Noem ze eens dan? Ik kan geen landelijke zender opnoemen die zich helemaal richt op het Nederlandstalige levenslied.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:14 schreef HV het volgende:
Er zijn toch al drie van die legale zenders die nederlandstalige muziek draaien, is dat dan nog niet genoeg ofzo.
Skyradio niet, maar die is wel net zo saai!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:05 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Noem ze eens dan? Ik kan geen landelijke zender opnoemen die zich helemaal richt op het Nederlandstalige levenslied.
Hehe eindelijk een ding waar we het samen over eens zijnquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Skyradio niet, maar die is wel net zo saai!![]()
Nou gelukkig maar dat we het niet overal over eens zijn....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:25 schreef atlanticafm het volgende:
[..]
Hehe eindelijk een ding waar we het samen over eens zijn![]()
Uhm landelijke zender zou ik zo ook niet weten, maar daar had ik het ook niet overquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:05 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Noem ze eens dan? Ik kan geen landelijke zender opnoemen die zich helemaal richt op het Nederlandstalige levenslied.
Dat zijn zeker Nederlandstalige zenders, maar die zijn niet landelijk in de ether te horen. En dat moet toch gebeuren vind ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:41 schreef HV het volgende:
[..]
Uhm landelijke zender zou ik zo ook niet weten, maar daar had ik het ook niet over![]()
Maar goed de 3 zenders die ik ken:
Nationaal FM
Radio Continu
Radio NL
Is op basis van animo denk ik, dat toch uitkomt bij top-40 muziek.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:49 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat zijn zeker Nederlandstalige zenders, maar die zijn niet landelijk in de ether te horen. En dat moet toch gebeuren vind ik.
Het landelijke radiolandschap moeten een duidelijke afspiegeling zijn van wat de samenleving wil horen. Het Nederlands levenslied is uiterst populair (Frans Bauer en Jan Smit zijn daar nu hele actuele voorbeelden van), dus dit moet ook naar voren komen op de radio. Maar dit gebeurd gewoon niet.
Het is toch van de zotte dat Radio 538, Yorin FM, Noordzee FM (Q-Music binnenkort) en 3FM, vrijwel allemaal in dezelfde top-40 vijver vissen. Terwijl er door die zenders geen plek over blijft voor een zender met een duidelijk Nederlandstalig levenslied profiel.
Naar mijn mening moet dan ook één van de bovenstaande zenders verdwijnen, en plaats maken voor een Radio NL bijvoorbeeld.
Tuurlijk, maar is 4 zenders niet een beetje overdreven, waardoor de liefhebbers van een ander populair genre niet aan hun trekken komen?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:00 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Is op basis van animo denk ik, dat toch uitkomt bij top-40 muziek.
Klopt in Noord-Nederland, en met name Friesland, zijn er veel legale Nederlandstalige zenders in de ether.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:27 schreef HV het volgende:
Ach ja van mij mag er best een landelijke zender komen die nederlandstalig draait, als je daar veel mensen tevreden mee kunt maken. Maar hier in friesland kun je Continu, NL en Nationaal alle 3 wel ontvangen, tenminste m'n vader wel (maar die heeft daar dan ook spec. een antenne/richtervoor...en voor de piraten natuurlijk
).
Jepquote:Die feesten zijn meestal wel gezellig trouwens![]()
![]()
.
Als er genoeg animo voor was dan was het al lang gebeurd. Maar zodra het legaal wordt haken die piraten af, dan is de lol er blijkbaar af. In feite is het gewoon stelen wat ze doen...quote:Op maandag 18 juli 2005 22:23 schreef 9christensen het volgende:
[..]
als ze slim zijn geven ze een frequentie vrij voor dit soort muziek, maar zo leep zijn ze niet
Kwestie van vraag en aanbod, lijkt me vrij logisch...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:45 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar is 4 zenders niet een beetje overdreven, waardoor de liefhebbers van een ander populair genre niet aan hun trekken komen?
Er mag best een top 40 station zijn, van mij part meerdere, maar dit mag niet een onderbelichting van een ander populair genre betekenen.
Ie met oen stelen.. ze pakken je juistem op omdat de HILVERSUM bennies bang is dat de piraten "hun "luistaars afpikken, omdat hun gewoon schijtmuziek uitzenden stelletje egoisten dat het zijn alleen maar muziek uitzenden die hun mooi vinden. Aan de ketting met Hilversumquote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:30 schreef PteV het volgende:
[..]
Als er genoeg animo voor was dan was het al lang gebeurd. Maar zodra het legaal wordt haken die piraten af, dan is de lol er blijkbaar af. In feite is het gewoon stelen wat ze doen... [afbeelding]
Zoals eerder al gezegd, het is al eerder geprobeerd om een landelijke piratenzender op poten te zetten, maar deze pogingen zijn allemaal gestrand omdat er landelijk gezien veel te weinig animo voor is. En daarbij zullen 538, 3fm en yorin fm echt geen luisteraars verliezen omdat ze een heel andere doelgroep hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:21 schreef atlanticafm het volgende:
[..]
Ie met oen stelen.. ze pakken je juistem op omdat de HILVERSUM bennies bang is dat de piraten "hun "luistaars afpikken, omdat hun gewoon schijtmuziek uitzenden![]()
wat valt bij jou onder bekende piraten dan?quote:Op maandag 18 juli 2005 13:38 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jij ook niet als je denkt dat ik maar 1 minuut naar een piraten-zender wil luisteren.
De muziek vind ik nog wel oke, maar die zenders vind ik overbodig, storend en slecht.
Overigens vind ik alleen de muziek van de bekende "piraten" leuk om te horen.
Ik heb het nog nooit gehoord dat dat geprobeerd isquote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:24 schreef PteV het volgende:
[..]
Zoals eerder al gezegd, het is al eerder geprobeerd om een landelijke piratenzender op poten te zetten, maar deze pogingen zijn allemaal gestrand omdat er landelijk gezien veel te weinig animo voor is. En daarbij zullen 538, 3fm en yorin fm echt geen luisteraars verliezen omdat ze een heel andere doelgroep hebben.
Animo is het probleem niet, het was vooral een geldkwestie. Zie Radio Nationaal.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:24 schreef PteV het volgende:
[..]
Zoals eerder al gezegd, het is al eerder geprobeerd om een landelijke piratenzender op poten te zetten, maar deze pogingen zijn allemaal gestrand omdat er landelijk gezien veel te weinig animo voor is.
en toch blijven de piraten bestaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:47 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Animo is het probleem niet, het was vooral een geldkwestie. Zie Radio Nationaal.
Ik vind ook dat een eventuele landelijke Nederlandstalige zender met steun van de overheid moet worden opgezet. Zij zijn immers verantwoordelijk, door de actie Ether Flits, van het verdwijnen van piratenzenders, waardoor Nederlandstalige muziekliefhebbers niet meer aan hun trekken komen.
Hoe denk je dat een radio 538 het doet? Die krijgen echt geen geld van de overheid. Dat de overheid piraten wil uitbannen is natuurlijk logisch. Commerciële regionale stations betalen een smak geld voor de uitzendrechten, gebruikmaking van een etherfrequentie en alle nevenkosten en piraten zouden dit zonder enige kosten mogen 'stelen'? Als er echt animo voor is, zijn de kosten over het algemeen ook geen probleem. De organisatie er achter moet wel goed staan, en ik denk dat daar het probleem zit: het is geen georganiseerde groep.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:47 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Animo is het probleem niet, het was vooral een geldkwestie. Zie Radio Nationaal.
Ik vind ook dat een eventuele landelijke Nederlandstalige zender met steun van de overheid moet worden opgezet. Zij zijn immers verantwoordelijk, door de actie Ether Flits, van het verdwijnen van piratenzenders, waardoor Nederlandstalige muziekliefhebbers niet meer aan hun trekken komen.
Klopt, de organisatie is belangrijk. En dat ontbreekt er vaak aan. En natuurlijk is een radio 538 veel aantrekkelijker voor adverteerders, naar radio 538 luistert een doelgroep van jonge mensen die heel aantrekkelijk voor de reclame zijn. In tegenstelling tot een Nederlandstalige zender, die niet echt een duidelijk profiel luisteraar heeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:55 schreef PteV het volgende:
[..]
Hoe denk je dat een radio 538 het doet? Die krijgen echt geen geld van de overheid. Dat de overheid piraten wil uitbannen is natuurlijk logisch. Commerciële regionale stations betalen een smak geld voor de uitzendrechten, gebruikmaking van een etherfrequentie en alle nevenkosten en piraten zouden dit zonder enige kosten mogen 'stelen'? Als er echt animo voor is, zijn de kosten over het algemeen ook geen probleem. De organisatie er achter moet wel goed staan, en ik denk dat daar het probleem zit: het is geen georganiseerde groep.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |