abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29054311
Zo net seizoen 2 afgekeken. Wat een apart eind zeg! Een supercliffhanger, maar dan komt erna geen seizoen 3
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 23 juli 2005 @ 09:01:02 #52
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29057366
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_29060950
Wat een drama dat HBO deze uitmuntende serie gecancelled heeft, onvoorstelbaar.

Een hoop lui zijn echt pissed off, talloze opzeggingen van HBO abonnementen. Ongelooflijk, zo'n originele serie, een juweel temidden van een wereld vol tv-stront, zo laten sterven. En dan te bedenken dat juist een zender als HBO kwaliteit moet uitstralen, onafhankelijk van kijkcijfers. Dit gaat ze hoop ik niet in de kouwe kleren zitten.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 23:10:11 #54
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_29072969
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:11 schreef Cheese het volgende:
Wat een drama dat HBO deze uitmuntende serie gecancelled heeft, onvoorstelbaar.

Een hoop lui zijn echt pissed off, talloze opzeggingen van HBO abonnementen. Ongelooflijk, zo'n originele serie, een juweel temidden van een wereld vol tv-stront, zo laten sterven. En dan te bedenken dat juist een zender als HBO kwaliteit moet uitstralen, onafhankelijk van kijkcijfers. Dit gaat ze hoop ik niet in de kouwe kleren zitten.
Ik denk niet dat ze er veel van zullen voelen eerlijk gezegd.

Ik pleit voor een Carnivale: The Movie!!
weg
  zondag 24 juli 2005 @ 09:22:40 #55
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29079086
JAAAAA, en dan deel 3, 4, 5 en 6
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_29080722
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:10 schreef Forumschorem het volgende:

Ik denk niet dat ze er veel van zullen voelen eerlijk gezegd.

Ik pleit voor een Carnivale: The Movie!!
Voelden ze ook niets voor bij HBO, maar zou wel een aardige oplossing zijn.
Kunnen ze misschien voor een 15 miljoen klaar zijn, ipv voor elke aflevering 4 miljoen op te hoesten.
pi_29090528
Vandaag niets, was vorige week het laatste deel?
  zondag 24 juli 2005 @ 18:53:37 #58
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29090996
ja
pi_29091091
Gisterennacht was nog wel een aflevering, de laatste.
pi_29092098
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:53 schreef maniack28 het volgende:
ja
Hč?? Hoe moet het nu verder?
Ik wil weten hoe het nu verder gaat met Sophie en haar moeder en en en......

Ik heb hier op het forum nog niet gelezen wat er over de andere series afleveringen is geschreven. Even de andere topics hierover lezen. Hopelijk gaat de vpro wel verder met uitzenden.

pi_29092233
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:56 schreef Cheese het volgende:
Gisterennacht was nog wel een aflevering, de laatste.
Dat was de herhaling van zondag, toch?
  zondag 24 juli 2005 @ 21:20:21 #62
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29095551
yep, dat was de herhaling...

nu wachten tot seizoen 2 komt... of downloaden natuurlijk
pi_29096539
Dus dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat was het laatste?
  maandag 25 juli 2005 @ 00:23:50 #64
122955 T4rava
Dudde-sjum?
pi_29100919
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:55 schreef sankarst het volgende:

[..]

Kunnen ze de vier seasons niet omzetten in een boek? dan lees ik de laatste twee seizoenen wel.
Ja dat zég ik toch! Ik durf te wedden dat het zou kunnen. Carnivāle lijkt me beter geschikt als boek dan als film btw.

Trouwens, ik heb de hoop al opgegeven. Een show een paar extra seizoenen geven vanwege een paar fans deden ze vroeger nog wel (met bv Rosswell), maar ik denk dat men daar tegenwoordig niet meer aan doet.
Maarja, misschien was op gegeven moment de glans er vanaf, en misschien waren de afleveringen slechter qua qualiteit geworden. Misschien. Of misschien ook niet.

Ik denkt dat we ons de komende afleveringen die niet komen gaan, mooier maken dan ze misschien geworden waren. Misschien is het dus maar beter dat het hierbij blijft, zodat de "magie van Carnivāle" blijft voortbestaan in de fans.

Misschien... of niet, dat kan ook. Dat we nu gewoon de beste serie aller tijden mislopen.
....
One's own shit doesn't smell.
  maandag 25 juli 2005 @ 00:26:40 #65
122955 T4rava
Dudde-sjum?
pi_29100990
quote:
Op zondag 24 juli 2005 21:55 schreef Monidique het volgende:
Dus dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat was het laatste?
Het laatste van seizoen 1, ja. Alles gaat verder in seizoen 2.
pi_29101083
quote:
Op zondag 24 juli 2005 21:55 schreef Monidique het volgende:
Dus dat

dat was het laatste?
ja, dat was de final episode
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:23 schreef T4rava het volgende:

Ja dat zég ik toch! Ik durf te wedden dat het zou kunnen. Carnivāle lijkt me beter geschikt als boek dan als film btw.

Trouwens, ik heb de hoop al opgegeven. Een show een paar extra seizoenen geven vanwege een paar fans deden ze vroeger nog wel (met bv Rosswell), maar ik denk dat men daar tegenwoordig niet meer aan doet.
Maarja, misschien was op gegeven moment de glans er vanaf, en misschien waren de afleveringen slechter qua qualiteit geworden. Misschien. Of misschien ook niet.

Ik denkt dat we ons de komende afleveringen die niet komen gaan, mooier maken dan ze misschien geworden waren. Misschien is het dus maar beter dat het hierbij blijft, zodat de "magie van Carnivāle" blijft voortbestaan in de fans.

Misschien... of niet, dat kan ook. Dat we nu gewoon de beste serie aller tijden mislopen.
....
Mmm, ik weet het niet of Carnivale beter als boek zou zijn. Ik vind dat de serie erg rust op visuele en sfeer elementen (wat niet negatief is). Zou je je ooit zo'n verhaal kunnen voorstellen, met de zelfde impact let op, als de beelden er niet bij waren?
Nu we 2 seizoenen hebben gehad, is er meer voor een boek te zeggen, omdat de world setting redelijk afgebakend is, maar alleen tekst zou het voor mij niet doen.

Die magie die nu bij de fans blijft leven vind ik echt bullshit, en dat zwaktebod is precies het argument dat HBO gebruikt om het leed te verzachten. Wel zal de serie legendarische status houden op deze manier, als een James Dean die te vroeg sterft, maar dat maakt de pijn van het verlies niet minder.
Ik sluit me aan bij je laatste zin, hoewel Carnivale toch wel veel hoop geeft voor de toekomst. Jammer dat het de finishlijn niet mocht halen.
  maandag 25 juli 2005 @ 23:28:20 #67
122955 T4rava
Dudde-sjum?
pi_29127780
Hey! Wat ik nou toch vind!
http://www.post-gazette.com/pg/05178/528920.stm

Daniel Knauf van plagiaat beschuldigd! Of het waar is of niet betwijfel ik, maar ik kan me het volgende scenario voorstellen:
Meneer Bergquist's boek heeft inderdaat erg veel overeenkomsten met Carnivāle, bijna zoveel dat het geen toeval meer kan zijn, daar moet je het wel mee eens zijn.
En vlak nadat dit bekend werdt, trok HBO de stekker eruit... beetje toevallig, niet?
Misschien (daar gaan we weer) heeft Knauf in het geheim toegegeven. Een schandaal, en daar houdt HBO niet van, en dus wordt Knauf de keuze gegeven: OF hij en de rest kappen ermee en stoppen met de show, OF hij moet voor de rechter verschijnen. Hij is er niet op gerust dat het goed af zal lopen, en natuurlijk bang dat hij een enorme smak geld moet neertellen voor meneer Bergquist.
En dus... einde Carnivāle. De producers houden hun kaken op elkaar, en ik heb Knauf ook nergens horen klagen over het feit dat zijn show wordt stilgezet, en iets ondernemen doet hij ook al niet. Die petities zijn niet door Daniel zelf opgericht maar door fans of mensen die met Knauf hebben samengewerkt aan de show, die misschien wel van niets weten.

Geen perfecte theorie, maar het zou kunnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door T4rava op 25-07-2005 23:39:43 ]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:56:13 #68
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29137241
Knauf heeft zeker wel gereageerd. In een brief aan de fans gaf hij aan dat hij denkt dat de serie vroeg of laat zijn einde nog wel krijgt!!
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:01:24 #69
122955 T4rava
Dudde-sjum?
pi_29176413
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:56 schreef maniack28 het volgende:
Knauf heeft zeker wel gereageerd. In een brief aan de fans gaf hij aan dat hij denkt dat de serie vroeg of laat zijn einde nog wel krijgt!!
Ik heb net pas seizoen 2 afgekeken en ik vind het een goed einde.
SPOILER
Dan kun je natuurlijk wel verdergaan met het vehaal, maar in feite zit er geen einde aan.

[ Bericht 18% gewijzigd door T4rava op 29-07-2005 16:29:23 ]
  zondag 31 juli 2005 @ 01:50:21 #70
122955 T4rava
Dudde-sjum?
pi_29284163
Dit thread is La Muerte.
pi_29288593
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:01 schreef T4rava het volgende:

[..]

Ik heb net pas seizoen 2 afgekeken en ik vind het een goed einde.
SPOILER
Dan kun je natuurlijk wel verdergaan met het vehaal, maar in feite zit er geen einde aan.
ik ben het niet eens met jouw spoiler
SPOILER
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 31 juli 2005 @ 21:53:43 #72
122955 T4rava
Dudde-sjum?
pi_29306042
Ik hoorde in een intervieuw met Daniel Knauf dat
SPOILER
Er moet dus nog heel veel gebeuren wil het verhaal een einde krijgen. En hoe zit het met Lodz die zei dat hij terug zou komen? Wat is zijn rol en waarom werkte hij samen met management? En Scudder met die dooie slangen, waar sloeg dat op? En die kunstenaar? Hoe zal het allemaal verdergaan!? Zoveel onbeantwoorde vragen!

En belangrijker, zal Knauf het wel verder laten gaan? Hij wil nog steeds niks over het plot zeggen, ook al is de show gecancelled.

Misschien heeft hij nog iets voor ons in petto? ???

Anders ga ik gewoon zijn kinderen gijzelen en eisen dat hij verder gaat, zoals een echte fan.
pi_29389993
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:53 schreef T4rava het volgende:
En hoe zit het met Lodz die zei dat hij terug zou komen? Wat is zijn rol en waarom werkte hij samen met management?
Voor wat achtergrond informatie over Lodz lees dit eens. Dan begrijp je zijn rol beter en waarom hij met management samen werkt

http://www.hbo.com/carnivale/cast/character/lodz.shtml
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
  donderdag 8 september 2005 @ 09:42:50 #74
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30379174
Je kan de dvd van het eerste seizoen voor 40 euro bij Wehkamp bestellen nu. Bij andere winkels is hij 60 tot 70 euro, soms zelfs nog duurder

Maar goed, ik heb hem dus besteld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')