Maar niemand ziet het als zodanig. Laten we dus eerst de kat uit de boom kijken, de rest volgtquote:Op zondag 10 juli 2005 00:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat kan dan ook een eenmansactie zijn dus
Naar mijn idee is deze definitie ook niet waterdicht. Hoe zou je bijvoorbeeld een seriemoordenaar die een 'deel der bevolking', namelijk de inwoners van een bepaalde stad of lokatie betitelen? Zou deze persoon een terrorist zijn vanwege bovengenoemde? Naar mijn idee wel. Het gedeelte van de definitie die je tegen volkert kunt gebruiken is alleen dat gedeelte over 'de fundamentele politieke structuren ernstig ontwrichten', maar naar mijn idee is dat tamelijk vaag.quote:Op zondag 10 juli 2005 00:03 schreef Pool het volgende:
Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.
Als iemand ter observatie opgenomen is geweest, is het toch standaard hier iemand over te horen?quote:Op zondag 10 juli 2005 00:13 schreef WalfredGeesink het volgende:
Een van de getuigen die zijn opgeroepen is een psycholoog van het PBC... ze willen dus duidelijk dat TBS doordrammen
Ja, het zou dan ook alleen om dat gedeelte gaan. Het artikel geeft verschillende mogelijkheden in een 'of'-verband, niet in een 'en'-verband.quote:Op zondag 10 juli 2005 00:07 schreef -erwin- het volgende:
[..]
Naar mijn idee is deze definitie ook niet waterdicht. Hoe zou je bijvoorbeeld een seriemoordenaar die een 'deel der bevolking', namelijk de inwoners van een bepaalde stad of lokatie betitelen? Zou deze persoon een terrorist zijn vanwege bovengenoemde? Naar mijn idee wel. Het gedeelte van de definitie die je tegen volkert kunt gebruiken is alleen dat gedeelte over 'de fundamentele politieke structuren ernstig ontwrichten', maar naar mijn idee is dat tamelijk vaag.
Godsdienstwaanzin is nu eenmaal geen teken van een stabiele persoonljikheid.quote:Op zondag 10 juli 2005 00:13 schreef WalfredGeesink het volgende:
Een van de getuigen die zijn opgeroepen is een psycholoog van het PBC... ze willen dus duidelijk dat TBS doordrammen
Zie daarvoor ook een aflevering van God bestaat niet. Een rechtspsycholoog is daar aan het woord over zaken die hier aan grenzen, hoewel deze situatie niet met zoveel woorden genoemd wordt. (Jammer eigenlijk)quote:Op zondag 10 juli 2005 00:20 schreef Tarak het volgende:
[..]
Godsdienstwaanzin is nu eenmaal geen teken van een stabiele persoonljikheid.
We zijn er uit.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:47 schreef Ulx het volgende:
Boycot hij het toch lekker. Boycot de rechtbank hem lekker terug. Voor flink wat jaren.
Ik zie het probleem niet.
Waar heb je het toch over?quote:Op zondag 10 juli 2005 00:43 schreef Classic-PC het volgende:
Wat walg ik van de lui die hem nog gelijk geven ookDie hufter heeft niks te willen.
Ah, je wilt hem zijn zin geven door hem te vermoorden? Hij wilde namelijk als martelaar sterven.quote:Op zondag 10 juli 2005 00:43 schreef Classic-PC het volgende:
Wat walg ik van de lui die hem nog gelijk geven ookDie hufter heeft niks te willen. Het is jammer dat de politie hem niet gelijk door z'n kop heeft geschoten
quote:Op zondag 10 juli 2005 00:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ah, je wilt hem zijn zin geven door hem te vermoorden? Hij wilde namelijk als martelaar sterven.
Walgelijk van jezelf, niet?
En het was nog zo'n nette jongenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:06 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Dit had ik nog niet eerder gezien:
[..]
Een agent neersteken, dat kan blijkbaar ongestraft in Amsterdam.
Dat is inderdaad erg interessant.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:58 schreef Sidekick het volgende:
. Het moment waarop hij radicaliseerde zou interessant voer voor psychologen zijn.
Werden de terroristen in Rotterdam met de zelfde wetsartikel aangeklaagd?quote:Er is ook veel kritiek op de artikelen geweest, omdat volgens deze definitie ook een uit de hand gelopen demonstratie als terrorisme kan worden aangemerkt. De artikelen zijn nog jong en daarom niet uitgewerkt in jurisprudentie. Het is nu aan de rechters om dit concreet toe te passen.
TBS is nooit uitgesloten, een onderzoek is niet verplichtquote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:52 schreef milagro het volgende:
[..]
ja maar hij moest toch
en als een rechter beslist dat een onderzoek toch waarde heeft ondanks weigering tot meewerken van de gek in kwestie, dan zal tbs niet helemaal uitgesloten zijn, lijkt me
quote:Mohammed B. wordt als toerekeningsvatbaar beschouwd
AMSTERDAM - Mohammed B., de vermoedelijke moordenaar van Theo van Gogh, moet als toerekeningsvatbaar worden beschouwd. De onderzoekers van het Pieter Baan Centrum (PBC), de observatiekliniek van justitie, hebben geen stoornis of enige andere afwijking in de psyche van B. kunnen ontdekken. Dit is echter niet het gevolg van gedegen, multi-disciplinair onderzoek, maar van het feit dat B. iedere medewerking aan het onderzoek heeft geweigerd.
B. verbleef acht weken in de kliniek. Hij weigerde een woord te zeggen tegen zijn onderzoekers. Voor het PBC zat er daardoor niets anders op dan B. intensief te observeren, om aldus tot gedragskundige conclusies te komen. Volgens B.'s advocaat, Peter Plasman, heeft het PBC die conclusies niet kunnen trekken. "Het PBC heeft de gestelde vragen in dat kader niet kunnen beantwoorden", aldus de raadman. Als gevolg daarvan moet worden uitgegaan van volledige toerekeningsvatbaarheid.
Bron: De Telegraaf
En maar goed ook. Als zo iemand er met TBS vanaf kan komen werk je gebeurtenissen zoals deze in de toekomst in de hand. Zo'n kerel verdient niet minder dan levenslang...quote:
Dat zegt iedereen, dat het zo fijn is dat we hem niet zijn zin hebben gegeven door hem te doden.quote:Op zondag 10 juli 2005 00:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ah, je wilt hem zijn zin geven door hem te vermoorden? Hij wilde namelijk als martelaar sterven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |