quote:Op maandag 11 juli 2005 15:39 schreef assepoes het volgende:
Je kan je deeghaak een tijdje in het water leggen. dan wordt het zacht en kan je het en met de kraan wel uitspoeln, of alsnog met een sateprikkertje oid als dat niet helpt.
Hierbij de quote met de laaste vraag in het vorige topicquote:Op maandag 11 juli 2005 15:37 schreef Yorout het volgende:
Ik heb nog een vraagje open staan in deeltje 4.![]()
quote:Op maandag 11 juli 2005 09:26 schreef Yorout het volgende:
Scootmobiel, in een vorig topic gaf je het volgende recept voor, volgens mij, Soubry meel 9 granen:
- 1 maatbeker lauw water + nog een laagje van ± 1 cm water in diezelfde maatbeker
(dit is in totaal ongeveer 240 ml water)
- 2 eetlepels magere melkpoeder
- 2 eetlepels zonnebloemolie
- anderhalve eetlepel suiker
- anderhalve THEElepel zout
- 500 gram meel (= 3 maatbekers)
- 1 + 1/3 THEElepel droge gist.
Klopt dat nog een beetje voor de AFK? Ik heb het ook staan maar durfde het nog niet aan gisteren. Bovenstaand wil ik vanavond proberen. Welk programma gebruik je dan trouwens?
Ja, ik zie het.quote:Op maandag 11 juli 2005 15:37 schreef Yorout het volgende:
Ik heb nog een vraagje open staan in deeltje 4.![]()
Bedankt weer voor de info!!!quote:Op maandag 11 juli 2005 19:07 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Ja, ik zie het.![]()
Ik ben net pas thuis, vandaar dat ik 'm helaas niet eerder kon beantwoorden, maar hier komt-ie dan: (tromgeroffel
)
Ja, dit recept klopt nog precies voor de AFK en het Soubry-meel. Je hebt hierbij in totaal altijd 3 maatbekers meel nodig, en je gebruikt hiervoor altijd programma 1.
Je kunt bijv. 2 bekers wit meel + 1 beker 9-granenmeel nemen, dat doe ik meestal, dan krijg je een normaal bruinbrood. Lekker pittig, niet te slap en je hoeft er ook niet zo vreselijk op te kauwen als op alléén 9-granenbrood.![]()
Nog bedankt voor het openen van het nieuwe deeltje van dit topic trouwens, we gaan weer vrolijk verder!![]()
Ik ook!quote:Op maandag 11 juli 2005 19:43 schreef Yorout het volgende:
Bedankt weer voor de info!!!Ben nu as_we_speak een wit kloosterbroodje aan het maken. Ben benieuwd
![]()
Half uurtje heet water in het bakblik laten staan. Dan laat-ie zo los.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:25 schreef Ingrid19 het volgende:
Hoe krijg je in godsnaam de kneedhaak weer uit het bakblik na het bakken? Niks helpt!
Kloosterbrooden zijn bij de Konmar volgens mij de wat specialere broodsoorten. Om zich te onderscheiden van de meute Het is erg lekker brood trouwens. Al is mijn wit kloosterbrood schromelijk mislukt gisterenquote:Op maandag 11 juli 2005 20:34 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Ik ook!![]()
Jammer dat hier nergens een Konmar is, anders ging ik daar ook eens kijken...
Wat is dat kloosterbrood precies voor iets? Andere samenstelling dan andere meelsoorten?
Probeer anders een beetje zonnebloemolie op het staafje waar de haak op moet, alvorens te gaan bakken. Moet hij toch wel weer los komenquote:Op maandag 11 juli 2005 22:25 schreef Ingrid19 het volgende:
Hoe krijg je in godsnaam de kneedhaak weer uit het bakblik na het bakken? Niks helpt!
Ah, bedankt.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:38 schreef Yorout het volgende:
Kloosterbrooden zijn bij de Konmar volgens mij de wat specialere broodsoorten. Om zich te onderscheiden van de meute Het is erg lekker brood trouwens. Al is mijn wit kloosterbrood schromelijk mislukt gisterenProgramma 2 was dus blijkbaar niet zo'n goed idee....ingezakt en keiharde korst...leek wel gemicrowaved
Binnenkort nog een poging
![]()
Normaal wil het wel weken in heet water. Maar nu ineens niet meer. Hij zit muurvast.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:43 schreef Yorout het volgende:
[..]
Probeer anders een beetje zonnebloemolie op het staafje waar de haak op moet, alvorens te gaan bakken. Moet hij toch wel weer los komenBij m'n AFK gaat hij bijna altijd direct los na het brood eruit gehaald te hebben en anders inderdaad 5 minuutjes in heet water en PLOPPERDEPLOP;los.
Combinatietang met een doekje ertussen erop zetten en hard trekken?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:07 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Normaal wil het wel weken in heet water. Maar nu ineens niet meer. Hij zit muurvast.![]()
Kan dat kwaad? Bacterieen enzo. En voor het volgende brood. Met een sateprikker wel alle troep er onderuit kunnen krijgen, voor zover ik kan zien natuurlijk.
Goed plan! Zal kijken of het lukt!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:57 schreef Yorout het volgende:
[..]
Combinatietang met een doekje ertussen erop zetten en hard trekken?
Ookal geprobeerd. Erg vreemd, want hij heeft al vaker vast gezeten en tot nu toe kwam hij altijd weer los d.m.v. smeren met afwasmiddel of weken in heet water. Ik ga maar eens op zoek naar een tang!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:39 schreef poemojn het volgende:
En met afwasmiddel de boel smeren?
Disclaimer: ik weet niet hoe de AFK eruit ziet, maar dit zou je misschien kunnen proberen?
und?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:06 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ookal geprobeerd. Erg vreemd, want hij heeft al vaker vast gezeten en tot nu toe kwam hij altijd weer los d.m.v. smeren met afwasmiddel of weken in heet water. Ik ga maar eens op zoek naar een tang!
Niet gelukt. Dan maar niet. Dan blijft hij er maar in zitten. Ik kan hem met de hand wel draaien, dus hopelijk doet hij het gewoon nog.quote:
Heb je betonbrood gebakken?quote:Op woensdag 13 juli 2005 18:33 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Niet gelukt. Dan maar niet. Dan blijft hij er maar in zitten. Ik kan hem met de hand wel draaien, dus hopelijk doet hij het gewoon nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |