Maar als je gewoon je water, energie en gas behoefte ook drastisch om laag doet of geen luxe voedingsproducten koopt kan je makkelijk genoeg geld besparen per jaar om genoeg biologisch eten en fair trade te kopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:09 schreef dutch-mamma het volgende:dan loopt het al gauw in de papieren. En zeker in deze tijden is dat voor veel mensen een groot probleem...
Kwestie van dat eisen. Bij diverse producten kan je het zien tot aan de controles. Maar op productverpakkingen staat niet erg op waar het precies vandaan komt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:11 schreef Posdnous het volgende:
Probleem is dat je toch geen flauw idee hebt waar de meeste producten vandaan komen en hoe ze geproduceerd zijn.
egoist dus. Zeur dan ook niet dat het zielig is als er weer een aanslag word gepleegd of als er arme afrikaanse mensjes in beeld zijn ofzo.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:58 schreef Euc- het volgende:
Ja, zo zit ik gewoon in elkaar, zonder dat ik iemand wil kwetsen ofzo, maar ik geef er gewoon echt niks om.
Doe ik ook niet, kan me ook aan mn reet roesten. Ik zag gistermiddag toen ik mn bed uit rolde op tv wat er allemaal op tv was, heb mtv opgezet en ben een boek gaan lezen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:25 schreef TechXP het volgende:
[..]
egoist dus. Zeur dan ook niet dat het zielig is als er weer een aanslag word gepleegd of als er arme afrikaanse mensjes in beeld zijn ofzo.
Ik werk in een koffiebranderij, en we hebben een tijd voor fair trade gebrand, maar in de tijd dat wij brandden voor ze is den haag overgegaan op fair trade koffie.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:14 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik ben nog een belangrijk quootje vergeten, van driveXP:
En ze zeggen in Den Haag er niks van, want ze drinken daar echt niet Max Havelaar koffie.
Verkrachten en niet geven om waar mijn product vandaan komt als het maar goed is zijn toch 2 heel verschillende dingen. Net als geven om de aanslagen of niet.. (nu is dat gewoon toevallig wat ik ook echt gedaan heb..)quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:44 schreef TechXP het volgende:
[..]
Wat doe je nog meer? Verkracht je mensen om aan je behoefte te voorzien? Lijkt me vanuit jouw visie niet verkeerd ook.
Mooi... maar geloof niet dat alle koffie daar allemaal fair trade is... overigen was veerman wel van plan om de kantines om te turnen tot 100% biologisch. Volgend jaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:44 schreef frederik het volgende:
Ik werk in een koffiebranderij, en we hebben een tijd voor fair trade gebrand, maar in de tijd dat wij brandden voor ze is den haag overgegaan op fair trade koffie.
Dus ook den haag zit danwel zat aan max havelaar koffie
Ik ben zelf fanatiek aanhanger van het consuminderenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:22 schreef TechXP het volgende:
[..]
Maar als je gewoon je water, energie en gas behoefte ook drastisch om laag doet of geen luxe voedingsproducten koopt kan je makkelijk genoeg geld besparen per jaar om genoeg biologisch eten en fair trade te kopen.
Mensen zeuren maar dat ze niet genoeg geld hebben, maar mensen zorgen dat ze niet genoeg geld hebben. We kopen steeds meer luxegoederen of luxe voedingsproducten. En kijk eens hoe sommige veel geld uitgeven aan dure kleding of meubelen die in principe niet erg nodig zijn. [quote]
Dat is toch echt niet van toepassing op een aantal mensen! Bij "weinig te besteden" denkt iedereen meteen aan mensen die roken en zuipen en dure spullen kopen en waarbij gezond/goed eten een sluitpost is. Geloof mij, dat stereotiep is waarschijnlijk door de media in de wereld geholpen (film de armoedigste tiepjes bij de Voedselbank), maar de werkelijkheid is helaas behoorlijk schrijnender (ik zit er zelf, helaas, behoorlijk bovenop en heb ook de twijfelachtige eer gehad met mijn rug tegen de financiele muur te staan... het kan iedereen gebeuren!).
Een discussie hierover valt weer buiten CUL, maar wees alsjeblieft voorzichtig met dergelijke domme (voor)oordelen!
[quote]Het is de keuze die men maakt... in totale luxe leven en overconsumeren en veel geld kwijt zijn of gewoon een 'normaal' leven lijden zonder constante overconsumering en steeds overal luxe dingen van te hebben en uiteindelijk geld overhouden voor 'beter' leven.
Met alle respect, maar dit lijkt een beetje op flamen (ook al bedoel je het misschien niet).quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:32 schreef Euc- het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, kan me ook aan mn reet roesten. Ik zag gistermiddag toen ik mn bed uit rolde op tv wat er allemaal op tv was, heb mtv opgezet en ben een boek gaan lezen.
Rare manier van discussievoeren.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:01 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dit lijkt een beetje op flamen (ook al bedoel je het misschien niet).
Het heeft totaal geen zin om zoiets hier te schrijven.
Kan fair-trade je geen ene moer schelen? OK, dat is je goed recht. Maar dan is het misschien beter om uit een topic als dit te blijven.
Ik ga toch ook niet in een Formule-1-topic roepen dat ik het maar een domme sport vind en dat het hele gedoe met autootjes me gestolen kan worden?
Kwestie van Fair Trade Policy (de term "normen en waarden" neem ik niet meer in de mond sinds bepaalde mensen daar een geheel eigen draai aan hebben gegeven... Maar nou ben ik degene die off topic gaat... Oeps!)
De slaven, zijn die er accoord mee, of hebben ze geen keus?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:03 schreef heiden6 het volgende:
Ik begrijp niet hoe je zomaar kunt stellen dat de handel in chocolade niet 'fair' is, omdat een van de partijen zich met slavernij bezighoudt.
Zolang beide partijen akkkoord gaan met de koop, is de trade fair.
Koop ik iets van een slaaf?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:05 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
De slaven, zijn die er accoord mee, of hebben ze geen keus?
Hoe dat zo?quote:
Dat in een topic over 'fair trade', fair trade niet ter discussie zou mogen worden gesteld.quote:
Dan heb ik dat niet duidelijk genoeg uitgelegd...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat in een topic over 'fair trade', fair trade niet ter discussie zou mogen worden gesteld.
Niet om het een of ander, maar is het in jouw vak niet juist heel belangrijk om te weten waar alles vandaan komt?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:58 schreef Euc- het volgende:
om het heel erg eerlijk te zijn; het zal mij aan mijn reet roesten waar het vandaan komt
Ja, zo zit ik gewoon in elkaar, zonder dat ik iemand wil kwetsen ofzo, maar ik geef er gewoon echt niks om.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |