abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juli 2005 @ 15:01:18 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_28738459
fifa is zó 2000

PES is de bom
pi_28738638
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:59 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Overtuig je vrienden is dat ze PES moeten halen, gaat niks boven een potje 2 vs 2 bij PES
Niet helemaal mee eens. Ik vind fifa leuker voor een avondje ps2, bier chippies etc. Je hoeft het niet te leren. Fifa is dermate simpel dat vrijwel iedereen die een controller vast kan houden, kan fifa'en. Pes moet je echt onder de knie krijgen en dat is op melige bieravonden een stuk minder leuk.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 15:46:43 #53
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_28740180
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:46 schreef RealKnuckles het volgende:
PES
Ik wil nu online spelen
ok
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:31:32 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_28741308
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:46 schreef RealKnuckles het volgende:
PES
Ik wil nu online spelen
als je hem op de pc hebt kunnen we wel een keer ballen. Ik speel altijd online met pes4launcher
pi_28751435
Ik heb PES 4 gehaald en ik vind hem fijner dan fifa.
Het speelt lekkerder.
pi_28760411
PES , de gameplay is gewoon zoveel beter dan FIFA -de graphics zijn het belangrijkst- 2005.
We sure are cute for two ugly people.
pi_28769309
Alleen vrije trappen en corners gaat lastiger bij PES
Of kan iemand me een hint geven hoe ik fatsoendelijk vrije trappen kan nemen ?

Voor de Xbox
  woensdag 13 juli 2005 @ 15:00:35 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_28770432
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 14:28 schreef the_legend_killer het volgende:
Alleen vrije trappen en corners gaat lastiger bij PES
Of kan iemand me een hint geven hoe ik fatsoendelijk vrije trappen kan nemen ?

Voor de Xbox
corners: Pijltje omhoog en tikje naar richting de goal. Half balkje en inkoppen

vrije trappen randje 16: Lange hoek. Pijltje omhoog. Half balkje kracht ongeveer en hup zo in de kruising
pi_28771536
Ah dus alleen met de joystick omhoog drukken en X drukken

Ik dacht dat je met de rechter trekker ook iets moest doen ( die info kreeg ik ergens anders )
pi_28774965
Ik vind beide goed. Beide hebben zo weer hun eigen stijl.
Ik wissel een beetje af. Heb een tijdje Fifa gehad en nu heb ik eens PES genomen. Vindt beide goed.
  zondag 17 juli 2005 @ 14:54:58 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_28882339
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 15:33 schreef the_legend_killer het volgende:
Ah dus alleen met de joystick omhoog drukken en X drukken

Ik dacht dat je met de rechter trekker ook iets moest doen ( die info kreeg ik ergens anders )
geen idee, ik heb geen joystick.
pi_28883688
ik kijk best uit naar pes5, en vraag me af hoe vet het wordt op de next generation consoles

vroeger vaak fifa gespeeld maar toen kende ik pes niet. echt irritant spelen met fifa als ik achteraf terugkijk.

sinds ik pes3 heb leren kennen, ging er een nieuwe wereld open. de gameplay gaat zo veel dieper. eindeloos veel opties qua tactiek en strategie.

mijn spelstijl wisselt heel sterk. het hangt ook meer van mijn gemoedstoestand af of ik goed speel. als ik in een drukke bui ben en moeilijk rustig kan blijven, maak ik veel gehaaste fouten en win ik nauwelijks een potje. maar als ik kalm ben en op het moment van spelen niet denk aan winnen, dan krijg ik zelfs de beste speler op zijn knieeen.

ik heb er een pesthekel aan als mensen steeds dezelfde techniek gebruiken om te scoren. zoals het van op zij komen aan vallen en dan een lage pass naar de vrijstaande man. gisteren uiteindelijk verloren van iemand die 2 keer op zo een manier tegen mij had gescoord.
daarvoor wel 2 keer van hem gewonnen in twee uiterst spannende wedstrijden. (op 1-0 achterstand komen en dan in blessuretijd de 3-2 maken )
thou art that
pi_28893554
Het is eigenlijk best wel slegt dat je steeds verliest
ik won van chelsea met 4-1 op 5 sterlevel
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:25 schreef Rekkie het volgende:
In 2005 heb ik altijd realistische uitslagen....

Bij PES 4 verlies ik voortdurend.... ik heb werkelijk nog geen 1 wedstrijd gewonnen
don't think.. just do it!
pi_28893616
PES5 is iets slomer dan PES4 .. ze hebben meer aandacht geschonken
aan de grahpics of hoe je t ook schrijft. Maar de gezichten zijn weer mooier enzo.
pi_28893662
maar ik had in x-box magazine een paar screens gezien.. Fifa is onwijs mooi..
zeker een aanrader!
pi_28893715
een nadeel van fifa 2005 is dat de ballen er allemaal op dezelfde manier invliegen:(
pi_28893915
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:33 schreef Nick_14 het volgende:
een nadeel van fifa 2005 is dat de ballen er allemaal op dezelfde manier invliegen:(
Anders gebruik je de edit-knop in het vervolg ff

Oh wacht ik zie net dat dit je eerste 4 berichten zijn.....

Welkom enzo

[ Bericht 18% gewijzigd door Rekkie op 17-07-2005 22:41:42 (Nieuwe user.....) ]
  woensdag 20 juli 2005 @ 15:15:07 #69
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_28977214
ach ja, elk spel heeft z'n charme.
Ik was altijd fervent FIFA aanhanger, totdat ik International Superstar Soccer Evolution speelde op de PSX ( eerder ook al ISS gespeeld op SNES, en fifa op PSX ).

Maar nu heb ik laatst toch maar even UEFA Champions League opgehaald voor 14.95 en ik moet zeggen, de mission based wedstrijden zijn erg leuk.

Is alleen irritant, als ik PES heb gespeeld en ga dan UEFA ( FIFA ) spelen dan haal ik de schiet, en de hoge pass knop door elkaar, en vice versa
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:35:13 #70
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_29244080
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:59 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Overtuig je vrienden is dat ze PES moeten halen, gaat niks boven een potje 2 vs 2 bij PES
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_30147457
Ik heb PES5 inmiddels en die is echt lastig
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:27:36 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_30147709
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:21 schreef T1andonly het volgende:
waar heb je hem vandaan?
pi_30147710
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:21 schreef T1andonly het volgende:
Hoe dan
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:37:27 #74
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_30148112
Hij heeft PES 5 niet maar Winning Eleven 9, dat is de japanse versie. Alleen er zitten in PES 5 nog wat kleine verbeteringen.

Na de fifa 2006 demo gespeeld te hebben en Wining Eleven 9 kan ik met zekerheid zeggen dat Pro evolution Soccer wederom beter is Bij Fifa 2006 is alleen het schieten beter geworden t.o.v. Fifa 2005.
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_30151798
Ik ben een trouwe fifa aanhanger. Ik heb PES geprobeerd maar het is gewoon niet mijn spel.

Ik vind realisme in bewegingen en het uiterlijk van de spelers gewoon erg belangrijk(en licenties en uiterlijk van shirts etc), en in Fifa 2006 is dat ook weer enorm goed. Tevens ben ik een casual gamer ik ga echt niet elke dag uren spelletjes spelen, heb wel wat beters te doen. Misschien dat ik daarom voor fifa ga.
pi_30158827
Winning Eleven 9 heb ik inderdaad gespeeld en het is echt even wennen, want de manier waarop de spelers met de bal omgaan is zeer verschillend met PES 4.
Gezien mijn PS2 ben ik overgestapt naar de PES-serie en die is meer op gameplay gericht dan Fifa vind ik persoonlijk...
  donderdag 1 september 2005 @ 14:46:28 #77
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_30166504
PES 5 komt op 28 oktober uit.

bron: pro evo 5 site.
Nou doe je het weer!
pi_30946444
Er zijn van beide spellen demo's uit en ik moet zeggen dat de demo van PES 5 beter is dan de demo van FIFA 2006. Ik ga dus ook dit jaar weer voor PES!!
We sure are cute for two ugly people.
pi_30947044
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:46 schreef JooB het volgende:
PES 5 komt op 28 oktober uit.

bron: pro evo 5 site.
Kan niet wachten

Eindelijk online op de ps2
pi_30951650
quote:
Op maandag 26 september 2005 17:46 schreef Markster het volgende:

[..]

Kan niet wachten

Eindelijk online op de ps2
de ps2 versie is nu al uit?
pi_30954167
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:13 schreef Timmai het volgende:

[..]

de ps2 versie is nu al uit?
waar staat dat?
pi_30954771
Is er al een demo voor pes 5?
Vind fifa 2006 ff wennen , misschien komt dat omdat ik fifa al een jaar niet meer heb gespeeld
  maandag 26 september 2005 @ 21:57:50 #83
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_30955324
Zonder allebij gespeeld te hebben, Pes5
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_30956669
Speelde eigenlijk altijd FIFA, omdat PES er niet was op Xbox. Maar toen ie eindelijk uitkwam... tja, snel overgestapt! PES speelt zo veel beter dan FIFA...
pi_30957699
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:25 schreef Markster het volgende:

[..]

waar staat dat?
op een of andere iNFO site
  maandag 26 september 2005 @ 23:15:36 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_30957871
Net PES 5 demo gedaan en zie niet erg veel verbeteringen tov PES 4. Tjsa dit kan natuurlijk ook niet echt omdat PES 4 al érg goed was . Keepers kunnen voortaan ver gooien, wat wel leuk is. De graphics zijn iets strakker als in PES 4. Verder vond ik het eigenlijk een beetje hetzelfde spelen als PES 4.

Maar denk wel dat ik voor PES 5 ga zodra ie uit is
  maandag 26 september 2005 @ 23:16:41 #87
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_30957908
ik heb vorige week de demo van fifa 2006 voor de xbox binnen gekregen en ik heb PES 4 al een tijdje, maar ik merk dat ik bij fifa zo door de verdediging heen kan lopen en de ballen ook zo weer heb afgepakt van de tegenpartij.. Daarnaast is het commentaar in het nederlands ook wel heel erg.. bij PES4 is het ook niet geweldig (commentaar bij spellen is bijna altijd bagger, je hoort na een tijdje toch weer hetzelfde), maar toch wel veel beter dan bij fifa..
pi_30958246
De demo van PES5 was duidelijk wennen, maar dat is logisch. De FIFA 06 demo heeft mij positief verrast, maar ik blijf toch bij de PES serie.
.
pi_30958765
Ben sinds PES 1 op de PS2 hooked aan Pro Evo..
Maar ik heb gelezen dat FIFA '06 een stuk beter wordt dan de voorgangers. Zal ze gewoon allebei proberen te spelen en dan zelf opmaken welke ik fijner vind, het is niet zo dat ik PES blijf spelen terwijl FIFA beter geworden is. Maar tot nu toe ga ik ervan uit dat het Pro Evo blijft
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:22:55 #90
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30968740
Ik vind de besturing van PES op de PC gewoon kut.
Zal best goed zijn op de consoles hoor, maar op de PC vind ik de besturing gewoon echt niet kunnen. Direct overgenomen van de PS2.
Als je dat kunt aanpassen wil ik PES zeker een 2de kans geven. Zolang dat niet kan vind ik het maar een irritant spel (op de pc)

Fifa2006 is wel heel anders geworden dan alle voorgaande versies. Ik heb er nog niet genoeg mee gespeeld om eruit te zijn of ik het ook fijn vindt om mee te spelen, maar ik vind het wel een interresante ontwikkeling
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_30969922
Normaal gesproken altijd een FIFA-speler geweest. De gameplay was makkelijker, de graphics zagen er altijd okay uit en uiteraard de licenties. ISS en PES hebben me nooit echt kunnen overtuigen, zeker op de PC niet. De controls zijn een groot probleem qua keyboard. Misschien dat het met een gamepad veel beter zou gaan, maar dat heb ik er niet voor over.

Op de PS2 is PES wel een stuk beter dan FIFA. FIFA 2005 was traag, slecht bespeelbaar en telkens hetzelfde. PES daarentegen was wel snel, makkelijk met die gamepay dus en redelijk verrassend. Scoren was ook altijd wel moeilijker, maar dat maakte het ook altijd wel leuker.

Voor mij is het dus FIFA op de PC, vooral 1 vs 1. CPU heb ik altijd wel snel gezien, maar dat heb ik met meerdere spellen. Op de PS2 PES.

FIFA 2006 is trouwens qua gameplay dichter bij PES komen te staan op de PC hoor. Het is niet meer hetzelfde als de twee voorgaande jaren.
pi_30970176
dan koop je een controller voor de pc, 15 euro bij de mediamarkt. kan je gewoon pes doen .
pi_30970488
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:22 schreef Komakie het volgende:
Ik vind de besturing van PES op de PC gewoon kut.
Zal best goed zijn op de consoles hoor, maar op de PC vind ik de besturing gewoon echt niet kunnen. Direct overgenomen van de PS2.
Als je dat kunt aanpassen wil ik PES zeker een 2de kans geven. Zolang dat niet kan vind ik het maar een irritant spel (op de pc)
Dat KUN je dus gewoon aanpassen...
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
De controls zijn een groot probleem qua keyboard. Misschien dat het met een gamepad veel beter zou gaan, maar dat heb ik er niet voor over.
De knoppen kun je natuurlijk zelf aanpassen, het is standaard alleen erg irritant ingesteld bij PES. Gewoon de PS2 icoontjes gekoppeld aan bepaalde acties, daar wordt je als PC gebruiker niets wijzer van...
Ik gebruik zelf een "PS2-kopie" gamepad van Logitech, dat maakt het spelen heel wat makkelijker. Bovendien kun je dan tegen iemand anders spelen op dezelfde PC.
.
pi_30970790
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:23 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Dat KUN je dus gewoon aanpassen...
[..]

De knoppen kun je natuurlijk zelf aanpassen, het is standaard alleen erg irritant ingesteld bij PES. Gewoon de PS2 icoontjes gekoppeld aan bepaalde acties, daar wordt je als PC gebruiker niets wijzer van...
Ik gebruik zelf een "PS2-kopie" gamepad van Logitech, dat maakt het spelen heel wat makkelijker. Bovendien kun je dan tegen iemand anders spelen op dezelfde PC.
Je kan die knoppen wel veranderen, maar dan nog zit je met die analoge sticks, waarmee je de truukjes kan doen. Dat gaat gewoon veel makkelijker met zo'n stick.

Download van de PES demo is gebeurd, zo maar eens spelen.
pi_30971826
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je kan die knoppen wel veranderen, maar dan nog zit je met die analoge sticks, waarmee je de truukjes kan doen. Dat gaat gewoon veel makkelijker met zo'n stick.
Uiteraard, daarom heb ik ook die gamepad van Logitech gekocht. Kostte maar iets van 20 euro.
quote:
Download van de PES demo is gebeurd, zo maar eens spelen.
Demo speelt best lekker weg, alleen je kunt (zoals altijd) maar één korte helft spelen.
.
pi_30971986
Ik blijf dit jaar op de PC toch maar bij FIFA.

Na een paar potjes PES heb ik geen voldaan gevoel. Het spel is veel te statisch, zeker door elke keer die "tik" als je de bal speelt. Spelers staan stil als de bal komt, totaal geen beweging en het is niet zo vloeiend waardoor het heel langzaam lijkt. FIFA heeft qua speelgraphics het echt beter voor elkaar. Herhalingen zijn dan wel erg mooi gedaan. Pires en Cole leken echt sprekend.

Ik mis vooral de FIFA "Q" knop en ik kan er niet met mijn hoofd bij dat er een aparte knop is om van man te wisselen. Al zal dat wel een deel gewenning zijn.

Ik ga voor FIFA 2006!
pi_30973653
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Na een paar potjes PES heb ik geen voldaan gevoel. Het spel is veel te statisch, zeker door elke keer die "tik" als je de bal speelt. Spelers staan stil als de bal komt, totaal geen beweging en het is niet zo vloeiend waardoor het heel langzaam lijkt.
Bij mij is dat gevoel precies andersom. Bij PES heb ik echt het idee controle te hebben over de spelers. Niet feilloos, maar wel veel meer dan bij FIFA.
quote:
FIFA heeft qua speelgraphics het echt beter voor elkaar. Herhalingen zijn dan wel erg mooi gedaan. Pires en Cole leken echt sprekend.
Graphics zijn voor mij in principe van ondergeschikt belang. Het maakt het spelplezier natuurlijk groter als het allemaal redelijk natuurgetrouw is, maar als de gameplay naar mijn mening onvoldoende is, maakt het spel weinig kans bij mij.

Nogmaals: de demo van FIFA 06 heeft me positief verrast, er is duidelijk vooruitgang in de serie te merken. Alleen jammer dat het tegen PES op moet boksen..
.
pi_30973721
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:12 schreef Tackleberry het volgende:

Demo speelt best lekker weg, alleen je kunt (zoals altijd) maar één korte helft spelen.
er is daar een trainer voor zodat je 30 mins kunt spelen
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:50:14 #99
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_30974555
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik blijf dit jaar op de PC toch maar bij FIFA.

Na een paar potjes PES heb ik geen voldaan gevoel. Het spel is veel te statisch, zeker door elke keer die "tik" als je de bal speelt. Spelers staan stil als de bal komt, totaal geen beweging en het is niet zo vloeiend waardoor het heel langzaam lijkt
Die tik, vind ik juist mooi, de spelers die niet naar de bal toe gaan. dat moet je juist zelf doen, naar de bal toegaan. Is opzich wel leuk en realistisch.

quote:
. FIFA heeft qua speelgraphics het echt beter voor elkaar. Herhalingen zijn dan wel erg mooi gedaan. Pires en Cole leken echt sprekend.
Eens, de graphics van FIfa zijn gewoon beter, en replay's idem. Zit meer sfeer in. Spelers vind ik allebei in de spelen wel goed, alleen qua skills vind ik PES realistischer. Bij Fifa is iedereen perfect benig en bij PES vliegt de bal uit het stadion met Babel's linker
quote:
Ik mis vooral de FIFA "Q" knop en ik kan er niet met mijn hoofd bij dat er een aparte knop is om van man te wisselen. Al zal dat wel een deel gewenning zijn.
Dat is gewoon de linker trigger, of L1. Die "Q" knop is eigenlijk van PES gejat. Die had die als eerste, bij Fifa was het nog heel lang de zelfde knop als passen.
quote:
Ik ga voor FIFA 2006!
Prima keuze , ik vind Fifa best leuk spelen maar na een half weekje heb ik 't wel gezien. Ik schiet en scoor constant hetzelfde(vind ik het grootste minpunt) en de spelers lopen als mongolen.
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_30974615
Wat doet die Q knop dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')