Viel me op dat er veel jonge kraaitjes en kauwtjes uit de boom pleuren rond mei/juni...Ze schijnen dan nog wel op de grond gevoerd te worden door de ouders maar als het in aanraking komt met een mens of dier, dan houden de ouders het ook voor gezien. Welnu.
Een paar weken terug hipte er ook zo'n klein kauwtje bij ons door de tuin heen, en de ouders waren nergens te bekennen. De buurman had hem ook al opgemerkt en vertelde dat er ook al een kat bijzat. (hij had die kat weggejaagd. (de buurman dus
![]()
)). Mijn buurman heeft hem in zijn garage gehuisvest en gaf hem te eten e.d, en had hem de eerste week even in een kooitje voor 'revalidatie'. Die kraai was na een week of 3 zo tam dat ie de buurman overal volgde en op z'n schouder zat. (iets wat die gast geweldig vind, is een enorme dierenvriend..
![]()
) Dat beestje komt nog elke dag terug naar het huis om een beetje aandacht en eten...
Ik vond dit wel erg leuk, en ik ben van plan om volgende lente ook eens op zoek te gaan naar uit de boom gevallen kauwtjes om dit ook te doen. Zijn er FOK!kers die ook een 'aanloopkraai' hebben of gehad hebben?? Droppit here