Heb je wel je Master gehaald?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:33 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Je kan heel veel, maar niets echt (goed). Heel moeilijk om er een baan mee te krijgen.
jij hebt toch ook een baanquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:33 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Je kan heel veel, maar niets echt (goed). Heel moeilijk om er een baan mee te krijgen.
Ja maar hij dacht direct op de bovenste verdieping van het kantoor te zitten met alle grote bazen na het behalen van een diploma...quote:
Wat hij daar doet is gewoon zeuren hoor.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:35 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Heb je zijn blog gevolgd recentelijk?
hij zegt daar weinig over zijn baan toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:35 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Heb je zijn blog gevolgd recentelijk?
Hm, nou, Leiden doet dat ook....is het de IBG die de hoogte van die bedragen bepaalt?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:33 schreef Singa het volgende:
Je kan overwegen om het ibg aan te klagen, laatst heeft iemand dat ook gedaan i.v.m. het hogere collegegeld dat iemand moest betalen en het blijkt dat het in strijd is met de grondwet om een hoger colegegeld te vragen als je ouder bent dan een bepaalde leeftijd.
Nee de instelling zelf bepaalt de hoogte na je 30e: http://www.ib-groep.nl/studiepunt/ShowContent.asp?cID=1000004230&sID=3487quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:13 schreef thaleia het volgende:
Hm, nou, Leiden doet dat ook....is het de IBG die de hoogte van die bedragen bepaalt?
Je kunt een studieforfait van ca. 175 euro pm aftrekken, ongeacht de werkelijke kosten tenzij je iets extreem duurs als een pilotenopleiding wil gaan doen, dan ligt het andersquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je hebt toch een drempel van 500 euro? stel dat je 2000 euro aan kosten hebt kun je 1500 euro aftrekken, 42% belastingschaal, dus krijg je zo'n 600 euro terug, is dat juist? maar ik moet wellicht volgend jaar in B belasting gaan betalen, ik weet niet of dat daar ook kan.
ugh...reminds me of de nare deeltijdstudenten die zichzelf beter vinden dan de voltijdstudenten omdat zij "wel werken" en wij "alleen maar profiteren van staat".quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat zou toch flauw zijn, aangezien dat anderen wel altijd hiervan hebben geprofiteerd en ik niet alleen omdat ik wat later begin met studeren.
Dus deeltijdstudenten vinden zichzelf beter?? Moet je straks ook niet gaan lopen zeiken dat je na je studie geen baan "op niveau" kan krijgen omdat je te weinig werkervaring hebt ...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:20 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ugh...reminds me of de nare deeltijdstudenten die zichzelf beter vinden dan de voltijdstudenten omdat zij "wel werken" en wij "alleen maar profiteren van staat".
er is daar maar 1 oplossing voor: dan had je ook maar moeten gaan studeren toen je 20 was...dan had je nog geweldige stufi regelingen gehad ook en er tien jaar over kunnen doen
Dude... je bent dik volwassen, zat laatst te verkondigen dat je 1.000 euro per maand spaart ofzo... heb een tijd terug een hagelnieuwe auto gekocht... wat denk je nouquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb me dus opgegeven voor een studie volgend jaar, maar de IB-Groep wil me dus geen stufi geven. En dit terwijl ik de IB groep nog helemaal niks gekost heb en er dus voor de eerste keer gebruik van wilde maken. Nu zeggen ze dus dat ik geen recht op stufi heb, blabla.. maar goed ik heb dus net zo goed kosten als anderen en ik heb nog een karig loon ook!
Wie heeft hier ervaring mee en dan toch nog stufi gekregen na een brief , of bezwaarscrift aan het IB ?
[edit] kan de typo uit de titel
hahaha wtf gaat deze gast huilen om stufi als die 1.000euro per maand spaartquote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dude... je bent dik volwassen, zat laatst te verkondigen dat je 1.000 euro per maand spaart ofzo... heb een tijd terug een hagelnieuwe auto gekocht... wat denk je nou
Stufi is een tegemoetkoming voor studenten die hun studie niet uit eigen zak kunnen betalen, daar moet jij toch niet veel problemen mee hebben lijkt me.
moet ik niet zeuren? ik ben gewoon voltijd student, die geen stage hoeft te doen (studeer engels) en die al sinds haar 16e allerlei baantjes heeft gehad, ook als secretaresse en in de studievoorlichting, baliewerk, bank etc. ik geniet van mijn studententijd, en mijn stufi (die hele 228 euro jaja) en die ouwe deeltijders moeten gewoon niet zeuren over huiswerk (of erger nog: vragen fo wij dat niet willen doen voor ze, ze werken immers!)quote:Dus deeltijdstudenten vinden zichzelf beter?? Moet je straks ook niet gaan lopen zeiken dat je na je studie geen baan "op niveau" kan krijgen omdat je te weinig werkervaring hebt ...
ja, mijn moeder ook. maar das nou pech....quote:Op zondag 17 juli 2005 21:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hm ik wil die 228 euro ook wel hebben,
En dat kunnen studenten die stufi ontvangen niet, dus zie hier je voordeelquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik kan natuurlijk wel de kosten aftrekken van de belastingen.
Als de studie bedoeld is om er inkomen mee te verwerven (dus om later werk in die richting te gaan, of bij te blijven), mag je de kosten voor het collegegeld en de boeken aftrekken als persoonsgebonden aftrekpost. Er geldt idd een minimumdrempel van 500 euro, maar meestal ook een maximumdrempel van 15.000 euro.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je hebt toch een drempel van 500 euro? stel dat je 2000 euro aan kosten hebt kun je 1500 euro aftrekken, 42% belastingschaal, dus krijg je zo'n 600 euro terug, is dat juist? maar ik moet wellicht volgend jaar in B belasting gaan betalen, ik weet niet of dat daar ook kan.
Serieus joh?quote:Op maandag 18 juli 2005 01:42 schreef Neuralnet het volgende:
BHFH bedenkt altijd van die bizarre topics.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |