Ben aan het verhuizen, dus kom laatste tijd bij veel winkels, en was al een aantal keer bij het muizen schap wezen kijken voor de Diamondback, maar hij was er steeds niet. Had ze(filiaal Alkmaar) dus gemaild of ie nog in het assortiment zat, en of ze hem eventueel zouden bestellen voor me.
Ik kreeg vandaag een mailtje dat ze hem nu in de schappen liggen en ben hem wezen halen.
Het eerste wat meteen opvalt is dat het vooral een pimp-muis is. Die kameleon-verf, de gold-plated usb-connector, de lichtjes en dan ook nog het draagtasje. Maar hij is dan ook wel erg mooi natuurlijk.
Voor het eerst gebruiken: Hij ligt prima in mijn redelijk grote hand, en de snelheid en naukeurigheid is onmiddelijk een genot. Ik heb nooit een optische muis gewild omdat die nooit precies genoeg werkte, maar deze is echt perfect. Als je dan met de instellingen gaat kutten kan je het helemaal geweldig maken, en je kan met een knop+scrollwiel heel snel de sensitivity van je muis veranderen als je plotseling iets heel precies moet doen.
Maar er zit ook een minpuntje aan, die zijknopjes, die hadden ze eerst wel even mogen testen voordat ze ze er op zette. De duimknoppen zijn erg moeilijk te bereiken, en dan ook erg moeilijk in te drukken. Als je ze gebruikt is ook gelijk je cursor rechts uit beeld verdwenen en de kans is groot dat je precies de verkeerde duimknop ingedrukt hebt.
Voorlopig is de enige manier waarop ik mijn pinkknoppen kan gebruiken door de muis zijwaards in mijn linkerhand te nemen, en dan met mijn wijsvinger die twee knoppen gebruiken.
Die voordelen zijn echter zo groot dat dit nadeel me niet zo heel veel uitmaakt, maar als je gehecht bent aan veel knoppen tijdens je spel is het misschien toch verstandig om een beetje verder te kijken.