abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32081121
Ook van Leonor zijn er na thuiskomst officiele foto's gemaakt, samen met haar ouders en grootouders:

pi_32081369
Maxima heeft gisteren een toespraak gehouden bij de VN over het Microkrediet. Hier een artikel van de Telegraaf:

'Jaar van het Microkrediet enorm succes'
NEW YORK - Het Jaar van het Microkrediet van de Verenigde Naties is een enorm succes geworden. Dat zei prinses Máxima maandag tijdens een speech bij de Verenigde Naties in New York. Ze lid van de Groep van Adviseurs voor het Internationale Jaar van het Microkrediet, dat nu wordt afgesloten.

Er moet echter nog heel veel gebeuren om de armoede verder echt met deze Mikrokredieten, kleine leningen aan bijvoorbeeld zelfstandige naaisters in de Derde Wereld, te bestrijden, bleek uit de woorden van de prinses.

Ze heeft het afgelopen jaar veel reizen gemaakt in het kader van het microkrediet. „Het is frappant hoe vrouwen krachtig kunnen worden door microfinanciering en niet alleen economisch. Zoals u weet: investeer je in een vrouw, dan investeer je in haar hele familie. Haar kinderen gaan naar school, de hele familie krijgt betere gezondheidszorg en zíj krijgt een stem in haar gemeenschap. Ik herinner me een vrouw in Kampala, die zei dat toen haar zaakje een succes werd, zij door mensen werd benaderd voor advies over hoe een eigen bedrijf te beginnen en hoe om te gaan met allerlei problemen, inclusief hun echtgenoten!“

Microfinanciering bestrijdt niet alleen armoede, het versterkt het vertrouwen en de gevoelens van zelfrespect, daar is de prinses nog meer van overtuigd geraakt. Mensen kunnen zelf gaan bepalen wat goed voor ze is. Arme mensen willen kànsen, zei ze. „Microfinanciering erkent dat arme mensen dynamische en schrandere zakenlui zijn.”

De grootste uitdaging is nu ervoor te zorgen dat microfinanciering een macro-economisch effect krijgt. Het moet met behulp van de banken een op zichzelf staand financieringssysteem worden, dat dus commercieel haalbaar is. Overheden en regels moeten mee- en niet tegenwerken. Er moet ook meer deskundigheid komen, het is belangrijk dat mensen worden getraind, zo viel uit de toespraak op te maken.

Voor de prinses zelf is het Jaar van het Micorkrediet nog niet afgelopen. Ze gaat ervoor van maandag 28 november tot en met donderdag1 december eerst naar Brazilië, en dan van zondag 4 december tot en met woensdag 7 december naar Argentinië. Die laatste dag is overigens de tweede verjaardag van haar dochtertje Amalia. Máxima neemt haar beide dochtertjes mee naar Zuid-Amerika, waar haar ouders voor de kleintjes zullen zorgen.

De ontwikkelingsorganisatie Cordaid toonde zich recent wat minder enthousiast over het systeem van kleine leningen aan mensen in ontwikkelingslanden. Er is nog te weinig geld voor de microfinanciering beschikbaar, stelde Cordaid. Daardoor wordt 90 procent van de potentiële gebruikers (zeshonderd miljoen mensen) niet bereikt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leuk dat Amalia haar verjaardag in Argentinie gaat vieren

[ Bericht 0% gewijzigd door Varvara op 08-11-2005 10:43:58 ]
pi_32093730
Leonor is echt een dropje van een prinses Echt een knap grietje!
pi_32093974
Camilla en Charles zijn momenteel nog steeds in de USA

Camilla is dus de vrouw rechts

En hier van dichtbij
pi_32094413
En er is weer eens een staatsbezoek tussen de Scandinavische landen, deze keer is Noorwegen op bezoek bij Denemarken. Koning Harald en koningin Sonja zijn met hun zoon kroonprins Haakon richting Denemarken getogen. Haakon heeft deze keer zijn vrou Mette-Marit thuis gelaten omdat ze (natuurlijk) hoogzwanger is.

Koningin Margretha, koning Harald en koningin Sonja

Prinses Alexandra, de ex-vrouw van prins Joachim (van Denemarken)

Kroonprins Haakon van Noorwegen en kroonprinses Mary van Denemarken
pi_32095543
Mary ziet er goed uit zeg! Hetzelfde geldt voor haar (ex)schoonzusje Alexandra, dat is echt een stijlvolle vrouw
pi_32099447
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:12 schreef Varvara het volgende:
Mary ziet er goed uit zeg!
Niet te hard zeggen.
Dat was de mooiste foto en dit de slechtste:

Ze was nog een beetje moe, Christiaan zal wel een luidruchtig kereltje zijn
pi_32118579
Zo, die ziet er inderdaad uit alsof ze al heel wat slapeloze nachten achter de rug heeft Ach ja , het is wel een teken dat ze niet alles door nanny's laten opknappen
  woensdag 9 november 2005 @ 19:03:12 #259
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_32124538
Op die foto ziet ze er inderdaad een stuk minder wakker uit! Kan me het ook wel voorstellen hoor, hoe oud is haar zoon nu? 3 weken? Die schreeuwt haar voorlopig nog regelmatig wakker!
pi_32139383
Hoort er allemaal bij
En zover ik las staan Frederik en Mary erop om hun zo'n zoveel mogeljk zelf op te voeden ipv het aan nanny's over te laten, zoals je vroeger nog wel eens zag gebeuren. En dat in combinatie met de officiële verplichtingen, zal wel niet meevallen.

Ben benieuwd wanneer de doop zal plaatsvinden zodat we de namen zullen vernemen.
(Un)masking for the greater good.
pi_32139395
Wat heeft Prinses Alexandra van Denemarken trouwens een prachtige japon aan. Blauw (maar ook paars) geven haar een bijzondere uitstraling.
pi_32140651
Ja inderdaad! Ik vind Alexandra een van de mooiste prinsessen van Europa. Het is echt erg jammer dat Joachim en zij gescheiden zjn. Ze houden het trouwens wel erg netjes, geen modder gegooi en zo.
  donderdag 10 november 2005 @ 11:26:04 #263
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32142851
Prinses Victoria van Zweden mag er ook wel zijn !
Zij is ook niet lelijk, tenminste dat vind ik dan..
pi_32205246
Máxima en Willem-Alexander waren de afgelopen week beiden in de USA. Willem-Alexander probeerde de Amerikaanse genie in New Orleans Nederlandse producten aan te praten en Máxima hield een toespraak in New York voor de VN Jaar van Microkrediet (de afsluiting).

Later in de week sloot Willem-Alexander zich bij Máxima aan en gingen ze samen naar een VN gala in New York.

zaterdag 12 november 2005 @ 15:09:07 #265
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32205325
Word volgende week Het dochtertje van Prins Willem-Alexander en Prinses Maxima gedoopt !?
Ja, toch
  zaterdag 12 november 2005 @ 15:14:24 #266
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32205433
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 15:09 schreef Haaibaaike het volgende:
Word volgende week Het dochtertje van Prins Willem-Alexander en Prinses Maxima gedoopt !?
Ja, toch
Ja klopt. De 19de, als ik me niet vergis.
pi_32205514
Koningin Rania Al Abdullah van Jordanie ging na de aanslagen afgelopen week op bezoek bij slachtoffers in de ziekenhuizen.

Koning Abdullah en prins Ali bezochten de plekken waar het gebeurde

zaterdag 12 november 2005 @ 15:22:10 #268
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32205579
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 15:14 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja klopt. De 19de, als ik me niet vergis.
Dan ga ik weer kijken als het op TV komt.!!
pi_32205606
De komende week staat de Nederlandse royals dit te wachten:

* Prinses Margriet van 8 tot en met 18 november 2005 bij vergadering Rode Kruis en Rode Halve Maan verenigingen in Seoel

* Prins van Oranje en Prinses Máxima bezoeken Marokko van 13 tot en met 16 november 2005

* Koningin krijgt 16 november 2005 Beatrix-Jubileumbos aangeboden

* Prins van Oranje reikt 18 november 2005 Erasmusprijs 2005 uit aan wetenschapshistorici

* Doop Prinses Alexia in Dorpskerk in Wassenaar op 19 november 2005
pi_32205971
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 15:22 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Dan ga ik weer kijken als het op TV komt.!!
Komt het eigenlijk wel op tv, ik heb daar niks over gehoord
pi_32220247
Ik ook niet. Er is ook nog steeeeeeeeds niet bekend gemaakt wie de peetouders van Prinses Alexia zullen worden. Hopelijk komt de gebeurtenis wel gewoon op tv!

Even iets heel anders, maar ik was vandaag bij het congres van het genootschap 'Onze Taal' in Utrecht en daar hield Prinses Laurentien, als beschermvrouwe van het genootschap, een toespraak. Was wel leuk om te zien. Ze begon eerst heel aarzelend en een beetje zenuwachtig, maar je kunt merken dat ze echt veel met taal heeft
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:51:21 #272
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32220668
Wel joh Prinses Laurentien dat is ook de enige naam dat ik weet.
pi_32222926
Afgelopen vrijdag was ik bij familie in 't Woudt (gemeente schipluiden) dat door Beatrix werd bezocht ivm haar 25 jarig jubileum.
Natuuuurlijk heb ik wat foto's gemaakt
Deze was toch wel de mooiste vind ik

pi_32235631
Leuke foto zeg! De koningin zag er mooi uit!
pi_32266761
Prins Willem- Alexander en Prinses Maxima zijn dus in Marokko.
Vandaag mochten ze hun stokpaardjes berijden : watermanagement en het mircokrediet.

Willen- Alexander hield de openingstoespraak op het watercongres ' Tussen windmolen en watermolen' aan de Universiteit van Marrakech:

En Maxima woonde de conferentie bij van het GNBI. Een internationaal netwerk dat bestaat uit banken en financiele instellingen die microfinanciering beschouwen als een rendabele sector:

[ Bericht 1% gewijzigd door Varvara op 15-11-2005 11:57:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')