Bron:Mediakrant.quote:Ivo Niehe heeft aanstaande donderdag (27 oktober) in een speciale TROS TV Show op Nederland 2 een uitgebreid gesprek met prins Pieter-Christiaan, zijn vrouw Anita, prins Floris en zijn vrouw Aimée. Het gesprek vond plaats ‘op neutraal terrein’. Ivo Niehe: "Een huis in Amsterdam, waarvan we vonden dat dat goed bij ze paste. Stijlvol maar ook eigentijds."
De opnames werden gemaakt tussen de twee huwelijken in. Prins Floris trouwde afgelopen zaterdag voor het oog van 1.031.000 kijkers. Niehe: "Dat is jammer. De bedoeling was om in de week voor het huwelijk van Floris en Aimée uit te zenden, maar in het uitzendschema was helaas geen plaats."
Niehe: "Vooral opmerkelijk is de totaal ontspannen toon van het gesprek. Meer nog dan de onderwerpen die ter sprake komen: privacy, eerste confrontatie met de pers, de toon van de huwelijken en de toekomst geeft de sfeer van de uitzending aan hoe onbevangen en positief deze vier jonge mensen in het leven staan."
Als verrassing voor het viertal treedt de in Georgië geboren 21-jarige Katie Melua op. Onderdeel van de uitzending is een korte reportage over de stormachtige ontwikkeling van haar carrière.
Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat het koppie van de kleine zo'n geelachtig kleurtje had idd.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:52 schreef Varvara het volgende:
Bij RTL- Boulevard zei Peter v/d Vorst overigens ook dat het Deense prinsje geelzucht heeft. Prins Frederik en Prinses Mary zijn afgelopen weekend met hem naar het ziekenhuis gegaan.
Wat sneu zeg! Het komt natuurlijk wel vaker voor bij pasgeboren baby's, maar dit kindje heeft niet echt een vlekkeloze start gemaakt.
Lijkt me niet, Amalia was ook vreselijk bruin toen ze net geboren was. Dat is ook vanzelf weggetrokken. Volgens mij hebben veel babies het.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:08 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat het koppie van de kleine zo'n geelachtig kleurtje had idd.
Zoiets is toch niet gevaarlijk voor de kleine, hè?
quote:DEN HAAG, vrijdag
Koningin Beatrix kreeg gisteravond onverwacht een verrassing in het kader van haar 25-jarig regeringsjubileum.
De vorstin was samen met prins Willem-Alexander en prinses Máxima naar het Lucent Danstheater in Den Haag gekomen om daar de opening van het tiende Holland Dans Festival bij te wonen. Wat de Koningin niet wist, was dat ze daar de wereldpremière kreeg voorgeschoteld van een speciaal voor haar jubileum geschreven stuk van de befaamde choreograaf Jiri Kylián uitgevoerd door het Nederlands Danstheater II.
Dat werd haar pas in de pauze duidelijk toen burgemeester Deetman van Den Haag het podium betrad om de Koningin namens de hofstad dit stuk aan te bieden. Deetman noemde daarbij de speciale band die Den Haag met het Huis van Oranje heeft.
De Koningin is een groot liefhebber van dans. Werken van de in 1947 in Praag geboren virtuoos Kylián laat ze regelmatig door het Nederlands Danstheater opvoeren als contraprestatie tijdens staatsbezoeken.
Ik had begrepen dat de wet aangepast zal worden, zodat Leonor wel koningin kan worden, ook als ze later broertjes krijgt (schijnt alleen een heel gedoe te zijn met ontbinding van het parlement, althans, zoiets hoorde ik op het nieuws)quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:22 schreef Natalie het volgende:
Ik hoorde 't op 't nieuws idd!
Hoewel het nog niet zeker is dat ze ooit koningin zal worden. In Spanje geldt namelijk dat een man voor een vrouw gaat mbt de opvolging. Als Leonor (of hoe schrijf je het) dus nog een broertje krijgt, dan zal hij koning worden.
Ja, dat is echt leukquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:45 schreef Cheesecake het volgende:
Leuk zeg, een meisje!
Voor die eerste drie moet je inloggen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:20 schreef Varvara het volgende:
Leonor heeft vandaag natuurlijk ook al bezoek gehad: :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bronquote:BENNINGBROEK - Koningin Beatrix ligt niet wakker van alle onzin die er over haar en haar familie wordt geschreven. Het is wel veel, vindt ze, en ze vreest dat het altijd zo zal doorgaan.
Dat liet ze vrijdag doorschemeren in Benningbroek, waar ze haar jubileumbezoek aan Noord-Holland afsloot met een zeer ontspannen receptie. De koninklijke familie stond deze week weer met geschat kapitaal en al in de Quote. Beatrix haalde er in Benningbroek haar schouders over op. Volgens haar is het waarheidsgehalte niet altijd het voornaamste doel waarnaar gestreefd wordt.
Meer dan over onware verhalen maakt ze zich, net als Willem-Alexander en Máxima, zorgen over de leefruimte van vooral de jongste familieleden. Ook zij hoopt dat de pers eraan wil meewerken dat de kinderen een beetje een normale jeugd hebben. Ze verwees naar het actievere beleid dat samen met de RVD gevoerd wordt om die leefruimte zoveel mogelijk te garanderen. Dat gebeurt door afspraken via een zogenoemde mediacode.
De koningin nam ruimschoots de tijd in Noord-Holland. Het programma liep flink uit. Ze kijkt volgens eigen zeggen nooit op haar horloge, omdat dat zo onhebbelijk zou overkomen bij de mensen die van alles hebben georganiseerd. Ze ervaart dat allemaal als erg hartelijk.
Iets wat ze ook nooit doet is openlijk commentaar geven op bijvoorbeeld kunst. Ze onthulde vrijdag in Slootdorp een beeld ter herinnering aan het 75-jarig bestaan van de drooglegging van de Wieringermeerpolder, maar was niet tot een waardeoordeel te verleiden. Zoiets vindt ze gewoon niet fair.
Het beeld is volgens mensen uit het dorp door de bevolking uit verschillende ontwerpen gekozen. Het toont de no-nonsense smaak van de mensen ter plekke: een stoere man, met vrouw en kind, pioniers in de polder. Een ontwerp van Henk Visch, bekend van onder meer de Biënnale in Venetië en de Documenta in Kassel, zou eerder niet in de smaak zijn gevallen. De koningin vindt dat de gemeenschap zelf blij moet zijn met een dergelijk kunstwerk.
Beatrix heeft nog een provinciebezoek te gaan, dat aan Zuid-Holland. Ze noemde het heel positief dat Noord- en Zuid-Holland op dit moment samen de Hollandmaand organiseren.
Ze ervaart haar hele jubileumjaar als positief. Vorig jaar liet ze zich tijdens het staatsbezoek aan Thailand ontvallen dat ze niet op een jubileumviering zat te wachten. Toen was ze er niet aan toe, ze had nog teveel andere zaken aan haar hoofd. Ze zag er zelfs ontzettend tegenop. Alles is nu anders gelopen en ze heeft bepaald geen spijt van de toer door Nederland.
Ik zag het net bij Boulevard !quote:Op maandag 7 november 2005 19:28 schreef Varvara het volgende:
Ik vind haar ook echt schitterend. Die haartjes zijn inderdaad schattig en ze is ,zoals haar oma Sofia al zei, lekker mollig![]()
Niet te hard zeggen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:12 schreef Varvara het volgende:
Mary ziet er goed uit zeg!
Ja klopt. De 19de, als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:09 schreef Haaibaaike het volgende:
Word volgende week Het dochtertje van Prins Willem-Alexander en Prinses Maxima gedoopt !?
Ja, toch![]()
Dan ga ik weer kijken als het op TV komt.!!quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja klopt. De 19de, als ik me niet vergis.
Komt het eigenlijk wel op tv, ik heb daar niks over gehoordquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:22 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dan ga ik weer kijken als het op TV komt.!!
Geeft wel weer hoe afgeschemerd ze daar kennelijk heeft geleefd...quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:16 schreef Varvara het volgende:
Vandaag is de Japanse Prinses Sayako getrouwd met Yoshiki Kuroda. Het is voor het eerst dat een Japanse prinses trouwt met een burger. Yorshiki Kuroda is gemeenteambtenaar in Tokyo en woonde tot voor kort samen met zijn moeder in een flatje. Prinses Sayako is door haar huwelijk officieel gezien geen lid meer van de Keizerlijke Familie en heeft het Keizerlijke paleis moeten verlaten. Om te wennen aan haar nieuwe leventje als burger heeft ze in de aanloop naar haar huwelijk autorijlessen genomen en heeft ze geleerd hoe ze boodschappen moet doen in een supermarkt![]()
Doet Beatrix ook heel regelmatig hoorquote:Op woensdag 16 november 2005 10:19 schreef rena het volgende:
Iemand van het koningshuis die 2 keer hetzelfde draagt?
![]()
Máxima heeft de laatste tijd heel vaak iets aan dat ze al eerder heeft gedragen. Misschien zijn ze aan het bezuinigenquote:Op woensdag 16 november 2005 10:19 schreef rena het volgende:
Iemand van het koningshuis die 2 keer hetzelfde draagt?
![]()
Maxima is een prachtige vrouw die het wel kan hebben![]()
Voorzover ik weet is dat bij het koningshuis hier heel normaal. Ach, ze doen het ook nooit goed, doen ze het wel, dan krijgen ze de opmerking dat ze bezuinigen, doen ze het niet, dan verspillen ze belastinggeldquote:Op woensdag 16 november 2005 10:35 schreef Majar het volgende:
[..]
Máxima heeft de laatste tijd heel vaak iets aan dat ze al eerder heeft gedragen. Misschien zijn ze aan het bezuinigen![]()
Daar ben ik met jouw eens !quote:Op woensdag 16 november 2005 11:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voorzover ik weet is dat bij het koningshuis hier heel normaal. Ach, ze doen het ook nooit goed, doen ze het wel, dan krijgen ze de opmerking dat ze bezuinigen, doen ze het niet, dan verspillen ze belastinggeld![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |