abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2005 @ 14:42:46 #201
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28681104
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel van die 15% zou je volgens je eigen inschatting verliezen als je uitkeringsgerechtigen het onmogelijk maakt om van 9 tot 5 bij te klussen?
Niet zo veel. Er zijn nog weekenden en avonduren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 10 juli 2005 @ 14:43:41 #202
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28681129
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In theorie kunnen mensen die klaar zijn dat idd. De praktijk is echter wel dat niemand mensen boven de vijftig wil hebben. Maar dat kan ook aan deze regio liggen.
Deze regio is heel problematisch. De onopgeleide onderklasse is ook nog eens heel groot.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_28682484
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:09 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet de enige reden. De belangrijkste reden is dat bedrijven niet zo happig zijn op het aannemen van mensen met weinig kennis van moderne techniek, geen diploma's hebben (hadden ze vroeger niet nodig voor die banen), in het algemeen gewoon minder scherp zijn, en vaker ziek zijn. Het schalingssysteem van lonen, waarbij inderdaad een bepaald salaris verwacht wordt is naar mijn idee ook onredelijk, en zou niet verplicht moeten worden gehandhaafd. Maar naar mijn idee is dit niet het grootste obstakel, maar is het boven genoemde dat eerder. Een bedrijf krijgt minder 'bang for the buck' om het zo maar te zeggen.
Diploma's zijn echt niet meer relevant als je 55 bent, werkniveau en werkervaring zijn voldoende.
Ouderen hebben waarschijnlijk dezelfde werkervaring met moderne technieken als hun jongere collega's, alleen als je echt aan het einde van je carriere zit wordt het minder.
Meer ziek zijn ze over het algemeen wel ja, minder scherp waarschijnlijk wel, maar meer ervaring iig ook.

En dat bepaalde verwachte salaris is dus juist wel het hele probleem. De arbeidsmarkt is er een van vraag en aanbod. Als die verwachte salarissen zakken zijn er genoeg werkgevers die ze wel willen hebben.
quote:
[..]

Als je 40 jaar premie hebt betaald, lijkt het me toch niet meer dan redelijk dat je daar ook de vruchten van mag plukken als je daar onverhoopt tegenop loopt.
De vruchten van mag plukken?
Het is nog altijd een verzekering en geen spaarpotje hoor.

Die 8 jaar om te overbruggen is al 20% van zijn eindloon en in werkelijkheid dus nog vele hoger als je het gemiddelde loon neemt waarover premie is betaald.

Maar jij vind het dus terecht dat jongeren dat dan mogen betalen?
quote:
[..]

En dat is zoals al aangegeven ook het grote probleem. Er is een gebrek aan solidariteit. Zaken waren in het verleden te vanzelfsprekend, waardoor de jongeren van nu moeten betalen voor zaken waar zij zelf nooit gebruik van zullen kunnen maken. Dan is het niet meer dan logisch dat mensen die premies niet langer willen betalen, en met argusogen kijken naar degenen die er nu gebruik van maken.

Daarom zijn de stappen die dit kabinet heeft genomen ook zo belangrijk. Jammer genoeg is er na die massale sabotage actie van de vakbond weinig overgebleven van die plannen van de regering. Als je de peilingen bekijkt zit het merendeel van de bevolking kennelijk ook niet te wachten op deze hervormingen.
Een groot deel van de bevolking profiteert maar al te goed van de sociale verzekeringen. De verhouding werkenden niet-werkenden zegt genoeg.
pi_28682524
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:42 schreef -erwin- het volgende:

[..]

We hebben het hier natuurlijk niet over 'er uit stappen', maar gedwongen ontslag. Naar mijn idee is het voor een bedrijf voldoende moeilijk gemaakt om deze mensen te ontslaan. Naast het feit dat ze waarschijnlijk al geen toestemming zullen krijgen van het CWI/rechter zonder zeer goede redenen, moeten ze ook nog eens een forse ontslagvergoeding betalen van zeker wel 1 jaarsalaris. Echter, als je werkgever failliet gaat kun je daar meestal wel naar fluiten. En dat is dus waar het in dit geval om gaat. Zo vaak komt dat niet voor.
Zo gewongen is dat gedwongen meestal niet. Werknemers doen maar al te graag mee als er gereorganiseerd wordt. Gouden handdruk krijgen ze vaak en om die te overbruggen trekken ze wel een paar jaar WW. Geen slechte deal als je een beetje goed salaris hebt, wat eigenlijk elke oudere wel heeft.
quote:
Het grootste probleem zijn de zogenaamde vroege uittreders. Mensen die zogenaamd zwaar werk hebben gedaan, en daarom met hun 50e al met pensioen moeten. Neem een politieagent bijvoorbeeld. Er is geen enkele reden waarom deze zijn laatste dienstjaren niet zou kunnen slijten als bureau agent, of bij de verkeerspolitie.
Daar ben ik het mee eens, maar dat kunnen mensen die op hun 55-ste zijn ontslagen natuurlijk net zo goed.
  zondag 10 juli 2005 @ 15:50:39 #205
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28682834
quote:
Op zondag 10 juli 2005 15:38 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Diploma's zijn echt niet meer relevant als je 55 bent, werkniveau en werkervaring zijn voldoende.
Ouderen hebben waarschijnlijk dezelfde werkervaring met moderne technieken als hun jongere collega's, alleen als je echt aan het einde van je carriere zit wordt het minder.
Meer ziek zijn ze over het algemeen wel ja, minder scherp waarschijnlijk wel, maar meer ervaring iig ook.
Jongeren van tegenwoordig hebben veel meer affiniteit met techniek dan ouderen. Dit blijkt ook wel uit het bedroevende niveau van die computercursussen die er zijn voor ouderen, terwijl jongeren zich dergelijke zaken gewoon zelf aanleren. Daarnaast is het een bekend gegeven dat ouderen dikwels meer moeite hebben met verandering, vanwege zaken die er in geslepen zijn door de jaren heen. Werkervaring is een plus, maar in de banen waar dit echt relevant is zal ook niet zo snel een probleem bestaan voor ouderen.
quote:
En dat bepaalde verwachte salaris is dus juist wel het hele probleem. De arbeidsmarkt is er een van vraag en aanbod. Als die verwachte salarissen zakken zijn er genoeg werkgevers die ze wel willen hebben.
Ik blijf er bij dat dit slechts een deel van het probleem is, en niet het belangrijkste deel.
quote:
De vruchten van mag plukken?
Het is nog altijd een verzekering en geen spaarpotje hoor.

Die 8 jaar om te overbruggen is al 20% van zijn eindloon en in werkelijkheid dus nog vele hoger als je het gemiddelde loon neemt waarover premie is betaald.

Maar jij vind het dus terecht dat jongeren dat dan mogen betalen?
Je mag je afvragen waarvoor je dan al die jaren premie betaald hebt, als je er vervolgens geen gebruik van mag maken. Procentueel is het in werkelijkheid niet veel hoger dan het gemiddelde loon, als je de inflatie in je berekeningen betrekt, en het rendement op het opgebouwde vermogen meerekent.
quote:
Een groot deel van de bevolking profiteert maar al te goed van de sociale verzekeringen. De verhouding werkenden niet-werkenden zegt genoeg.
Tja, stemrecht naar belastingafdracht zou je kunnen invoeren. Dat zou wel flink in het voordeel van de VVD uitpakken waarschijnlijk.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zondag 10 juli 2005 @ 15:51:58 #206
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28682871
quote:
Op zondag 10 juli 2005 15:39 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

Daar ben ik het mee eens, maar dat kunnen mensen die op hun 55-ste zijn ontslagen natuurlijk net zo goed.
Dan moet die persoon wel een baan kunnen vinden natuurlijk.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_28684694
quote:
Er zijn nog weekenden en avonduren.
Maar die zijn ook makkelijker te controleren.
quote:
Als die verwachte salarissen zakken zijn er genoeg werkgevers die ze wel willen hebben.
Dat zal niet lukken met het huidige regime
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28684867
Hoe groot is overigens de Nederlandse beroepsbevolking?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28685434
quote:
Op zondag 10 juli 2005 15:50 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Jongeren van tegenwoordig hebben veel meer affiniteit met techniek dan ouderen. Dit blijkt ook wel uit het bedroevende niveau van die computercursussen die er zijn voor ouderen, terwijl jongeren zich dergelijke zaken gewoon zelf aanleren. Daarnaast is het een bekend gegeven dat ouderen dikwels meer moeite hebben met verandering, vanwege zaken die er in geslepen zijn door de jaren heen. Werkervaring is een plus, maar in de banen waar dit echt relevant is zal ook niet zo snel een probleem bestaan voor ouderen.
PC is idd in het voordele van de jongeren, maar zo zijn er bij ouderen ook wel voorbeelden te verzinnen.
quote:
[..]

Ik blijf er bij dat dit slechts een deel van het probleem is, en niet het belangrijkste deel.
En dat is dus de fout die de meeste mensen maken. Money makes the world go round en uiteindleijk draait het om geld.

Als een oud iemand 90% aflevert tov een jong iemand maar wel 1,3 x zoveel salaris eist dan neemt iedereen die jongere aan. Als de oudere 0,9 x zoveel slarais krijgt zijn de kansen weer gelijk.
Dat heeft gewoon alles te maken met salariseisen.
quote:
[..]

Je mag je afvragen waarvoor je dan al die jaren premie betaald hebt, als je er vervolgens geen gebruik van mag maken. Procentueel is het in werkelijkheid niet veel hoger dan het gemiddelde loon, als je de inflatie in je berekeningen betrekt, en het rendement op het opgebouwde vermogen meerekent.
Er wordt geen vermogen opgebouwd, of althans nauwelijks, want diegene die nu premie betalen doen dat indirect aan degenen nu die zonder werk zitten. Het is niet zoals pensioen een potje wat je opbout.

Maar je hebt nog steeds geen duidelijk antwoord gegeven op de vraag.
Moeten de jongeren het nu dan maar betalen?
quote:
[..]

Tja, stemrecht naar belastingafdracht zou je kunnen invoeren. Dat zou wel flink in het voordeel van de VVD uitpakken waarschijnlijk.
Maar ook daarvoor moet je eerst een meerderheid hebben.
pi_28685470
quote:
Op zondag 10 juli 2005 17:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe groot is overigens de Nederlandse beroepsbevolking?
In je openingspost schrijf jezelf 6,9 volgens het CBS.
  zondag 10 juli 2005 @ 17:33:10 #211
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28685543
Ach zolang ik in de categorie niet werkenden val vind ik het best.

En nu hup naar bed allemaal jullie moeten morgen weer vroeg op om te pezen voor mijn uitkering.

zondag 10 juli 2005 @ 17:35:41 #212
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28685610
quote:
Op zondag 10 juli 2005 17:33 schreef doemaardrie het volgende:
Ach zolang ik in de categorie niet werkenden val vind ik het best.

En nu hup naar bed allemaal jullie moeten morgen weer vroeg op om te pezen voor mijn uitkering.

fotoboek.fok.nl/-erwin-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')