abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28676552
Oké Darkdancer, maar die nederlandse terroristen hebben wel connectie's met terroristen die gewoon in midden-oosten geboren en getogen zijn. We hebben het toch niet alleen over de terorristen die de nederlandse nationaliteit hebben. Sowieso, ze hebben netwerken met elkaar (oeps, zei ik al).
  zondag 10 juli 2005 @ 11:41:59 #42
3542 Gia
User under construction
pi_28676570
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Armoede kan de oorzaak zijn. Het is kul om dat te ontkennen dat omdat ze niet uit de armste delen van de wereld komen, dat niet de oorzaak is.
Waarom radicaliseren arme autochtone europeanen (niet-moslims) dan niet?
Die zijn er net zoveel!

En er zijn nog veel meer allochtone bevolkingsgroepen die net zo arm zijn maar geen terroristische aanslagen gaan plegen.

Waarom doen moslims dat dan wel?
pi_28676727
Je bedoelt bv Oost-Europa? Daar gaat het toch beter mee de laaste tijd? En toen het onder het bewind van het communisme stond druppelden daar geen tv-beelden van het rijke westen binnen (denk ik).

Maar er zullen vast wel meer redenen zijn, ik denk alleen dat armoede er éen van is.
pi_28676822
ik noemde nederland als voorbeeld. maar pak een willekeurig westers europees land. we hebben hier uitstekende sociale voorzieningen en in nederlands zelfs wel een van de beste. armoede is dus geen reden aangezien je de KANSEN hebt om een goede toekomst op te bouwen.

in nederland hebben we zelfs een tijdje positieve discriminatie gehad waarbij allochtone nederlanders de voorkeur kregen boven autochtonen. kun je zien hoeveel moeite en tot welk niveau we ons hebben verlaagd om die allochtonen te laten "integreren".

het mooiste zou zijn dat we ons zouden terugtrekken uit afrika en midden-oosten.
geen hulp niks meer. vragen aan de allochtonen hier of ze willen integreren of dat ze naar land van herkomst terug willen. groot hek langs de grenzen in het zuiden en elke persoon die naar west-europa probeert te komen meteen afschieten aan de grens. kortom gewoon apart van elkaar leven.
Islam=facisme
pi_28676902
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je bedoelt bv Oost-Europa? Daar gaat het toch beter mee de laaste tijd? En toen het onder het bewind van het communisme stond druppelden daar geen tv-beelden van het rijke westen binnen (denk ik).

Maar er zullen vast wel meer redenen zijn, ik denk alleen dat armoede er éen van is.
bij mij op het werk zijn zeer veel oost-europeanen. mensen die vaak zeer en zeer arm zijn en hier werken voor een relatief laag loon. die mensen laten hun gezin soms wel een half jaar "in de steek" om geld te verdienen voor een beter leven.

Ondanks dat ze arm zijn en uit een kansloze omgeving komen zijn ze beschaafd/vriendelijk/gastvrij en keiharde werkers. dus ga a.u.b. die mensen niet vergelijken met moslim fundi's aangezien dat zeer beledigend is voor die mensen.
Islam=facisme
pi_28676944
quote:
ik noemde nederland als voorbeeld. maar pak een willekeurig westers europees land. we hebben hier uitstekende sociale voorzieningen en in nederlands zelfs wel een van de beste. armoede is dus geen reden aangezien je de KANSEN hebt om een goede toekomst op te bouwen.
Ja, maar als in het midden-oosten geen armoede was radicaliseerden die paar moslims hier in nederland misschien ook niet. Hé, weet je wat? Dan waren ze misschien wel daar gebleven.
quote:
het mooiste zou zijn dat we ons zouden terugtrekken uit afrika en midden-oosten.
geen hulp niks meer. vragen aan de allochtonen hier of ze willen integreren of dat ze naar land van herkomst terug willen. groot hek langs de grenzen in het zuiden en elke persoon die naar west-europa probeert te komen meteen afschieten aan de grens. kortom gewoon apart van elkaar leven.
pi_28676981
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Domme uitspraak van Blair.
pi_28676985
quote:
Ondanks dat ze arm zijn en uit een kansloze omgeving komen zijn ze beschaafd/vriendelijk/gastvrij en keiharde werkers. dus ga a.u.b. die mensen niet vergelijken met moslim fundi's aangezien dat zeer beledigend is voor die mensen.
Wat ben jij nu aan het ouwehoeren man, BEGRIJP je uberhaupt waar ik het over heb?
  zondag 10 juli 2005 @ 12:01:08 #49
3542 Gia
User under construction
pi_28677062
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, maar als in het midden-oosten geen armoede was radicaliseerden die paar moslims hier in nederland misschien ook niet. Hé, weet je wat? Dan waren ze misschien wel daar gebleven.
[..]

Is Marokko het midden-oosten?
pi_28677105
quote:
Is Marokko het midden-oosten?
Arabische wereld dan. Ze voelen zich wel verbonden met het Midden-Oosten.
pi_28677121
jazeker. iemand stelt dat armoede een oorzaak is om te radicaliseren en over het algemeen een storend gedrag tentoon te stellen.
er zijn echter ook genoeg andere groepen mensen die het slechter hebben en die gewoon nog beschaafd en netjes zijn.

armoede is een dom argument en geen reden om onschuldige mensen af te slachten.
als ze lef hebben vallen ze ergens een legerbasis aan en gaan ze vechten met soldaten in plaats van onschuldige burgers!
Islam=facisme
  zondag 10 juli 2005 @ 12:04:55 #52
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28677159
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:34 schreef McCarthy het volgende:

[..]

"tokkies plaatsen bom op schiphol"

geloof je het zelf
Tokkies arm, geloof je het zelf?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_28677188
waarom radicaliseren ze dan?
we hebben het hier over de allochtone europeanen die terroristische trekken hebben.
als onze westerse samenleving zo heidens is wat doen ze hier dan?
Islam=facisme
pi_28677197
Dark Dancer: ik noemde armoede als éen van de redenen. Dat het de enige oorzaak niet kan zijn begrijp ik ook wel.
  zondag 10 juli 2005 @ 12:06:24 #55
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_28677216
Terroristen willen macht... heeft niets met armoede te maken.
  zondag 10 juli 2005 @ 12:06:48 #56
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_28677227
Armoede is geenszins een argument, zelden zoveel geëtalleerde rijkdom gezien als bij de Maghrebijnse etniciteit in het verfoeide Westen, het aantal dure Duitse auto's bij deze lui staat niet in verhouding tot de zogezegde maatschappelijke uitsluiting en uitbuiting.
Trouwens zijn de emmigranten de grootste bron van inkomsten voor de Afrikaanse landen.
pi_28677257
een van de redenen....
wat zijn de andere dan..noem er eens een die niet te belachelijk voor woorden is
Islam=facisme
pi_28677320
trouwens we hebben binnenkort dat hele midden-oosten niet meer nodig.
waterstof als nieuwe schone energiebron.
eens kijken of bush dan nog steeds fluwelen handschoenen aantrekt wanneer hij er niet meer afhankelijk van is
Islam=facisme
  zondag 10 juli 2005 @ 12:09:45 #59
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_28677343
Als armoede de reden zou zijn... waar halen ze dan het geld vandaan om alles te plannen en uit te voeren? (baggerargument, ik weet het)
pi_28677379
Maar Dark Dancer, waar zie jij in de wereld armoede terwijl de mensen toch netjes en beschaafd zijn? Ik wil niet zeggen dat alle arme mensen asocialen zijn, maar je ziet overal op de wereld toch de nodige problemen als gevolg van armoede: drugsverslaving, jonge meisjes in de prostitutie gedwongen, alcoholisme, meer geweld in gezinnen enz enz enz.

Ik heb het niét over armoede in nederland, hier zijn de armsten nog rijk in vergelijking met armen in andere landen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')