abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29061348
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lotz zal het niet zo makkelijk hebben in het peleton nadat hij deze trieste uitspraken heeft gedaan. In de Pro Tour komt hij sowieso niet meer aan de bak, geen enkel team wat hem nog wil hebben, zeker ook omdat Lotz een matige coureur is, zelfs met EPO.
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij zelf heeft bekend om de ploeg te beschermen, en in dat geval zal hij wel weer aan de bak komen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:41:16 #182
40566 Ericr
Livewrong
pi_29061699
Ben Johnson gebruikte overigens Stanozolol (Winstrol) en geen nandrolone. Kniesoor die er op let, maar ik ben een kniesoor.
pi_29061730
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:27 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij zelf heeft bekend om de ploeg te beschermen, en in dat geval zal hij wel weer aan de bak komen.
Dat lijkt me sterk. Hij roept wel vanalles over collega-coureurs zonder dat hij bewijzen of argumentatie heeft en dan zou hij bekennen om zijn ploegmaten te beschermen... Dat geloof ik echt niet.

Pro Tour-teams hebben toch een convenant getekend waarin wat herenakkoorden staan over gedrogeerde renners?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29061790
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Hij roept wel vanalles over collega-coureurs zonder dat hij bewijzen of argumentatie heeft en dan zou hij bekennen om zijn ploegmaten te beschermen... Dat geloof ik echt niet.

Pro Tour-teams hebben toch een convenant getekend waarin wat herenakkoorden staan over gedrogeerde renners?
mja feit blijft
Lotz zegt dat hij "100% zeker wist dat hij geen risico liep en dat het stomme pech was dat de politie die EPO bij hem thuis vond". Hij wordt dus goed geadviseerd door een dokter en weet dat hij geen positieve plas gaat afleveren. Das geen eigen initiatief. De ploegarts zal daar toch ook van weten. Die Boonen is ook wl verdacht goed.
pi_29061832
EPO ontdek je niet door een positieve plas...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29061863
Jawel toch? Ze kunnen toch EPO aantonen in de plas tegenwoordig?
pi_29061881
Volgens mij wordt EPO vooral aangetoond door waardes van het bloed en zelfs dan is het volgens mij nog lastig te ontdekken en is het natte vingerwerk met die hematocrietgrens...
pi_29061937
er is wel een EPO-test ontwikkeld in 2000 ofzo

alleen met die topsporters van tegenwoordig
die nemen drie dagen voro de koers tot een hematocriet van 48, en dan zit er niets meer in hun plasseke
pi_29066801
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:48 schreef JohnDDD het volgende:
Jawel toch? Ze kunnen toch EPO aantonen in de plas tegenwoordig?

Daarom is Lotz gepakt. En Bruylandts en Meirhage en Berden.
pi_29066818
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:41 schreef Ericr het volgende:
Ben Johnson gebruikte overigens Stanozolol (Winstrol) en geen nandrolone. Kniesoor die er op let, maar ik ben een kniesoor.
Je hebt helemaal gelijk (wat betreft die stanozolol bedoel ik dan).
pi_29067092
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daarom is Lotz gepakt. En Bruylandts en Meirhage en Berden.
Nee toch? Bij Lotz is EPO thuis gevonden. Volgens mij was het zo dat de politie bij hem kwam zoeken naar anabolen en van de vondst van EPO werd toen ook verslag gedaan (hoewel de politie daar op zich niet naar op zoek was), dat is uitgelekt in de media.
pi_29067118
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:11 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nee toch? Bij Lotz is EPO thuis gevonden. Volgens mij was het zo dat de politie bij hem kwam zoeken naar anabolen en van de vondst van EPO werd toen ook verslag gedaan (hoewel de politie daar op zich niet naar op zoek was), dat is uitgelekt in de media.
Haal ik weer wat dingen door elkaar
Dacht dat die anderen wel door een test waren gevonden.
pi_29067154
Merihage iig: http://www.tijd.be/print/?Id=1303697&AgencyId=6
Bruylandts ook: http://www.splinternet.be/Groep1/3/sport/dopingoverzicht.html (wel een bloedtest waar EPO-gebruik mee aangetoond werd).
pi_29392776
Ik vind die Quick-Step ploeg wel super verdacht. Boonen die opeens zo goed is, Paolini en Pozatto die super rijden in de klassiekers, Tankink die enorm gas kan geven, die Verbrugghe die nu een goeie tijd neerzet in de proloog...
pi_29392800
Boonen opeens zo goed?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29393102
ja die won toch opeens allerlei klassiekers enzo
die is wel een klasse beter dan vorig jaar
pi_29393161
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:12 schreef JohnDDD het volgende:
Maar dan kan je nou niet echt een verrassing noemen.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29393183
En Paolini en Pozzato zijn ook gewoon goede coureurs. En de HEW is nou ook weer niet een topkoers he.
pi_29393185
nou ja
ik vind het wel een verrassing dat andere quick-steppers het ook niet slecht doen
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:25:01 #200
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29393480
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:12 schreef JohnDDD het volgende:
Die was 3 jaar terug als 21 jarige in zijn eerste profjaar al 3de !!! in Parijs-Roubaix , 7de in Gent-Wevelgem , 7de in Kuurne-Brussel-Kuurne , 7de in de 3daagse van De Panne en 2de in de Franco-Belge

Die was 2 jaar terug als 22 jarige 5de in de Omloop het Volk, 3de in Gent-Wevelgem , ritwinnaar in de Ronde van België en n paar keer dicht bij een sprintzege in de vuelta

Die was vorig jaar als 23 jarige winnaar in Wevelgem, E3 Harelbeke en Schoten en 2 voudig ritwinnaar in de Tour ...

Dan noem ik dit jaar niet "opeens", dat lijkt mij een tamelijk geleidelijke groei gaan de van ereplaatsen naar hogere ereplaatsen , naar overwinningen in de semi-klassiekers en het jaar daarna overwinningen in de echte klassiekers hoor ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:27:13 #201
pi_29393564
Trouwens, "verbrugghe die nu een goeie tijd neerzet" verdacht ? Die vent heeft verdorie het snelheidsgemiddelde in een proloog op zijn naam staan ... (in de Giro n aantal jaar terug)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:48:47 #202
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_29401818
twee renners winnen een sprint van zestien man, en dat is verdacht
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:24:24 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_29403145
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:04 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind die Quick-Step ploeg wel super verdacht. Boonen die opeens zo goed is
Hoe verklaar je Armstrong dan die opeens zo goed werd in 1999?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:33:59 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29403530
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:04 schreef JohnDDD het volgende:
Boonen die opeens zo goed is,
Nee, nee, nee, een veel beter voorbeeld van iemand die opeens een opvallende stap vooruit zet op een abnormaal moment is Erik Dekker.

Te strakke stuwband, yeah right
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29403814
Lefevre heeft natuurlijk wel opvallend proteges in huis gehad die betrapt zijn of in verband zijn gebracht met doping. Musseeuw, Lotz, VDB, Virenque, ploegdokter van Mol, Garzelli.

Het zijn in ieder geval opvallende tempobeulen die rijden bij Quick Step, doen soms denken aan de tijden van Gewiss Ballan. En we weten waar die op reden in die jaren. In de Mapei tijd was met 3 man als eersten eindigen in Parijs Roubaix een mooi kunststukje, maar tegelijkertijd een prestatie waar je vraagtekens bij kan zetten.
pi_29403953
Overigens boeit het me geen ruk wat ze gebruiken, maar zit soms wel met verbazing te kijken wat die gasten presteren. Een Tankink die na de HEW Classic van 250 Km nog even beweert dat hij zich nog best wel goed voelde. Iets wat je ook duiidelijk kon zien aan het op kop sleuren in de laatste ronde. Misschien een niet al te zware koers, maar het peleton had ook niet stilgestaan in het laatste uur voor die doorkomst.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:56:29 #207
67640 SaintOfKillers
pi_29404250
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 20:42 schreef Ericr het volgende:
Het zijn in ieder geval opvallende tempobeulen die rijden bij Quick Step, doen soms denken aan de tijden van Gewiss Ballan. En we weten waar die op reden in die jaren. In de Mapei tijd was met 3 man als eersten eindigen in Parijs Roubaix een mooi kunststukje, maar tegelijkertijd een prestatie waar je vraagtekens bij kan zetten.
Maar Mapei/Domo/Quickstep doet dat al 10 jaar aan een stuk. En zal dat blijven doen. En steeds enkel in PR. Terwijl die andere ploegen alles domineerden. Behalve Parijs-Roubaix, want daar werkte het niet zo.

Verder heb ik die hele Museeuw en entourage altijd al een verdacht kliekje gevonden. Terecht blijkbaar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 21:30:49 #208
pi_29405467
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 20:42 schreef Ericr het volgende:
Lefevre heeft natuurlijk wel opvallend proteges in huis gehad die betrapt zijn of in verband zijn gebracht met doping. Musseeuw, Lotz, VDB, Virenque, ploegdokter van Mol, Garzelli.
Zo'n lijstje kun je bij elke wielerploeg maken, (dat zegt misschien wel iets over de sport in het algemeen, maar soit)

En trouwens, Virenque werd betrapt VOOR hij bij Lefevre kwam, Garzelli werd betrapt bij Mapei toen Lefevre daar al weg was en de Domo ploeg had opgericht, en waar Van Mol in verband met doping gebracht is, is mij een raadsel ???
pi_29405764
van Mol werd in 1998 door de Italiaanse justistie beschuldigd van toedienen van doping aan renners.

Ik zeg niet dat die renners onder Lefevre's regime doping gebruikten, ik geef alleen aan dat Lefevre klaarblijkelijk een voorkeur lijkt te hebben voor renners die in verband worden gebracht met doping. Het lijstje is bij sommige ploegen inderdaad gelijk of groter, maar er zijn genoeg ploegen die renners in huis hebben met een schone lei. Zegt ook niks, maar de opmerkelijk resultaten van Mapei en tegenwoordig Quick Step zijn soms iets te opmerkelijk.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 21:53:48 #210
67640 SaintOfKillers
pi_29406275
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:38 schreef Ericr het volgende:
van Mol werd in 1998 door de Italiaanse justistie beschuldigd van toedienen van doping aan renners.

Ik zeg niet dat die renners onder Lefevre's regime doping gebruikten, ik geef alleen aan dat Lefevre klaarblijkelijk een voorkeur lijkt te hebben voor renners die in verband worden gebracht met doping. Het lijstje is bij sommige ploegen inderdaad gelijk of groter, maar er zijn genoeg ploegen die renners in huis hebben met een schone lei. Zegt ook niks, maar de opmerkelijk resultaten van Mapei en tegenwoordig Quick Step zijn soms iets te opmerkelijk.
Welke opmerkelijke resultaten? Het is vrij gebruikelijk dat een relatief grote ploeg met enkele toppers af en toe eens een koers wint. In grote rondes (de dopingparadijsen bij uitstek) heeft Lefevre nooit erg veel voorgesteld. Waarmee ik niet wil zeggen dat er bij hem minder wordt geslikt. Maar ook niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')