abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28736515
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:57 schreef Karboenkeltje het volgende:
Matthijst: NWS, nog meer feedback.
Natuurlijk niet. Alleen al op de dreigbrief die hij op het lijk heeft achter gelaten staat levenslang, verder is de maatschappelijke ontzetting immens geweest. Nee, voor deze serie daden kent ons systeem maar één passende straf.

Ge hebt gelijk dat de (eventuele) geloofwaardigheid van de Nederlandse staat volledig weg zal vallen als er een tijdelijke straf wordt opgelegd, alleen dat idee vind ik zo bespottelijk dat ik het niet eens het overwegen waard acht.
Rechters denken daar soms anders over.
Volkert van der G heeft ook geen levenslang gekregen terwijl de maatschappelijke ontzetting ook groot was en de officier van justitie ook levenslang had geëist. Geen identieke zaken maar wel enigszins vergelijkbaar.
Maar laten we rustig afwachten en hopen dat de rechter een wijs besluit neemt.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:05:23 #127
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_28736553
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hij verdient een gewone rechtzaak dat lijkt me duidelijk. Maar is dat respect hebben voor de dader of gewoon onderdeel van een normaal rechtssysteem.

Daarom was mijn vraag ook wat men onder respect verstaat voor Mohammed B.
.
Wat onder respect wordt verstaan is naar mijn mening niet persoonsgebonden, maar gewoon respect voor ons rechtsysteem.
Verder vind ik dat M.B. geen enkele respect toekomt!
Helaas zijn er genoeg anderen in de wereld die hem de hemel in prijzen.
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_28736593
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:02 schreef Kos het volgende:
Ik denk dat het respect is voor het Nederlandse rechtssysteem. Dat doe je door B. als een normale verdachte te beschouwen. Zo gaan wij hier in Nederland om met overtreders van de wet. Dat is zo ingesteld om onschuldigen te beschermen. En daar moeten we gewoon blij mee zijn.
Mee eens.

Maar ik zie dat meer als een onderdeel van de Nederlandse rechtstaat en niet zo zeer als respect hebben voor iemand. Respect is mi een te groot woord voor deze man.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:06:38 #129
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_28736604
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:00 schreef WalfredGeesink het volgende:
Dus onze rechtsstaat is gebazel?

Toppie jongen, blijf jij maar doorzeiken over Mohammed B.
Nog 1 keer dan, want je vervalt weer in dezelfde domme bullshit waar ik je al eerder op betrapte en wederom blijkt dat begrijpend lezen nooit je sterkste punt zal worden.

in de rechtzaal verdient de man, net als elke verdachte ALLE respect.
hier heeft ie daar wat mij betreft geen recht op; "verdachte" is een juridische term, waar hij in de rechtbank recht op heeft. Dit hele respectgezwets werd veroorzaakt door BSB, die meende dat Mo respect verdiende, omdat hij slechts verdachte was.
Wij zitten hier niet in een rechtzaal, dus wat mij betreft noem je hem Mohammed de Moordenaar, eventueel aangevuld met woorden die betrekking hebben op zijn vermeende voorliefde voor dieren.

Succes ermee.

Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:08:40 #130
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28736668
Deze hele discussie lijkt me eerder te draaien om de vraag wat 'respect' precies is, en hoe je hier blijk van geeft. Een eindeloze discussie.
pi_28736672
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:02 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Huh?
En dat mag van Allah
Precies, er wordt teveel nadruk gelegd op de Islam, maar in mijn optiek is deze jongen volkomen ziek en (mis)gebruikt de Koran ter verdoezeling cq alibi voor zijn denken en daden. Dat moet maar eens afgelopen zijn!
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:09:11 #132
28167 matthijst
pi_28736685
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:02 schreef WalfredGeesink het volgende:
Dat ontken ik dan ook nergens.
Jij leeft in je eigen wereldje mannetje: je discussiert in je hoodje met jezelf zo lijkt het: die hele rescpectdiscussie gaat over het forum en wat je wel en niet mag zeggen over Mr. Mo.
Jij gaat daar dan eerst een tijd op in met geblaat over de rechtzaal, en als je dan vervolgens eindelijk doorkrijgt dat het misschien wel eens over het respect buiten de rechtzaal zou kunnen gaan, kom je met die kromme afleidingsonzin...

Kostelijk zulk gezwets!
pi_28736696
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Mee eens.

Maar ik zie dat meer als een onderdeel van de Nederlandse rechtstaat en niet zo zeer als respect hebben voor iemand. Respect is mi een te groot woord voor deze man.
Ja precies wij staan op 1 lijn
Je respecteert de NL-wetgeving en daar hoort dit alles dus bij. Ook al weet iedereen dat B. de schuldige is, dat hij walgelijk is en dat hij nooit meer in de maatschappij terug hoeft te keren.

Je respecteert B. niet, je respecteert de manier waarop wij in NL strafzaken behandelen.
...
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:09:52 #134
17698 nappel
raar menneke..
pi_28736708
Of je ziet hem niet als gewone verdachte van moord,
maar als een vertegenwoordiger van een hele zieke overtuiging.
De overtuiging dat alles wat westers is verderfelijk is, en alles wat dat
verderfelijke kapot maakt het eeuwige lof van Allah verdient...
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:10:24 #135
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28736727
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:59 schreef Suko het volgende:

Bij doorzoeking van B. 's woning stuitte de politie op teksten die oproepen ongelovigen te doden en cd-roms met gruwelijke beelden van mutilaties, amputaties, liquidaties en van sex met dode vrouwen.
Dit is zo ziek

Ik geloof het niet, ik heb het idee dat dit een trollpoging is in de stijl van wijlen Theo van G. om hem maar aan het praten te krijgen. Nogmaals, dit is maar een gedachtegang, de waarheid zou gerust eens anders kunnen zijn, toch geloof ik het ook dan niet

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 14:11:08 #136
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28736747
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:08 schreef Suko het volgende:

[..]

Precies, er wordt teveel nadruk gelegd op de Islam, maar in mijn optiek is deze jongen volkomen ziek en (mis)gebruikt de Koran ter verdoezeling cq alibi voor zijn denken en daden. Dat moet maar eens afgelopen zijn!
Idd.
Waarheid als een ..koe.
pi_28736765
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:09 schreef Kos het volgende:
Ja precies wij staan op 1 lijn
Je respecteert de NL-wetgeving en daar hoort dit alles dus bij. Ook al weet iedereen dat B. de schuldige is, dat hij walgelijk is en dat hij nooit meer in de maatschappij terug hoeft te keren.

Je respecteert B. niet, je respecteert de manier waarop wij in NL strafzaken behandelen.
Ja dat lijkt me een goede conclusie van wat er onder respect wordt verstaan in deze rechtzaak.
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 14:12:04 #138
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28736773
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:09 schreef nappel het volgende:
Of je ziet hem niet als gewone verdachte van moord,
maar als een vertegenwoordiger van een hele zieke overtuiging.
De overtuiging dat alles wat westers is verderfelijk is, en alles wat dat
verderfelijke kapot maakt het eeuwige lof van Allah verdient...
Dat valt allemaal niet te rijmen met de videobanden die zijn aangetroffen.
Totaal in strijd met de koran volgens mij (bsb?)
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:12:18 #139
17698 nappel
raar menneke..
pi_28736781
quote:

[..]

Alleen jammer dat iedereen maar doet alsof er zo maar eentje rondloopt, en die hebben ze nu te pakken..
..pfjiew, we zijn weer veilig!
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:12:28 #140
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28736790
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:59 schreef Suko het volgende:
En het heeft toch werkelijk niets met de Islam te maken,
Precies, het was gewoon toeval dat hij een criticaster van de Islam als een beest ritueel afslachtte.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:12:42 #141
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_28736795
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is zo ziek

Ik geloof het niet, ik heb het idee dat dit een trollpoging is in de stijl van wijlen Theo van G. om hem maar aan het praten te krijgen. Nogmaals, dit is maar een gedachtegang, de waarheid zou gerust eens anders kunnen zijn, toch geloof ik het ook dan niet

²
Gelukkig kan je Mo zonder dit bericht mee te rekenen nog steeds als een gewetenloos monster zien die iemand gruwelijk heeft omgebracht, daar toe hoef ik geen verhalen in de media te lezen die onderstrepen hoe ziek hij is,
waar of niet waar.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:13:13 #142
17698 nappel
raar menneke..
pi_28736817
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat valt allemaal niet te rijmen met de videobanden die zijn aangetroffen.
Totaal in strijd met de koran volgens mij (bsb?)
volgens jou ja..
..maar hij legt die Koran heel anders uit...
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:14:55 #143
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28736869
quote:

[..]

Het heeft alles te maken met de Islam. Hij heeft gewoon gehandeld zoals zijn geloof het hem opdraagt. Hij is een goede gelovige die de daad bij het woord voegt, zoals een goed moslim betaamt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:18:24 #144
28167 matthijst
pi_28736975
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:14 schreef Kaalhei het volgende:
Het heeft alles te maken met de Islam. Hij heeft gewoon gehandeld zoals zijn geloof het hem opdraagt. Hij is een goede gelovige die de daad bij het woord voegt, zoals een goed moslim betaamt.
Tsja, het lijkt me duidelijk dat het in ieder geval met zijn vorm van de islam te maken had: het was geen christen
Neemt niet weg dat een random zwarte kous ook best tot deze daad zou kunnen komen als je ze maar lang genoeg beledigt... Wat dat betreft mag Robie Muntz wel oppassen met zijn "God Bestaat Niet"
pi_28737089
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat toont juist dat hij een echte vent is en dat hij niet wegloopt voor zijn verantwoordelijkheden, dat is wel weer een respectabel kenmerk

²
Uhm, hij neemt die verantwoordelijkheid niet omdat het hem spijt maar omdat hij trots is op die moord. Als hij het gaat zitten ontkennen, ontneemt hij zichzelf de mogelijkheid om erover op te scheppen tegenover zijn vrienden en Allah.

Yep, echt respectabel
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:22:55 #146
28167 matthijst
pi_28737136
En hij hoopte afgeschoten te worden, zie zijn afscheidsbrief.
Helaas is de NL politie niet zo triggerhapppy.
pi_28737206
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:18 schreef matthijst het volgende:
Tsja, het lijkt me duidelijk dat het in ieder geval met zijn vorm van de islam te maken had: het was geen christen
Neemt niet weg dat een random zwarte kous ook best tot deze daad zou kunnen komen als je ze maar lang genoeg beledigt... Wat dat betreft mag Robie Muntz wel oppassen met zijn "God Bestaat Niet"
Enig idee hoelang die 'zwarte kousen' al beledigd worden? In ieder geval al sinds de jaren 60 toen vooral vanaf de linkerzijde van het politieke spectrum keihard werd geschopt tegen de christelijke kerk. Maar hee... geen zwarte kousen-moord te bespeuren geweest.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:25:47 #148
67174 Dos37
Come on Twente
pi_28737223
Nou goede zaak
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:25:54 #149
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28737229
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:18 schreef matthijst het volgende:

[..]

Daar is weinig empirisch bewijs voor de afgelopen 50 jaar. Ik kan mij herinneren dat Gerard Reve de (christelijke) god belachelijk maakte op een wijze die de facto zelfmoord zou betekenen als je het over Allah zou zeggen. Muntz is een kleuter als het gaat om beledigen, lees maar eens na wat Reve schreef over god en ezels.
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 14:26:56 #150
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28737267
quote:
Mohammed zegt toch nog wat: "Wauw"
Mohammed B. nam dinsdag toch nog onverwacht het laatste woord. Nadat officier van justitie F. van Straelen een levenslange celstraf had geëist en ontzetting uit het actief en passief kiesrecht, nam B. het laatste woord.
Alvorens in het Arabisch van wal te steken, zei hij: "Wauw. U heeft het mooi geschreven. En u gaat mij niet onderbreken. "
B. reageerde ogenschijnlijk onbewogen op de eis. Gekleed in dezelfde zwarte djellaba en Arafat-sjaal als maandag, maakte hij aantekeningen toen Van Straelen de eis uitsprak. >>>
quote:
Verdachte zou moord opnieuw plegen
Daarna richtte Mohammed B. zich tot de moeder van Theo van Gogh. Hij zei niet te kunnen voelen wat zij voelt, omdat hij geen moeder is. "Maar u bent een ongelovige, ik ben gelovige en daarom zal ik nooit voelen wat u voelt. "
B. blijft erbij dat hij heeft gehandeld vanuit zijn geloof en dat Theo van Gogh moest sterven omdat die het islamitische geloof had beledigd. B. zei dat als hij ooit uit de gevangenis komt zo weer een moord zal plegen.
Politiemensen die bij zijn aanhouding betrokken waren, beet B. nog toe dat ze nog leefden, alleen omdat hij er niet in slaagde ze dood te schieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')