Bron: FCDBFans/Brabants Dagbladquote:De KNVB heeft Thijs van der Meulen (24), die afgelopen seizoen op amateurbasis uitkwam voor FC Den Bosch, een schorsing van een half jaar opgelegd vanwege doping.
De verdediger, woonachtig in Maarssen, werd betrapt op het gebruik van dope (naar verluidt gaan het om cannabis) bij een controle na de bekerwedstrijd Willem II - FC Den Bosch op 2 maart dit jaar. Van der Meulen kwam toen overigens niet in actie. Tijdens het gehele afgelopen seizoen had hij één invalbeurt in het eerste team en speelde hij in twee bekerwedstrijden (tegen Quick’20 en UNA).
Toen enkele dagen na de bekerwedstrijd in Tilburg bekend werd dat Van der Meulen ’positief’ had getest, heeft FC Den Bosch hem direct uit de selectie gezet. „We zagen geen andere mogelijkheid“, aldus manager voetbalzaken Fred van der Hoorn. „Doping is exit, die stelregel hebben wij. Ook al lijkt het hier om een kleine overtreding te gaan. Jammer voor Thijs, want het is een geweldige jongen. “
Van der Meulen ging op zoek naar een nieuwe club en kon het komende seizoen (2005-2006) bij zaterdaghoofdklasser Kozakken Boys in Werkendam gaan voetballen.
Schorsing
Bij de contractbesprekingen verzweeg hij echter het dopingincident. Pas toen de KNVB hem op 2 juni een schorsing van een half jaar oplegde, meldde hij dit aan het bestuur. Ook bij Kozakken Boys is Van der Meulen nu niet meer welkom, ook niet als zijn schorsing er op zit, zegt voorzitter Sander Paans. „Niet zozeer omdat hij het in eerste instantie had verwegen. Ik weet niet of hij verplicht was dat te melden. Maar als eerste-elftalspeler ben je een voorbeeld voor de jeugd, en dit is geen goed voorbeeld. Ik vind dat je als voetballer op hoog amateurniveau en bij de profs je leefstijl moet aanpassen aan de sport. Dit soort dingen mogen je niet overkomen.“
De overschrijvingstermijn in het amateurvoetbal is inmiddels gesloten. Van der Meulen komt dit seizoen dus niet meer aan voetballen toe. De speler was de afgelopen dagen niet bereikbaar voor commentaar.
Dat is absoluut niet waar. Als een voetballer uit een team in het betaalde voetbal wordt betrapt op doping, dan heeft dat gewoon nieuwswaarde. Gewoon domme actie van 'emquote:Op zondag 10 juli 2005 10:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Triest dat dit in de krant staat... Heeft geen enkele nieuwswaarde meer en beschadigd slechts het imago van die jongen. Ook triest van FCDBfans om het te plaatsen..
Onzin,alles over de club mag geplaatst worden,ook negatieve dingen.quote:Op zondag 10 juli 2005 10:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Triest dat dit in de krant staat... Heeft geen enkele nieuwswaarde meer en beschadigd slechts het imago van die jongen. Ook triest van FCDBfans om het te plaatsen..
Mwah, ik denk dat je nog raar opkijkt van het aantal profvoetballers dat wel eens een joint pakt hoor...quote:Op zondag 10 juli 2005 13:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vond v/d Meulen best een aardige voetballer, maar iemand die zo met zijn sport bezig...
Het is maanden geleden dat hij dat het gebruikt heeft en dat de club het wist. En hem vertelde dat hij na dit seizoen een andere club moest zoeken. Dus die nieuwswaarde is er wel een beetje van af.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:41 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet waar. Als een voetballer uit een team in het betaalde voetbal wordt betrapt op doping, dan heeft dat gewoon nieuwswaarde. Gewoon domme actie van 'em
Waar staat dat het niet mag???quote:Onzin,alles over de club mag geplaatst worden,ook negatieve dingen.
Dan zouden er toch meer betrapt moeten worden lijkt me. Als zelfs Thijs v.d Meulen al wordt gecontroleerd...quote:Op zondag 10 juli 2005 19:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat je nog raar opkijkt van het aantal profvoetballers dat wel eens een joint pakt hoor...
Dat doet v/d Meulen toch echt zelf. Hij heeft die joint opgestoken, niet het BD en niet FCDBFans.quote:En slechts de situatie en het imago van die jongen verslechterd. Ik vind dat je daar als fansite niet aan mee moet werken.
Dat proef ik aan jou reactiequote:
Aerts is ook teruggekomen, die hadden ze toch met cocaine?quote:Op zondag 10 juli 2005 19:14 schreef tong80 het volgende:
6 maanden voor een jointjeHalf Nederland zit aan de waterpijp en hij kan zijn carriere vergeten.
Die moest meteen wieberen. FCDB wilde zelfs nog een schadevergoeding zien, omdat ze een paar miljoen van de Wolves waren misgelopen door het gesnuif van Aerts. Hij is dat seizoen verhuurd aan GBA.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:37 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Aerts is ook teruggekomen, die hadden ze toch met cocaine?
ik geloof dat het om anderhalf miljoen pond ging,toch zo'n 5,25 miljoen guldenquote:Op zondag 10 juli 2005 22:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
4 of 5 miljoen gulden werd destijds over gesproken. Geld dat de FC hard kon gebruiken. Later ging hij voor een habbekrats naar RBC, na verhuurd te zijn geweest aan GBA.
Ik denk wel dat dat ongeveer klopt inderdaad. Veel geld voor FCDB. Is ons letterlijk door de neus geboord.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:06 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
ik geloof dat het om anderhalf miljoen pond ging,toch zo'n 5,25 miljoen gulden
Dat is een ander verhaal maar je zou het wel gehad hebben,het is toch de helft van onze begroting van afgelopen seizoen,zal het destijds wel 75% van onze begroting zijn geweestquote:Op maandag 11 juli 2005 00:19 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat geld hadden ze er waarschijnlijk toch op de een of andere manier weer verkloot denk ik.
Dat sowieso natuurlijk.quote:Op maandag 11 juli 2005 00:19 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat geld hadden ze er waarschijnlijk toch op de een of andere manier weer verkloot denk ik.
Zou Roda ook wel kunnen gebruiken!quote:Op maandag 11 juli 2005 00:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat sowieso natuurlijk.Maar het blijft een schadepost van 5,25 miljoen gulden. Niet weinig voor FCDB.
Kun je niet meteen heel de site verwijderen?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:14 schreef Yeahinho het volgende:
Zal ik het maar verwijderen Robbie?
Dan leest niemand het en zal vd Meulen ongetwijfeld wel weer aan voetballen toekomen.
Op het nieuws na is dat allang gebeurd eigenlijkquote:Op maandag 11 juli 2005 10:42 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:
[..]
Kun je niet meteen heel de site verwijderen?![]()
Misschien net pech gehad.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan zouden er toch meer betrapt moeten worden lijkt me. Als zelfs Thijs v.d Meulen al wordt gecontroleerd...
Er worden volgens mij elke wedstrijd wel 1 of 2 spelers gecontroleerd.quote:
Aerts liep ook al als reserve tegen de lamp na een doordeweekse wedstrijd uit bij Dordtquote:Op maandag 11 juli 2005 22:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er worden volgens mij elke wedstrijd wel 1 of 2 spelers gecontroleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |