abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2005 @ 21:07:17 #76
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_28922187
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:52 schreef ChrisJX het volgende:
Overigens: Je zit in belastingschijf 3 en dan nog stufi willen ontvangen?
Whehe... dat ie 't verzint hè
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 18 juli 2005 @ 21:47:57 #77
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28923798
wat heeft belastingschijf3 met stufi te maken ik heb een minimumloontje en iedereen met een minimumloontje zit al in de 42% schaal. Ik zit nog (net) niet eens in de 52% schaal, dus ik krijg weinig. en imho zo weinig dat ik best stufi zou kunnen gebruiken.. ik zit trouwens straks in Belgie 2k5 in hele andere schalen (heb me er nog niet in verdiept)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 18 juli 2005 @ 22:03:18 #78
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_28924389
Ach, minimumloon, ga toch weg. Leg je jaarinkomen maar eens naast dan van een gemiddelde student, dan snap je meteen waarom hij stufi krijgt, en jij niet.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 18 juli 2005 @ 23:49:43 #79
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28928737
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat heeft belastingschijf3 met stufi te maken ik heb een minimumloontje en iedereen met een minimumloontje zit al in de 42% schaal. Ik zit nog (net) niet eens in de 52% schaal, dus ik krijg weinig. en imho zo weinig dat ik best stufi zou kunnen gebruiken.. ik zit trouwens straks in Belgie 2k5 in hele andere schalen (heb me er nog niet in verdiept)
Omdat je naast stufi sowieso max iets van 9000 euro pj mag bijverdienen.
Vampire Romance O+
pi_28932993
Ik vind een beperking van het studiefinancieringsrecht als iemand werkt en geld verdient belachelijk. Je wordt in dit land verdomme gestraft als je WEL gaat werken:
1) Hard werkende mensen die veel verdienen krijgen 0 euro.
2) Hard studerende studenten krijgen tussen de 75 en 250 euro.
En het bizarre:
3) Mensen die nooit naar school geweest zijn en ook nooit gewerkt hebben krijgen minstens 500 euro aan steun en uitkering.

WTF.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 02:30:23 #81
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28933068
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 02:24 schreef Neuralnet het volgende:
2) Hard studerende studenten krijgen tussen de 75 en 250 euro.
En dat allemaal om te zorgen dat ze later hardwerkende mensen kunnen worden waar 0 euro in hoeft gestoken te worden
Over punt 3 valt inderdaad te twisten, maarja dat is nou eenmaal het sociale vangnet dat in dit land bestaat.
pi_28990933
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:37 schreef kwakveense het volgende:

[..]

moet ik niet zeuren? ik ben gewoon voltijd student, die geen stage hoeft te doen (studeer engels) en die al sinds haar 16e allerlei baantjes heeft gehad, ook als secretaresse en in de studievoorlichting, baliewerk, bank etc. ik geniet van mijn studententijd, en mijn stufi (die hele 228 euro jaja) en die ouwe deeltijders moeten gewoon niet zeuren over huiswerk (of erger nog: vragen fo wij dat niet willen doen voor ze, ze werken immers!)

maar goed, ik heb al een baan (aioschap) als ik klaar ben...:P

en als ik dan na 4 jaar gepromoveerd ben ach, dan word ik misshcien wel huisvrouw als ik geen werk kan vinden
Het ging mij er meer om dat je niet alle deeltijders over 1 kam moet scheren..... als je een aantal topics leest valt het op dat veel afgestudeerden niet aan de bak komen omdat ze weinig ervaring hebben, overgekwalificeerd zijn enz enz.. maar sommige mensen hebben wel veel noten op hun zang.. en dan spreek ik uit ervaring Van die figuren de wel eventjes zullen vertellen hoe alles moet...

Jij hoort blijkbaar niet bij deze groep. en ik niet bij de groep die loopt te zeiken hoe druk ik het wel niet heb enzo, dar weet je namelijk wanneer je deeltijd doet.... trouwens, mijn studie wordt compleet vergoed door mijn baas Dus dat is ook nog een optie om geld los te peuteren om een studie te betalen.... contractje maken en declareren maar

Tsja, als ik mijn opleiding niet afmaak word ik toch gewoon huisman... we leven immers in een geëmancipeerd land
"Onmogelijk" is een woord dat alleen voor komt in het woordenboek van idioten - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
pi_28991113
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je in de (Nederlandse) 42 procentsschaal zit, zit je in belastingschijf drie en verdien je géén minimumloontje. Ik weet de precieze bedragen zo niet, maar dan verdien je minstens 25.000 euro per jaar. Stufi is bedoeld om de minder daadkrachtige student bij te staan, niet iemand die genoeg verdient

Maar zoals gezegd: je kunt de studiekosten tot een maximum van 15.000 euro (en een drempel van 500) gewoon aftrekken van de belasting Mits het om een studie gaat met als doel inkomen te verwerven.
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 02:24 schreef Neuralnet het volgende:
Ik vind een beperking van het studiefinancieringsrecht als iemand werkt en geld verdient belachelijk. Je wordt in dit land verdomme gestraft als je WEL gaat werken:
Dus stufi moet maar aan iedere werkende worden toegekend? Fijn, doe mij dan nog een jaartje extra omdat ik leergierig ben Maar je vergeet nu wel dat mensen die geen stufi krijgen, studiekosten kunnen aftrekken van de belasting. Dus ook zij hebben voordeel.
pi_28995506
quote:
Dus stufi moet maar aan iedere werkende worden toegekend?
Nee, de studiefinanciering moet worden afgeschaft en het geld moet in het onderwijs gestoken worden. Gooi desnoods het collegegeld omlaag. Dan wordt er ook niemand gediscrimineerd.
quote:
Maar je vergeet nu wel dat mensen die geen stufi krijgen, studiekosten kunnen aftrekken van de belasting. Dus ook zij hebben voordeel.
Pardon? Ik werk al harder, ik betaal al meer belasting en ik mag blij zijn dat ik iets minder belasting betaal? Dat klinkt voor mij alsof een dief mijn fiets op het station jat en mij de gunst verleent om het voorwiel te laten staan. Vergeet niet dat ik eerst grof bestolen wordt door de belasting voordat ik het "voordeeltje" mag ontvangen. Het moet niet gekker worden.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_28995613
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat zou toch flauw zijn, aangezien dat anderen wel altijd hiervan hebben geprofiteerd en ik niet alleen omdat ik wat later begin met studeren.
Ja, heel flauw... Is het overigens een deeltijd-studie? Dan heb je sowieso geen recht op stufi.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_28997938
BHFH, jij bent een echt schoolvoorbeeld. Elke keer als ik pubers tegenkom die niet graag naar school willen kan ik het niet laten om over je te vertellen. Ik vertel dan over een man die vroeger nooit naar school wilde en de meest bizarre topics op internetfora opende. Om vervolgens te constateren niks te hebben, zich toch nog op het HBO inschreef en dan maar uit ellende op dezelfde fora klaagt geen studiefinanciering meer te krijgen.

"Bestaan dat soort mensen dan?"
"Wel kinderen, de waarheid overtreft de stoutste dromen en is niet geschikt voor tere kinderzieltjes".
  donderdag 21 juli 2005 @ 01:30:10 #87
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28997995
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 01:28 schreef Neuralnet het volgende:
BHFH, jij bent een echt schoolvoorbeeld. Elke keer als ik pubers tegenkom die niet graag naar school willen kan ik het niet laten om over je te vertellen. Ik vertel dan over een man die vroeger nooit naar school wilde en de meest bizarre topics op internetfora opende. Om vervolgens te constateren niks te hebben, zich toch nog op het HBO inschreef en dan maar uit ellende op dezelfde fora klaagt geen studiefinanciering meer te krijgen.

"Bestaan dat soort mensen dan?"
"Wel kinderen, de waarheid overtreft de stoutste dromen en is niet geschikt voor tere kinderzieltjes".
Ja, maar het vervelende is dat het dan zo ongeloofwaardig klinkt dat ze denken dat het hunzelf nooit zal overkomen
Vampire Romance O+
pi_28998005
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
er moet toch wel een uitzondering gemaakt kunnen worden voor mensen die nooit misbruik hebben gemaakt van srijks faciliteiten en altijd ten goeder trouw zijn geweest.
jij bent nog een landverrader ook
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29011113
quote:
er moet toch wel een uitzondering gemaakt kunnen worden voor mensen die nooit misbruik hebben gemaakt van srijks faciliteiten en altijd ten goeder trouw zijn geweest.
Waar denk je dat de steun vandaan kwam die jij als uitkering kreeg?
  Moderator / Miss SHO donderdag 21 juli 2005 @ 15:28:33 #90
22592 crew  Ole
pi_29011608
edit.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 21 juli 2005 @ 15:33:08 #91
22592 crew  Ole
pi_29011757
Waarom ga je geen deeltijdopleiding doen, en dan er bij werken? Zit je tenminste ook bij leeftijdgenoten in de groep.

Studiekosten kun je dan wellicht van belasting aftrekken.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_29012012
Werken? Geen vieze dingen zeggen he.
  donderdag 21 juli 2005 @ 19:28:43 #93
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29018012
ik doe dus ook een deeltijd opleiding. Ik werk verder ook gewoon. Maar ik had gehoopt op stufi, omdat het toch behoorlijk duur is! Ik kan wellicht wat van de belasting aftrekken, maar dat moet ik eerst dus wel allemaal zelf betalen en als ik zelfs al geen ov jaarkaart krijg ben ik dubbel genaaid!. Wel de lasten, niet de lusten!! >..... maargoed aan de andere kant ben ik blij dat ik op mijn leeftijd nog deze kans kan aangrijpen om te studeren.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_29018382
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 00:12 schreef Neuralnet het volgende:
Vergeet niet dat ik eerst grof bestolen wordt door de belasting voordat ik het "voordeeltje" mag ontvangen. Het moet niet gekker worden.
Je vergeet dat het grootste deel van de belasting niet naar de staat toe gaat, maar naar fondsen waar jij later ook wat aan hebt, zoals de AOW. En je vergeet ook dat met de rest dingen worden gefinancierd die er anders niet zouden komen. Of zie jij de buurt al een stoepje of een stukje weg financieren?
pi_29018539
BHFH je bent een zeur !

je hebt een modaal inkomen, kind noch kuiken om voor te zorgen... en zeikt over geld.
ipv een niet bestaande mulo opleiding te volgen had je beter een cursus "omgaan met geld" kunnen volgen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 21 juli 2005 @ 19:59:13 #96
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29018836
Mirage, bedankt voor al je adviezen in ieder geval, ik waardeer het zeer , dat weet je Maar het lukt me maar niet om mn uitgaven onder controle te krijgen helaas, hoe ik ook probeer en als er dan ineens kosten komen probeer je in ieder geval van de regelingen gebruik te maken. ennuh, modaal inkomen?? zeker niet, net iets boven het minimum!!

Ik wil dus, door een HBO opleiding te volgen kans maken op een hoger salaris, later als ik volwassen ben.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_29019234
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 19:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ennuh, modaal inkomen?? zeker niet, net iets boven het minimum!!
Rot een end op 42% is 29.000 euro. Menig arbeider zou willen dat hij dat in een jaar verdiende. Of je lult over je belastingschijven
pi_29019500
Sorry, ik zal even mee proberen te denken...

Meestal hebben mensne die geen recht meer hebben op kinderbijslag en wel studeren, recht op stf.
Aangezien jij blijkbaar geen recht op stf hebt, zou ik eens kijken of je niet nog recht op kinderbijslag hebt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29019596
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 20:24 schreef Mirage het volgende:

Meestal hebben mensne die geen recht meer hebben op kinderbijslag en wel studeren, recht op stf.
Aangezien jij blijkbaar geen recht op stf hebt, zou ik eens kijken of je niet nog recht op kinderbijslag hebt.
Je vergeet alleen dat het de ouders zijn die recht hebben op kinderbijslag Maar mss kan hij kinderkorting aanvragen
  donderdag 21 juli 2005 @ 20:33:15 #100
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29019747
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 20:28 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat het de ouders zijn die recht hebben op kinderbijslag Maar mss kan hij kinderkorting aanvragen

@BHFH, post je hier of het is gelukt ?
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')