abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28642103
Wie kent het fenomeen?
en vooral wie weet hoe het zit met de KVK en de belastingdienst???

mijn idee is steeds voor een besloten groep van max. 6 personen te koken.
Dit voor een kleine vergoeding voor materiaal, eten/drinken en misschien nog een potje voor het goede doel.
De gerechten worden niet superluxeus maar wel gezond en passend in vrij wel elk soort dieet. Mijn kennis t.o.v. gluten en de hele mikmak wordt met de dag groter.

Ik ben gelukkig want ik heb er geen last van. Maar ik kom dankzij mijn bijbaan (als keukenprinses bij de IKEA er bijna dagelijks mee in aanraking)
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:04:19 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28642195
Als het echt over de finaciele en de belasting aspecten gaat kan het misschien beter een schopje krijgen naar WGR.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28642265
nee niet alleen dat

ook of mensen het al kennen en wat ze er van vinden
en vooral ook of ze dat als ze in omg. Enschede wonen dat aandurven?

>> btw mij niet schoppen > vind ik niet prettig
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:07:26 #4
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28642296
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:01 schreef IrisVrede het volgende:
keukenprinses bij de IKEA
Dan weet je in ieder geval hoe de magnetron werkt.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:08:17 #5
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_28642319
Hier in de straat woont iemand die bij de McDonalds werkt en op zijn oprit een eigen drive-in runt.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_28642336
ja en de steamer en de oven en de frituur (al heb ik deze zelf nog niet)
pi_28642360
mja dat kan ook maar ik heb geen oprit
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:10:52 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28642391
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:06 schreef IrisVrede het volgende:
>> btw mij niet schoppen > vind ik niet prettig
Nee ga niet schoppen. Schoppen is namelijk ook een uitdrukking die hier gebruikt wordt als een topic van het ene subforum naar het andere verplaatst wordt. Dan krijgt dat topic een schopje daarnaar toe.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:10:57 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28642396
Er stond een tijdje geleden in Het Parool een heel artikel over het fenomeen Huiskamerrestaurants.
Zitten soms erg goede tussen.

Ik kijk even of ik het betreffende artikel nog boven water kan krijgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28642450
beste Martijn_77 ik was natuurlijk vet de domme doos aan het uithangen

maarruh ik had schopje al begrepen hoor
toch lief dat je me niet echt wil schoppen
pi_28642461
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:10 schreef golfer het volgende:
Ik kijk even of ik het betreffende artikel nog boven water kan krijgen.
HEEEEEEEEEEEEEEEEEL graag
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:14:53 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28642495
@Iris. Wat voor soort gerechten wil je dan gaan koken?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:17:44 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28642569
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:13 schreef IrisVrede het volgende:

HEEEEEEEEEEEEEEEEEL graag
Kan het niet zo 1,2,3 vinden.

Wel op Google een aantal hits op de term huiskamerrestaurant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28642708
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Kan het niet zo 1,2,3 vinden.

Wel op Google een aantal hits op de term huiskamerrestaurant.
iets nieuws in knutselland?
vlees braden in t zwart?
De Puta Madre
pi_28642962
@martijn ik denk aan allerlei soort gerechten
Van salades tot soepen en alles wat je maar kan bedenken. Zeg maar je kookboeken en alle gerechten die je tot nu toe hebt leren maken.
Veel van mijn recepten komen van Life&cooking maar sommige ook gewoon uit de voorraad recepten die ik verzameld heb. Het ligt er natuurlijk aan wat een redelijke vergoeding is.
Kijk voor 2 euro de man wordt het natuurlijk geen driegangendiner met drinken enzo erbij
maar met een inleg van 5 a 7 euro moet toch al meer te doen zijn.

@killer_mom nee niet nieuw hoor, ik geloof zelfs al dat het al een aantal jaren bestaat. Alleen nu wordt er meer bekendheid aangegeven en het is overigens niet vlees braden in het zwart (hehehe)

@golfer: de hits op google heb ik ook gehad. ik ga wel ff bellen met de bekenste maar in ieder geval bedankt.
pi_28643445
dus je zoekt mensen en je gaat samen koken? jij winkeld heel die zooi { alle indigrienten } bij elkaar, en je leert mensen iets eetbaars op tafel te zetten? niet slecht...
goed idee.
De Puta Madre
pi_28643569
@ killer_mom: zoiets ja althans dat is een opzet. Het gaat mij in ieder geval om het samen koken en eten. Veel gezelliger en meestal vet goedkoper.
pi_28644168
dat snap ik ook wel, maar is t een sosiaal plan? om mensen te helpen? of cursus? les geven? in koken?
verdien je er aan? liefdadigheid?
ben benieuwd. misschien koop ik achter, in Brabant, weet t zeker van wel. leg eens uit.
De Puta Madre
pi_28648190
Je hebt verschillende vormen en sommige daarvan zijn wel sociaal (dat heb ik al wel ontdekt)
Mijn eerste insteek is om niet meer alleen te hoeven eten. Met als extra voordeel dat het uiteindelijk per maaltijd stukken goedkoper is en dat je andere dingen eet dan normaal (en dus een stuk gezonder).
Je kan er iets aankoppelen (en dan wordt dus wel meer een sociaal plan)>> een potje voor het goede doel(bijvoorbeeld) Sommige lui verdienen er ook aan. >> Ik geloof dat er zo eentje in Amersfoort zit (pin me er niet op vast), maar dat wordt niet mijn insteek. In een van mijn eerdere posts heb ik gemeld dat het bedrag in principe overeenkomt met de gebruikte materialen >> drinken, eten en een beetje geld om eens een keer nieuw bestek ofzo te kunnen kopen.
Ik denk niet dat ik iemand les wil geven. Maar lui die niet kunnen koken mogen best bij mij langskomen om het te leren.
>>> voor echt lesgeven heb je meestal meerdere fornuizen nodig, die heb ik gewoon niet en de ruimte er voor ook niet. (ik heb meestal wel een oplossing dus als mensen echt willen leren koken dan weet ik waarschijnlijk al wel iets)
pi_28679225
Ik ken wel iemand die dit een tijdje heeft gedaan voor een groep vrienden, maar ze is ermee gestopt omdat het moeilijk te organiseren was. Afzeggingen 10 minuten voordat ze aan tafel gingen, mensen die dingen niet lustten (en dan uiteraard meerdere mensen die verschillende dingen niet lustten), als ze zelf weg moest op het eettijdstip was dat ook zo'n gedoe (het schept behoorlijke verplichtingen) etc.

Dit was trouwens nog in het guldentijdperk en ze had geen vaste prijs voor de maaltijden. Ze deed gewoon de inkopen en deelde het bedrag door de hoeveelheid eters (meestal een man of 7-8). Kwam neer op 3-4 gulden per keer (incl. toetje).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28679232
dus niemand meer iets??? ook geen lui die er gebruik van zouden willen maken???
pi_28679245
Probeer de vraag eens in het Enschedetopic (ff link zoeken)

Hier dus: Enschede-topic 299 Weer bijna een jubileum
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28679290
tnx
pi_28679590
Het klinkt wel interessant , alleen jammer dat het wel erg ver uit buurt is
jah, het is wat!
pi_28680256
mocht je in de buurt zijn, kan je altijd als ik het draaiend heb, ff mailen

en anders ff googlen want er zijn meer huiskamerrestauranten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')