abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28740441
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:54 schreef Lemmeb het volgende:
Agenten zijn ook maar mensen, maar dit slaat alles. Wat een sukkels weer .

En dan van ons burgers vragen dat wij ingrijpen als er weer een omaatje op straat in mekaar wordt getrimd door een paar Marokkanen .
Moeilijk he, om te begrijpen waar het werkelijk om gaat.

Hoe bang ze ook waren, ze hebben die halve gare mafkees Mohammed B binnen een kwartier levend te pakken gekregen.

Ze hebben het dus gewoon goed gedaan. Hou je tendentieuze commentaar dus alsjeblieft voor je. Lekker makkelijk geredeneerd ook, van achter je pc.
pi_28740687
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:42 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Tijdens de zitting heeft de aanklager verklaard dat de agenten tijdens de arrestatie van Mohammed Bouyari bang waren. De aanklager ging erg diep op de angst van de verschillende agenten in. Uit de verklaringen van de agenten bleek dat ze allemaal met angst en beven en trillende handjes iemand gingen arresteren.

Zoiets is niet normaal. Agenten moeten onverschrokken naar een arrestant toe willen, zonder bang te zijn. Hoe kan dit? Staan ze elkaar bang te maken of wat is er aan de hand. Angst is een opvatting, een idee die zich manifesteert in een gevoel.

Hieruit blijkt dat er iets ernstig mis is met het Nederlandse politiesysteem, achterhaalde trainings- en scholingswijzen, en voor terroristen een koud kunstje om uit te buiten.
ik vind dat je een punt hebt
Het was ook het eerste wat ik dcaht

"Waar worden die mensen op geselekteerd?"

Zitten ze allemaal bij het proces een potje te janken. Wat voor een geweldig beeld. Crimineel Nederland ligt in een deuk. (Geef ze maar ongelijk)

Kijk ik heb er best wel begrip voor ,dat dit soort dingen niet in je koude kleren gaan zitten , maar Godver. ......een beetje zelfbeheersing mag men van ons politie-korbs echt verlangen.

Het schijnt dat de opleiding falikant fout wordt doorgevoerd.
Geen wonder,dat je geen hulp krijgt wanneer je ze nodig hebt. Die zijn bang en huilen !!
pi_28740869
Waar iedereen hier aan voorbij gaat , is dat angst weliswaar normaal is, maar het niet normaal is ,dat onze agenten ogenschijnlijk niet worden bijgebracht hoe ze daar mee moeten omgaan en worden ogenschijnlijk ook niet geselcteerd op Mentale sterkte.

Sorry, maar jankende agenten kan echt niet.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:23:26 #54
92279 N.icka
Windforce 11
pi_28741068
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:17 schreef CANARIS het volgende:
Waar iedereen hier aan voorbij gaat , is dat angst weliswaar normaal is, maar het niet normaal is ,dat onze agenten ogenschijnlijk niet worden bijgebracht hoe ze daar mee moeten omgaan en worden ogenschijnlijk ook niet geselcteerd op Mentale sterkte.

Wie zegt nou dat ze aan het huilen zijn???
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:30:19 #55
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28741271
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:23 schreef N.icka het volgende:

[..]

Wie zegt nou dat ze aan het huilen zijn???
Dat bedoelt-ie niet letterlijk.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:30:30 #56
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28741276
Ik denk niet dat politieagenten wat dat betreft erg zullen verschillen van andere mensen die in een dergelijke situatie geraken.

Een discussie over de emoties van agenten ten tijde van het gebeurde, vs de training van de agenten lijkt me trouwens beter op z'n plaats in R&P >> R&P
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:32:27 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28741344
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:17 schreef CANARIS het volgende:

Niemand heeft het over jankende agenten. .

En ja, angst is normaal en de training van de agenten won het van hun instinct tot lijfsbehoud. Wat dat betreft hebben ze ze dus goed getraind.

Trillende handen bij de arrestatie zelf is niet zo vreemd, kijk maar eens naar jezelf na een inspannende situatie waar de adrenaline door je lijf schoot (en dan heb ik het niet over een simpele achtbaan maar iets daadwerkelijk bedreigends).

Bang? Ja, maar onredelijke angst hadden ze dus niet anders had Mohammed niet zo snel achter tralies gezeten.

En de eerste persoon die níet bang is als hij gemikt wordt beschoten moet ik nog tegenkomen. Hoe ervaren waren die agenten trouwens? Hoe vaak hebben ze dit soort situaties meegemaakt?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:53:28 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28742086
Mijn hemel TS, wat is jouw referentiekader?
De wereld is niet écht zoals in Rocky I t/m V.....
Getraumatiseerde soldaten die in Srebrenica hebben gezeten of wherever vind je zeker ook maar aanstellers?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:23:21 #59
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28743167
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:02 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik ben het met Van Goghs moeder eens, het is een stakker. Het is een vies, goor, triest kereltje met een hoogstwaarschijnljik verknolde jeugd die nou door heel sereen en relaxed te doen zogenaamd de martelaar en berekenende moordenaar wil uithangen. De doodstraf is nog te goed voor dat Moslimvarken.
Als-ie in de bak komt weet ik zeker dat-ie binnen no time een aars heeft waar je bowlingballen in kan vervoeren. Ik mag hopen dat het bloedt als een rund en dat hij en z'n smerige baardje zich 's nachts in slaap huilen uit pure vernedering en ellende.
De waarhied is natuurlijk dat hij in de bak, die immers boordevol zit met ontspoorde moslimbiggen, flink aan de slag kan als recruiter .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:26:37 #60
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28743288
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:53 schreef Moonah het volgende:
Maar jouw referentiekader is natuurlijk wel helemaal oke .

Alle mannen zijn immers overgevoelig en gaan janken als ze zo'n varkentje als Mohammed B oppakken.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:27:25 #61
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28743315
Angst heeft ook een functie. Stel je hebt nergens angst voor, dan weet je niet dat je bijvoorbeeld niet tegen een vrachtwagen moet aanrijden. Angst waarschuwt je voor gevaar. Agenten zijn ook maar mensen met een opleiding en voor bepaalde zaken kun je niet opgeleid worden. Je kan wel leren met angst om te gaan maar op het front is het toch wel ff anders als iemand met een wapen voor je staat, zeker de dader B, die totaal geen respect heeft voor levende mensen. De agenten wisten misschien dat hun leven aan een dun koortje hing op dat moment.

Of je moet te maken hebben met terminator, dat je onverslaanbaar bent Maar dat is niet het geval.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:29:58 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28743403
Bang zijn voor een geit met een sik en een proppenschieter .
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:32:38 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28743501
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:29 schreef Lemmeb het volgende:
Bang zijn voor een geit met een sik en een proppenschieter .
Die net een ander mens heeft afgeslacht... Jij had jezelf manmoedig gehandhaaft?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:33:23 #64
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_28743528
ik vind het inderdaad slappe hap. Er waren er bij die ook melden dat het voor hen een angstige ervaring was omdat ze voor de eerste keer schoten. Sorry hoor, maar die mensen worden van belastingcenten betaald en getraind om onder andere misdadigers op te pakken.

en dan bang zijn van die baardaap en om te schieten
trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:33:27 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28743531
Afijn, dat die agenten een bepaalde mate van angst voelden toen ze het varkentje achtervolgden, wil ik wel geloven en lijkt me ook redelijk normaal.

Maar waarom moet in godsnaam dat nu weer tijdens de zitting ter sprake komen Die softheid hier in Nederland, kotsmisselijk word je ervan .
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:36:16 #66
33189 RM-rf
1/998001
pi_28743633
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:53 schreef Moonah het volgende:
De wereld is niet écht zoals in Rocky I t/m V.....
Ja, godzijdank dat agenten die op een melding afkomen, niet direkt met hun geweren gaan rondzwaaien en kijken waar de eerste 'af-te-knallen' terrorist uithangt ...

uiteindelijk was het ook precies dat idee dat Mo Beetje aanhing, die dacht namelijk zelf dat het na zijn aanslag tot een groots vuurgevecht zou komen, waar hij heldhaftig als martelaar zou sterven, in een regen van kogels ....

Juist doordat die angenten, ook door hun angst terughoudender reageerden en rationeel bleven, konden ze hem doodgewoon uitschakelen door op zijn been te mikken, waarna Mo beetje ter aarde stortte en zijn broek benatte...

Angst is in zo'n situatie juist een erg gezonde reactie, het voorkomt dat je onbezonnen dingen gaat doen, waarmee je vaker eerder jezelf en omstanders in gevaar brengt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:42:32 #67
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28743826
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:45 schreef The_Duce het volgende:
Als je even had geluisterd had je de OvJ ook horen zeggen dat de agenten niet betaald worden om beschoten te worden. Je wordt geen agent omdat je 't zo kewl vindt om eens goed onder vuur te worden genomen
Woehahahaha wat een ambtenarenmentaliteit. Nee, je wordt betaald om je target aan flitsbonnen te halen zeker, wel zo veilig.
Hoewel het zeer zeker traumatisch zal zijn voor de dienders in kwestie, vrees ik dat dit toch weer een indicatie is van de softheid/watjesdichtheid/praatcultuur bij het Nederlandse politiekorps.
Als ik dit hoor begin ik dan toch zo te verlangen naar types als Dirty Hairy en Sjonnie Kroket.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:43:42 #68
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28743860
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Woehahahaha wat een ambtenarenmentaliteit.
Nou inderdaad zeg . Kloteambtenaren.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:45:29 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28743912
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Maar jouw referentiekader is natuurlijk wel helemaal oke .
Ehm... ja, eigenlijk wel.
Al is het anders dan jij suggerreert:
quote:
Alle mannen zijn immers overgevoelig en gaan janken als ze zo'n varkentje als Mohammed B oppakken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:52:07 #70
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28744089
Goed dat ze hem trouwens niet hebben dood geschoten. Levenslang is de beste straf, de doodstraf is te mild. Stel hij was neergeschoten, dan was het meteen einde verhaal. Petje af voor de agenten dus, in het been schieten was het enige juiste

Nu hopen dat ze hem in de bak nauwkeurig in de gaten houden, volgens mij pleegt die Mohammed B bij de eerste kans een trotse zelfmoord.

Zet hem maar tussen de leipste criminelen en geef hem 1000 stukken zeep
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:54:37 #71
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28744167
Ontopic:
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:57:22 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28744236
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, dat die agenten een bepaalde mate van angst voelden toen ze het varkentje achtervolgden, wil ik wel geloven en lijkt me ook redelijk normaal.
Agreed
quote:
Maar waarom moet in godsnaam dat nu weer tijdens de zitting ter sprake komen Die softheid hier in Nederland, kotsmisselijk word je ervan .
Waarom het ter sprake kwam weet ik ook niet, ik zie het niet echt als een toegevoegde waarde eerlijk gezegd.

En misschien was het juist wel een voordeel dat ze bang waren en uit lijfsbehoud veel meer actie ondernamen, voor hetzelfde geld hadden ze besloten om geen aandacht aan de kogels te besteden en een onderhandelingspoging geprobeerd. Dan had mohammed misschien een kogel door z'n eigen kop gejaagd en een instant martelaar gecreërd.

Angst wordt in goede trainingen dan ook gebruikt als een nuttig stuk gereedschap, het houdt je scherp.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_28744863
Tjees wat een onzin steling Op het momnet dat je als agent geen angst (meer) hebt, is dat het moment om met je werk te stoppen. Angst is een gezonde emotie anders kan je gewoon hersenloze robots neerzetten. Trouwens agenten mensen in het leger of wat voor gevaarlijke baan dan ook hebben ook een gezin waarze naartoe willen na het werk. Gelukkig maar
  dinsdag 12 juli 2005 @ 18:28:29 #74
92279 N.icka
Windforce 11
pi_28744936
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:52 schreef Dromenvanger het volgende:

Nu hopen dat ze hem in de bak nauwkeurig in de gaten houden, volgens mij pleegt die Mohammed B bij de eerste kans een trotse zelfmoord.
Als moslim mag je geen zelfmoord plegen
  dinsdag 12 juli 2005 @ 18:40:59 #75
33189 RM-rf
1/998001
pi_28745226
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:57 schreef Dagonet het volgende:

Waarom het ter sprake kwam weet ik ook niet, ik zie het niet echt als een toegevoegde waarde eerlijk gezegd.
Zulke aspecten komen recentelijker ter sprake juist omdat de media opriep dat rechters niet genoeg oor hadden voor de gevolgen van misdaad voor slachtoffers..
de woede die er ontstaat als en rechter negeert dat een crimineel een enorme schade achterlaat en hiervoor niet ter verantwoording wordt geroepen ....

Sindsdien is er meer aandacht en spreektijd gekomen voor slachtoffers van een misdrijf tijdens een rechtzaak ...
Wiens keus het hier nu weer was om agenten als 'slachtoffer' te preseneteren weet ik ook niet, maar ik kan me voorstellen dat een OvJ moeite doet om zoveel mogelijk strafverzwarende aspecten naar voren te brengen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 12 juli 2005 @ 23:08:12 #76
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28753639
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:42 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Tijdens de zitting heeft de aanklager verklaard dat de agenten tijdens de arrestatie van Mohammed Bouyari bang waren. De aanklager ging erg diep op de angst van de verschillende agenten in. Uit de verklaringen van de agenten bleek dat ze allemaal met angst en beven en trillende handjes iemand gingen arresteren.

Zoiets is niet normaal. Agenten moeten onverschrokken naar een arrestant toe willen, zonder bang te zijn. Hoe kan dit? Staan ze elkaar bang te maken of wat is er aan de hand. Angst is een opvatting, een idee die zich manifesteert in een gevoel.

Hieruit blijkt dat er iets ernstig mis is met het Nederlandse politiesysteem, achterhaalde trainings- en scholingswijzen, en voor terroristen een koud kunstje om uit te buiten.
Ben jij blauw? Want dan hebben we je nodig op straat. Jij bent blijkbaar de onverschrokken cowboys die alle varkentjes wel even wast.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_28755537
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:28 schreef N.icka het volgende:

[..]

Das mooi dan hoop ik dat ie heel erg lang en hard in zijn kontje geneukt word in de gevangenis. Dat soort jongens moeten ze in amerikaanse gevangenissen zetten met ghetto negers en nazi's. Onze martelaar
  dinsdag 12 juli 2005 @ 23:59:03 #78
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28755591
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:28 schreef N.icka het volgende:

[..]

Van mij mogen moslims best zelfmoord plegen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28755917
quote:
De waarhied is natuurlijk dat hij in de bak, die immers boordevol zit met ontspoorde moslimbiggen, flink aan de slag kan als recruiter .
waarheid is ook dat er veel mensen in de bak zitten die een hekel hebben aan moslims.
Waarschijnlijk word ons mohamedje genaaid als een wijf en daarna door familie omgebracht wegens eremoord (want welke grote vent laat zich in de poepert naaien in de bak?)

Ik geef hem een jaartje ..
øl øl øl
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:09:38 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28755918
Deze discussie gaat dus niet over al dan niet moslimzelfmoord en straffen voor Mohammed B., maar over politiemannen die emoties tonen...
pi_28755977
Elke agent is wel een keer bang.
Iedereen is bang.

Discussie gesloten.
øl øl øl
pi_28755986
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 00:09 schreef Copycat het volgende:
Deze discussie gaat dus niet over al dan niet moslimzelfmoord en straffen voor Mohammed B., maar over politiemannen die emoties tonen...
Ok dan, ik wil koelbloedige "Death Wish" achtige types als agenten met leuke one liners.
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:12:39 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28756014
  woensdag 13 juli 2005 @ 16:11:43 #84
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28772757
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 00:11 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ok dan, ik wil koelbloedige "Death Wish" achtige types als agenten met leuke one liners.
pi_28773113
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 16:11 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[afbeelding]

Dit soort jongens doel ik op. Of van die Dirty Harry achtige types. Ik denk niet dat die jongens gaan huilen van een paar kogels.
pi_28774660
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_28775077
Wat een onzin. Bang zijn is heel normaal in dat soort situaties. Militairen zijn ook bang wanneer ze onder vuur genomen worden. Het punt is dat ze tóch hun werk blijven doen en niet in het wilde weg gaan terugschieten ofzo. Maar dat is niet gebeurd, daar zijn ze ook op getraind. Het zou veel enger zijn als ze niet bang waren geweest. Dan klopt er echt iets niet en worden ze misschien roekeloos.
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:36:54 #88
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_28775139
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:33 schreef P.bertens het volgende:
ik vind het inderdaad slappe hap. Er waren er bij die ook melden dat het voor hen een angstige ervaring was omdat ze voor de eerste keer schoten. Sorry hoor, maar die mensen worden van belastingcenten betaald en getraind om onder andere misdadigers op te pakken.

en dan bang zijn van die baardaap en om te schieten
Waarom is het zo vreemd dat ze voor de eerste keer op iemand schoten ?
Wil jij dan vrijwilliger zijn zodat agenten het schieten op jou mogen oefenen ?

Echt, wat een ongelooflijke 14-jarige breezer-kut-puber-mentaliteit hier zeg,
jullie manneke's mogen net voor het eerst laat genoeg opblijven om Rambo te zien en gelijk een grote bek...

Ga eerst maar eens zelf wat betekenen voor de samenleving voor je mensen bekritiseert die wel wat bijgedragen hebben.
zzz
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:49:19 #89
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28775459
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:36 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Waarom is het zo vreemd dat ze voor de eerste keer op iemand schoten ?
Wil jij dan vrijwilliger zijn zodat agenten het schieten op jou mogen oefenen ?

Echt, wat een ongelooflijke 14-jarige breezer-kut-puber-mentaliteit hier zeg,
jullie manneke's mogen net voor het eerst laat genoeg opblijven om Rambo te zien en gelijk een grote bek...

Ga eerst maar eens zelf wat betekenen voor de samenleving voor je mensen bekritiseert die wel wat bijgedragen hebben.
Ten eerste ben ik al meer dan 2x 14 jaren oud en ten tweede heb ik meer dan voldoende wapentrainingen (en aanverwante trainingen) genoten bij militaire/ politie eenheden om recht van spreken te hebben en derhalve ook kritiek te mogen uitoefenen d.m.v. het reageren in o.a. dit topic.

zo.. lange zin, nu jij weer
  woensdag 13 juli 2005 @ 18:18:11 #90
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28776141
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:49 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik al meer dan 2x 14 jaren oud en ten tweede heb ik meer dan voldoende wapentrainingen (en aanverwante trainingen) genoten bij militaire/ politie eenheden om recht van spreken te hebben en derhalve ook kritiek te mogen uitoefenen d.m.v. het reageren in o.a. dit topic.

zo.. lange zin, nu jij weer
Als ik nu een artsenopleiding volg, ben ik daarna dan ook gelijk een goede chirurg die niet bang is om fouten te maken? Nee.

Je kunt dan heel stoer al die trainingen hebben gehad maar heb je wel eens echt in een situatie gestaan a la Mohammed B arrestatie? Of een bankoverval? Of een andere situatie waarbij er geschoten moet worden op mensen?
  woensdag 13 juli 2005 @ 18:54:46 #91
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28776882
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 18:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Als ik nu een artsenopleiding volg, ben ik daarna dan ook gelijk een goede chirurg die niet bang is om fouten te maken? Nee.

Je kunt dan heel stoer al die trainingen hebben gehad maar heb je wel eens echt in een situatie gestaan a la Mohammed B arrestatie? Of een bankoverval? Of een andere situatie waarbij er geschoten moet worden op mensen?
Echt geschoten heb ik (gelukkig) niet in dat soort situaties.
Wel bijna (en dat maakt geen verschil uit want het gevoel/ situatie is hetzelfde) met volautomatische wapens (was dus een bloedbad geworden) en ja dat had ook met terrorisme te maken.
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:10:13 #92
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28777316
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 18:54 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Echt geschoten heb ik (gelukkig) niet in dat soort situaties.
Wel bijna (en dat maakt geen verschil uit want het gevoel/ situatie is hetzelfde) met volautomatische wapens (was dus een bloedbad geworden) en ja dat had ook met terrorisme te maken.
En jij liep daar als Charles Bronson rond een beetje niet bang te zijn enz?
Vind je het heel erg als ik daar niet zo heel erg in geloof.

Je hebt bang en je hebt doodsbang. Ik geloof het best als je niet doodsbang was maar mij ga je echt niet wijsmaken dat je daar relax rondliep
pi_28777935
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:10 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je hebt bang en je hebt doodsbang. Ik geloof het best als je niet doodsbang was maar mij ga je echt niet wijsmaken dat je daar relax rondliep
Tuurlijk wel met een paar goeie oneliners als ie dat boeventuig inrekende. Dat zijn agenten!!
Beter dan dat tuig dat niks kan behalve een paar bonnetjes uitdelen.
pi_28780973
Laten we nou niet net doen alsof Nederlandse agenten überhaupt wat voorstellen. Dat ze bang zijn is vrij logisch, maar het zijn ook een stelletje mietjes bij elkaar ook hoor .
Gods eigen geschenk aan de vrouw.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:23:59 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28781506
Het is vrij normaal dat je bang bent als er iemand op je staat te schieten. Mensen hebben, zoals andere dieren, een overlevingsdrang en een angst voor de dood.
pi_28782248
Het angstinstict ram je er niet uit, zelfs niet met jarenlange training.
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:00:42 #97
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28782769
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niemand heeft het over jankende agenten. .

En ja, angst is normaal en de training van de agenten won het van hun instinct tot lijfsbehoud. Wat dat betreft hebben ze ze dus goed getraind.

Trillende handen bij de arrestatie zelf is niet zo vreemd, kijk maar eens naar jezelf na een inspannende situatie waar de adrenaline door je lijf schoot (en dan heb ik het niet over een simpele achtbaan maar iets daadwerkelijk bedreigends).

Bang? Ja, maar onredelijke angst hadden ze dus niet anders had Mohammed niet zo snel achter tralies gezeten.

En de eerste persoon die níet bang is als hij gemikt wordt beschoten moet ik nog tegenkomen. Hoe ervaren waren die agenten trouwens? Hoe vaak hebben ze dit soort situaties meegemaakt?
Ik sluit aan.

Daarbij komt natuurlijk dat een agent in Nederland niet gauw in een schietsituatie komt. En als het gebeurt zal het meestal zijn omdat hij zelf dreigt te schieten. Je kan nog zo getraind zijn, als er op je wordt geschoten piep je heel anders volgens mij.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:17:49 #98
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28788687
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:10 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Door de goede (en vele) training zet je angst om in meer alertheid (kweet zo ff niet om het beter te zeggen), je kunt de knop omzetten zeg maar.
En dat is ook gelijk het punt, de normale agent heeft dat soort training niet en hoeft zelfs niet zovaak per jaar te oefenen met zijn wapen.
Dus ze zijn absoluut niet geschikt voor dit soort zaken.
Alleen de speciale teams hebben deze expertise.

[ Bericht 2% gewijzigd door Woodbridge op 14-07-2005 02:14:44 ]
pi_28882647
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:28 schreef Tijger_m het volgende:
Dat een agent bang is in zo'n situatie lijkt mij logisch, waarom dat een breed uitgemeten onderdeel van een strafklacht moet vormen ontgaat mij enigzins.

Politie agenten worden wel degelijk geacht met dit soort zaken om te kunnen gaan, is natuurlijk grote kul om te stellen dat ze daar niet voor betaald worden, waar dan wel voor? Om verkeersovertredingen op te schrijven? Dan kunnen we een hoop geld besparen door alleen nog parkeerwachters er op na te houden.
Ze zijn er toch ook mee omgegaan, of is Mo B. niet neergeknald en gearresteerd dan?
Je wordt als agent niet betaald om je neer te laten knallen, nee.

Grappig dat er mensen zijn die dit nu een watjes reactie vinden van de heren.
Een agent die op het Mercatorplein een gestoorde messentrekker neerknalt en geen reactie als deze toont, wordt weer beschuldigd van koelbloedige bevooroordeelde overdaad.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 17 juli 2005 @ 19:27:16 #100
107445 Jajong
Hadouken!
pi_28888673
Mietjes.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: