abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:42:33 #76
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28641447
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

SK voorbeeldje

Aanklacht 1 (moord op Van Gogh) = 18 jaar
Aanklacht 2 (doodslag op agent en omstanders) = 7 jaar
Aanklacht 3 (Lid Hofstadgroep) = 5 jaar
Aanklacht 4 (bedreigingen) = 7 jaar

Is het dan levenslang of 37 jaar?
Levenslang. 37 jaar kan niet worden gegeven.

Maar de rechter maakt volgens mij niet eerst een opsomming van straffen per bewezen aanklacht. Ik weet niet welke richtlijnen er precies zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:43:02 #77
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28641460
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

! Of een combi! De rest van hun leven onder de grond!
Mohammed B. speelt voor Anne en Dutroux speelt voor Eefje

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_28641554
Volgens mij kan je ook niet aanklachten samenpakken en laten plussen tot levenslang. Dus dan moet er voor voor een delict levenslang gegeven worden en met de moord op Van gogh gaat dat niet lukken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:51:37 #79
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28641772
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus dan moet er voor voor een delict levenslang gegeven worden en met de moord op Van gogh gaat dat niet lukken
Denk ik wel. Vooral vanwege de manier waarop de moord is gepleegd, en omdat men de kans op herhaling gezien de houding van de dader, en bedreigingen richting andere personen, vrij groot in zal schatten.
pi_28641868
De kans op herhaling is geen reden volgens mij om levenslang te geven in plaats van 18 of 20 jaar. En aangezien Volkert Asperger heeft lijkt me die kans bij Volkert ook vrij reeel

Verder was de point-blank range actie van Volkert in het zicht van vele mensen ook niet bepaald normaal
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:04:14 #81
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28642193
Hij loopt weer aardig te sollen met de justitie, waarom niet, extra straf krijg je er toch niet voor.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:06:55 #82
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28642283
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De kans op herhaling is geen reden volgens mij om levenslang te geven in plaats van 18 of 20 jaar. En aangezien Volkert Asperger heeft lijkt me die kans bij Volkert ook vrij reeel

Verder was de point-blank range actie van Volkert in het zicht van vele mensen ook niet bepaald normaal
Nou, er waren weinig omstanders rond Fortuyn. Alleen zijn chauffeur stond bij hem. Daarnaast schoot hij vanaf een korte afstand.

Mohammed B schoot daarentegen vanaf de fiets, schoot tijdens de achtervolging de straat over, zaagde zijn nek doormidden en stak met een mes een brief in zijn maag. Dat is gewoon wreder.
Daarnaast heeft hij dus een heel patroon leeggeschoten op de politie, op een plek met veel mensen.

Dat zijn zaken die makkelijk bewijsbaar zijn, en ook duidelijk een strafverzwaring zal opleveren. In hoeverre Hirsi Ali is tegengewerkt in haar werk als parlementarier is lastiger te bewijzen, hoewel de doodsbedreiging aan het adres van een parlementarier sowieso al iets is dat er bovenop komt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:09:25 #83
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28642352
Misschien voert Donner wel even een noodwet in om de doodstraf mogelijk te maken voor marrokanen die mohammed heten en een pistool gebruiken.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_28642687
quote:
Nou, er waren weinig omstanders rond Fortuyn. Alleen zijn chauffeur stond bij hem. Daarnaast schoot hij vanaf een korte afstand
Die gast van BNN die nu bij 538 was er in elk geval ook vlakbij en vertrok Fortuyn net na zessen dus er zullen best behoorlijk wat mensen in de buurt zijn geweest en konden het veel mensen zien. Zo groot zijn de verschillen echt niet
quote:
Mohammed B schoot daarentegen vanaf de fiets, schoot tijdens de achtervolging de straat over, zaagde zijn nek doormidden en stak met een mes een brief in zijn maag. Dat is gewoon wreder.
Een point blank range exicutie stijl is echt niet zoveel anders
quote:
Daarnaast heeft hij dus een heel patroon leeggeschoten op de politie, op een plek met veel mensen.
Dat is een andere zaak
quote:
Dat zijn zaken die makkelijk bewijsbaar zijn, en ook duidelijk een strafverzwaring zal opleveren. In hoeverre Hirsi Ali is tegengewerkt in haar werk als parlementarier is lastiger te bewijzen, hoewel de doodsbedreiging aan het adres van een parlementarier sowieso al iets is dat er bovenop komt.
Dat lijkt me ook een andere zaak te worden.

Ik ben geen jurist maar ik denk dat ze die zaken helemaal niet samen kunnen pakken tot een klacht en zelfs als ze dat doen lopen ze het risico dat ze bijvoorbeeld lidmaatschap van een terreurcel niet kunnen bewijzen waardoor die hij volledig wordt vrijgesproken

De moord op Pim en Van Gogh zijn gewoon an-sich prima met elkaar te vergelijken en daarom kan je voor de een niet 18 jaar geven en de ander levenslang. Dat gaat gewoonweg niet lukken
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:23:35 #85
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28642744
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:15 schreef kLowJow het volgende:
Misschien erkent hij het rechterlijk gezag niet?
Laat hem maar lekker de rechtzaal binnen gesleept worden.
machmet is geen Milosevic
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28642796
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:15 schreef BansheeBoy het volgende:
²
jij zit ook in elk topic over moslims he
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:35:32 #87
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_28643118
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat heeft die eikel godverdomme te willen?
Wel erg Naïef om zo te denken gezien de toedracht van de moord..
waarschijnlijk wel
pi_28643692
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:25 schreef sannydude het volgende:

[..]

jij zit ook in elk topic over moslims he
Dit topic gaat over mo b die het proces wil boycotten en niet over moslims.
pi_28645790
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

De moord op Pim en Van Gogh zijn gewoon an-sich prima met elkaar te vergelijken en daarom kan je voor de een niet 18 jaar geven en de ander levenslang. Dat gaat gewoonweg niet lukken
Volkert kon omdat hij wegens zijn geestelijke stoornis niet kompleet verantwoordelijk gehouden worden dus kon hij niet de voledige straf krijgen.
Mohamed B heeft voor zover bekend geen geestelijke afwijkingen en kan dus wel voor de volle 100% verantwoordelijk gehouden worden voor zijn eigen daden
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  zaterdag 9 juli 2005 @ 03:45:40 #90
272 R@b
No-nonsens
pi_28645963
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:35 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Wel erg Naïef om zo te denken gezien de toedracht van de moord..
Toch heeft Mo in dit opzicht weinig te willen. De wil van de rechtbank is wet. En als de rechtbank meent dat Mo moet verschijnen, dan verschijnt Mo, desnoods gehuld in een dwangbuis en met een prop in zijn waffel.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_28645986
ben je nou weer bezig r@b?
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_28646387
Uitstekend.
Als hij zich niet verdedigd krijgt hij de hoogste straf.
Hij zal dan niet in beroep gaan en einde verhaal.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 08:43:11 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28646615
ik zie het probleem ook niet zo

gewoon net als slobo met kogelvrij vest en handboeien naar de rechtbank slepen, als hij dan nix wil zeggen is dat ook weer snel afgelopen (scheelt wat centen) en als hij zijn denkbeelden uiteen wil zetten dan zet de rechter zijn microfoon uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28646721
quote:
gewoon net als slobo met kogelvrij vest en handboeien naar de rechtbank slepen, als hij dan nix wil zeggen is dat ook weer snel afgelopen (scheelt wat centen) en als hij zijn denkbeelden uiteen wil zetten dan zet de rechter zijn microfoon uit
Inderdaad. En ik kan ook niet begrijpen dat mensen denken dat ie ooit nog vrijkomt. Ook al krijgt ie maar 18 jaar, wordt z'n toch TBS toch elke keer verlengt. Zit ie alsnog levenslang. Of misschien komt ie op z'n 85ste eens vrij, nou ja wat maakt het dan nog uit. Zitten wij allemaal dementerend in een rolstoel.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 09:09:26 #95
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28646743
wordt het nog op tv uitgezonden? Daar was toch ooit sprake van?
Of wil B. dat niet?
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_28647421
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die gast van BNN die nu bij 538 was er in elk geval ook vlakbij en vertrok Fortuyn net na zessen dus er zullen best behoorlijk wat mensen in de buurt zijn geweest en konden het veel mensen zien. Zo groot zijn de verschillen echt niet
[..]

Een point blank range exicutie stijl is echt niet zoveel anders
[..]

Dat is een andere zaak
[..]

Dat lijkt me ook een andere zaak te worden.

Ik ben geen jurist maar ik denk dat ze die zaken helemaal niet samen kunnen pakken tot een klacht en zelfs als ze dat doen lopen ze het risico dat ze bijvoorbeeld lidmaatschap van een terreurcel niet kunnen bewijzen waardoor die hij volledig wordt vrijgesproken

Dat zou betekenen dat als een rechter bij 1 zaak ooit een lage straf geeft dat er nooit meer bij een vergelijkbare zaak eens een hardere straf opgelegd zal worden.
Stel dat bij de eerste rechtszaak ooit bij een geval als dit 10 jaar is gegeven, dan kan er bij elke rechtszaak daarna niet (veel) hoger dan die 10 jaar gegeven worden.
Naar mijn inziens staat er gewoon een maximamstraf voor een vergrijp, en als de rechter besluit levenslang te geven i.p.v. 18 jaar zoals bij Volkert, dan mag MO'tje nog steeds niet miepen. Hij beging in de 1e plaats een fout.
pi_28647457
Die sukkel probeert nu op deze manier alsnog het martelaarschap te verkrijgen of zo.
Alleen daarom al moet je hem zijn zin niet geven, gezichtsverlies daar ie bang voor, dus zoals je een krijsend verwend kind de speelgoed winkel uitsleurt, sleur je hem de rechtzaal in
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28647884
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Van der G's straf is dan ook een lachertje. Hopen dat ze dezelfde fout nu niet maken.
Eens
pi_28648214
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 03:45 schreef R@b het volgende:

[..]

Toch heeft Mo in dit opzicht weinig te willen. De wil van de rechtbank is wet. En als de rechtbank meent dat Mo moet verschijnen, dan verschijnt Mo, desnoods gehuld in een dwangbuis en met een prop in zijn waffel.
Natuurlijk heeft hij wel wat te willen, of wij dat nou leuk vinden of niet. Hij wil dat zijn advocaten niks zeggen en dat zal dan ook niet gebeuren en hij zal zelf niks zeggen. Wat hij wil is dat hij niet verdedigd wordt omdat hij de rechtbank niet wil respecteren, en dat mag. De rechtbank kan niet een verdediging afdwingen. HIj moet er alleen wel fysiek bij zijn.

Dat maakt de zaak natuurlijk alleen maar eenvoudiger en sneller en juridisch is het volgens mij dan ook niet zo'n hele interessante zaak.
pi_28648238
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:26 schreef milagro het volgende:
Die sukkel probeert nu op deze manier alsnog het martelaarschap te verkrijgen of zo.
Alleen daarom al moet je hem zijn zin niet geven, gezichtsverlies daar ie bang voor, dus zoals je een krijsend verwend kind de speelgoed winkel uitsleurt, sleur je hem de rechtzaal in
Inderdaad, precies de dingen doen die meneer nou net niet wil.

Hij wil de boel controleren? Die controle geef je hem niet. Hij wil geloven dat Allah boven de Nederlandse rechter staat(en dat hijzelf natuurlijk in de hemel komt)? Je maakt hem zeer duidelijk dat in Nederland de wereldlijke rechter over hem beslist. Hij wil de martelaar uithangen? Je ontneemt hem die mogelijkheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')