het niet uit zijn verband.

je zou ook kunnen stellen dat er gem. weinig allochtonen en vrouwen zich geroepen voelen om lid te worden van de VVD en dan vervolgens ook nog in de kamer te gaan.

Ik snap de toon van het artikel ook niet, is het nu echt zo schokkend dat er weinig vrouwen en nieuwe op de lijst staan? ervaring lijkt me niet echt slecht (ken nog wel een paar partijen waar er veel oudjes zitten) en verder geldt beste persoon op de plek.

maandag 22 oktober 2001 @ 20:28:08 #15
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1975526
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 13:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is positieve discriminatie nog van deze tijd?

Nee.
pi_1975543
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 20:28 schreef Sniper het volgende:

[..]

Nee.

Afgaans geestelijke: ZIJN DE AMERIKANEN ONZE GEZWOREN ?VIJANDEN??

Het volk: "JAAAAAAAAAA!"

Wittgenstein
pi_1976145
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 20:29 schreef Koekepan het volgende:
Afgaans geestelijke: ZIJN DE AMERIKANEN ONZE GEZWOREN ?VIJANDEN??

Het volk: "JAAAAAAAAAA!"

Ja, lekker positief. Zeggen dat westerse democratie 'goed' is is een positief vooroordeel.
Voor ¤ 50,-- per jaar (fiscaal aftrekbaar) kunt u Vriend van CIDI worden.
  maandag 22 oktober 2001 @ 21:24:04 #18
6167 WarriorNL
Life is short
pi_1976277
Eigenlijk zou er ook nog een bepaald percentage homo's, lesbo's, biseksuelen, gehandicapten, europeanen, voormalig asielzoekers, rijken, armen, daklozen en junks op de lijst moeten staan.

Ik ben van mening kijk naar de kwaliteit van de persoon en maak daarop een afweging, verdere zaken zoals geaardheid, godsdienst en kleur is van niet-relevant belang bij het samenstellen van een kandidatenlijst.

Kwaliteit, kennis, kunde e.d. komt op de eerste en enige plaats.

Zo, dat moest ik even kwijt.

pi_1984546
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 21:24 schreef WarriorNL het volgende:

Kwaliteit, kennis, kunde e.d. komt op de eerste en enige plaats.

klopt en gelijke geschiktheid bestaat imho ook niet dus daar hoe je niet naar te kijken. Is zelfs een onderwijsinstelling die 50 mille gaat bieden voor vrouwen. Dan heb je het niet over gelijke geschiktheid want voor 50 mille neem je ook iemand aan die wat minder is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')