abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28642103
Wie kent het fenomeen?
en vooral wie weet hoe het zit met de KVK en de belastingdienst???

mijn idee is steeds voor een besloten groep van max. 6 personen te koken.
Dit voor een kleine vergoeding voor materiaal, eten/drinken en misschien nog een potje voor het goede doel.
De gerechten worden niet superluxeus maar wel gezond en passend in vrij wel elk soort dieet. Mijn kennis t.o.v. gluten en de hele mikmak wordt met de dag groter.

Ik ben gelukkig want ik heb er geen last van. Maar ik kom dankzij mijn bijbaan (als keukenprinses bij de IKEA er bijna dagelijks mee in aanraking)
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:04:19 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28642195
Als het echt over de finaciele en de belasting aspecten gaat kan het misschien beter een schopje krijgen naar WGR.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28642265
nee niet alleen dat

ook of mensen het al kennen en wat ze er van vinden
en vooral ook of ze dat als ze in omg. Enschede wonen dat aandurven?

>> btw mij niet schoppen > vind ik niet prettig
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:07:26 #4
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28642296
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:01 schreef IrisVrede het volgende:
keukenprinses bij de IKEA
Dan weet je in ieder geval hoe de magnetron werkt.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:08:17 #5
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_28642319
Hier in de straat woont iemand die bij de McDonalds werkt en op zijn oprit een eigen drive-in runt.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_28642336
ja en de steamer en de oven en de frituur (al heb ik deze zelf nog niet)
pi_28642360
mja dat kan ook maar ik heb geen oprit
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:10:52 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28642391
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:06 schreef IrisVrede het volgende:
>> btw mij niet schoppen > vind ik niet prettig
Nee ga niet schoppen. Schoppen is namelijk ook een uitdrukking die hier gebruikt wordt als een topic van het ene subforum naar het andere verplaatst wordt. Dan krijgt dat topic een schopje daarnaar toe.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:10:57 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28642396
Er stond een tijdje geleden in Het Parool een heel artikel over het fenomeen Huiskamerrestaurants.
Zitten soms erg goede tussen.

Ik kijk even of ik het betreffende artikel nog boven water kan krijgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28642450
beste Martijn_77 ik was natuurlijk vet de domme doos aan het uithangen

maarruh ik had schopje al begrepen hoor
toch lief dat je me niet echt wil schoppen
pi_28642461
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:10 schreef golfer het volgende:
Ik kijk even of ik het betreffende artikel nog boven water kan krijgen.
HEEEEEEEEEEEEEEEEEL graag
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:14:53 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28642495
@Iris. Wat voor soort gerechten wil je dan gaan koken?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:17:44 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28642569
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:13 schreef IrisVrede het volgende:

HEEEEEEEEEEEEEEEEEL graag
Kan het niet zo 1,2,3 vinden.

Wel op Google een aantal hits op de term huiskamerrestaurant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28642708
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Kan het niet zo 1,2,3 vinden.

Wel op Google een aantal hits op de term huiskamerrestaurant.
iets nieuws in knutselland?
vlees braden in t zwart?
De Puta Madre
pi_28642962
@martijn ik denk aan allerlei soort gerechten
Van salades tot soepen en alles wat je maar kan bedenken. Zeg maar je kookboeken en alle gerechten die je tot nu toe hebt leren maken.
Veel van mijn recepten komen van Life&cooking maar sommige ook gewoon uit de voorraad recepten die ik verzameld heb. Het ligt er natuurlijk aan wat een redelijke vergoeding is.
Kijk voor 2 euro de man wordt het natuurlijk geen driegangendiner met drinken enzo erbij
maar met een inleg van 5 a 7 euro moet toch al meer te doen zijn.

@killer_mom nee niet nieuw hoor, ik geloof zelfs al dat het al een aantal jaren bestaat. Alleen nu wordt er meer bekendheid aangegeven en het is overigens niet vlees braden in het zwart (hehehe)

@golfer: de hits op google heb ik ook gehad. ik ga wel ff bellen met de bekenste maar in ieder geval bedankt.
pi_28643445
dus je zoekt mensen en je gaat samen koken? jij winkeld heel die zooi { alle indigrienten } bij elkaar, en je leert mensen iets eetbaars op tafel te zetten? niet slecht...
goed idee.
De Puta Madre
pi_28643569
@ killer_mom: zoiets ja althans dat is een opzet. Het gaat mij in ieder geval om het samen koken en eten. Veel gezelliger en meestal vet goedkoper.
pi_28644168
dat snap ik ook wel, maar is t een sosiaal plan? om mensen te helpen? of cursus? les geven? in koken?
verdien je er aan? liefdadigheid?
ben benieuwd. misschien koop ik achter, in Brabant, weet t zeker van wel. leg eens uit.
De Puta Madre
pi_28648190
Je hebt verschillende vormen en sommige daarvan zijn wel sociaal (dat heb ik al wel ontdekt)
Mijn eerste insteek is om niet meer alleen te hoeven eten. Met als extra voordeel dat het uiteindelijk per maaltijd stukken goedkoper is en dat je andere dingen eet dan normaal (en dus een stuk gezonder).
Je kan er iets aankoppelen (en dan wordt dus wel meer een sociaal plan)>> een potje voor het goede doel(bijvoorbeeld) Sommige lui verdienen er ook aan. >> Ik geloof dat er zo eentje in Amersfoort zit (pin me er niet op vast), maar dat wordt niet mijn insteek. In een van mijn eerdere posts heb ik gemeld dat het bedrag in principe overeenkomt met de gebruikte materialen >> drinken, eten en een beetje geld om eens een keer nieuw bestek ofzo te kunnen kopen.
Ik denk niet dat ik iemand les wil geven. Maar lui die niet kunnen koken mogen best bij mij langskomen om het te leren.
>>> voor echt lesgeven heb je meestal meerdere fornuizen nodig, die heb ik gewoon niet en de ruimte er voor ook niet. (ik heb meestal wel een oplossing dus als mensen echt willen leren koken dan weet ik waarschijnlijk al wel iets)
pi_28679225
Ik ken wel iemand die dit een tijdje heeft gedaan voor een groep vrienden, maar ze is ermee gestopt omdat het moeilijk te organiseren was. Afzeggingen 10 minuten voordat ze aan tafel gingen, mensen die dingen niet lustten (en dan uiteraard meerdere mensen die verschillende dingen niet lustten), als ze zelf weg moest op het eettijdstip was dat ook zo'n gedoe (het schept behoorlijke verplichtingen) etc.

Dit was trouwens nog in het guldentijdperk en ze had geen vaste prijs voor de maaltijden. Ze deed gewoon de inkopen en deelde het bedrag door de hoeveelheid eters (meestal een man of 7-8). Kwam neer op 3-4 gulden per keer (incl. toetje).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28679232
dus niemand meer iets??? ook geen lui die er gebruik van zouden willen maken???
pi_28679245
Probeer de vraag eens in het Enschedetopic (ff link zoeken)

Hier dus: Enschede-topic 299 Weer bijna een jubileum
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28679290
tnx
pi_28679590
Het klinkt wel interessant , alleen jammer dat het wel erg ver uit buurt is
jah, het is wat!
pi_28680256
mocht je in de buurt zijn, kan je altijd als ik het draaiend heb, ff mailen

en anders ff googlen want er zijn meer huiskamerrestauranten.
  zondag 10 juli 2005 @ 14:19:28 #26
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28680514
Ik droom stiekem wel eens van een zeer kleinschalig cateringbedrijfje, maar volgens mij moet je dan aan allerlei eisen voldoen...
Geldt dat hier ook niet voor?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 10 juli 2005 @ 14:23:55 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28680596
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:19 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik droom stiekem wel eens van een zeer kleinschalig cateringbedrijfje, maar volgens mij moet je dan aan allerlei eisen voldoen...
Geldt dat hier ook niet voor?
Volgens mij moet je sociale hygiëne hebben en zo als je iets horeca doet. Dus ik denk het wel.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28680690
@dutch-mamma en martijn_77: ja volgens mij wel maar dat ben ik dus aan het uitzoeken.

Ik heb al meegedaan aan een cursus tappen en horeca bij de ATAK te Enschede. >> ik ga echter niet aan biertapperij doen. Verder werk ik dus al op een keukenafdeling en ondanks het feit dat ik nog geen diploma HACCP(hygienecode van de horeca) heb, weet ik hier al wel veel af.

Ik ga dus bellen met de bekenste huiskamerrestaurantjes. Ik denk dat zij het wel weten wat je allemaal nodig hebt.
  zondag 10 juli 2005 @ 14:29:22 #29
66422 dutch-mamma
pi_28680738
OK, bedankt voor jullie reacties!
Ik ga er eens op googlen, maar ik vrees dat het voor mij dan einde verhaal is (studeren betekent voor mij bijstand aanvragen, en je mag niet studeren in de bijstand... om een lang verhaal kort te maken).
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28680839
hmm >> ik ga er even over nadenken maar volgens mij hoef je dan niet zwaar te studeren hoor.

>> tot nu toe zijn het gewoon wat curcussen. Geen idee wat ze kosten overigens want bij zowel bij de IKEA als de atak heb ik er niks voor betaald.
  zondag 10 juli 2005 @ 14:34:04 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28680853
Zijn die curcussen niet via de LOI te volgen? Dan kun je ze in je eigen tijd doen en is het geen studeren zoals naar school gaan.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28681053
laat ik eerst eens gaan uitzoeken of het daadwerkelijk nodig is.
en zo ja welke dat zijn?

Het is nu zondag dan ga ik niet bellen maar jullie horen het van mij.
  zondag 10 juli 2005 @ 14:48:25 #33
66422 dutch-mamma
pi_28681249
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Zijn die curcussen niet via de LOI te volgen? Dan kun je ze in je eigen tijd doen en is het geen studeren zoals naar school gaan.
Als dat zou kunnen? Dat zou heel aanlokkelijk zijn!
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:41 schreef IrisVrede het volgende:
laat ik eerst eens gaan uitzoeken of het daadwerkelijk nodig is.
en zo ja welke dat zijn?

Het is nu zondag dan ga ik niet bellen maar jullie horen het van mij.
Bedankt alvast, ik ben erg benieuwd!
pi_28704281
zoals gezegd zou ik ff bellen met iemand die een huiskamerrestaurant heeft.

Zij zei ten eerste dat officieel NIET mag, want je moet een horecavergunning en een exploitatievergunning hebben>>>> dit krijgt een woonhuis dus niet.

MAAR, ten tweede zij zei ook dat als je buren niet klagen en je dus het netjes houdt door er niet vet aan te verdienen dan wordt het gedoogd. De meeste, die zij kent (die ook een huiskamerrestaurant runnen) hebben nog nooit problemen gehad. De enige die het wel had, was iemand die elke dag mensen over de vloer had en er vet aanverdiende.

Mochten er problemen komen, kan de politie je per direct laten stoppen >>> doe je het nog een keer dan krijg je een dwangsom.

Voor een cateringsbedrijfje zullen er wel iets andere regels gelden. (dan zou je iemand moeten bellen die er een heeft. Degene die ik nu heb gebeld, heeft er echter geen)

>> een max van zes personen (inclusief mijzelf) is wel aardig. Volgens mij kan dat geen problemen geven>>> degene die ik belde, runt er een voor max. 20 personen. >> dat wil ik niet eens. Tsja...
  maandag 11 juli 2005 @ 14:24:39 #35
66422 dutch-mamma
pi_28706430
Bedankt voor je info!
Ik zou allang blij zijn als ik er een minimum inkomen (netto) aan overhield. Alles beter dan de bijstand.
Maar goed, eerst moeten er nog wat andere zaken worden afgehandeld voor ik me daar op kan storten. Bedankt voor je info! Ik heb weer zin gekregen in het bedenken hoe ik brood kan verdienen met iets dat ik leuk vind (koken)!
  maandag 11 juli 2005 @ 14:47:34 #36
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_28734048
tnx Rio>> maar ik heb al haar gebeld voor de info
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:30:46 #38
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28735201
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:51 schreef IrisVrede het volgende:
@ killer_mom: zoiets ja althans dat is een opzet. Het gaat mij in ieder geval om het samen koken en eten. Veel gezelliger en meestal vet goedkoper.
Doe ik al maanden met een paar vrienden. Stuk gezelliger dan een pizza bestellen en gezonder ook nog.
pi_28738210
@doemaardrie: en waar doe je dat??? is dat hier in de omgeving?
  dinsdag 12 juli 2005 @ 15:08:58 #40
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_28738714
Ik heb overigens ook met een stel vrienden een kookclubje gehad; deden we eens per maand bij iemand thuis. Diegene ging dan voor 10 man koken. Was erg leuk, maar om onduidelijke redenen een stille dood gestorven toen 1 stel een kind kreeg.
Ik heb al een boek.
pi_28738885
@Rio: mwah, kinderen krijgen, kost veel mensen veel energie (ik kijk dan maar ff naar de mensen die er al aan begonnen zijn)

Wel jammer samen eten heeft echt zijn voordelen. Op dit moment eet en kook ik vaak mee in het huis van mijn vriend. (mijn uitgaven gaan bij hem op de lijst of als hij kookt, betaal ik)
Maar ik zou het leuk vinden ook andere gerechten te koken en in zijn huis woont al een keukenprinses dus ze eten al vaak genoeg iets anders dan anders.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:06:04 #42
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_28740516
Anyway, ik kook sowieso al veel en dat koken voor tien man was leuk, maar ik zou er niet mijn werk van willen maken terwijl ik geen proffessionele keuken tot mijn beschikking heb.
Ik heb al een boek.
pi_28740703
hmm ik heb al op verschillende manieren gekookt en ik vind het niet erg om niet in een proffi keuken te staan.
het is wel zo dat je als voor 10 man of meer kookt je grotere pannen nodig hebt.
Maar met zes man past het wel in die van mij. Verder heb ik verder van alles wel voldoende (behalve misschien wijnglazen)
Het wordt nu ook nog niet mijn werk (tenminste voorlopig niet)
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:32:39 #44
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_28741351
Ik ook. Vanaf laten we zeggen 8 man sta ik liever in een ruimere keuken dan de mijne, ondanks mijn verzameling grote en kleine pannen en andere gerieflijk goede spullen.
Ik heb al een boek.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:33:14 #45
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28741368
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:54 schreef IrisVrede het volgende:
@doemaardrie: en waar doe je dat??? is dat hier in de omgeving?
Nou gewoon om en om koken.

Verder niets bijzonders.
pi_28766894
a ik snap het...niet een plek dus.
  woensdag 13 juli 2005 @ 14:07:45 #47
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_28768634
ik heb wel eens gehoord van een soortgelijk project.
was een man waar je in beperkte groep kon leren tapas maken. hij deed inkopen en kwam bij je thuis. hij hield er per keer zo'n 50 euro aan over ofzo. toch best leuk.
pi_28771802
dat is niet mijn insteek dus... toch wel leuk dan mensen behoorlijk creatief zijn
  woensdag 13 juli 2005 @ 15:46:48 #49
66422 dutch-mamma
pi_28771937
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 14:07 schreef Frenkie het volgende:
ik heb wel eens gehoord van een soortgelijk project.
was een man waar je in beperkte groep kon leren tapas maken. hij deed inkopen en kwam bij je thuis. hij hield er per keer zo'n 50 euro aan over ofzo. toch best leuk.
Hmmm, is ook een idee...! Ik kom bij de mensen thuis om ze te leren Indisch koken...! Of laat me "inhuren" voor groepen... Maar ook dan denk ik dat je wel de nodige papieren moet hebben. Zeker als je er ook geld mee wilt verdienen (als ik 50 euro eraan over hou, zou ik al erg blij zijn).

Of je verhuren voor kinderpartijtjes (koken met kinderen)... Weer eens wat anders dan Flappie de Clown

Dit onderwerp zet me echt aan het denken!
pi_28772144
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Volgens mij moet je sociale hygiëne hebben en zo als je iets horeca doet. Dus ik denk het wel.
je moet er gediplomeerd voor zijn;
HACCP plan hebben;
inschrijven bij KvK;
en de rest kan ik even niet op komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')