Nee niet in huis he, of in een kooi. dat is ook strafbaar geloof ik. ik doelde er meer op dat ie af en toe even langs komt vliegen, en bijvoorbeeld even met je meeliftquote:Op zondag 10 juli 2005 16:35 schreef Uhmmie het volgende:
tamme kauwtjes zijn wel stoer
maar ze zijn niet zindelijk
dus niet zo goed in husi te houden
voor het geval je dat in gedachten had dus
wat is verboden?quote:Op zondag 10 juli 2005 17:03 schreef TechXP het volgende:
is verboden
"wilde" dieren in huis halenquote:
Alle dierenquote:Op zondag 10 juli 2005 17:08 schreef Uhmmie het volgende:
"wilde" dieren in huis halen
geldt voor meer dieren dan je denkt
weet alleen niet precies voor welke wel en niet
Als je ze vangt en eerst tam maakt ben je fout hoor...quote:Op zondag 10 juli 2005 19:14 schreef Draaim0len het volgende:
Het is idd verboden om wilde dieren te houden, maar ze gewoon los op je erf 'houden' is wel toegestaan, mits ze vrij weg kunnen vliegen natuurlijk.
AIDquote:Op zondag 10 juli 2005 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Mja, verboden of niet, ik heb nog nooit van een tamme-kraaien-inspecteur gehoord....
Nee toch? volgens mij niet tenminste. zal er even wat info over zoeken want volgens mij is dit niet waar...quote:Op zondag 10 juli 2005 19:18 schreef TechXP het volgende:
[..]
Als je ze vangt en eerst tam maakt ben je fout hoor...
quote:Op zondag 10 juli 2005 19:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben ze jou tuin gecpontroleerd op aanwezigheid van tamme kraaien?
Volgens mij wel. Politie kan het ook doen indien nodig. Maar AID is de inspectiedienst om te kijken of alles wel mag enzo.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:30 schreef Draaim0len het volgende:
Nee toch? volgens mij niet tenminste. zal er even wat info over zoeken want volgens mij is dit niet waar...
Bij mij weten ze dat er geen tamme kraaien zijnquote:Op zondag 10 juli 2005 19:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe vaak hebben ze jou tuin gecpontroleerd op aanwezigheid van tamme kraaien?
hehe ja, kraaiachtigen behoren tot de slimste vogels schijnt..quote:Op zondag 10 juli 2005 19:46 schreef J.A.N.A. het volgende:
Mijn neef had er ook 1 die kon zelfs praten! Kon z'n eigen naam zeggen, Johannes, en nog wat woordjes, erg leuk.
Idd,quote:Op maandag 11 juli 2005 10:08 schreef daniman het volgende:
Zou me eigenlijk best wel stoer lijken, een kraai als 'huisdier'
Gaafquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:37 schreef Alexxxxx het volgende:
In Den haag heeft mijn verloofde een tijdje geleden een roek oid gezien die boven op een hond zat die kleiner was als hijzelfDaar stonden dus gewoon man+vrouw+hond+roek op de tram te wachten :|
Omdat zulks een topics interessant blijvenquote:
inderdaadquote:Op maandag 29 mei 2006 18:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Omdat zulks een topics interessant blijvenDe schoppert hoopt zeer waarschijnlijk op meer ervaringsverhalen
haha leukquote:Op maandag 29 mei 2006 20:22 schreef Maddy_K het volgende:
Ja, ik heb een jong kauwtje gevonden! Beter gezegd: mijn hond had hem gevonden. Hij was gewond aan een vleugel en aan een pootje. Ik heb hem naar een vogelopvangcentrum hier in de buurt gebracht. Daar zeiden ze, dat hij waarschijnlijk door een kat was aangevallen en dat hij zeker nooit meer zou kunnen vliegen. Maar hij zou in een groot buitenverblijf komen.
Vroeger hebben we een tamme kraai gehad. Dat was idd erg leuk! Dat beest was ongelooflijk tam! Maar zoals hierboven al stond, zijn ze echt heel brutaal. Als wij bbq-den stal hij gewoon het eten van je bord.
Van dat kauwtje was volgens mij vorige week ergens, of de week daarvoor. Dat was wel heel zielig. Er zat een flinke wond aan zijn vleugeltje. Ik heb hem gepakt en via internet een opvangcentrum gezocht en daarnaartoe gebracht. Anders had hij het zeker niet overleefd (kon niet vliegen, kon wel heel snel springen!) De ouders waren nergens te zien.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:03 schreef Draaim0len het volgende:
lijkt me ook nier verstandig idd, las ooit ergens dat ze wel eens een haar uit kleine hoofdjes trokken![]()
maar hoelang is dat geleden dan, van het kauwtje van pasgeleden, een week?? of een maand ofzo?
Toen ik een klein meisje was hadden de katten van de buren een net uitgevlogen merel te pakken, ik en mijn broer hebben de katten toen weggejaagd en het beestje meegenomen naar de dierenarts om de hoek.quote:Op zondag 10 juli 2005 18:09 schreef TechXP het volgende:
[..]
Alle dierenJe mag geen dieren uit het wild zomaar halen. Dan ben je strijdig met de flora- en faunawet. En dan komen ze het dier weghalen en weer vrij zetten. En zit jij met een hoge boete...
En dieren die uit nestjes vallen... dat gebeurd... daar moet je niet steeds gaan ingrijpen.. niet zo emotioneel zijn... katten mag je natuurlijk wegjagen uit de buurt want die horen niet buiten
nee nog niet, maar ik let er wel heel erg op als ik bijvoorbeeld met de hond aan het lopen ben. Weet iemand toevallig wat een plek is waar kauwtjes graag nestelen?? want dan kan ik op zo'n plek gaan zoeken naar gevallen dieren. Vorig jaar zag ik om de haverklap een uit het nest gevallen kauwtje/kraaitje maar nu ik er echt op let zie ik ze nooit meerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:33 schreef Maddy_K het volgende:
Heb je al ergens een jonkie gevonden toevallig?
Ik had jaaaaren geleden een eksterjong opgevoed, dat me gebracht werdt.quote:Op zondag 10 juli 2005 16:30 schreef Draaim0len het volgende:
Ik vond dit wel erg leuk, en ik ben van plan om volgende lente ook eens op zoek te gaan naar uit de boom gevallen kauwtjes om dit ook te doen. Zijn er FOK!kers die ook een 'aanloopkraai' hebben of gehad hebben?? Droppit here![]()
wow bedankt voor alle tips en info!quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:55 schreef Koenholio het volgende:
Ik heb een kauwtje gehad. Er hadden er wat een nest in onze schoorsteen gemaakt, en toen hebben we er één uitgehaald (dat is eigenlijk verstoring, we doen het dan ook niet meer). Eerst in de garage gehouden in een doos met een plastic zak eroverheen zodat hij wat beschutting had.
In het begin hield hij(/zij?) de snavel stijf dicht toen we hem wilden voeren, maar op den duur wilde het wel.
Op een gegeven moment ging hij steeds meer uit de doos klimmen, dus toen hebben we hem naar buiten gedaan (hadden ook een hok voor hem gebouwd). Veel ruimte in onze tuin, en kon zich wassen in de vijver dus had het prima naar zijn zin. Op een gegeven moment kon hij zelfs praten!
Omdat ik vaak "Karel" (zijn naam) en "Hè, Karel?" zei, nam hij dit zelf over en zij ook "Hè" en iets dat leek op "Karel" (Kaaahhl zo klonk het ongeveer). Elke keer als je hem riep kwam hij meteen, geweldige ervaring! Erg leuk!
Wat tips voor TS:
*Als je van plan bent hem wat langer te houden, zorg dan dat het beestje een bepaald geluid linkt aan eten. Bijvoorbeeld steeds zijn naam zeggen als je hem eten geeft in het het begin (later eet hij natuurlijk zelf), dan linkt hij dat aan het geluid dat je dan altijd maakt. En als hij honger heeft zal hij dan naar je toe komen. Je kunt hem misschien ook belonen met een extra lekker hapje, meelwormen bijvoorbeeld.Het is soms net een hondje.
*Het is geen aai-beest. Vinden ze niet fijn (die van mij tenminste niet).
*Insekten bevatten veel eiwitten waar ze erg goed van groeien. Meelwormen zijn vooral aan te raden, je koopt ze gewoon in een viszaak. Geen maden, dat is (voor een reden die ik helaas vergeten ben) niet goed voor ze!
*Een beetje regelmaat in het tijdstip dat hij eten krijgt is wenselijk.
*Als je een hok voor hem bouwt vind hij het misschien fijn dat je die 's nachts afdekt. Dat vond die van mij wel fijn omdat hij dan wat beschutting had. Anders deed hij geen oog dicht. En misschien wat takjes aan de 'tralies' van het hok maken vind-ie ook wel fijn.
*Laat hem gewoon los door de tuin lopen, de beweging heeft hij nodig.
Dat is het wel zo'n beetje. Denk eraan, ik heb maar 1 kauwtje gehad, dus het kan zijn dat het bij jou anders gaat.![]()
Succes
Leerzaam voor wie, voor jou of de kraai?quote:Je kan ze het best rauw gehakt geven en legkorrels voor kippen, gekneed met water, zodat het een soort deeg wordt. Wormen vangen moet je hobby zijn. Evenals het samen naar wormen poeren met de kraai. Da's namelijk leerzaam.
Nee hoor. Je moet er gewoon veel aandacht aan schenken. En als je dat niet leuk vind...tjah dan zijn ze inderdaad strontirrtant.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:22 schreef Draaim0len het volgende:
uit dit verhaal haal ik de mening dat kauwtjes strontirritant zijn?
quote:Broedseizoen
Ieder jaar april/mei is er weer 't broedseizoen. Rond die tijd krijg ik regelmatig vragen m.b.t. waar 'n kauw of 'n kraai te koop zou zijn. Laat ik duidelijk zijn: ZE ZIJN NIET TE KOOP en als ze al te koop waren, zou ik 't niet vertellen. Sterker nog, het is strafbaar en de boetes zijn niet mals!
Voor de kauw.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:27 schreef Draaim0len het volgende:
[..]
Leerzaam voor wie, voor jou of de kraai?
en wat is nou de beste tijd om te gaan zoeken naar jonge kauwtjes?
Hé, wat toevallig! Onze tamme kraai van vroeger heette ook Gerrit. Zal wel een echte kraaiennaam zijn dan!quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:25 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Mijn vader had vroeger regelmatig tamme kraaien. Het geheim is dat je ze met hemelvaart of pinksteren uit het nest moet halen. Ik weet niet meer welk van beide, maar daarna krijg je ze dus niet meer goed tam. Voor dit jaar ben je dus helaas te laat.
En inderdaad, de kraai van mijn vader zat altijd op het stuur als hij naar school fietste, maar op een gegeven moment bleef ie gewoon weg. Hij had het beestje Gerrit genoemd..
Hmm daar zit wat in jaquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:19 schreef Koenholio het volgende:
Oh jawel hoor.
Die van mij ging wel eens op mijn hand zitten, en probeerde dan te vliegen (om dan knettershard met zijn snavel voorover te schieten). Maar op een gegeven moment kon hij het.
Er vliegen ook vogels in de tuin he.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |