Thanks voor de tips in de eerste plaatsquote:Op zondag 10 juli 2005 20:05 schreef DIA het volgende:
1.je moet gewoon een doel stellen denk ik
2.heb je geen hobbys of dingen die je leuk vind waar je in op kan gaan,
3.of zoek een normaal baantje waar je ook onder de mensen komt ...
4.bel gewoon iemand op om iets te ondernemen ....er is vast wel iemand...
Bedankt voor je tips en reactiequote:Op zondag 10 juli 2005 20:08 schreef thaleia het volgende:
Sommige dingen zijn ook leuker om in je eentje te doen dan andere. Ik zou zelf bijv. niet gauw in mijn eentje naar de bioscoop gaan (waarom weet ik ook niet, je zit immers toch maar zwijgend naar dat scherm te kijken), maar bijv. skaten doe ik zelfs ook liever alleen als er wel iemand mee wil (mijn vrienden gaan te langzaam)
Dus doe gewoon die dingen die je ook in je eentje leuk vindt, en de dingen die je echt kut vindt in je eentje, die bewaar je voor de keren dat er wel iemand mee kan
Ja dat is iets waar ik me echt overheen moet zetten, in mn achterhoofd weet ik heus wel dat ze niet zullen denken: heb je datvervelende mens te zeuren (ofzo) maar ergens overheerst de agst dat ze dat wel zullen doen. Maar dat is dezelfde angst die ik heb om iets te vragen in een winkel of op straat of waar dan ook, bang dat ze me dom vinden ofzoquote:Op zondag 10 juli 2005 20:13 schreef DIA het volgende:
je zult zien als jij actie onderneemt naar vrienden/kennissen dat ze jou ook zullen gaan benaderen...
maar idd het is blijkbaar wel een stap voor je die je niet gauw zet
raak je alleen maar meer in je isolementquote:Op zondag 10 juli 2005 20:18 schreef Imberr het volgende:
ik ken het gevoel.. tis kloteik ben er helaas ook nog niet achter wat ik ertegen kan doen..behalve veeeel fok!ken..
![]()
Kijk en dat wil ik dus ook graag sporten! Alleen de stap om in mn eentje naar een sportschool te gaan durf ik weer niet te zettenquote:Op zondag 10 juli 2005 20:18 schreef cerror het volgende:
Een hobby of een sport beoefenen kan ook geen kwaad.
Sport is inderdaad een sociaal gebeuren.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:22 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Kijk en dat wil ik dus ook graag sporten! Alleen de stap om in mn eentje naar een sportschool te gaan durf ik weer niet te zetten![]()
Wie heeft het over sportschool?quote:Op zondag 10 juli 2005 20:22 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Kijk en dat wil ik dus ook graag sporten! Alleen de stap om in mn eentje naar een sportschool te gaan durf ik weer niet te zetten![]()
Fietsen ja dat kan ik wel doen goed idee. Maar joggen dat gebeurt hier vrijwel niet dus dan heb ik ook weer het gevoel dat ik me zo "te kijk"zet.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:25 schreef Kemania het volgende:
[..]
Wie heeft het over sportschool?
joggen/fietsen kan net zo leuk zijn. Vooral fietsen is voor mij dan een lekkere frisse afwisseling van mijn dag.
doe eens gek. je zult verbaasd staan van jezelf....quote:Op zondag 10 juli 2005 20:22 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook al in. Maar dan moet ik dus naar de sportschool gaan om te informeren (angst slaat alweer toe dan, het is bijna ziekelijk gewoon ik weet hetquote:Op zondag 10 juli 2005 20:24 schreef cerror het volgende:
[..]
Sport is inderdaad een sociaal gebeuren.
Al kan je in je eentje wel fitnessen.
Zodoende zou je eventueel ook wel iemand kunnen ontmoeten?
Per telefoon of iets dergelijks durf je ook niet?quote:Op zondag 10 juli 2005 20:27 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook al in. Maar dan moet ik dus naar de sportschool gaan om te informeren (angst slaat alweer toe dan, het is bijna ziekelijk gewoon ik weet het)
Ik wíst dat ik jou hier zou treffen!quote:Op zondag 10 juli 2005 19:55 schreef thaleia het volgende:
Ik ken het wel, niet zozeer dat er niemand is om wat mee te gaan doen want ze gaan toch nooit allemaal tegelijk op vakantie, maar ik kan er zelf slecht tegen als de structuur wegvalt.
Dag plannen , verstand op 0, glas wiskey v/t vorenquote:Op zondag 10 juli 2005 20:27 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook al in. Maar dan moet ik dus naar de sportschool gaan om te informeren (angst slaat alweer toe dan, het is bijna ziekelijk gewoon ik weet het)
Ik ga na de vakantie het laatste jaar in van het vwo en daarna dus studeren en op kamers ergens in een "grote" stad zeg maar, ik woon nu in Friesland. En ik hoop dat dat de kans voor mij is om veel mensen te leren kennen waar ik wel een hechte band mee op kan bouwen, en niet een oppervlakkige schoolrelatie.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:28 schreef thabit het volgende:
Een groot voordeel als je eenmaal een baan hebt: je hebt dan niet meer verplicht vrij.
quote:Op zondag 10 juli 2005 20:30 schreef cerror het volgende:
[..]
Per telefoon of iets dergelijks durf je ook niet?
Ik bel wel voor je.quote:
Als je nog een tuinprojectje wil mét een afspraak...quote:Op zondag 10 juli 2005 20:30 schreef Moonah het volgende:
Idem hiero. Ik zorg dat ik iig om de dag een afspraak heb en de rest vul ik op met 'projectjes'.
Ik weet het. Maar ik heb dus de gedachte: als je gaat studeren komt het wel goed. Foute gedachte misschien i knowquote:Op zondag 10 juli 2005 20:36 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik bel wel voor je.
Geintje, maar je moet ooit eens een keer onder de mensen begeven.
Kan je er niet met je ouders over hebben?quote:Op zondag 10 juli 2005 20:38 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Ik weet het. Maar ik heb dus de gedachte: als je gaat studeren komt het wel goed. Foute gedachte misschien i know![]()
Al vaak genoeg geprobeerd maar die hebben zoiets van: stel je niet zo aan, wat kan er gebeuren. En ze willen op een of andere manier niet begrijpen dat het bij mij echt heel psychisch is.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:41 schreef cerror het volgende:
[..]
Kan je er niet met je ouders over hebben?
Heb je geen ander famillielid of een heel goede vriendin?quote:Op zondag 10 juli 2005 20:43 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Al vaak genoeg geprobeerd maar die hebben zoiets van: stel je niet zo aan, wat kan er gebeuren. En ze willen op een of andere manier niet begrijpen dat het bij mij echt heel psychisch is.
De familieband is hier heel slecht (met een beetje geluk zien we elkaar op de verjaardag van opa of oma omdat dat een verplicht nummer is voor iedereen als kind of kleinkind zijnde) en een goede vriendin? had ik die maar dan was de vakantei niet zo'n probleem geweest omdat ik daar dan wel, sowieso af en toe, wat leuks mee ging doen.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:44 schreef cerror het volgende:
[..]
Heb je geen ander famillielid of een heel goede vriendin?
Als ik jou was toch doorpushen bij je ouders.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:46 schreef AmyLee het volgende:
[..]
De familieband is hier heel slecht (met een beetje geluk zien we elkaar op de verjaardag van opa of oma omdat dat een verplicht nummer is voor iedereen als kind of kleinkind zijnde) en een goede vriendin? had ik die maar dan was de vakantei neit zo'n probleem geweest omdat ik daar dan wel sowieso af en toe wat leuks mee ging doen.
Psychisch hulp is denk ik iets dat wel nodig is ja (helaas) dit heb ik al eens aangekaart maar paps en mams wimpelen het af, en dan? ik kan het zelf niet betalen :S dus misschien iemand van school (hoewel het nu dus vakantie is) of de huisarts het hun duidelijk laten maken dat het noodzakelijk is?quote:Op zondag 10 juli 2005 20:48 schreef cerror het volgende:
[..]
Als ik jou was toch doorpushen bij je ouders.
Zeggen dat je psychische hulp nodig hebt.
Tja of jezelf over het probleem heenzetten, al zie ik dat niet snel gebeuren.
Nou.... grijp die kans aan met beide handenquote:Op zondag 10 juli 2005 20:32 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Ik ga na de vakantie het laatste jaar in van het vwo en daarna dus studeren en op kamers ergens in een "grote" stad zeg maar, ik woon nu in Friesland. En ik hoop dat dat de kans voor mij is om veel mensen te leren kennen waar ik wel een hechte band mee op kan bouwen, en niet een oppervlakkige schoolrelatie.
Toch doordrukken bij ouders (desnoods iets faken ofzo)quote:Op zondag 10 juli 2005 20:51 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Psychisch hulp is denk ik iets dat wel nodig is ja (helaas) dit heb ik al eens aangekaart maar paps en mams wimpelen het af, en dan? ik kan het zelf niet betalen :S dus misschien iemand van school (hoewel het nu dus vakantie is) of de huisarts het hun duidelijk laten maken dat het noodzakelijk is?
Die kan zal ik ook zeker aangrijpen maar dat duurt nog meer dan een jaar.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:53 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Nou.... grijp die kans aan met beide handen
Nu moet ik zeggen dat mijn leventje ook niet echt denderend is, en dat ik goed depressief zou kunnen worden, maar ik bekijk het van de vrolijke kant, het leven is zinloos en als je erg gelukkig mee kan zijn..... waarom niet?
Daarnaast zijn er ook heel veel dingen waar ik vrolijk van wordt in mijn eentje, ik voel me in paradijs op aarde als ik muziek op heb en in de zon kan zitten, rustig.... in mijn eentje![]()
er zijn speciale instanties waar je zo zelf heen kan om te praten hoor(zonder toestemming van je ouders)quote:Op zondag 10 juli 2005 20:51 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Psychisch hulp is denk ik iets dat wel nodig is ja (helaas) dit heb ik al eens aangekaart maar paps en mams wimpelen het af, en dan? ik kan het zelf niet betalen :S dus misschien iemand van school (hoewel het nu dus vakantie is) of de huisarts het hun duidelijk laten maken dat het noodzakelijk is?
Ik BEN geen gothic draag normale kleding etc maar ik luister wel voor 90% gothicrock ja,quote:Op zondag 10 juli 2005 21:00 schreef cerror het volgende:
Ben je gothic trouwens?
Dan is het goed, anders had ik je namelijk niet serieus genomen.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:01 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Ik BEN geen gothic draag normale kleding etc maar ik luister wel voor 90% gothicrock ja,
Ik zeg ook niet dat je dat moet doen, alleen dat ik er vrolijk van word. Ik word van vanalles en nog wat vrolijk aangezien ik toegeef aan mijn eigen kinderachtige gedrag, en schijt kan hebben aan alles en iedereen. Soms ben ik net een klein kind, maar dat vinnik wel leukquote:Op zondag 10 juli 2005 20:56 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Die kan zal ik ook zeker aangrijpen maar dat duurt nog meer dan een jaar.
En als ik mijn favo muziek opzet gaat het alleen maar nog fouter maar dat ligt dan weer aan mn muzieksmaak.![]()
excactlyquote:Op zondag 10 juli 2005 21:03 schreef cerror het volgende:
[..]
Dan is het goed, anders had ik je namelijk niet serieus genomen.
Maar je praat nu wel met ons, waarom niet face to face?
Onzekerheid over dat je misschien een raar figuur slaat?
Hoe kan je nu een raar figuur slaan bij het aanmelden bij een sportschool?quote:
Dat is ook goed dat kan ik ook af en toe wel zijn maar als ik alleen ben nietquote:Op zondag 10 juli 2005 21:05 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je dat moet doen, alleen dat ik er vrolijk van word. Ik word van vanalles en nog wat vrolijk aangezien ik toegeef aan mijn eigen kinderachtige gedrag, en schijt kan hebben aan alles en iedereen. Soms ben ik net een klein kind, maar dat vinnik wel leuk![]()
Goede vraag, daarom is het dus gewoon ziekelijk geworden bij mijquote:Op zondag 10 juli 2005 21:12 schreef cerror het volgende:
[..]
Hoe kan je nu een raar figuur slaan bij het aanmelden bij een sportschool?
Doorbreken die negatieve cirkel door het te doen!quote:Op zondag 10 juli 2005 21:15 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Goede vraag, daarom is het dus gewoon ziekelijk geworden bij mij![]()
Kan jij jezelf niet op 1 of andere manier tot kalmte manen als je in gezelschap bent van anderen?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:15 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Goede vraag, daarom is het dus gewoon ziekelijk geworden bij mij![]()
Groepsreizen is eht geld niet voor, vakantiejob heb ik al en ik zoek dus ook al iets anders zoals in het topic staat maar dat gaat vrij moeilijkquote:Op zondag 10 juli 2005 21:16 schreef petitlapin het volgende:
kan je geen groepsreizen doen of zo voor jongeren, ik zeg maar wat ...
of nog eenvoudiger, een vakantiejob zoeken, of vrijwilligerswerk ... je bezighouden ... dan vliegt de tijd zo om
Ik heb het gelezen, wilde je alleen een beetje opvrolijken meid!quote:Op zondag 10 juli 2005 21:22 schreef AmyLee het volgende:
@ cinnamongirl en Henk-B lees eerst het hele topic voordat je reageert.
Ok dan heb ik niks gezegdquote:Op zondag 10 juli 2005 21:23 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, wilde je alleen een beetje opvrolijken meid!
Een glimlach op je gezicht toveren !
Thanksquote:Op zondag 10 juli 2005 21:25 schreef JustJunior het volgende:
Ga nou niet tegen jezelf zeggen dat je depressief bent. Als je tegen jezelf telkens zegt dat je het niet kan, dan kan je het ook niet. Doe gewoon die eerste stap, dan voel je je waarschijnlijk al een stuk beter.
Als er mensen zijn die je in elk geval NIET kunnen helpen, dan zitten ze hier op Fok! Jij bent de enige die er wat aan kan doen, en dat lukt niet achter je scherm. Dus ga gewoon naar buiten en ga naar die sportschool of naar wat je ook wilt doen
Ik ben een meidje ja en bedankt voor je tipsquote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef MaRySe het volgende:
Anders ga je een groepsles volgens op de sportschool! Bijvoorbeeld iets waar veel jongens op af komen, die zijn vaak makkelijk met contact maken en daar kun je dan contact maken op oefenen. (Je bent een meidje toch?)
Of een cursus dansen of iets waar je contact moet maken met de andere personen van de cursus/sport/hobby
Wat me opvalt is dat meisjes in de eerste instantie nog al afstandelijk/onaardig doen in tegenstelling tot jongens.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:33 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Ik ben een meidje ja en bedankt voor je tipszeker een goed plan.
In je eentje gaan hangen word je ook niet vrolijk vanquote:Op zondag 10 juli 2005 21:36 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat meisjes in de eerste instantie nog al afstandelijk/onaardig doen in tegenstelling tot jongens.
Woont er niet een meisje of een jongen in je buurt die ook niet zo veel vrienden heeft? Is er geen hangplek bij jou in de buurt?
Ja daar kun je toch vrienden oppikkenquote:Op zondag 10 juli 2005 21:39 schreef hollander76 het volgende:
[..]
In je eentje gaan hangen word je ook niet vrolijk van![]()
Dat si bij mij niet zo ik sta altijd voor iedereen open, en ik heb ook wel "vrienden" gehadmaar die gebruikten mij als gelegensheidsvriendin: was vriendin a, b of c niet thuis kwamen ze bij mij :| en op de hangplek komt toch het type aso bij ons en die mensen mogen mij niet: ik ben in deze wijk op mn 6e komen wonen en meteen hadden ze een nieuw pispaaltje gevonden (zelfde geldt voor m ,n broer) en dat is nooit over gegaan tewijl ik er nooit op in ben gegaan, maar het lijkt wel dat ze doordat ze redenen moesten bedenken om tegen ons te zijn nu ook echt tegen ons zijn ofzo.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:36 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat meisjes in de eerste instantie nog al afstandelijk/onaardig doen in tegenstelling tot jongens.
Woont er niet een meisje of een jongen in je buurt die ook niet zo veel vrienden heeft? Is er geen hangplek bij jou in de buurt?
Ze hebben hier geen mensen (meer) nodig voor vakantieperiodequote:Op zondag 10 juli 2005 21:48 schreef De_Delph het volgende:
of je gaat, net als ik, gewoon lekker bij de TPG werken(zonder te spammen hoor). Daar werk je je echt helemaal gek maar je hebt wel a. de tijd van je leven en b. een hoop geld. En extragratis voor mensen zoals ik en jij: geen verveling!
Oh ja, Sneek he...quote:Op zondag 10 juli 2005 21:49 schreef AmyLee het volgende:
Ze hebben hier geen mensen (meer) nodig voor vakantieperiodeal paar weken terug geinformeerd
Ja nog veel liever zelfs maar hier in "Sneek" (wat een wereldstad) worden daar de vaste krachten voor ingezet, wij heben geen jongeren op de zaterdag raar maar waarquote:Op zondag 10 juli 2005 21:51 schreef De_Delph het volgende:
[..]
Oh ja, Sneek he...![]()
Tip: vakantiebaantjes al in april regelen. Meeste kans! Maar zou je het misschien niet gewoon voor vast op de zaterdag willen doen? Dat je gewoon door de week bijwerkt?
Zwemmen vind je leuk?quote:Op zondag 10 juli 2005 20:00 schreef AmyLee het volgende:
Dat is het probleem niet zozeer ik sta elke dag om dezelfde tijd (redelijk vroeg) op. En een ander probleem is dat ik nooit iets alleen onderneem (dat durf ik niet om een of andere reden maar dat is weer iets anders psychisch) Alleen naar het zwembad gaan bijvoorbeeld vind ik vreselijk, en waarom? ik weet het niet precies
![]()
Je vergeet een paar letters geloof ikquote:Op zondag 10 juli 2005 22:40 schreef -TheSilence- het volgende:
mn..
Ja heerlijk mar hoe moet een 17jarige scholiere dat betalenquote:Op maandag 11 juli 2005 00:12 schreef David het volgende:
Ga reizen! Verken de wereld. Daar heb je niemand voor nodig. Je leert op die manier nog veel over jezelf ook.
Ik heb dus ook een bijbaantje alleen daar maak ik te weinig uren en ik ben heel druk op zoek naar iets anders maar dat is moeilijk, helaas.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:40 schreef -TheSilence- het volgende:
mn..k`heb het topic zonet even rustig door zitten lezen.. en ik moet je eerlijk zeggen, Ik zie hier heel veel van mij zelf in terug..
Ik ben ook heel erg onzeker.. en heb ook bijna geen vrienden/vriendinnen..
Als ik thuis zit voel ik me heel erg eenzaam en depressief..
k`heb nu ook vakantie.. en gelukkig heb ik wat werk kunnen vinden via een uitzendbureau.. Maar als ik dat niet zou hebben....![]()
Misschien dat ook proberen..?
Dat ligt eraan wat voor werk je doetquote:Op zondag 10 juli 2005 21:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik werk 40 uur per week. Ik kan alleen maar dromen van wekenlang aaneengesloten lanterfanten...prijs jezelf gelukkig want het moment dat je in de arbeidsmallemolen raakt is het uit met de pret...
Ik doe er van alles: restaurant: bedienen, in de keuken of in de snackbar staan. En dat is wel een idee maar zoals ik zei ik ben echt geen held in initatieven nemen: ik heb 2 collega's in mn msn maar ik moet ze altijd aanspreken en dan heb ik meteen weer zoiets van kennelijk mogen jullie me toch niet zo. En als we msnen gaat het meetal over werktijden etcquote:Op maandag 11 juli 2005 11:19 schreef Mjam het volgende:
Wat doe je eigenlijnk voor werk op de camping? Daar werk je met en tussen allerlei mensen toch? Heb je daar geen collega's aan wie je kunt voorstellen om na het werk iets te gaan drinken?
Zonder dat had ik het misschien serieus genomen.quote:Op maandag 11 juli 2005 11:32 schreef Imperium het volgende:
dit komt me zo bekend voor he..
ik heb dus PRECIES hetzelfde..
* Imperium voelt zich eenzaam
ik ben niet bepaald iemand die goed is om echt "vrienden" te zoeken.. zal ook wel niet de goede stad voor zijn... (Lelystad) maarja.. hier zit ik dan.. mezelf vol te zuipen voor de TV..
god wat ben ik zielig
Dat is wel een idee jaquote:Op maandag 11 juli 2005 11:37 schreef Mjam het volgende:
Waarom maak je van deze vakantie niet jouw hoogstpersoonlijke project om meer te durven? Dat je je elke dag iets voorneemt om te gaan doen waar je eigenlijk te schijterig voor bent? Begin met kleine dingetjes, bijv. praatje maken met een collega. Je hebt ten eerste niks te verliezen, saaier kan de vakantie er niet door worden, alleen maar leuker. Ten tweede is de kans groot dat je gaat merken dat het allemaal wel meevalt en dat je er zelfverzekerder door wordt: op naar ambitieuzere plannen, zoals aanmelden bij de sportschool, vragen of je collega's meegaan een terrasje pakken, etc. Misschien heb je aan het eind van de vakantie geen shrink meer nodig!
ik ben serieus.. ben alleen wat aangeschoten nu dus vertel wel meer onnodige troepquote:Op maandag 11 juli 2005 11:35 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Zonder dat had ik het misschien serieus genomen.
Leuk te lezen dat je ervoor wil gaan!quote:Op maandag 11 juli 2005 14:01 schreef AmyLee het volgende:
Thanks Hollander en Mjam ik ga mn best doen![]()
Dat gevoel ken ikquote:Op maandag 11 juli 2005 11:49 schreef ma_jojo het volgende:
Iedereen is op vakantie en ik zit nog thuis![]()
Ja, ik ken het fenomeen. Het zijn altijd dezelfden die mazzel hebbenquote:Op maandag 11 juli 2005 11:08 schreef thaleia het volgende:
En zelfs mijn vrienden die niet in het onderwijs werken zien kans om weken aaneengesloten vrij te nemen en een maand door Oeganda te gaan trekken oid. Vooral diegenen die een 36 uurs contract hebben en toch 40 uur werken. Die sparen ADVdagen in een weergaloos tempo.
Maar dit terzijde, en tamelijk offtopic
Laten we het hopen.....quote:
Of je daar nou vrolijk van wordt.....quote:Op maandag 18 juli 2005 23:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
-Profileer je op Fok! als labiel R&P-kipje...
*check
-Laat je MSN slingeren...
*nog ff doen dus
.... en je zit geramd voor de komende weken
Haha valt mee maar ik werk nu best veel en achter elkaar en als ik dan een dagje vrij heb vermaak ik me prima met mn eigen dingetjesquote:Op donderdag 4 augustus 2005 23:09 schreef justme_Jur het volgende:
Tis heel erg stil rond AmyLee, Koewam : )
hehe
volgens mij heeft ze het erg druk nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |