Whehe... dat ie 't verzint hèquote:Op zondag 17 juli 2005 21:52 schreef ChrisJX het volgende:
Overigens: Je zit in belastingschijf 3 en dan nog stufi willen ontvangen?
Omdat je naast stufi sowieso max iets van 9000 euro pj mag bijverdienen.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat heeft belastingschijf3 met stufi te makenik heb een minimumloontje en iedereen met een minimumloontje zit al in de 42% schaal. Ik zit nog (net) niet eens in de 52% schaal, dus ik krijg weinig. en imho zo weinig dat ik best stufi zou kunnen gebruiken.. ik zit trouwens straks in Belgie 2k5 in hele andere schalen (heb me er nog niet in verdiept)
En dat allemaal om te zorgen dat ze later hardwerkende mensen kunnen worden waar 0 euro in hoeft gestoken te wordenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:24 schreef Neuralnet het volgende:
2) Hard studerende studenten krijgen tussen de 75 en 250 euro.
Het ging mij er meer om dat je niet alle deeltijders over 1 kam moet scheren..... als je een aantal topics leest valt het op dat veel afgestudeerden niet aan de bak komen omdat ze weinig ervaring hebben, overgekwalificeerd zijn enz enz.. maar sommige mensen hebben wel veel noten op hun zang.. en dan spreek ik uit ervaringquote:Op zondag 17 juli 2005 21:37 schreef kwakveense het volgende:
[..]
moet ik niet zeuren? ik ben gewoon voltijd student, die geen stage hoeft te doen (studeer engels) en die al sinds haar 16e allerlei baantjes heeft gehad, ook als secretaresse en in de studievoorlichting, baliewerk, bank etc. ik geniet van mijn studententijd, en mijn stufi (die hele 228 euro jaja) en die ouwe deeltijders moeten gewoon niet zeuren over huiswerk (of erger nog: vragen fo wij dat niet willen doen voor ze, ze werken immers!)
maar goed, ik heb al een baan (aioschap) als ik klaar ben...:P
en als ik dan na 4 jaar gepromoveerd ben ach, dan word ik misshcien wel huisvrouw als ik geen werk kan vinden
Als je in de (Nederlandse) 42 procentsschaal zit, zit je in belastingschijf drie en verdien je géén minimumloontje. Ik weet de precieze bedragen zo niet, maar dan verdien je minstens 25.000 euro per jaar. Stufi is bedoeld om de minder daadkrachtige student bij te staan, niet iemand die genoeg verdientquote:Op maandag 18 juli 2005 21:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat heeft belastingschijf3 met stufi te makenik heb een minimumloontje en iedereen met een minimumloontje zit al in de 42% schaal. Ik zit nog (net) niet eens in de 52% schaal, dus ik krijg weinig. en imho zo weinig dat ik best stufi zou kunnen gebruiken.. ik zit trouwens straks in Belgie 2k5 in hele andere schalen (heb me er nog niet in verdiept)
Dus stufi moet maar aan iedere werkende worden toegekend? Fijn, doe mij dan nog een jaartje extra omdat ik leergierig benquote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:24 schreef Neuralnet het volgende:
Ik vind een beperking van het studiefinancieringsrecht als iemand werkt en geld verdient belachelijk. Je wordt in dit land verdomme gestraft als je WEL gaat werken:
Nee, de studiefinanciering moet worden afgeschaft en het geld moet in het onderwijs gestoken worden. Gooi desnoods het collegegeld omlaag. Dan wordt er ook niemand gediscrimineerd.quote:Dus stufi moet maar aan iedere werkende worden toegekend?
Pardon? Ik werk al harder, ik betaal al meer belasting en ik mag blij zijn dat ik iets minder belasting betaal? Dat klinkt voor mij alsof een dief mijn fiets op het station jat en mij de gunst verleent om het voorwiel te laten staan. Vergeet niet dat ik eerst grof bestolen wordt door de belasting voordat ik het "voordeeltje" mag ontvangen. Het moet niet gekker worden.quote:Maar je vergeet nu wel dat mensen die geen stufi krijgen, studiekosten kunnen aftrekken van de belasting. Dus ook zij hebben voordeel.
Ja, heel flauw... Is het overigens een deeltijd-studie? Dan heb je sowieso geen recht op stufi.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat zou toch flauw zijn, aangezien dat anderen wel altijd hiervan hebben geprofiteerd en ik niet alleen omdat ik wat later begin met studeren.
Ja, maar het vervelende is dat het dan zo ongeloofwaardig klinkt dat ze denken dat het hunzelf nooit zal overkomenquote:Op donderdag 21 juli 2005 01:28 schreef Neuralnet het volgende:
BHFH, jij bent een echt schoolvoorbeeld. Elke keer als ik pubers tegenkom die niet graag naar school willen kan ik het niet laten om over je te vertellen. Ik vertel dan over een man die vroeger nooit naar school wilde en de meest bizarre topics op internetfora opende. Om vervolgens te constateren niks te hebben, zich toch nog op het HBO inschreef en dan maar uit ellende op dezelfde fora klaagt geen studiefinanciering meer te krijgen.
"Bestaan dat soort mensen dan?"
"Wel kinderen, de waarheid overtreft de stoutste dromen en is niet geschikt voor tere kinderzieltjes".
jij bent nog een landverrader ookquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
er moet toch wel een uitzondering gemaakt kunnen worden voor mensen die nooit misbruik hebben gemaakt van srijks faciliteiten en altijd ten goeder trouw zijn geweest.
Waar denk je dat de steun vandaan kwam die jij als uitkering kreeg?quote:er moet toch wel een uitzondering gemaakt kunnen worden voor mensen die nooit misbruik hebben gemaakt van srijks faciliteiten en altijd ten goeder trouw zijn geweest.
Je vergeet dat het grootste deel van de belasting niet naar de staat toe gaat, maar naar fondsen waar jij later ook wat aan hebt, zoals de AOW. En je vergeet ook dat met de rest dingen worden gefinancierd die er anders niet zouden komen. Of zie jij de buurt al een stoepje of een stukje weg financieren?quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:12 schreef Neuralnet het volgende:
Vergeet niet dat ik eerst grof bestolen wordt door de belasting voordat ik het "voordeeltje" mag ontvangen. Het moet niet gekker worden.
Rot een end opquote:Op donderdag 21 juli 2005 19:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ennuh, modaal inkomen?? zeker niet, net iets boven het minimum!!
quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:24 schreef Mirage het volgende:
Meestal hebben mensne die geen recht meer hebben op kinderbijslag en wel studeren, recht op stf.
Aangezien jij blijkbaar geen recht op stf hebt, zou ik eens kijken of je niet nog recht op kinderbijslag hebt.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:28 schreef ChrisJX het volgende:
[..]![]()
Je vergeet alleen dat het de ouders zijn die recht hebben op kinderbijslag
Maar mss kan hij kinderkorting aanvragen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |